Mondial Mondial 150MR Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Mar 2014
Mesajlar
9
Selamunaleykum.

Arkadaş lar yeni bi mr kullanıcı si.olarak bişey sormak istiyor um. Motor larin soğuk havada zor çalıştığı nı biliyorum önce kullandığı m motor lardanda tecrübem var. Ama MR da biraz aşırı fazla oluyor bunun nedeni nedir. Forumu bastan.okudum atesleme bobinin değişmesi lazim demis bi arkadaşım baska bi çözüm getiren varmi bu işe . Çalıştırır ken jikleyi kaldiriyorum ve durdugumda devamli gaz vermesem istop ediyor. BaZen de ışıklarda istop edince baya zorluk çekiyor um trafik alt ust oluyor. :) Motor u 3000 deyken aldim su an 7000 de sanırım ilk sahibi subap ayari yapmamış motor a . Bunu yapmak gerekirmi. Bide 15 40 castrol yağ kullanıyor um. Forumdaki arkadaş lar genelde 10 40 tercih etmiş. Bunun zararı olurmu . Vites geçişleri de çok sert motor sicakken de ayni sekil. Bunun sebebi nedir . Teşekkür ler şimdiden.

s.a eğer motosikletle ışıklarda durduğunda hemen stop ediyorsa ve stop ettikten sonra zor çalışıyorsa kesinlikle subab ayarlarıdır 7000 km de 100%100 subab ayarı ve tabiki karburatör temizlenmeside gerekebilir ateşleme ile alakalı sorun yoktıur maksimum çok zorlarsan 100 km hızıda geçmiyordur çünkü subab ayaraı bozuk olduğu için.
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
s.a eğer motosikletle ışıklarda durduğunda hemen stop ediyorsa ve stop ettikten sonra zor çalışıyorsa kesinlikle subab ayarlarıdır 7000 km de 100%100 subab ayarı ve tabiki karburatör temizlenmeside gerekebilir ateşleme ile alakalı sorun yoktıur maksimum çok zorlarsan 100 km hızıda geçmiyordur çünkü subab ayaraı bozuk olduğu için.

Sağol asin kardeşim bende aynen dediğin gibi yaptım motor inanılmaz atik oldu. Artık çalıştır irken bile tek marş ta gaz vermeden sıcak soguk farketmeden tık diye alıyor. Yapmayan arkadaşla ra tavsiyemdir mutlaka yaptirsinlar bu ayarı.
 
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
518
kardeşim king diye bir egsoz var.ben taktırdım altın sarısı.sesi çok güzel...sahibinden de değişik modeller var.
 
Katılım
13 Ağu 2012
Mesajlar
47
Arkadaşlar benim motordan tak tak ses geliyor vitesdeyken veya vites değistirdikten sonra yapıyor bu neden ola bilir arkadaşlar yardımcı olursaniz cok sevinirim

Zincir gevşek olabilir. Aşağı yukarı sallaninca vuruyor demire. Aynı ses özellikle yüksek viteste vardı bende. Zinciri gerince ses mes kalmadı. Kitapçığında yazana göre zincir yukarı aşağı bir iki cmden fazla oynamamalı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------

Şehir içi nazik kullanımda ne yakıyor bilgi verirmisiniz ?

Geliştirdiğim kendi yöntemimle km'de 35 ml yaktiriyorum. Her gün 250 metre daha yüksek rakıma gidip geliyorum. Yolun yarısı dik bayırlarla dolu ve en önemlisi ben 132 kg'yim :) Yani 17 kuruş civarı yakiyorum. Uzun yolda 17/1,5=12 kuruş civarı olacaktır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------

Çanakkale merkezde akü ve karbüratörü kapatan kapakları çalan arkadaşa selam olsun! :) la kaç paralık şey, ne adamlar var neye tenezzül etmiş ya. kızdım ve güldüm. Motor sahibi biri neden başkasının motorundan parça çalar ki?
Soru: düz kontak falan için uğraşmış olabilir mi? bu şekilde çalıştırabilir mi motoru? Direksiyon kilitliydi çünkü, götürememiş olabilir.

Anahtarda Çip motorda da okuyucu olmadığına göre. :)
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
kardeşim king diye bir egsoz var.ben taktırdım altın sarısı.sesi çok güzel...sahibinden de değişik modeller var.
Kardeşim bende egzoz u değişmeyi düşünüyorum bu dediğin egzoz kac para .internet ten delta force diye bi marka buldum 90 lira bişey. Resmi filan varsa bi koyabilir misin.
 
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
518
ben sanayıde egsozcudan buldum.ılk önce sesını denedık dedım tamam hemen takkk.. :D 130 cektı.dedım ben askerım.bı guzellık yapacaksın dedım saolsun kıramadı beni :D 100e taktırdım.profılımde var bı tane resim bak istersen.
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
Güzel motor kardeşim yakışmış ayrıca egzoz. Buralarda fiyatı acaip yukarı çekiyor lar. Bende artık para kaptırma taraftarı değilim bu aç lara. Birazda piyasa araştırma masi yapacam.

Bişey daha sorayım arkadaki topcase ye doğru sabitleyen bi demir gördüm. Herhalde sallanmamasi icin yaptın. Bendede bu sıkıntı var giderken cok sallanıyor nereden yaptırdın onu teşekkür ettim.
 
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
518
ben malatyadaydım 1ay once kadar.askerdeydım altay kıslasında.şahin motor var bılırsın orada guzel ve uygun egsozlar gordum ben.adamla baya muhabbette etmıstık.demırlere gelınce eskı bır yataktan cıkma parca cemırler bunlar. :D kaynakla sınyale gelen kısmısını erıttık çekiçle yamulttum gayette saglam oldu.koy çimentoyu uzerıne :D
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
Oylemi kardeşim :) daha önce tanissaydik keşke. :) Malatya güzel yerdir gerçi askerlik yaptığı yerleri kimse sevmez ama :) Malatyalı olarak sahin motoru bilmiyorum desem gülme bana yarın bi gidip bakayım :)
 
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
518
ANA YOL UZERINDE.merkezdekı kayısıdan koy garajına gıderken sag tarafta.orada bı kaç motorcu var :D
 
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
518
Malatya li olmuşsun da haberin yok kardeşim :D EyvAllah.

YASADIGIM YERI ÇABUK ÇÖZERİM :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:24 ----------

Selamunaleykum.

Arkadaş lar yeni bi mr kullanıcı si.olarak bişey sormak istiyor um. Motor larin soğuk havada zor çalıştığı nı biliyorum önce kullandığı m motor lardanda tecrübem var. Ama MR da biraz aşırı fazla oluyor bunun nedeni nedir. Forumu bastan.okudum atesleme bobinin değişmesi lazim demis bi arkadaşım baska bi çözüm getiren varmi bu işe . Çalıştırır ken jikleyi kaldiriyorum ve durdugumda devamli gaz vermesem istop ediyor. BaZen de ışıklarda istop edince baya zorluk çekiyor um trafik alt ust oluyor. :) Motor u 3000 deyken aldim su an 7000 de sanırım ilk sahibi subap ayari yapmamış motor a . Bunu yapmak gerekirmi. Bide 15 40 castrol yağ kullanıyor um. Forumdaki arkadaş lar genelde 10 40 tercih etmiş. Bunun zararı olurmu . Vites geçişleri de çok sert motor sicakken de ayni sekil. Bunun sebebi nedir . Teşekkür ler şimdiden.

KARDESIM BEN MOTORUMU 690KMDE ALDIM IKINCI EL.ÇPOK SUKUR RABBIME HIC SORUNSUZ BINIYORUM.UZUN ZAMANDIR DA CASTROL MAGNATEK 10 40 YAG KULLANIYORUM.BAZEN 15 DIŞLI BAZEN 16 DİŞLİ TAKIYORUM KEYFIME GORE.SIRADA ARKA JANTI DEGISIP 18 JANT TAKMA PLANIM VAR.ARKADASIN 125 MCNIN LASTIGINI TAKACAM DENEME AMAÇLI.VİTESLERE GELINCE,KEMIK VITES VAR BU MAKINADA.DIGER MODELLERI UNUT KIZ GIBI DEGILIM BEN ERKEKSI OL BIRAZ DERCESINE :D
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
Motor dan memnunum ya çok şükür. Su an sıkıntısız saat gibi çalışıyor. Bu kadar performansı beklemiyor dum helede bir tvs apache tutkunu olup MR yle toz yutturuncaya kadar daha bi hayranım motoruma :) Su disli degisme isi o kadar pratikmi oluyor kardesim nasil yapiyorsun bu isi.Benimde aklımda yapacak cok şey varda bu konuda cahilim senin sonuclari bekliyorum kardeşim merakla.
 
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
518
havalar acsın hele bir.vıtes kolunun orada kapak var o kapagı cıkarıp dişliyi rahat gorebılıyorsun.arka lastiği gevsetmelısın yoksa işlemi yapamazsın.bakalım fırsat buldukca degısıklık yapıcam motoruma.mesela ön amortısıru bıraz alçaltıp daha düşük bir gidon takıp deneme yapacam.arkayada 18 jantı koydumu değme keyfıne.zaten apachıymış cbf150ymiş yanıma yaklaşamiyorlar....onlar bizin alt kategorıde kalıyor :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------

dün akşam itibariyle motoruma 125 mc nın arka lastıgını taktım.tabı benım arka jantıda 125 mc ye taktık.16 jant lastık mc ye cok yakıstı.ince 18 jantta benım motorda cok sırıttı.ama motor yukseldı ve hızı kısmen arttı.uzun yokda daha net anlasılır sonuç.18 jant arka dişli 38 ön 16. 100kiloyum.daha hafıf kullanıcı ıle daha hızlı gıder emınım...
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
Arka lastik baya iyi değiştirmeye gerek görmüyor um ben güvenlik açısından, ama su disli işini mutlaka yapmayı düşünüyorum. :)
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
YASADIGIM YERI ÇABUK ÇÖZERİM :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:24 ----------



KARDESIM BEN MOTORUMU 690KMDE ALDIM IKINCI EL.ÇPOK SUKUR RABBIME HIC SORUNSUZ BINIYORUM.UZUN ZAMANDIR DA CASTROL MAGNATEK 10 40 YAG KULLANIYORUM.BAZEN 15 DIŞLI BAZEN 16 DİŞLİ TAKIYORUM KEYFIME GORE.SIRADA ARKA JANTI DEGISIP 18 JANT TAKMA PLANIM VAR.ARKADASIN 125 MCNIN LASTIGINI TAKACAM DENEME AMAÇLI.VİTESLERE GELINCE,KEMIK VITES VAR BU MAKINADA.DIGER MODELLERI UNUT KIZ GIBI DEGILIM BEN ERKEKSI OL BIRAZ DERCESINE :D

Vitesler kemikli ise başka bir sorun yok sie yağdandır Castrol sağolsun Motulu dene
 
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
518
Vitesler kemikli ise başka bir sorun yok sie yağdandır Castrol sağolsun Motulu dene

gonyalı gardasım motul bizim buralarda bulunmaz.mobıl var ama pahalıya gelıyor.ben 4lt magnatek aldım sanayıden.şıkır şıkır kullanıyorum.bı kez yıne castrol20 40 yag koydum motor sankı zorlanıyordu...o yuzden magnatek 10 40 kullanıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------

Arka lastik baya iyi değiştirmeye gerek görmüyor um ben güvenlik açısından, ama su disli işini mutlaka yapmayı düşünüyorum. :)

motor yukseldi.1.82 boy var suan tam denk gelıyor.bıde 110 yada 120 bılastık koydumu daha ıyı olur.varmı elınce cıkma olan :D
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
Aynenya nedense baya pasif bu başlık. Bende cok ugrastim biraz hareketlilik gelsin ama nafile. Sezon da açıldı havalar da ısındı daha ne bekliyor sunuz Be kardeşim. :D Bari ben bi soru sorayım mekan 67 . Lastik olarak ne önerirsin. Mondialin kronik hastalığı zaten sıfır motorlarının bütün lastikleri berbat durumda. Tavsiyen nedir
 
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
518
valla kardesım lastık konusunda bende deneyımsızım.kuru zemınde her lastık az cok bı performans saglıyor lakın altımızdakı lastıklar ıslak zemıne gelmıyor.herkesın dılınde pırellı metzeler gıbı markalar var...demekkı kalıtelı ve ragbet cok.benım fazla param yok.oyuzden cıkma ama henuz kendını kaybetmemiş lastık bakıyorum :) ve arkayı 18 yaptıktan sonra motorun surus keyfı dahada arttı...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst