- Katılım
- 23 Kas 2008
- Mesajlar
- 4,377
- Konu Yazar
- #481
Gayet normal arkadaşım, durduğu yerde motor iş yapmıyor ki ancak kendi kendini döndürüyor. Yoldayken de gücü ne kadar yeterse o kadar hızlı gider. Yani sen dişliyi büyüttüğünde de o illa 9000 devire kadar çıkacak diye birşey yok. Kafa kaldırmasyla da son hızını yapamaması biribirleriyle direk bağlantılı değil. Tork yettiğince kafa kaldırır. Sen dişliyi biraz daha büyüt bak ne olacak ? Hem kafa kaldıramazsın, hem de son hızına 4. viteste çıkmaya başlarsın ama 5'e atınca hız tekrar düşer.
En doğru oran fabrika'nın verdiği orandır, o yüzden bunları değiştirmenin manası ve de gereği yok. Sen dişliyi büyütüp kafa kaldırmaya devam ediyor birşey değişmedi sanıyorsun ama aslında aynı işi (kafa kaldırmayı) daha fazla benzin tüketerek yapıyorsun.
Kafa kaldırma dediğimden kasıt her vitesde çekişi kast ettim.Yani teker yapmayı değil
Son düzenleme: