Tüm arkadaşlara günaydın ve iyi tatiller..
Osbourne ,
Karbüratörünü açtırmamakla iyi etmişsin..Fabrika ayarları bozulduktan sonra tekrar ayni ayarı tuturabilmeleri zor. Mondial motorlarının eğtimini almıs ciddi ve iyi bir servise gidilirse orjinal i ayarlar belki tutturulabilir...Ama mahalle arası motorcularla zor.....Bence hele bu sıcaklarda depoyu fullememekte fayda var,..Depoda sıcaklıklarla bereber olusan benzin buharı benzin tahliyesini dahada fazlalaştırıryor..
O bahsettiğin yüksek devirdeki sesi bir çok motorun yaptığını düşünüyorum.Bu ses tabiki titreşimden kaynaklanıyor.,,,Motorda dönen okadar çok parça varki . dönen bu parçaların hepsinin balans ayarının nekadar sağlıklı yapıldığını bilemiyoruz.....Ufak bir misal...Arka varyatör elinize geçerse bakın volan tası üzerinde matkap ucu izleri görülür..Bu bir balans ayarlamasıdır.Orada balans yapan fazlalığın alınmasıdır...Ama bu işlemler bu ucuz motorlarda ne kadar hassas yapılmıştır..? .İkinci misal...Ön ve arka tekerlerimiz....Aliminyum ...Oldukçada ağır..Acaba balansı tam yapılmışmıdır...Bence hayır...Çünkü cant üzerinde balans yapıldığını gösteren bir işaret yok..Mesela yapışkan balans kurşunlar......Vs. Ama tekeri sökmeden üzerinde Balans makinesi ile yapılabilir..Ve yaptıranlar var..
Bu balans sebebinden , tabiki motorumuzdaki sesleri kullanım sırasında dinleyelim.Fakat zararlı seslerle zararsız sesleri ayırt edelim....Ustanın bahsettiği o fren teli ve diğer teller , elektirik kabloları dahil.. genelde
şaseye titreşim yapmaması için ya bağlı bulunur veya plastik bağlarla titreşimden uzaklaştırılır...Ustanında yaptığı bu olsa gerek......Çokta fazla kafaya takmayın derim..Sesi dinleyin . Yerini bulabilirseniz siz gidermeye çalışın ..Kötü sesle zararsız sesi ayırt edin......
Herkese kazasız masrafsız ve zevkli sürüşler.....