Mondial Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 May 2008
Mesajlar
684
ss

güzel olmuş ya ben allah izin ederse pazar gnu yol çıkmayı dusunuyorum mondial 150 zat ım var ehlıyet yok tabi tekirdağına gideilirmiyim

---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:45 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:42 AM ----------

trafik polsileri çok oluyormu
 
Katılım
20 May 2008
Mesajlar
684
A

en 15 yaşındaymda benimle 2 kişi yada fazla glemezmii beraber gitsek hem tanışırızz ya mutlaka gıtmem lazım oraya yani yardımlarınızı bekliyorum
 
Katılım
24 Tem 2009
Mesajlar
452
Ehliyetsiz kullanmayın, yakalanırsanızda kazada olursa başınıza büyük dert açarsınız. Ehliyet almak kolay, ehliyetsiz yakalanmak çok daha pahalı.
 
Katılım
20 May 2008
Mesajlar
684
ss

gıtmek zorundayı m kardes ben 15 yasındayım ehlıyet alamam da sımdı onun ıcın mecburi gıtmek zorunda yım yardımcı arkadas arıyorum
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Zatçılar nerede?
Başınızdan hiçmi olay geçmiyor?
Zatlarınızla aranız nasıl?
Gezilere katılan yok bari buradan muhabbet edelim :)


Teknik muhabbetler:

- Zatınızın sele kapağını açın..seleyi kaldıran amortisör tarafında sele altı grenajları tutan 2 vida göreceksiniz..Bu vidalar farketmediğimiz bir vınn lama sesi yapıyor (ya da en azından benim motorda) bunları sıkınız..Çok çabuk gevşiyorlar..

- Ön cama çift taraflı bant çekme işi cam zangırtısına kesin çözüm getirdi..Tekrardan hatırlatayım dedim..

- Zatınızın görebildiğiniz tüm vidalarını periyodik olarak sıkın..bilhassa grenaj vidalarını..Minimal titreşimler toplanınca maksimal sese neden oluyor..

- Farların ortasındaki plastik parça yerini tespit edemediğiniz zangırdama sesinin nedeni olabilir..O plastik parçanın altına çift taraflı bant yada bir sünger parçası sıkıştırın..

Bir soru


- Zatımızın ön farlarının ortasında bulunan plastik parçanın altına ulaşmak için o kısmın hemen üstündeki vidayı sökmek yeterlimidir? Başka bir yer sökmek gereklimidir?
Çünkü orası müthiş bir zangırdama ve ses yapıyor..

Cevabını kendim buldum..
O vida sökülüyor ve böylece ön grenajın o far arası parçanın tırnağını yerinden çıkartabiliyorsunuz..
sonrasında araya zıgara filtresi koyuyorsunuz ve ses kesiliyor :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
bence zata gönül vermiş biri 241 sayfadaki en yararlı bilgileri bir blog sayfasında toplasa en azından bunca emek bilgi boşa gitmemiş olur hemde tüm sorunların ve yapılan onlarca aksesuar artıların toplu bir sayfada toplanmış olur pratik çözümü olan bir sayfa olur.. bir nevi zatçının el klavuzu gibi bir şey olur hatta bu sorunlar ve çözümleri çok güzel bir pdf dosyasında toplanada bilir..

herhangi bir sıkıntısı olan o blog a girer yada pdf yi indirir okur ve çözer
bunu dememin nedeni genelde sıkıntılar hep aynı çözümlerde hep aynı sadece yeni gelen yada yeni alan arkadaşlar haliyle 240 sayfayı okumaya üşeniyorlar o yüzden tekrardan belki 10 kere sorulmuş soruları soruyorlar bunada onlarca kez cevap vermiş zatçılar artık 11 . kez cevap vermeye üşenip yazmıyorlar ....

zat aslında çok sorunu olan bir motor değil tipik kronik belli sıkıntıları var alan insan o sıkıntıların çözümünü şu forumdan okuyup hepsini bir kağıda not edip daha binmeden halletse yapsa sorunsuz sıkıntısız yıllarcana biner motoruna zat çok satan bir motor olduğu için haliyle yeni alanların hepsi aynı sıkıntıları yaşıyorlar ve tevcit beygiri gibi hep aynı soruları sorup duruyorlar..
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
@ logaritma

Olsun usta..buraya soru soran hiç kimseyi, soru ne olursa olsun geri çevirmeden cevaplamaya çalıştım..ki buradaki herkeste aşağı yukarı böyle..

Maksat katılım olsun, çözümsüz sorun yok :)
 
Katılım
2 Ağu 2009
Mesajlar
3
150 zatım surekli akü boşaltıyor.

Motorum surekli akü boşaltıyor ve ne yaptımsa çare bulamadım.Akü şarz oluyor,konjenktör değişti,kablolar kontrol edıldı ama gene de boşalttı.Bugün ustayla sulu akü taktık bakalım ne olucak.Sizlerdede aynı sorun oldumu.Olduysa nasıl bir çözum buldunuz.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Motorum surekli akü boşaltıyor ve ne yaptımsa çare bulamadım.Akü şarz oluyor,konjenktör değişti,kablolar kontrol edıldı ama gene de boşalttı.Bugün ustayla sulu akü taktık bakalım ne olucak.Sizlerdede aynı sorun oldumu.Olduysa nasıl bir çözum buldunuz.

sele altındaki lamba açık kalıyor olmasın?!
 
Katılım
2 Ağu 2009
Mesajlar
3
Siz sanırım baya anlıyorsun bu motorların dılınden.Benım motorda akü boşaltma dısında hıcbır sorunum yok.Bu sorunda artık bay verdi.Sulu akü denemesınden sonra ne yapmalıyım acep.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:01 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:58 PM ----------

Ok.Çorludayım ama gıdıcem bu servıse.Yeterkı sorun cözülsün nefret geldı artık.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Siz sanırım baya anlıyorsun bu motorların dılınden.Benım motorda akü boşaltma dısında hıcbır sorunum yok.Bu sorunda artık bay verdi.Sulu akü denemesınden sonra ne yapmalıyım acep.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:01 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:58 PM ----------

Ok.Çorludayım ama gıdıcem bu servıse.Yeterkı sorun cözülsün nefret geldı artık.

estağfurullah..bu forumda benden 10 kat bilgili zat kullananlar var..biraz beklersen cevap/yönlendirme gelir..

ama o servise uğrayabilirsen kesinlikle git derim..orada efsane bir sertifikalı zat ustası var :cat:
 
Katılım
31 Tem 2009
Mesajlar
7
slm arkdşlar motor almaya karar verdim işim ile evim arası gidiş dönüş 30 km daha hesaplı ve cabuk gidiyorum sizden ricam 1 motor buldum icra kanalı ile cok motor var ucuzada kapaniyor ama ben icra olayına girmeden içim huzurlu bineceğim bir motor ariyordum bir arkadaşta 150 zat buldum 2006 model motor yapılmış ama diyor 2 sene masrafsiz binersin samimi bir arkadaş motorun gorunumu vs iyi bin tl diyor muayenesi yok onuda ben yaptiracam bana ne yapmam konusunda yardim edecek varmi epeydir sizleri takip ediyorum kararsızım yardımlarınızı bekliyecegim
 
Katılım
5 Nis 2008
Mesajlar
220
barıssaygın.


Akünün boşalma sebeplerini sana sıralayım sen bir gözden geçir....Eğer fazla karmaşık gelirse sen iyi bir servise git derim... Kolaygelsin.



1- Akün gerçekten şarz oluyormu.Göstergendeki şarz ibresi gösteriyor olabilir..Akü uçlarından olçtür..14.5 volt şarz göstermesi lazım..Eksik veya hiç göstermiyorsa , kabloları konntrol et.

2- Kutup başların oksitsiz ve temiz olması lazım..Oksitlenme varsa tam şarz etmez..

3- Motoruna aküyü şarz ettirecek kadar biniyormusun..Günde 5 - 10 km ile akü şarz olmaz..Aküyü şarza verdiğinde bile 3 - 5 saat arası bağlıyorlar..

4- Motorunda kontak kapalı iken , selenin işiği dışında ekstra bağlı bir kablo varmı...Kontak kapalı iken direkt alınan hatlar kaçağa sebep olur..

5- Motorunda , kataloğun değerleri dışında değişen ampulün varmı.? Örneğin far ampulünü 35 wat yerine 55 - 60 wat beyaz takıyorlar.

6- Birde , yanlarda V şeklindeki yan kapakları aç. Gösterge altındaki tüm kabloları kontrol et.Surtünmeden dolayı sıyrılmış veya şaseye temas eden kablo varmı...

Akünü yeni değiştirdiğini söylemiştin. Akü ile ilğili kontrolleini saymıyorum..

Tekrar kolay gelsin...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:44 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:00 PM ----------

adawapuru.


Alacağın motor ,, 2006 model yeni motor yapılmış . Kaç Km de olduğu belli değil..Moror yapımı dişindaki arıza ve değişen parçalarda belli değil..????? Arkadaşın en az 2 sene masrafsız binersin diyor....


Şimdi senin hesabı yapalım......

Kabaca ,Günde 30 Km den 300 günde 9.000 Km..Hafta sonu gezileri ile 12.000 Km....İki yılda 24.ooo Km.. yol yaparsın..

Motorda sorun çıkmaz diye kabul edelim.. 24.000 Km de 3 adet arka varyatör , 3 adet kayış , iki adet ön varyatör degiştirirsin..Garanti...

karbüratör ? , ( Şuan motorun 100 Km de ne yaktığını bilmiyorsun ) iyi kabul edelim , ateşleme sistemi ve parçalarında çıka bilecek arızalar..? Akü..?...Lastik değişimi...?

İki sene arıza çıkmayacağını kabullenmek biraz zor....Arkadaşın üç senede motor yapmış....?


Ayrıca 1.000. motor artı devir masrafları , artı trafik muayene giderleri , artı muhakkak içine sinmeyip yapman gerekecek masraflar....

Bunlar hepsi cebinden nakit çıkacak paralar...Bu giderlerini araştır öğren..


Diğertaraftan sıfır motor...Peşin fiyatına 12 ay sıfır faiz...Ayrıca bulabilirsen Ruhsat + Plaka , satış yapan bayiler var..

Artını eksini düşün ona göre karar ver..


Bana göre , maddi durumunu bilmiyorum ama sıfır al derim..Birde hırpalanmış bir motora düşersen . çok başın ağırır....

Hayırlısı olsun....
 
Katılım
31 Tem 2009
Mesajlar
7
eyvallah kardeşim

yardımlar bekleniyor hala 800 e kadar indim insallah bizde kullanacaz once ehliyet işimi halledecem motoru alıp parka cekecem insallah birde alınca yapacaklarımı vs burdan okuyorum yeni kullanıcı olarak tavsiyeleriniz varmi
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst