Forumdan Uzaklaştırıldı
- Katılım
- 17 Ağu 2005
- Mesajlar
- 470
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
8.300 km de zat150
Arkadaşlar forumları baştan takip edenler varsa daha öncede bi ara görünmüştüm bu topicte. Benim int bağlantım adsl olmadığı için aylık indirip okuyorum yazıları, ismim Bahtiyar. (motorumu 0 km de aldım)
Şimdi sıkı durun; Ben motorun bütün grenaj kısımlarını parçaladım(çıkardım), Sebep olarak içini merak etmem.
Motorun şasesi, yani demir eklem yerleri küf-pas yapmaya başlamış:silent: , buralara siyah sprey boya yaptım ki daha fazla kanser alanları genişlemesin dieee. (E bu kadar açmışıs yıkamadan olmaz.
(iki günümü verdim bu iş için) )
Herkes kendi Zat150 sinin gidonunun ortasındaki (mondial yazısı olan) parcayı, düz tornavidaylan söksün ve arkasındaki üretim tarihine baksın, benim motorumun parçaları 2001 yılının 6. ayında üretilmiş ve Türkiyede 2005 model olarak satılıyor. yani biz boşuna heyecan yapmayalım yeni model die. Adamlar 5 yıl önceki teknolojilerini satıyorlar bize... :farao:
Motorumu 9. ayın başlarında kullanmaya başladım. yani 3 bilemediniz 3,5 aylık kullanıcıyım, şunuda belirteyim benim ilk motorumdur... Çin mallarını kötülemeyelim diyecem kızacaksınız, eğer bu ucuz veya hesaplı motorlar piyasaya girmeseydi benim motor kullanmam bir hayaldi hatta motoru tamir edeceğimi bile düşünmezdim. Ama Ne faydası oluyor? derseniz. insanı iki tekere alıştırıyor bu ucuz-hesaplı motorlar, Ben elime tornavida alıp tamir olayına başladım, hayatımda buji değiştirmemiştim, cam sesini kesmek için alyan ile sıkıştırma yaptım.. Motorda yapılması gereken davranışları öğrendim, gerek dengede durmayı, gerekse yolda yapılması gerekenleri öğrendim, ARTIK BANA BU MOTOR KÜÇÜK gelmeye başladı diyebilirim. Fakat şu bi gerçekki ilk günlerde ayağımı yerden kesmeden viraj alamaz, ve duruşlarda ve kalkışlarda dengemi kaybederdim... Artık kendimi motor üzerinde yeterli hissetmeye başladım MONDİ150 sayesinde.. Şurası kesin ki birçok benim gibi yeni motorcu arkadaşlarda, bu hesaplı motorlarlan başladılar,başlıyorlar. (Şimdi ben raceing tiplere yönelmek istiyorum, zaten önden görünüşte race tipinde mondinin...)
Düşüp kalkmasını öğrenmeliyiz diyorum ben kısaca, allaha şükür motorumda çizik yok ama ne yaparsam kontrol kaybolur ne yaparsam emniyetli ve sağlam vaziyette giderim bunları kavradım, motorun sesiyle birşeyler anlamaya başladınızmı olay tamamdır bence, ben hergün en az 120 km civarı yol yapıyorum,(okula gidiyorum) motorun nezaman yağ istediğini, nezaman buji istediğini hissetmeye başladım...
Şimdi size başımdan geçen veya yapılması gerekenleri yazmaya çalışayım ki yeni alacak olan arkadaşlarımız da fikir sahibi olsunlar. hiç olmazsa önceden bazı durumların farkında olabilsinler...
İzmirden Arkadaşlar varsa tanışıp kaynaşa biliriz, İZMİRTAYFASI na da bekleriz.... :queen:
Arkadaşlar forumları baştan takip edenler varsa daha öncede bi ara görünmüştüm bu topicte. Benim int bağlantım adsl olmadığı için aylık indirip okuyorum yazıları, ismim Bahtiyar. (motorumu 0 km de aldım)
Şimdi sıkı durun; Ben motorun bütün grenaj kısımlarını parçaladım(çıkardım), Sebep olarak içini merak etmem.
Herkes kendi Zat150 sinin gidonunun ortasındaki (mondial yazısı olan) parcayı, düz tornavidaylan söksün ve arkasındaki üretim tarihine baksın, benim motorumun parçaları 2001 yılının 6. ayında üretilmiş ve Türkiyede 2005 model olarak satılıyor. yani biz boşuna heyecan yapmayalım yeni model die. Adamlar 5 yıl önceki teknolojilerini satıyorlar bize... :farao:
Motorumu 9. ayın başlarında kullanmaya başladım. yani 3 bilemediniz 3,5 aylık kullanıcıyım, şunuda belirteyim benim ilk motorumdur... Çin mallarını kötülemeyelim diyecem kızacaksınız, eğer bu ucuz veya hesaplı motorlar piyasaya girmeseydi benim motor kullanmam bir hayaldi hatta motoru tamir edeceğimi bile düşünmezdim. Ama Ne faydası oluyor? derseniz. insanı iki tekere alıştırıyor bu ucuz-hesaplı motorlar, Ben elime tornavida alıp tamir olayına başladım, hayatımda buji değiştirmemiştim, cam sesini kesmek için alyan ile sıkıştırma yaptım.. Motorda yapılması gereken davranışları öğrendim, gerek dengede durmayı, gerekse yolda yapılması gerekenleri öğrendim, ARTIK BANA BU MOTOR KÜÇÜK gelmeye başladı diyebilirim. Fakat şu bi gerçekki ilk günlerde ayağımı yerden kesmeden viraj alamaz, ve duruşlarda ve kalkışlarda dengemi kaybederdim... Artık kendimi motor üzerinde yeterli hissetmeye başladım MONDİ150 sayesinde.. Şurası kesin ki birçok benim gibi yeni motorcu arkadaşlarda, bu hesaplı motorlarlan başladılar,başlıyorlar. (Şimdi ben raceing tiplere yönelmek istiyorum, zaten önden görünüşte race tipinde mondinin...)
Düşüp kalkmasını öğrenmeliyiz diyorum ben kısaca, allaha şükür motorumda çizik yok ama ne yaparsam kontrol kaybolur ne yaparsam emniyetli ve sağlam vaziyette giderim bunları kavradım, motorun sesiyle birşeyler anlamaya başladınızmı olay tamamdır bence, ben hergün en az 120 km civarı yol yapıyorum,(okula gidiyorum) motorun nezaman yağ istediğini, nezaman buji istediğini hissetmeye başladım...
Şimdi size başımdan geçen veya yapılması gerekenleri yazmaya çalışayım ki yeni alacak olan arkadaşlarımız da fikir sahibi olsunlar. hiç olmazsa önceden bazı durumların farkında olabilsinler...
- Sabahları hava çok soğuk ise; anahtarı açınız ve enaz 30 sn bekleyiniz, ayrıca ayak marşını yavaşça sonuna kadar basınız ki dişliler birbirleri üzerinde harekete hazırlansınlar. ve Elektronik ateşleme yapabilirsiniz. Ateşlemede bujinin çok faydası vardır.
- Yan sehpa stop olayı vardır: Ben yağmur, çamur kullandığım için herhalde müşürde bir paslanma veya toprak kaçması durumu söz konusu oldu, ben bu müşürü iptal ettim, devreyi tamamladım. Eğer ilk ateşlemede çalışmaz ise yan sehpayı birkaç kez açıp kapayın. (çukurlardan geçince bile motor durabiliyor..)
- Ön camdan ses geliyor: sese engel olmak için çift taraflı bant veya lastikler faydalı oluyor, ama Hiç lastik koymadan da sesi engellemek isterseniz= elinizi cam ile plastik arasına sokup camı öne doğru iterek vidaralırını sıkınız camın(tabi ilk önce biraz gevşeltmeyi unutmayın)...
- Kalkışlarda çok titreme yapıyor diyorsanız, ki zaten titreme otomatik makinelarda çok az bile oluyormuş= Gazınızı birazcık daha titreme anında açınız
(yakıt veriniz motora), arka tekerleğin göbekteki somunlarını sıkınız gevşemiş olabilir(başıma geldi böyle bir durum). Debriyaj olayı bu motorlarda şöyledir, bilyalar hızlı döndükçe dışa doğru saçılır ve bu saçılma sayesinde kayısı gerip çekmeye başlar, yani uzun lafın kısası kavrama anını nekadar kısa tutarsanız motorunuz okadar az yıpranırmış.
- yakıt olayı= Bu motorlan 55 i geçmezseniz gerçekten çok hesaplı olabiliyorlar, 68 bin yaktıra bildim en ucuz, fakat çok sıkıcı oluyor, aynalara baktığınızda arabalar üzerine çıkıyormuş gibi oluyor:salut:
r:
- Motorun dış görünüşü güzel fakat yapılma tarzı hız için değilmiş, ustam özellikle kulağımı çekiyor, eğer uzun süre limitlerde kullanırsam motorun ömrünü kısaltırmışım... :farao:
- En önemliside bunu ben keşfettim. Hızlanırken sanki araba kullanıyormuş gibi vites molaları veriniz, eğer böyle mola verirseniz motorunuz daha seri kalkıyor.. Şahsen ben böyle kalkıyorum..( 20 ye kadar hızlanın, gazı kapatın sonra 40 a kadar hızlanın gazı kapatın.... ... .... Gazı kapatın derken sonuna kadar kapatmayın, motorun devrini düşürün, ivmelenmenizi kaybetmeyin... :bounce: )
- Egzoz kapağını(parlak kısmı)= vidalarını kontrol ediniz ençok ses oradaki vidalar gevşeyince çıkartıyor.
- Eger kalkışlarda motordan hızlanma sesi eşliğinde, arka tekerlek kaymasa bile kaydığınızı hissederseniz, servise gidip debriyaj bilyelerini değiştiriniz, benimkiler çok çabuk aşındı, zaten titremenin enbüyük kaynağıda bu bilyeler.
- Arka freni çok berbat :farao: fakat yinede yavaşlatıyor,
(zaten motorda kısa zamanda yavaşlamak istiyorsanız ön fren kullanmalısınız çünkü bütün ağırlık ön tekerde oluyor) Frenleri kademeli olarak sıkmakta fayda var çünkü frenleri aniden sıkınca özellikle arka tekerde, (amortisörde)esneme meydana geliyor ve buda telin daha da gerilmesine neden oluyor böylece tel kopabiliyor, ben şahsen iniş aşağı bir yolda fren sıkarken(arka teker çukura girince) arka fren telimi kopardım.
- ÖZETLE MOTOR ZATEN HESAPLI MOTOR, YANİ DİKKAT İSTİYOR, ben kuryeci veya acil işi olan kişi olmadığım için bana yetiyor. Yeni alacak arkadaşlara buradan yaşadıklarımı paylaşmaya çalıştım, zaten almaya niyetli olanlar okur bu uzun yazımı.
İzmirden Arkadaşlar varsa tanışıp kaynaşa biliriz, İZMİRTAYFASI na da bekleriz.... :queen: