Mondial Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 Ara 2005
Mesajlar
537
ben motoru ilk aldığımda yan ayaklık müşürünü iptal ettirdim.
ama şöyle bi sorum var yan ayaklık sadece ilk çalıştırmada işe yaramıyormu? çalıştıktan sonra oradan mı geçiyor motorun bütün elektiriği?

iskenderunlu arkadaşım benim başıma gelen böyleydi seninki değişik bir sorun heralde ama sen yinede bi baktır oralara



birde arkadaşlar bu arka lastiği değişştirecem hava kaçırıyo daha ilk aldığımızda çivi girmişti içten yama olmuyormuş bezli lastikmiş tutmamış yamayı fitil kaktılar ama yine sonuç öle hemde güzel yol tutuşu yok lastiklerin birde arka küçük olduğu için 2 kişi bindiğim zman altını vuruyorum nasıl lastik almam lazım arkaya alırken önüde değiştireyim ikisi bir örnek olsun.
ama arka lastği hem yükseltip hemde genişletmek mi lazım bir kaç arkadaş yazmıştı bununla ilgili ama marka ve desen boyut önerir misiniz bana??:rendeer:
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Evet aynen öyle.

Motora okadar bakıyorsun emek harcıyorsun ama satarken para etmiyor.
Satmam denize atarım daha iyi diyesi geliyor insanın.

bende alıcam zat yapmak istediğim şeyler var yani emek ve vakit harcıycam ustalarla yüz göz olucam bu kadar şey yapdıkdan sonrada 1 e 1.5 a satmam bahçeye saksı diye koyarım ama satmam :)

zaten scooter ın bir zararı olmaz scooter her zaman şehir içi kısa mesafe işlevsel faydalı yararlıdır.. v motor lu bir 250 lik chopper yada enduro da almayı düşünüyorum zaten denge olur büyük hacimli yada vitesliyle uzun yol kullanırım
maxi yi kısa mesafe uzun yol ve şehir içi migors carffeour alış veriş git gel kullanıcam..
 
Katılım
22 Mar 2007
Mesajlar
234
osbourne
Mantıken evet..Çünkü motor çalışıyorken yan ayağı açınca stop ediyor..demekki bir devre kesici var orada..Tüm elektrik dediğin ne olacakki zaten yav hepi topu 12 V :)

doğru ya ::123434:: çalışırken stop ediyor. demkki orada bi akım var.:cat: hemen oranın kablolarını değiştiriyorum. teşekkür ettim b arada mantık için :cat:



mondialcii
iskenderunlu arkadaşım benim başıma gelen böyleydi seninki değişik bir sorun heralde ama sen yinede bi baktır oralara


birde arkadaşlar bu arka lastiği değişştirecem hava kaçırıyo daha ilk aldığımızda çivi girmişti içten yama olmuyormuş bezli lastikmiş tutmamış yamayı fitil kaktılar ama yine sonuç öle hemde güzel yol tutuşu yok lastiklerin birde arka küçük olduğu için 2 kişi bindiğim zman altını vuruyorum nasıl lastik almam lazım arkaya alırken önüde değiştireyim ikisi bir örnek olsun.
ama arka lastği hem yükseltip hemde genişletmek mi lazım bir kaç arkadaş yazmıştı bununla ilgili ama marka ve desen boyut önerir misiniz bana??:rendeer:


burada hem ölçü hem resimler mevcut
zat 150 lastik ölçüsü
orijinal lastiği 110/70-12
ama ben120/70-12 lastik taktırdım. yol tutuşu arttı. hemde güzel görüntü oldu. ve cok az motor yerden yükseldi. daha büyük takanlar var ama o zamanda motorun dengesi bozuluyor ve yakıt artıyor diyolar. ben cok memnunum. benimde eski lastiğime çivi girmişti ama tamir için biraz fazla büyük delik açılmış lastik yavaş yavaş iniyordu.
bu lastik türk malı IRC marka 45 TL ( taktırması dahil ) taktırıdım. bence düşünmeden tüm zat'çılar bu lastikten takmalı






vesselam:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
549
iskenderunlu

bende de arkada ırc var ön lastıgıde yeni aldım onuda dunlop aldım benim arka lastık 130*70*12 ön lastık 110*90*12 keşke ön lastıgı 120*90*12 alsaydım dedim ama buda iyi şu anda motorla öle bi yatıyorum ki ayaklık demirleri yere sürtüyor ama kayma adına bişey yok
 
Katılım
22 Mar 2007
Mesajlar
234
iskenderunlu

bende de arkada ırc var ön lastıgıde yeni aldım onuda dunlop aldım benim arka lastık 130*70*12 ön lastık 110*90*12 keşke ön lastıgı 120*90*12 alsaydım dedim ama buda iyi şu anda motorla öle bi yatıyorum ki ayaklık demirleri yere sürtüyor ama kayma adına bişey yok
hadi ya:p bende ön lastiği değiştirsemmi diyorum cok sertleşmiş. dişleri duruyor ama lastik dediğin yumuşak olur di mi?
 
Katılım
22 Mar 2007
Mesajlar
234
sen bilirsin ama bi arastır sizin oralarda dunlopta kampanya varsa al yoksa cok pahalıya gelir kampanyada 1 lastık parasına 2 lastık alıyosun :)
valla ben marka lastik için internetten alışveriş yapmayı tercih ederim. ayrıca yol tutuşu için kış ayları önemli bence yazın ne olacakki? patlak yok yırıtık yok. acele etmiim. ama ucuz ve yeni lastik bulursam kışın taktırmak şartıyla alırım.
 
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
2,536
kışın alacağın lastik başka,şimdi alacağın lastik başka....

sen git,mis gibi DUNLOP'ları taktır...

dost tavsiyesi... yoldaki farkı gör!!!! lastiklerdeki kauçuk oranları çooo farklı!!!! iki lastiğide değiştir,100-120 TL ver,kafan rahat olsun... kayıp düştüğünde masrafın daha çok oluyor.... her şey bir yaa; kendini daha çok GÜVENDE hissediyorsun...
 
Katılım
22 Mar 2007
Mesajlar
234
kışın alacağın lastik başka,şimdi alacağın lastik başka....

sen git,mis gibi DUNLOP'ları taktır...

dost tavsiyesi... yoldaki farkı gör!!!! lastiklerdeki kauçuk oranları çooo farklı!!!! iki lastiğide değiştir,100-120 TL ver,kafan rahat olsun... kayıp düştüğünde masrafın daha çok oluyor.... her şey bir yaa; kendini daha çok GÜVENDE hissediyorsun...

iyide ayberk hocam arka lastiği yeni değiştirdim ben yaw:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:11 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:08 PM ----------

bu arada dunlop 120/90-12 lastiği internette bulamadım. desen hakkında resim felan koyarmısın arkadaşlar. ya da sadece ön lastik kaça alırım ben???
 
Katılım
2 Ara 2005
Mesajlar
537
arkadaşlar herkese sonsuz teşekkürler fakat şimdi hangisinden alıyım 130*70*12 mi yoksa 120*70*12 mi önüde üstünde olan boyuttan alıcam hangisini alıyım arkadaşlar 130 lukta denge bozulur mu*?
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Arkadaşlar bizim orjinal lastiklerin üstüne bakarsanız NYLON diye kocaman yazdığını görürsünüz..Yani kauçuk oranı çok çooook düşük..Bu da yol tutuşunun çok düşük olduğunu gösterir..
Ben hiç orjinal lastikleriyle sürüş yapmadım, motoru aldığım gibi lastiklerini değiştirmiştim..Dolayısıyla kıyaslama yapamıyorum şuan ama yol tutuşu ile ilgili en ufak bir problemim olmadı henüz..Sadece 2 kez ön lastiği kaydırdım biri bugün oldu biri de ilk aldığım gün olmuştu..Ve ikiside benim hatam..Yani dunlop lar gayet sorunsuz şuanda..

Bir de genele bir sorum olacak..Motorum henüz 300 km ye gelmedi ve kitapçığında 300 de ilk yağı değiştirin yazıyordu..Servis ise 500 km de çağırmıştı ilk bakım için..

Ne yapayım şimdi 300 de yağı değiştirmeye gideyim mi yoksa 500 ü bekleyeyim mi?
 
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
2,536
Sen yinede yağına bir bak... Içine simezse servise 2 dak. Uğra.... Baktır...

Adamların işi bu...
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
549
arkadaşlar herkese sonsuz teşekkürler fakat şimdi hangisinden alıyım 130*70*12 mi yoksa 120*70*12 mi önüde üstünde olan boyuttan alıcam hangisini alıyım arkadaşlar 130 lukta denge bozulur mu*?

benim motorun lastık ölçüleri arka 130-70-12 ön lastik 110-90-12 ben bu şekilde kullanıyorum arka lastıgım IRC marka türk malı ön lastığım dunlop sılovenya malı nasıl yazıldığını bilmiyorum :) şu anda ben memnunum sol tarafa doğru yatıyorum yan ayaklıkların demirleri yere sürtüyor :)
 
Katılım
2 Ara 2005
Mesajlar
537
arkadaşlar direksiyon sınavı bugundü açıklanmış direksiyondanda geçtim iş sadece ehliyetname mizi elimize almaya kaldı onuda cuma günü kısmetse alıcam...
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
239
Arkadaşlar bizim orjinal lastiklerin üstüne bakarsanız NYLON diye kocaman yazdığını görürsünüz..Yani kauçuk oranı çok çooook düşük..Bu da yol tutuşunun çok düşük olduğunu gösterir..
Ben hiç orjinal lastikleriyle sürüş yapmadım, motoru aldığım gibi lastiklerini değiştirmiştim..Dolayısıyla kıyaslama yapamıyorum şuan ama yol tutuşu ile ilgili en ufak bir problemim olmadı henüz..Sadece 2 kez ön lastiği kaydırdım biri bugün oldu biri de ilk aldığım gün olmuştu..Ve ikiside benim hatam..Yani dunlop lar gayet sorunsuz şuanda..

Bir de genele bir sorum olacak..Motorum henüz 300 km ye gelmedi ve kitapçığında 300 de ilk yağı değiştirin yazıyordu..Servis ise 500 km de çağırmıştı ilk bakım için..

Ne yapayım şimdi 300 de yağı değiştirmeye gideyim mi yoksa 500 ü bekleyeyim mi?

Madem öyle 400' de git, ortası olsun. Lastik değiştirmeklede en doğru işi yapmışsın. Kazasız belasız kullanmanı dilerim.
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
244
arkadaşlar direksiyon sınavı bugundü açıklanmış direksiyondanda geçtim iş sadece ehliyetname mizi elimize almaya kaldı onuda cuma günü kısmetse alıcam...

kardes ben gecen hafta B için gittim emniyete ehliyetler değişiyor parmak izlerini filan alıyolar biraz uzun sürüyo bi kişi 10-15 dk arası sana tavsiyem çok erken git emniyete ya da 2-3 hafta sonra gelin boşalır diyolar.Ben sabah 06.00 da emniyetin önündeydim 3 kişi vardı düşün artık.Edirne'de nasıldır bilemem kalabalık açısından ama erken gitmekte fayda var.70 kişiden fazlasını almıyolar zaten oda saat 08.00 olmadan 70 e dayanıyor :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst