mondial 150 rf motorum yağ kaçırıyor

Katılım
8 May 2012
Mesajlar
18
sa arkadaşlar 1 hafta önce bu motoru aldm aldığımda hiç bi sıkıntısı yoktu hhatta çocuk yağını bile değştirmişii ama 5 gün sonra moor nerde durursa ordayağ akıtuyodu hava flitresinin yanındaki küçük kutudan . (üst kapakdan gelen hortum ona bağlı ) birda motorun tam altından damlıyor ama nerden damladığını görmedim . çocuk 20w40 yağ koymş 10w40 koyması gerekrken acaba yağ akıtması tehlikelimi ? vea neden yapıodur ?
 
Katılım
4 Kas 2005
Mesajlar
103
Arkadaşım motoru orta sehpaya alıp 1-2 dk sonra yağ çubuğunu kontrol ettin mi? Olurya yanlışlıkla fazla yağ konmuş olaibilir yağ değişimi sırasında ve motorda bu yağı tahliye etmeye çalışacaktır eğer gerçekten fazla konmuşsa kesinlikle kendin fazla yağı tahliye etmelisin.
 
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
18
sehpaya aldığımda yağ war o kdar akmasına rahmen . bence fazla yağ koymuş . ama bi yönden korkuyorum yağ bitip kitlenirse diye. 20w40 yağ zaten kalın olyo 150 cc mondial 150 rf ye ağırmı geldi acaba
 
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
179
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yağı fazla koyup keçeleri patlatmış olabilir ..yağ ile alaka yok hatta 20w40 yağ yazın daha iyi
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
slm kardeşim o aldıgın motorda contadan yag kacagı vardır ondan kalın yag koymuştur sen alırken farketme diye, vala motor sökülüp bakılcak kacar hangi contadan çok berbat iş ya kim bilir nerden kacırıyo yanına ufak bi yag al ara ara kontrol et cubugu yag bi biterse sekman sarar masraf cıkar başına o o yüzden satmıştır onu
 
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
18
slm kardeşim o aldıgın motorda contadan yag kacagı vardır ondan kalın yag koymuştur sen alırken farketme diye, vala motor sökülüp bakılcak kacar hangi contadan çok berbat iş ya kim bilir nerden kacırıyo yanına ufak bi yag al ara ara kontrol et cubugu yag bi biterse sekman sarar masraf cıkar başına o o yüzden satmıştır onu

motoru 2 motorcuyada götürdüm ilk aldığımda hani motorda yağ akıtma gibi bir sorun yoktu aldığımda ama motoru cevreyolunda zorladım dip gaz yaptm ondan sonra minik mink yağ damlatıodu . acaba fazla yağ olduğu için keçeyimi patladdı ama benim anlamadığım konuu hava flitresinin solundaki küçük kutudan niye yağ geliyor ? ben onu anlamış değilimm. 20w40 yağdanmı yapıo anlamadm
 
Katılım
3 Haz 2011
Mesajlar
1,176
motoru 2 motorcuyada götürdüm ilk aldığımda hani motorda yağ akıtma gibi bir sorun yoktu aldığımda ama motoru cevreyolunda zorladım dip gaz yaptm ondan sonra minik mink yağ damlatıodu . acaba fazla yağ olduğu için keçeyimi patladdı ama benim anlamadığım konuu hava flitresinin solundaki küçük kutudan niye yağ geliyor ? ben onu anlamış değilimm. 20w40 yağdanmı yapıo anlamadm

20 40 olduğundan büyük ihtimal yapmaz sebepleri:

1-) contalar eskidir kaçırır
2-) fazla yağ konulmuştur atar
3-) daha önceden de aynı şeyi yapmıştır fitil koyup giderilmiştir tekrar fitil istiyordur
4-) motoru çok zorladıysan keçeleri patlatır

nedeni ne olursa olsun bir an önce yaptırmakta fayda vardır yağsız kalan motor ocağına incir ağacı diker
 
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
18
20 40 olduğundan büyük ihtimal yapmaz sebepleri:

1-) contalar eskidir kaçırır
2-) fazla yağ konulmuştur atar
3-) daha önceden de aynı şeyi yapmıştır fitil koyup giderilmiştir tekrar fitil istiyordur
4-) motoru çok zorladıysan keçeleri patlatır

nedeni ne olursa olsun bir an önce yaptırmakta fayda vardır yağsız kalan motor ocağına incir ağacı diker

4 seçenek grçekten doğru ama hangisi işte. he bide o kutudan niye yağ geliyor ?
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
4 seçenek grçekten doğru ama hangisi işte. he bide o kutudan niye yağ geliyor ?

motorun Külbürütör (en tepedeki kapakta) kapağından hava filtresinebir hortum gider,
o hortumda motordan çıkan yağlı havayı filtrene yollamak ve motorun yağlı hava ile çalışmasını sağlamaktır,
motora aşırı zorlandıgında yağ köpürür ve o hortumdan hava yerıne köpükler ile yağ gider,
o zamanda o tahliyeden boş hava değilde yağ süzülür dışarıya,,,

Yani sebep Her Türlü AŞIRI ZORLAMA...
 
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
18
motorun Külbürütör (en tepedeki kapakta) kapağından hava filtresinebir hortum gider,
o hortumda motordan çıkan yağlı havayı filtrene yollamak ve motorun yağlı hava ile çalışmasını sağlamaktır,
motora aşırı zorlandıgında yağ köpürür ve o hortumdan hava yerıne köpükler ile yağ gider,
o zamanda o tahliyeden boş hava değilde yağ süzülür dışarıya,,,

Yani sebep Her Türlü AŞIRI ZORLAMA...

bak kardeşş çok doğru demişinn aşırı zorladığmda dha çk akıtıyoo ağ akmaması için ne yapmam gerekirr ?? bence sorunum bu dediğin gibi..
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Anlattigin hortum yag tahliye hortumudur ve fazla yagin filtre kutusuna atilmasina ve oradaki tahliyeye dolmasina yarar. Fazla yag koyuldu ise b yaglanma normal bir durumdur. Eger yag seviyesi normalse, yere damlaticak kadar akmamali. Isin ehli bir ustaya goster sorununu cozer ;)
 
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
18
2 motorcuya götürdm 1 tanesi hemen keçe patlamış 90 tl dedi diğeri isee fazla yağı atıyor motor dedi ve 10w40 koymamız gerektiğini söyledi. bgun motoru zorlamadığmda 40 50 ile gittimde yağ akıtmıo ama dip gaz yaptığımda akıtıo artık her daka yağ akıtmıo ama zorladığımda akıtıyo
 
Katılım
19 Mar 2016
Mesajlar
2
ben her motorla bır yere gitsem zorlasam zorlamasam fark etmıyor motoru park ettıgımde 3 4 damla mutlaka akıtıyo park ettıgımde oluyo sebebı nedır acaba
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst