Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Tem 2014
Mesajlar
22
Ozaman aliyorum bu ilandakı ürünü ? aynısı dimi :) birde UZUNLAR nasil etkilimi ?

ya ben görselden baktım attım o ilanı biraz araştır daha ucuza bulursun belki uzunlar adamın aklını alır.birde orda gördügün ampül degil o koruması o korumaları söküyorsun.normal ampül takar gibi takıyorsun far'ın içerisindeki bakır levhaları tornavida yardımı ile(yukarı dogru ittireceksin)cıkar sonra bi sıkıntı olursa tekrar yerlerine takarsın renkli kablolar var(sarı-mavi-yeşil) söktügün rengin baş harfini duyun üzerine keçeli kalemle yaz.tekrar dönüşte sıkıntı olmasın inşallah olmazda sen işi saglama al. Birde exononda 2 adet kablo var sarı yok yani(-)eksi yok sen sadece mavi ve yeşile bagla işlem tamamdır
 

MCV

Katılım
14 May 2014
Mesajlar
928
EGE TURU
Arkadaşlar toplamda 1800 km yol yaptım arkadaşımla ondada Honda 250 cbr vardı(Aksaray-Konya-Burdur(merkez ve salda gölü)-Isparta(egridir gölü,kovada gölü,yazılı kanyon)-Mugla(akyaka,gökçe,marmaris,fethiye)Antalya ve manavgat) hiç bir sıkıntı çıkarmadı ortalama 90 km de kullandım özellikle antalyadan aksaraya 470 km sadece 1 defa 5dk çay molasına ve 15 dk corba molası verdim Mondial benim gözümde kendini kanıtladı.ayrıca 7 defa depoları fulledik her seferinde 7-8 tl honda 250cbr benden az yaktı :) ....Ayrıca 50 km antalya şehir içinde gezdik 30 km kadarda manavgata dogru yol aldık depoları tekrar fulledik mondial 10 tl daha az aldı demekki uzun yolda 250'lik şehir içindede 150'lik çok hesaplı


manavgat burdan geçtigimiz gün manavgatta motorsiklet festivali varmış önünden geçmişiz ama görmedik yazık oldu kenan sofuoglununda katıldıgı 1000 kadar motorsikletli biraraya gelmiş :( gezimiz muz'a binmekte dahil:) milli parklar ve plajlarda verdigimiz cadır paraları (tek çadır kurduk)yakıt yemek içmek hep dışardan yedik kesinlikle hepsinde pazarlık yaptım yoksa öttürüyolar 450 tl ye 7 gün tatil yaptık Bir sonraki gezide görüşmek üzere herkeze selamlarrrrr...

Çok güzel bir gezi olmuş.
250cbr nin az yakması ilginç.Demekki bizim motorların hızı arttıkça yakıtta artıyor.
Ama bir problem çıkarmadan bu yolu bitirmiş olması güzel birşey.Güvenerek yola çıkabiliriz o zaman.
 

MCV

Katılım
14 May 2014
Mesajlar
928
Arkadaşlarla beraber hafta sonu balığa gittik.4 motor.3'ü mcx, biri vulture.
Yaklaşık 250 Km yol yaptık.Dönüşte benim geri dönüşüm hortumu patladı.Motorun sesi değişti.Sanki eksoz patlamış gibi oldu.
Yanımda elektrik bandı vardı.Onunla sarıp hortumun ucunu da boşa çıkarıp 40-50 km hızla yaklaşık 80 km yolu geldik.
Servise götürüp göstereceğim.Bakalım sebebi neymiş.
Başından geçen arkadaşlar varmı?
 

MCV

Katılım
14 May 2014
Mesajlar
928
Dün motoru servise götürdüm.Hortumun yenisini aldım.Dışı telli hortum istedi usta.Motoruda bıraktım.2000 Km bakımı ve bu arıza için.
Bugün gittiğimde bakımları yapılmış ve hortumu da değişmişti.Masraf 40 Tl tuttu.
Motoru alıp dönerken 2 km sonra hortum tekrar patladı.Hemen servise geri döndüm.
Usta baktı iptal edelim dedi.Eksoz tarafını körleyerek iptal ettik.Bakalım sonrası nasıl olacak.
 
Katılım
1 Haz 2014
Mesajlar
411
arkadaşlar mondial mc alarak aranıza yeni katıldım önceden mct 250 vardı onun hızına gücüne alıştığım için bu motor bana bayağı yavaş geliyor ama olsun en azından motorsuz kalmadım buda benim işimi görüyor bugün 50 küsür kilometre fabraya gidip geldim hızım 90 100 arası ve titreşim mct ye bakarsak titreşim olayı çok azdı bu yüzden fena motor değil ALLAH nasip ederse ilerki yıllarda hedefim yamaha drakstar 650 veya 600 lük honda shadov herkezin tekeri düz bassın inşallah.
 

MCV

Katılım
14 May 2014
Mesajlar
928
arkadaşlar mondial mc alarak aranıza yeni katıldım önceden mct 250 vardı onun hızına gücüne alıştığım için bu motor bana bayağı yavaş geliyor ama olsun en azından motorsuz kalmadım buda benim işimi görüyor bugün 50 küsür kilometre fabraya gidip geldim hızım 90 100 arası ve titreşim mct ye bakarsak titreşim olayı çok azdı bu yüzden fena motor değil ALLAH nasip ederse ilerki yıllarda hedefim yamaha drakstar 650 veya 600 lük honda shadov herkezin tekeri düz bassın inşallah.

Hayırlı olsun güle güle kullan.Allah gönlüne göre versin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------

Geçen hafta motoruma NGK çift tırnak buji taktım.Yakıta ve performansa faydası olduğunu söylüyorlar.Bakalım göreceğiz.
Motorun gidişinde cüzi bir fark hissettim.Bakalım yakıt ne olacak.

Eskisi ve yenisi:



 
Katılım
7 Mar 2014
Mesajlar
34
arkadaşlar 7 aylık motor serüveninden sonra tekrar motorumu sattım sadece 740 km idi gerçi satmak istemiyordum ama nakit ihtiyacım var yeni sıfır araç aldım mecbur kaldım ama sizlerin paylaşımlarını yine takip ederim :salut:(:pale:
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
56
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim. Tekeriniz düz bassın. Yolunuz daima açık olsun :)

Benim bu motor hakkında merak ettiğim bir husus var.
Ön maşada disk tarafındaki amortisör kolunda iki adet dişli delikler var. Bu dişli deliklerin amacını bilen var mı acaba ?

Umarım doğru isimde ve anlaşılır biçimde tarif etmişimdir :)
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Kas 2010
Mesajlar
177
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim. Tekeriniz düz bassın. Yolunuz daima açık olsun :)

Benim bu motor hakkında merak ettiğim bir husus var.
Ön maşada disk tarafındaki amortisör kolunda iki adet dişli delikler var. Bu dişli deliklerin amacını bilen var mı acaba ?

Umarım doğru isimde ve anlaşılır biçimde tarif etmişimdir :)

Benim tahminimce şöyle; http://www.aviciouscycle.ca/images/ProductImages/Acerbis-X-brake-orange-disc-guard.jpg bir disk koruması takma yeri olabilir ancak bizim motosiklet için üretilmiş bir koruma varmıdır orası meçhul. =)
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
56
Benim tahminimce şöyle; http://www.aviciouscycle.ca/images/ProductImages/Acerbis-X-brake-orange-disc-guard.jpg bir disk koruması takma yeri olabilir ancak bizim motosiklet için üretilmiş bir koruma varmıdır orası meçhul. =)

Bende öyle tahmin etmiştim ama kimsede öyle bir parça aparat görmedim merak ettim :)
 
Katılım
30 Ağu 2013
Mesajlar
784
Pulsar banka hesabının vadeli olmasından dolayı yılbaşına kaldı. O zamana kadar beni idare etmesi için mcx almaya karar verdim. Hem işimi görsün hem zevk versin. İkinci el buldum 2-3 tane, yarın görüşeceğim. Eğer forumdanda satmak isteyen varsa (max 2600) bana ulaşsın mt'deki birinden almak daha iyi olur benim için.
 
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
Her zamanki gibi yine yakıt tüketimimi yazıyorum:
Önce yaptığım değişiklikler.
-Hava ayarı ayarlanmıştı önceki mesajlarımda var ayrıntısı
-Lastik basınçları ayarlandı
-4-6 bin devir aralığında kullandım ve 80 i geçmedim ortalama 5000 devir de gittim
Depoyu doldurup 415 kilometre gittim ve tekrar depoyu doldurduğumda 57,02 TL benzin aldı.
Benzinin litresini 5 TL den hesapladım:
2,75 litre/100 Kilometre tüketmişim. Bu yolculuğun tamamı depo üstü çanta ve arka çanta ağzına kadar dolu arkamda valiz çadır mat ve uyku tulumu bağlı halde yapıldı. Ayrıca 50 kilometresi tarla yolunda gidildi.
Diyeceğim o ki ben istediğim değere düşürdüm tüketimi. Yüksüz halde ve sürekli asfalt kullanımda hiç zorlanmadan 2,5 litre yi göreceğini düşünüyorum. Şaka gibi ama inanmayan olursa benzin fişinin resmini koyarım buraya.
 
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
609
Motosikleti
Yamaha Süper Tenere XT1200ZE
Her zamanki gibi yine yakıt tüketimimi yazıyorum:
Önce yaptığım değişiklikler.
-Hava ayarı ayarlanmıştı önceki mesajlarımda var ayrıntısı
-Lastik basınçları ayarlandı
-4-6 bin devir aralığında kullandım ve 80 i geçmedim ortalama 5000 devir de gittim
Depoyu doldurup 415 kilometre gittim ve tekrar depoyu doldurduğumda 57,02 TL benzin aldı.
Benzinin litresini 5 TL den hesapladım:
2,75 litre/100 Kilometre tüketmişim. Bu yolculuğun tamamı depo üstü çanta ve arka çanta ağzına kadar dolu arkamda valiz çadır mat ve uyku tulumu bağlı halde yapıldı. Ayrıca 50 kilometresi tarla yolunda gidildi.
Diyeceğim o ki ben istediğim değere düşürdüm tüketimi. Yüksüz halde ve sürekli asfalt kullanımda hiç zorlanmadan 2,5 litre yi göreceğini düşünüyorum. Şaka gibi ama inanmayan olursa benzin fişinin resmini koyarım buraya.

gerçekten iyi bir değer
 
Katılım
12 Eyl 2014
Mesajlar
51
Arkadaşlar selam. Ben de Mcx'e yeni başlayanlardanım. Şimdi şöyle bi sorum olacak üstadlara. Bu motorun normal deposu kaç litre, yedek deposu kaç litre? Makineyi (2012 model) 12.150 km'de aldım, seri makine eyvallah. Ortalama 70-80km hızla işe gitgellerde kullandım. Sadece arada bi trafikte kızdığım zaman kalkışta hızlı kalktım sonrasında yine 70-80 arası devam ettim. Depoyu tamamen bitirip (yedek dahil) hesapladığımda kilometrede 20 kuruş yaktığını gördüm ve biraz fazla geldi bana..

Düşünceleriniz nelerdir? Nasıl bişey yapabilirm?
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
Arkadaşlar selam. Ben de Mcx'e yeni başlayanlardanım. Şimdi şöyle bi sorum olacak üstadlara. Bu motorun normal deposu kaç litre, yedek deposu kaç litre? Makineyi (2012 model) 12.150 km'de aldım, seri makine eyvallah. Ortalama 70-80km hızla işe gitgellerde kullandım. Sadece arada bi trafikte kızdığım zaman kalkışta hızlı kalktım sonrasında yine 70-80 arası devam ettim. Depoyu tamamen bitirip (yedek dahil) hesapladığımda kilometrede 20 kuruş yaktığını gördüm ve biraz fazla geldi bana..

Düşünceleriniz nelerdir? Nasıl bişey yapabilirm?

10w40 yag kullan ki daha az yaksin
yag degismediyse değiştir
bujiyi kontrol et tirnak aralığını sentil cakisiyla ayarla veya değiştir
hava filtresini sabunlu suyla yıka geri yerine tak (cok cok az yag surebilirsin varsa 10w yağ olur)
zinciri yagla kaucuklu gress ile olabilir
gaz telini yagla ki daha hassas dokunursun belki de daha az yakar
lastik havasi fazla olursa da fazla yakar
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
1,315
10w40 yag kullan ki daha az yaksin
yag degismediyse değiştir
bujiyi kontrol et tirnak aralığını sentil cakisiyla ayarla veya değiştir
hava filtresini sabunlu suyla yıka geri yerine tak (cok cok az yag surebilirsin varsa 10w yağ olur)
zinciri yagla kaucuklu gress ile olabilir
gaz telini yagla ki daha hassas dokunursun belki de daha az yakar
lastik havasi fazla olursa da fazla yakar

Hava basıncı az olursa da fazlan yakar.

Yada sat bajaj al :D
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
Hava basıncı az olursa da fazlan yakar.

Yada sat bajaj al :D

lastik havasi Az olursa fazla yakar dogrusu bu
lastige gereginden fazla hava vurunca da konfor kaybolur
motor yola tutunamaz yol tutuş azalır

ya da seneye gelmesi beklenen bajaj discover 100 alsın
1 litreyle 91-100 km iddiaları var
bakalim test sonuçları da ayni seyi söyleyecek mi
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
55
merhaba arkadaslar mondial 150 mcx roadracer önerirmisiniz artıları eksileri nelerdir yakıt tuketimi nasıldır
 
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
11
Bende var hocam 2011 model siyah 150 mc 8000 km , kazasiz belasiz ve tertemizdir.
Motor Isparta'da iletişim: 0544 261 87 94
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst