"Cahili cühela vekili ukala."
"Cehalet içinde olan insanlar kendilerini ukala bir biçimde savunmaya meraklıdırlar." demektir.
Kaynak: http://www.itusozluk.com/goster.php/cahili+c%FChela+vekili+%FCkela
Bir cümleyi ve ya başka her hangi birşeyi bilmiyorsak KENDİMİZ araştıralım, ona buna sormayalım ya da kelimelerin anlamlarına göre yeni/yanlış anlamlar türetmeyelim.. Bu cümleyi anlamamandan "bu cümleden ustalamızı cahil benide ukala yaptın sanırım" ya da yarım anlamandan diyelim, benim artık tartışmayacak olmamı diğer arkadaşlar anlar umarım..
mert arkadaş,
Ben bir kaç yazınızı ve atışmalarınızı okuyarak, konuya bir gün önce yaptığım amortisör ve ön dişli değişimiminin taze heyecanı ile sizleri tanımadan fikrimi tek mesaj ile paylaştım. Fakat siz paşalarım krallarım vs. diyerek beni bir kefeye koymuş, hoş olmayan bir üslub tercih etmişsiniz. Dikkatinizi rica ederim.
Paylaşımınızın bilgi içeren bölümlerine cevaben,
1- Aynı Broadwaye başka dişli oranları olan bir şanzıman koyarsanız orjinalinde 120 km hız da giderken max 7000 devir sayacında 6000 devir döndürmez de 4000 devirde 120km hız ile seyir edebilirsiniz. Bu sizin dediğiniz gibi aracın motorunun güçsüzlüğü ile ilgili olmaz şanzıman tercihi ile ilgili bir seçim olur. sizin 1,6 litre motorlu araçlarda 1,4 e kıyasla yüksek devir sorunu olmaz düşüncenizde yine farklı dişli oranları olan bir şanzuman değişimi ile 1,6 litre motorlu bir araç uzun yolda bağıra bağıra ancak 130 km hız yapabilecek hale getirilebilir.
yani ben broadway örneğini arabanın motor hacminin küçüklüğüne dikkat çekmek için değil konumuzla alakalı şanzıman dişli oranlarının bu modeldeki tercihine dikkat çekmek için vermiştim. Belki Fabrika yerden yüksek aerodinamiği olmayan arabamızın devir ve süratle ne ilgisi olur dağda keçi gibi tırmansın, şu kesime hitap etsin diyerek bilinçli üretti....
120km hızla giderken 6000 devir değilde 3500 devirde seyredebilen spring gibi düşük güçte ve hafiflikte başka marka/modellerin varlığını hatırlatarak küçük hacimli her arabanın uzun yolda çok yakacağı tezinizi çürütmeye çalışmıyorum.
2- Maximum tork ve güç değerlerinin yüksek devirlerde elde edileceğini biliyorum. Springde "tercih edilen şanzımanda" vites aralıklarının kısa olması ile erken vites atarak , -uzun vites aralıklı diğer hayal ürünü spring!-imize kıyasla arabanın motorundan düşük hızlarda daha fazla tork ve güç elde edeceğiz. "şehir içerisinde çabuk vites değiştirip torktan fazlası ile faydalanarak" cümlesindeki "Torkdan fazlası ile faydalanmak" demek Torkun ve Gücün TAMAMINI almak demek değildir!! yanlış anlşılma olmuş.
3- bu benim son 11 senede 11. motosikletim. büyük hacimli enduro, naked tarzı japon motosikletlerim de oldu, 250 cc japon ve çinli motorsikletlerim de. şu dönem ev yaptırdığım ve motorsikletsiz kalamayacağım için çok uygun fiyata motosiklet konusundaki ihtiyaçlarım ve önceliklerime göre bilinçli ve tüm ön yargılardan sıyrılmış bir şekilde MCX i tercih ettim. Bu tecrübe ve yaz kış motosiklete binen uzuvlarını virajdan sakınmayan ortalama bir kullanıcı olarak ilk sürüşümde farkettiğim şey motorun altımda deli gibi yüksek devirde döndüğü motor bölümünün bu sebeple çok fazla gürültü çıkardığı idi. 12000 devir aralığında hareket eden 162 cm3 hacmindeki bir motorsikletin 750cc motor hacmindeki torklu bir enduro gibi 2500 devirde kaldırıp vites atabilmek yada 40kmde 5. vites ile giderken 90 km hızda da bağırta bağırta motosikleti sürmek tam bir enayi durum. Acilen İmkan dahilinde olsa Şanzımanı açıp 5 vitesin de dişli oranlarını değiştirip vites aralıklarını uygun hale getirmek istedim. Bunu yapamayacağım için dışardaki dişlileri oynamalıydım. ve dişlimi bir numara büyüterek (16) yaptım.
şimdi.... bu demek değil ki "15*38 dişliyi 16*38 yaptım. hah oldu dedim. zaten fabrikasyon böyle olmalıymış dedim." cümlemde "fabrikasyon böyle olmalıymış" diyerek o fabrikaya ve mühendislerine bir hakaret ediyorum yada hor görüyorum.
Belki fabrikada çalışan bir mühendis "15*38 takalım bu motosikletleri binen kitle anket araştırmalarımız sonucu az gelirli 17-19 yaşlarındaki apachi gençlik. bunlarda rodaj aşamasında motoru sıkıştırılar ve garanti süresi boyunca fabrika olarak başımız ağrır."
Diğer bir mühendis demiştir ki " 15*38 takalım bence de. Zaten Türkiye engebeli bölge. Şu ülkede bu dişliyi kullanıyoruz Türkiyede bu dişliyi kullanalım. !! vs...." komik....
Yani eldeki kısa vites aralıklı hazır ve ucuz şanzıman ile Eldeki bu hassasiyet ve güçteki motoru kullanıcıların sıkıştırıp garanti dahilinde fabrikaya sorun çıkarmaması için mecbur kalmış olabilirler 15*38 dişli seçiminde. komikk
bazen bu komikler ile piyasaya ürünler sürülebiliyor sürülmesi gerekli mecburi olabiliyor..
Yav he he..
Tek cevap vereceğim;
"5. Max. Tork : 12.0 Nm at 7500 min
6. Max. Güç : 10.5 kw at 9000 min
burada görülen güç ve tork o devirlerde oluşan güç ve torktur yani biz motosikleti 5000devirde kullanırken 12Nm'lik 10.5kw'lik bi motosiklet kullanmıyoruz. 7500devire gelince maksimum tork değeri olan 12.Nm tork ortaya çıkmış oluyor 7500'ün üstü ve altı bu tork değerinin daha altındadır (Şimdi demeyin 7500'ün üzerinde değer nasıl düşüyor diye, zaten kullanıyorsunuz biliyorsunuz belli bi devirden sonra motosiklet hızlanmıyor değil mi?) aynı şey 10.5kw içinde geçerli 9000 devire gelmedikçe biz 10.5kw yani 14beygirlik gücü alamıyoruz ki ? Hadi şimdi torktan fazlası ile faydalanında görelim bakalım yakıt değerlerini ekonomikmi oluyor başka bişeymi oluyor ?"
("Torkdan fazlası ile faydalanmak" demek Torkun ve Gücün TAMAMINI almak demek değildir!! yanlış anlşılma olmuş ?)
Basitçe, "maksimum tork değerinin olduğu 7500 devire ne kadar yakın çevirirsek o kadar fazla yakar". Demek istediğim basitçe buydu, ben bunu biraz uzun uzadıya anlatmıştım.. Şimdi sen mi benim yazdığımı yanlış anladın acaba ?
Ben anlatmak istediğimi anlatamıyorum, boşver çok takılma böyle şeylere
