Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Eyl 2005
Mesajlar
10
benim mcx imde de o şamandra sesi mevcut. Drfit modellerde kronik arıza sayıldığını duymuştum. garanti dahilinde yapmak zorunda servis. fakat motosikleti aldığım çocuk 1500km de bir gittiği servis "garanti kitapçığı olmasada devamlı müşterimizsin hallederiz" dediği için garanti kitapçığı kaşelenmemiş. 2013 model 5000 km de motosikletimi kitapçığı olmadığı ve "hallederiz!" marka serviste sisteme bakım bilgilerini girmediği için mondial merkez motoru garanti dışı saydı . otomobil markaları gibi online bakım ağı kurmuşlar şaseden herşeyi öğrenebilinecek şekilde. fakat servislerine öğretememişler bakım bilgilerini girmeleri gerektiğini. neyse parça 9 tl civarında değiştirmek lazım herhalde. başka ustalar ne kadar işçilik alır bu işleme bilmiyorum.
 
Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
28
deponun içindenmi dışındanmı geliyor ses? eger içinden geliyorsa benzin şamandıranın sesidir benzin göstergesine benzinin ne kadar oldugunu gösteren şamandıra yani...depo kapağını aç salla sesi daha net duyabilirsin...

Evet içinden geliyor sayın dreamwalker. Hatta sesin benzin sallandıkça geldiğini anlayabiliyorum. Motoru aldığımda içinde benzin çok az olduğundan dolayı öyle bir ses yoktu heralde. Çünkü depoyu fulledikten sonra benzin depoda sallandıkça duymaya başladım sesi.Dediğiniz gibi şamandıra sesi heralde.
Teşekkür ederim...
 
Katılım
25 Ocak 2013
Mesajlar
233
mondial servisi kötü mesala benim bulundugum ilde gittim.depo muslugunu degişeyim dedim.sitede baktım fiyatına 7,77 TL.gidip sordum 20 tl fiyat biçti.üstelik işcilikte dahil degil alıp ben degiştireceğim.sadece parça fiyatı.bu en basit örnek.bisikletçiden bozma bir servis.daha kücücük birseyde bu fiyatı belirleyen daha büyük sıkıntıda ne yapar bilinmez.heryerde yedek parça bulunmuyor tedariğide zor.nette bir parça satan dükkan buldum ne istesem sipariş edip yolluyor.hemde sitede ne fiyatsa aynı fiyata.oda kazanıyor serviste..herseyi servise bırakmayın çakal servis çok.gerçi çinli grup sanırım hepsi aynıdır.bazı şeyleri en azından ufak tefek seyleri siz halledin servise gitmeyin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:50 ----------

depo full olunca şamandra yükseliyor vuruntu yapıyor demekki sallanınca ..benzin göstergesinde umarım sıkntı yoktur.mesala kırmızıya gelince deponun yarısı dolu oluyor.o kırmızının tükenmesi daha uzun sürüyor bende mesala.kırmızıya kadar daha cabuk bitiyor gibi görünüyor.motorsikletlerde zaten bence yetersiz gösterge en iyisi km hesabı yapmak...
 
Katılım
29 Eyl 2005
Mesajlar
10
mondialin kendi sitesinden parçaları sipariş verip istediğiniz bayiden teslim alabiliyorsunuz. 7,77 tllik bir parçaya 20 tl diyen servisten alacak şekilde sipariş geç :)) parça gelince servisteki adamın sana parçayı seve seve uzatışını fotoğrafla ölümsüzleştir :))

Mondial merkez dışında Hangi siteden alışveriş yapıyorsun.
 
Katılım
25 Ocak 2013
Mesajlar
233
sahibinden sitesinde bir satıcı(özdinç motor) vasıtasıyla alıyorum.aslında iyi fikir test amaçlı gıcığına yapmak lazım.ama bir o kadar kargo parası ister kanımca.:p.ben gerek bile duymuyorum favori satıcımla gayet uygun fiyatlarla extra seyleri yolluyor.memlekette dürüst satıcı ve servis bulmak zor.fırsatlar ülkesi.kazan arkadaş ama neden kazıklıyorsun alternatifin yok diye.günah günah !!! :) bunların inadına herseyi netten alır oldum araştırıp.sizde alışkanlık yapın. yarı yarıya daha ucuza alabiliyorsunuz çünkü...
 
Katılım
7 Mar 2014
Mesajlar
34
sahibinden sitesinde bir satıcı(özdinç motor) vasıtasıyla alıyorum.aslında iyi fikir test amaçlı gıcığına yapmak lazım.ama bir o kadar kargo parası ister kanımca.:p.ben gerek bile duymuyorum favori satıcımla gayet uygun fiyatlarla extra seyleri yolluyor.memlekette dürüst satıcı ve servis bulmak zor.fırsatlar ülkesi.kazan arkadaş ama neden kazıklıyorsun alternatifin yok diye.günah günah !!! :) bunların inadına herseyi netten alır oldum araştırıp.sizde alışkanlık yapın. yarı yarıya daha ucuza alabiliyorsunuz çünkü...
bulunduğum şehirde bu tür parça ve aksesuarlar olmadığı için genelde herşeyimi netten alır oldum inş seneye burdan kurtulacağım nasip olursa
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ocak 2014
Mesajlar
501
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
1 haftada 2.400 km yolu kaldırabilir mi sizce bu motor?
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Naptın kardeş, dur durak bilmeden motorla gezeyim diyorsun..

2.400 km baya bi fazla imiş.. Günde ortalama 343 km yol.. Bakımlarını yaparsan ve elin yatkınsa ufak tefek onarım, civata sıkma, zincir yağı, motor yağı değiştirme işine motor kaldırabilir ama...
sen kaldırabilecekmisin... Bu yolculuk baya yorucu olur gibi geldi bana..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ocak 2014
Mesajlar
501
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Naptın kardeş, dur durak bilmeden motorla gezeyim diyorsun..

2.400 km baya bi fazla imiş.. Günde ortalama 343 km yol.. Bakımlarını yaparsan ve elin yatkınsa ufak tefek onarım, civata sıkma, zincir yağı, motor yağı değiştirme işine motor kaldırabilir ama...
sen kaldırabilecekmisin... Bu yolculuk baya yorucu olur gibi geldi bana..

Trakya - Ege - Akdeniz turu düsünüyorum, yani 1 haftadan uzun sürrecektir, toplam 2400 kadar yol tutabilir.
 
Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
28
merhaba arkadaşlar ben mcx 150 mi modifiye yaptım..deneme ve testler sürüyor daha yeni haliyle...resim ve perfomansı konusunda bilgi akratacağım testler bitince..her ne kadar bu baslıktan bilgi alamasamda !!! uzun ve sabırla araştırmalarım sonucu sanırım işe yarar birkaç modifikasyon yaptım..

yaptıgım modifikasyonlar:

1: modifiye dereceli eksantrik mili
2:modifiye püskürtmeli 200 cc 30 mm cg karbüratörü(cift telli)
3:cdı unite yani modifiye beyin akü destekli
4:ybr ön siperlik taktım gayet hoş göründü kanımca...
5:30 mm manifolt
6:iridyum buji
7:ön teker pirelli duration 90-90-18 arka lastik 120-90-17 sava enduro lastiği taktım..( titreşim dahi azaldı makinada sürüş zevki arttı)
8:ön dişliyi 17 yaptım.


su anlık karbüratör ayarını yapamadık boştayken stop ediyor..onuda iyi bir usta mıncıklarsa sanırım derdimiz tasamız biter. :)).motor ani gazda kıç atıyor.vites gecişlerinde gaz ayarını fazla kacırırsak direksiyonu sallıyor hakimiyeti kaybedebilirsiniz...tekerler ıslakta dahil kaymıyor.kuruyu es geçelim artık :))

Sayın dreamwalker;
Forumun geçmiş yazılarını incelerken lastiklerinizi değiştirdiğiniz gördüm. Ön lastik bildiğiniz üzere normalde 3.00-18 arka da 110/80 17 boyutunda. Bu boyutları takarken jantla oynamaya gerek yok değil mi (çünkü normalde ön lastiğin arkadan büyüklüğü görünüm olarak hoşuma gitmiyor bu lastikleri taktıktan sonra sizin motorda bu ortadan kalkmış gibi)ve de bu taktırdığınız lastiklerden memnun musunuz. Çünkü üzerindeki lastikler özellikle ıslak yolda çok kayıyor.Ben de değiştirmeyi düşünüyorum. Bir de 3.00 -18 boyutlu ön lastikte 18 i anlıyorum ama 3.00 ın neye denk geldiğini ya da bunun yerine hangi boyutları kullanabileceğimizin bir çizelgesi falan var mı acaba.Teşekkürler...
 
Katılım
7 Mar 2014
Mesajlar
34
arkadaşlar nasip olursa yarın bu saatlerde motorumu alıyorum kırmızı 150 mcx 4 yıl aradan sonra baya bir heycanlıyım
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Trakya - Ege - Akdeniz turu düsünüyorum, yani 1 haftadan uzun sürrecektir, toplam 2400 kadar yol tutabilir.

ege ve karadeniz düşünüyorum, biraz daha bilgi topladıktan sonra konu açarım. Ağustos 15 inden sonra olur muhtemelen. Ege kısmı kesin değil ama karadenize giderim. tek başıma gitmek istemiyorum. Mümkün olduğunca çadır+kamp şeklinde olacak. Yağmur yağsa bile :D 4000 km den fazla. 15 gün olur, ilgilenirsen mesaj at, ensene üflerim.
 
Katılım
7 Mar 2014
Mesajlar
34
Hayirli olsun patron :)

teşekkür ederim hocam gerçi buralarda motor zamanına biraz daha var ama ben yarın plaka ruhsat işlerini halledeyim nasipse bir iki hafta sonrada gider getiririm motoru erzurumdan peşin alacağım fiyat 3550 diyiyorlar indirim yaparlarmı biraz indirim yapsalar iyi olur
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ocak 2014
Mesajlar
501
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ege ve karadeniz düşünüyorum, biraz daha bilgi topladıktan sonra konu açarım. Ağustos 15 inden sonra olur muhtemelen. Ege kısmı kesin değil ama karadenize giderim. tek başıma gitmek istemiyorum. Mümkün olduğunca çadır+kamp şeklinde olacak. Yağmur yağsa bile :D 4000 km den fazla. 15 gün olur, ilgilenirsen mesaj at, ensene üflerim.

Farketmez bakariz patron biseyler :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:32 ----------

teşekkür ederim hocam gerçi buralarda motor zamanına biraz daha var ama ben yarın plaka ruhsat işlerini halledeyim nasipse bir iki hafta sonrada gider getiririm motoru erzurumdan peşin alacağım fiyat 3550 diyiyorlar indirim yaparlarmı biraz indirim yapsalar iyi olur

Enfazla 50 tl yaparlar bana göre, plaka ruhsat isleriyle 4000 tlyi bulabilir.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ocak 2014
Mesajlar
501
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
@onurMRT Senin motora hastayım be, su eğlenceli macera dolu 7-8 15-20 tane atta ortalık şenlensin :cherry:
 
Katılım
17 Kas 2010
Mesajlar
177
Gelibolu-Çanakkale istikameti


Üstteki fotoğraftaki yolun aynı yeri tam ters istikameti Keşan'a doğru


Çantada ki ışıklar en alttayanan fren lambası ortada ki yanan stop lambası en üstte yanmıyor onlar sarı sinyaller


Motoru yıkadığım ender zamanlardan biri


Yolun olmadığı yerlere gidelim dedik, yol bana bitmiyor :)




Bir yanımız kış, bir yanımız bahar bahçe


Gene motoru yıkadığım ender zamanlardan biri, pazar gezmesi, şehitlik turuna çıkarken feribotta


Öncesi - sonrası, soldaki benim mcx sağdaki arkadaşımın mc


Çayır çimen geze geze


Kilometre sayacı arka tekerlekte olsaydı şuan kaç binde olurdum acaba :)


Bi tarla sürme işi vardı oradan geliyorum


Bu da öteki tarla


Arkadaşın motorunu kurtaralım derken benimkini sapladık :)


Dedim ya benim için yol bitmez


Yeşil güzel renk, doğayı sevin gittiğiniz yerde çöp bırakmayın


Motor daha 6aylık 2012 Mayıs'ta Çanakkale Biga'da motosiklet festivaline giderken


Motorla İstanbul turu yapıyordum


İstanbul boğazı


İstanbul Küçükçekmece, Florya altı


Gökçeada'ya tatile giderken, çamaşır makinesinide alacaktım son anda vaz geçtim


Gökçeada'dan bi manzara


O zamanlar lastik yeni idi ve her zaman ki gibi motor kirli :)


Bazen gecede sürdük


Genellikle üniversiteye gittik


Çoğunlukla kirli gezik


Manzaralarıda hiç ihmal etmedik (ilk fotoğrafın oynanmış hali)


Profil fotoğrafım


Tekeriniz düz bassın, Saygılar..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst