Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Arkadaşlar bende yine mondialin RF 150 scooter var ben yakıt tüketimini söylesem şaşarsınız herhalde 100 kmde 4.1 litre hatta bazen daha fazla. eğer MC 3,1 yada 3,5 yakıyorsa ve 110 120 km hızı rahat görüyorsa (benim RF 90'ı geçmiyorda) bence altınızdaki motorun kıymetini bilin bu gün ortalama 60 km falan 2 kişi yol gittim 10+10 tl yakıt aldım motora depoda az birşey var haftada rahat 40 tl yakıta para veriyorum üstelik işede servisle gidiyorum ama sanki kuryeyim heryere motorla gidiyorum. boyum ufak kendi selemde ufak olsaydı:):queen::queen: az yakan YBR alırdım ama beni(94 kg) MC den başkası paklamaz.
son yorumlardada MCX selesi daha rahatmış ama henüz 2. eli yok o yüzden biraz daha beklicem.
hepinize kazasız sürüşler.
gel sana sakaryada ki mc alalım bu kadar beğendiysen ne olur yani senin traktör de çok yakıyor muş
 
Katılım
2 Ara 2010
Mesajlar
325
YAMAHA YENI BIR MODEL GETIRMİŞ MCX in aynısı fıyatı 8 bın tl o da 160 cc tıtreşim yok yakıtta 160 cc de olması gereken kadar .alırmıydınız hatta sınıf olarak aynı değil ama crosmodelı 7800 tl ve 125 cc almazdık alamazdık bu bütcelere cıktığımız an 2 elde daha yüksek cc modellere yönelırdık değilmi arkadaşlar öyleyse aldığımız mondıal mcx modeli benım için fıyatının karşılığı bır motosıklet tir pıyasa şartlarına göre tabııı ben tahmını olarak konuştum bu motor un yakıtı 130 krş gecmez tıtreşımıde zamanla artar önemli olan bı motosıkletın cabuk dökülmemesi ve parca sıkıntısının olmaması ve olan parçalarınında uygun fıyata bulunabılmesı ben galıba mondiali tarıf ettım siz ne dersınız
hocam bu modeli nerede gördünüz ?? bahsettiğiniz model hindistanda satılıyor ismide yamaha fz 16
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
603
Bugün net bir ölçüm yaptım 100 km 3 lt benzin tüketimi kmde 13 krş yapar tam sevinmiştim yakıt tüketimini sübap ayarı ve ekonomik kullanımla düşürdüm diye benzinciye gittim ne göreyim benzine 9 krş zam gelmiş :( bizim sarfiyat oldu yine km de 14 krş.Yamahanın mc ye benzeyen modelini gördüm daha kalıplı bir motor farı ve görüntüsü mc ye çok benziyor.İlk gördüğümde mc nin farını takmışlar sandım :)
 
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
492
ben daha ilk çıktığında bu aleti sevdim tipinden dolayı.hatta bi arkadaşa bunu sırf tipinden alırım demiştim bana mondial alınır mı demişti.fikrim değişmedi hala.acemiyim debriyajlı motor kullanamam diye gittik cub aldık.bazen kendimi anlayamıyorum .e-d ehliyetim var 6yıldır her türlü tırı uzun aracı tereddütsüz kullanıyorum ama iş motosiklete gelince yan çizdik.iyi iş ettik.cub aldığıma da ehliyet kursunun 5 yaşındaki ybr sine bindikten sonra pişman oldum .dünya kadar fark var.benimkisi az yakıyo o kadar.150 mc alsam mı diye düşünüyodum ki son anda vazgeçtim.ha cub nasıl iyi güzel vergisiz ama ya 150 mc sıfır ya da ikinci el ybr alsaydım çok daha iyi olurdu diye düşünüyorum...
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
dun servıse gıtıım motorun zıncırı uzamışta uzamış germeye pay kalmamış servıs elımde javanın zıncırı var onu takalım dedı orjınallerı yaramıyor dedı bakalım en kısa zamanda degıştırecem zencırı
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
ikinci el bır motosıklet aldığınızda öncelıkle olmasada kontrol edeceğiniz unsurlardan bı tanesı motosıkletı kulanırken ellerınızı bırakırsınız hanı motorda sapma varmı kafadan darbelimi dıye eğer ok gıbı dümdüz gıdıyorsa problem yok demektır .peki mcx sıfır bır motosıklet yenı aldık her sey iyi güzel ama ok gıbı dümdüz gıtmıyor ellerınızı bıraktığınızda motosıklet sol taraf yığılıyor .ancak sağ taraf ağırlığınızı fazlasıyla verebılırsenız dengede kalıyor ama sız bu sefer cok caba sarf edıyorsunuz bu gün michelın lastıkte aldım ama fayda etmedı .bı sorun var bakalım yarın servise gıdeceğim .acaba sizdede böyle sorun varmı .mesela javanın yenı modelı gelmiştı bır ara polislere vermışlerdı 650 cc o motosıklette sola yatıyordu .ama sebebı eksozun ağırlığı imiş hakıkaten kocaman eksozu var acaba mcx tede akümü ağırlık yapıyor:p
 
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
338
Slm Arkadaslar, benim mc suan 7500 km de iş icin kulanıyorum ve hep uzun yol yapıyorum....İstanbul-Corlu-Tekirdag-izmit su ana kadar selenin rahatsızlıgı dısında bir şikayetim yok fakat son 1 haftadan ber motor bosta olsun hep istop ediyor işiklarda hep ara gaz vermek zorunda kalıyorum...3. viteste bile stop etmeye basladı...yakında servise gidcem ama yardımcı olabilecek arkadas varmı?? hangi seblerden dolayı olabilir??

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------

Selahattin ustaya bugün gittim Allahtan açıktı.Dükkanın önüne yanaştım yardımcısı genç bir arkadaş nesi var dedi,sürekli stop ediyor, galiba sübap ayarı gerekiyor dedim sen nerden bilecen ki dedi aldı motoru bir tur attı geldi o aradada selahattin usta geldi hiç motora bakmadan sübap ayarı lazım dedi :) araya cuma namazı girdi namazdan sonra selahattin usta sübap ayarını yaptı sol kırılan kütüklüğüde değiştirdi aynayı da taktı motorum yağ gibi oldu.sesi bile değişti motorumun.Selahattin usta tanıdıkta çıktı bu arada valla iyiki gitmişim sağol sinan abi.Bu arada mcx si sürmekte nasip oldu mc den baya bi farklı geldi sürünce arada ki fark sürünce belli oluyor.Sele sayesinde daha konforlu sürüşü var diyebilirim çay içinde teşekkür ederim sinan abi.

Slm, Selahattin ustanın yeri tam nerede??? bende Eyüp te oturuyorum bari ona götürelim daha yakın...??
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
603
Yarın 8000 km bakımına gidiyorum huzur alışveriş merkezini biliyosan 2 sokak ilerisinde berece doğru çifte minare camisine gelmeden ilk sağ sokakta 100 m ileride
 
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
338
Teşekkürler, tmm orayı biliyorum 1kere gitmiştim galiba oraya 2 sene önce...İnsallah düzelir stop etme olayı acayip rahatsızlık veriyor muhtemelen sibop ayarından dolayı oldugunu düsünüyorum...
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
dün mondial bayii inde mcx incaladim gerçekten kaliteli motora benziyor çok dolu tok gözüküyor tvs gibi kalıplı yani ben şahsen beğendim:cat:
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
Teşekkürler, tmm orayı biliyorum 1kere gitmiştim galiba oraya 2 sene önce...İnsallah düzelir stop etme olayı acayip rahatsızlık veriyor muhtemelen sibop ayarından dolayı oldugunu düsünüyorum...
arkadaşlar hem mondıal servısı hemde cok ıyı bır usta tavsıye ederım sizlere işte adress ve tlf.

SALİHPAŞA CAD.VOLKAN SOK.NO.22 GAZİOSMANPAŞA 0212 614 49 41 GSM.0532 286 71 49 SELAHATTİN KAYNAŞ

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------

arkadaşlar hem mondıal servısı hemde cok ıyı bır usta tavsıye ederım sizlere işte adress ve tlf.

SALİHPAŞA CAD.VOLKAN SOK.NO.22 GAZİOSMANPAŞA 0212 614 49 41 GSM.0532 286 71 49 SELAHATTİN KAYNAŞ

BIRDE YAKIT ÖLÇÜMÜ YAPTIM ARKADAŞLAR 110 BIN TL BENZIN İLE TAM 1000 KM RE YOL GITTIM.YANI 110 KRŞ YAKIYOR. BU GÜN TEKRAR FULLEDIM TEKRAR DENEYECEĞİM BAKALIM
 
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
Yapmayın.on binlerde yirmi binlerde debriyaj değişimi demek :Balatanın tüm aşınan malzemesini bir iki yağ değişimine sığdırıp motoru bu atıkla çalıştırmak demek.Atılan bu malzeme ,başta yağ pompasının ölü noktalarına birikim yaptırmak demek.Bu eşittir basınç kaybı demek,olası kanalları saymıyorum,segman cidarlarını saymıyorum.Her balata değişiminden sonra varsa süzgeç kontrol edilmeli,pompa temizlenmeli.Benden söylemesi.Bu araçlar yirmi ,elli bin kilometre kullanım ömrü için üretilmiyor ve bu kadar kısa süreler için satın alınmamalı.Milli sermayedir,alın teridir.Dışarı akan sermaye demek fakirleşen ülke demek.Somali demek.Mübarek ramazan bayramınız kutlu olsun kolay gelsin.

??
ben motorumun balatasını 30 binde filan değiştirmiştim.ona bile üzülmüştüm daha uzun süre giderdi motora anahtar deyecek diye.bir 30 bin daha da yeni balata ile idare ederim diyordum.daha önceki msjlarınıza da denk geldim bilen birisisiniz. balatayı daha mı sık değiştirmeli atık olmasın diye ?
 
Katılım
18 Ağu 2011
Mesajlar
10
Aranıza tamamen katılmış durumdayım artık 150 mc kullanıcısıym :) motorumun resımlerını 10 gun ıcınde atarm foruma edırnede bıraktım kendım dondum
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
Aranıza tamamen katılmış durumdayım artık 150 mc kullanıcısıym :) motorumun resımlerını 10 gun ıcınde atarm foruma edırnede bıraktım kendım dondum
aramıza hoş geldın fakat hayal kırıklığı olmasın sende burası pek tekın bır yer değil nedenmı :pale:kımsecıkler yok burda bayağı sessız bence cok dıkkatli olun :p
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
191
ARKADAŞLAR... henüz 1 yıl olmadı TEX marka çene açılır kaskım çenesi açık ilerlerken kasislerde çene kapıyordu zaten :) şimdi çeneyi bi kapadı daha açmıyo...
beyaz renk çene açılır iyi bi kask almak istiyorum ..iyisi motordan pahalı biliyorum da ... alınabilir makul fiyatlı bi tavsiyeniz varmı ?
bi yerde görmüşsünüzdür belki benimde ahanda bu diyebileceğim bir link mesela...
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
603
ARKADAŞLAR... henüz 1 yıl olmadı TEX marka çene açılır kaskım çenesi açık ilerlerken kasislerde çene kapıyordu zaten :) şimdi çeneyi bi kapadı daha açmıyo...
beyaz renk çene açılır iyi bi kask almak istiyorum ..iyisi motordan pahalı biliyorum da ... alınabilir makul fiyatlı bi tavsiyeniz varmı ?
bi yerde görmüşsünüzdür belki benimde ahanda bu diyebileceğim bir link mesela...

Ben LS2 kullanıyorum memnunum aşağıdaki linktede LS2 kasklar mevcut burdan beğenip sirkeciden pazarlık yaparak alabilirsin :)

http://www.motosuperstore.net/index.php?do=catalog/showLabel&labels=152-2
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst