Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Nis 2011
Mesajlar
8
dostum amortisörlerin üst kısmında 2 ayar yeri var.. bunları bildiğin somun gibi düşün.. motorsikleti orta sehpaya alıp helezonu birkaç mm sıkıştıracaksın.. önce helezondan taraftaki somunu sıkıp üsttekiyle sabitle. yalnız bunun için yarım ay anahtara ihtiyacın olacak ya da tornavidaya arkasından küçük bi çekiçle vurrakta halledebilirsin.

yardımın için çok tşk ederim yarın ugrasırım artık :cat:
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
6
merhaba arkadaslar 5 aylık mc sahibiyim. 1000 km. yaptım. motorla ilgili paylaşmak istediğim ve sizlere sormak istediğim seyler var cevaplarsanız sevinirim. motorun selesi uzun yolda rahatsız ediyor, rüzgarlı havalarda motor cok savruluyor, arka tekerde çözemediğim bi sey var özellikle kaldırım taşlı yollarda kayıyor yada asfaltta cizik cukur varsa arka kayıyor hız yapmaya korkar oldum. amasör çok sert. bunların yanında motorun torku çok iyi, sesi tok ve çekişinden çok memnunum. ve bi sorunla karşılaştım vitesteyken marş basmıyor sonradan oldu sizdede varmı? arka tekeri değiştirmeyi düşünüyorum kaliteli ve daha kalın alıcam tavsiye edebileceğiniz marka ve ebat varmı.
 
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
125
Yahu cbr idi cbf idi derken bu hondada ki belirsizlik tak etti gidip aldıracak bana şu mc den bitane :)
 
Katılım
16 Şub 2006
Mesajlar
575
bi sorunla karşılaştım vitesteyken marş basmıyor sonradan oldu sizdede varmı? .
Yeni yeni yapmaya başladı.

arka tekeri değiştirmeyi düşünüyorum kaliteli ve daha kalın alıcam tavsiye edebileceğiniz marka ve ebat varmı.

Ben ikinci el aldım. Aldığımda arka teker 100x90x18 dı. zincir ayarı esnasında, orta sehpaya sürtünmeye başladı(Doğru ayarı yapınca) Bende sehpanın ayağını açmak zorunda kaldım.
 

yqT

Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
16
Yeni yeni yapmaya başladı.

Arkadaşlar viteste iken marşın çalışmaması bir sorun veya arıza değil sanırım yanlış biliyorsunuz çünkü viteste iken marş sistemi güvenlik amacı ile çalışmıyor yani o debriyaj koluna bağlı bir kablo(sensör gibi birşey varsayalım) var marş sisteminin elektriğine bağlı, viteste iken marşa giden elektriği kesiyor motor bilincimiz dışında tekleyerek altımızdan kaçmasın diye...düşünün ki oldu? haberimiz olmadan olduğu için dengesini sağlayamadığımızdan dolayı motoru düşürebiliriz bile... :) bu bence çok iyi bişey...
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,948
Arkadaşlar viteste iken marşın çalışmaması bir sorun veya arıza değil sanırım yanlış biliyorsunuz çünkü viteste iken marş sistemi güvenlik amacı ile çalışmıyor yani o debriyaj koluna bağlı bir kablo(sensör gibi birşey varsayalım) var marş sisteminin elektriğine bağlı, viteste iken marşa giden elektriği kesiyor motor bilincimiz dışında tekleyerek altımızdan kaçmasın diye...düşünün ki oldu? haberimiz olmadan olduğu için dengesini sağlayamadığımızdan dolayı motoru düşürebiliriz bile... :) bu bence çok iyi bişey...

o sensör den cub ta dahi var vites te iken marş basmıyor fakat 2009 olan ukh lerde bu durum farklı vites te iken marş basıyor hatta çalışıyor bi sorun değil senin dediğin gibi:cat:
 

yqT

Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
16
o sensör den cub ta dahi var vites te iken marş basmıyor fakat 2009 olan ukh lerde bu durum farklı vites te iken marş basıyor hatta çalışıyor bi sorun değil senin dediğin gibi:cat:

yanlız ukh ile mc nin vites olayları farklı değilmi? yanlış bilmiyorsam ukh de zaten debriyaj yok o yüzden motoru hoplatmayacak şekilde ayarlanmış çalışma sistemi...bizim mc vitesteykende çalışır fakat debriyaja basılı olması lazım elimizin...
 
Katılım
16 Şub 2006
Mesajlar
575
Peki...

Böyle bir sensör veya anahtarın olması gerektiğini biliyorum. Lakin daha önce çalışmayıp, sonradan aklı başına gelmiş olabilir.:p Bizde son duruma göre davranıyoruz artık.

Arka lastik veya lastiklerin ebadının büyütülmesi sözüm yarım kalmıştı. Devam edeyim; Bence gerekli bir şey değil. Orjinal ebatlara sadık kalarak, alacağınız, kaliteli ve marka bir ürün ihtiyacınızı karşılar. Orjinalliğini bozmamakta yarar var.:cat:
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,948
yanlız ukh ile mc nin vites olayları farklı değilmi? yanlış bilmiyorsam ukh de zaten debriyaj yok o yüzden motoru hoplatmayacak şekilde ayarlanmış çalışma sistemi...bizim mc vitesteykende çalışır fakat debriyaja basılı olması lazım elimizin...

evet vites olayları fark lı fakat adam marşa basıyor motor hiç hoplamıyor sonuç ta cub debriyaj olmadığı için rolentide sayıyor :cat:
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
6
Arkadaşlar viteste iken marşın çalışmaması bir sorun veya arıza değil sanırım yanlış biliyorsunuz çünkü viteste iken marş sistemi güvenlik amacı ile çalışmıyor yani o debriyaj koluna bağlı bir kablo(sensör gibi birşey varsayalım) var marş sisteminin elektriğine bağlı, viteste iken marşa giden elektriği kesiyor motor bilincimiz dışında tekleyerek altımızdan kaçmasın diye...düşünün ki oldu? haberimiz olmadan olduğu için dengesini sağlayamadığımızdan dolayı motoru düşürebiliriz bile... bu bence çok iyi bişey...
hocam gaçen yokusta motor stop etti vitesi bosa alana kadar biraz uğrastım arkadada trafik vardı o yuzden bence viteste calıssa daha iyi olur

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:16 ----------

Bence gerekli bir şey değil. Orjinal ebatlara sadık kalarak, alacağınız, kaliteli ve marka bir ürün ihtiyacınızı karşılar. Orjinalliğini bozmamakta yarar var.

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mot...bilgi-paylasim-basligi-123.html#ixzz1QDrygMgz hocam arka teker cok ince motorun görüntüsünü cok bozuyor o yüzden kalın teker düsünüyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:20 ----------

Böyle bir sensör veya anahtarın olması gerektiğini biliyorum. Lakin daha önce çalışmayıp, sonradan aklı başına gelmiş olabilir.:p Bizde son duruma göre davranıyoruz artık.

Arka lastik veya lastiklerin ebadının büyütülmesi sözüm yarım kalmıştı. Devam edeyim; Bence gerekli bir şey değil. Orjinal ebatlara sadık kalarak, alacağınız, kaliteli ve marka bir ürün ihtiyacınızı karşılar. Orjinalliğini bozmamakta yarar var.:cat:

hocam teker cok ince olduğu icin motorun görüntüsünü cok bozuyor o yüzden kalın teker düsündüm

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:36 ----------

Yahu cbr idi cbf idi derken bu hondada ki belirsizlik tak etti gidip aldıracak bana şu mc den bitane :)

valla kardes 3000 tl param vardı uzun süredir 2. el cbf 150 almayı düsünüyodum tam alacakken son anda bi tamircinin tavsiyesiyle mc aldım memnunum zaten 3000 tl lik cbf in ekmeği yenmiş oluyor
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
603
Bu motorla uzun yol yapan var mi ?


AguilaNegra dostum ben bu motorla istanbulda kuryelik, hergünde 150 km yol yapıyorum.Eski motorum cbf 150 idi,ikisinide kullanmış biri olarak 150 mc diyorum niye dersen cbf 150 den eksiği yok performans ve fiyat avantajı sayesinde artıların var.Çelişkilerdeysen gir bir bayiye motoru yakından gör hak vereceksin
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
AguilaNegra dostum ben bu motorla istanbulda kuryelik, hergünde 150 km yol yapıyorum.Eski motorum cbf 150 idi,ikisinide kullanmış biri olarak 150 mc diyorum niye dersen cbf 150 den eksiği yok performans ve fiyat avantajı sayesinde artıların var.Çelişkilerdeysen gir bir bayiye motoru yakından gör hak vereceksin

slm motoru nerden almıştın ve tanıdıgın iyi bir ustaa varmı motorun sesinden hastalıgını anlayabilecek şu sorunu var diye bilecek tabikide açması gerekiyorsa açmalı içini
 
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
63
Bu motorla uzun yol yapan var mi ?

Uzun yoldan kastın?

Ben durmaksızın 180 km yaptım.Tık demedi..sora 30 dk mola.Tekrar 180 km yaptım durmadan..Tık demedi :) 5 bine geldm hiç tık demior :) ..Yalnız tüm vidaları değiştiirmek gerekiyor,gevşiyip titreşime neden oluyorlar.Tek sıkıntı bu şimdilik....Kolay gele
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
6
musician 44 arkadas vidalar kendiliğinden gevşiyormu yoksa dandik olduğundan değiştirmemizmi gerekiyor ben vidaları hic kontrol etmiyorum 1000 km yaptım
 
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
63
musician 44 arkadas vidalar kendiliğinden gevşiyormu yoksa dandik olduğundan değiştirmemizmi gerekiyor ben vidaları hic kontrol etmiyorum 1000 km yaptım

Dandikliğinden gevşiyor :) İster sıktırırsın,ister değiştirirsin dostm ben şmdilik sıktrdım ama bi süre sonra hemen değiştireceğim kalitelileriyle,uzun yol yapınca ellerinde titreşimi hissediyorsun yoksa..birde üstündeki vidalar çok erken paslanıyor...
 
Katılım
6 Ağu 2009
Mesajlar
102
slm yoğun işlerden dolayı forumu takip edemiyordum bugün tekrar uğrayıp kalıdığım yerden okumaya başladım :) foruma ilgi azalmış :(
benim orta sehpa yan sehpa ve sol ayağımızı koyduğumuz zımbırtının siyah olan metal kısmı nokta nokta paslı..o paslı kısımlarını zımparalayıp üzerine siyah sprey boya atsam nasıl olur kötü olur mu _?
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
603
slm motoru nerden almıştın ve tanıdıgın iyi bir ustaa varmı motorun sesinden hastalıgını anlayabilecek şu sorunu var diye bilecek tabikide açması gerekiyorsa açmalı içini[/

slm motoru ikitelli mondimotordan aldım.Daha 1200 km de motor ilk bakımınıda bağcılar ikiler motorda yaptırdım.Usta konusuna gelince bende iyi bir usta bulamadım forumu takip eden arkadaşlardan bu konuda yardımcı olmalarını bende istiyorum.İstanbulun neresi olursa olsun farketmez zaten girmediğimiz sokağı kalmadı :bounce:
 
Katılım
6 Ağu 2009
Mesajlar
102
slm motoru nerden almıştın ve tanıdıgın iyi bir ustaa varmı motorun sesinden hastalıgını anlayabilecek şu sorunu var diye bilecek tabikide açması gerekiyorsa açmalı içini[/

slm motoru ikitelli mondimotordan aldım.Daha 1200 km de motor ilk bakımınıda bağcılar ikiler motorda yaptırdım.Usta konusuna gelince bende iyi bir usta bulamadım forumu takip eden arkadaşlardan bu konuda yardımcı olmalarını bende istiyorum.İstanbulun neresi olursa olsun farketmez zaten girmediğimiz sokağı kalmadı :bounce:

yamaha-mondial şirinevler aydın motor yusuf usta ;)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst