Mondial MONDIAL 150 HS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
518
dikkat :cukur varrr

mrb ark oncelıkle motoru yenı alan ark hayırlı olsun kazasız belasız surerler ınsallah derım... benım motor sımdı 708 km de ve ılk 650 den sonra su degısıklıkler ooluyor motorda .kısaca anlatıyım
(tabi bakımdan sonra )

1-motor daha serı oluyor (sessız )
2-farkedılır derecede amasörler acılıyor cukurları emıyor
3-yakıt ta azalma oluyor normale ınıyor ( 65 ytl cııvarı)
4-dıreksiyon sankı gevsıyor gıbı cok daha rahat gelıyor

yanı ben bunları fark ettım not:bırde ark motora 2 kısı bındıgınız de yakıt almak ıcın koltugu acmak ıcın dırekk anahtar ıle acmayın anahtar ıcınde kırılır yada eyılır :) (bende oldugu gıbı :salut: ) yapmanız gereken koldugu once kenarından yukarıya cekıp bollasmasını saglayın sonra acın
ark motorun arka teker patlayınca nasıl degiistiriliyor bilen varsa resımlı anlata bılırlerse sevınırım
 
Katılım
30 Kas 2005
Mesajlar
613
emre sen bu motorla uzun yola çıktın mı? ortalama 500km
sence bu motor rodajını tamamladıktan sonra bu mesafeyi rahat alır mı?
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
enis89' Alıntı:
emre sen bu motorla uzun yola çıktın mı? ortalama 500km
sence bu motor rodajını tamamladıktan sonra bu mesafeyi rahat alır mı?

Günde 500 km yapılır bence , motoruma kavuşmama iki gün kaldı !

A2 ehliyetde var , plaka ruhsat sigorta hepsi tamam !

İlk gün 300km , ikinci gün 600km yapıp ,
üçüncü günde bi 70-80 km yapıp servise bakıma gideceğim !

Ya bir sorum olacak bu ücretsiz 500-1000 bakımına 1000km dolmak
üzereyken gitsem mesela 970-980 km gibi motorun yağı çok eskidiğinden
motora çok zarar vermiş olurmuyum !

500-600 km yaptıktan sonra motor yağını tamamen boşaltıp
en incesinden bir süzgeçten geçirsem motora yeniden koysam
faydası olurmu ?
 
Katılım
30 Kas 2005
Mesajlar
613
Mengu16' Alıntı:
Günde 500 km yapılır bence , motoruma kavuşmama iki gün kaldı !

A2 ehliyetde var , plaka ruhsat sigorta hepsi tamam !

İlk gün 300km , ikinci gün 600km yapıp ,
üçüncü günde bi 70-80 km yapıp servise bakıma gideceğim !

Ya bir sorum olacak bu ücretsiz 500-1000 bakımına 1000km dolmak
üzereyken gitsem mesela 970-980 km gibi motorun yağı çok eskidiğinden
motora çok zarar vermiş olurmuyum !

500-600 km yaptıktan sonra motor yağını tamamen boşaltıp
en incesinden bir süzgeçten geçirsem motora yeniden koysam
faydası olurmu ?
mangu16 servis ve elindeki kitapçığa dayanarak ne diyorsa onu yap derim
yağı süzgeçten geçirme bence en uygun S.A.E 10W-40 Yarı veya Tam sentetik Yağ kullanmanı tavsiye ederim performans düşüşü ne sebep olmaması için
motor yağını 1000km dolduktan sonra değiştir
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
enis89' Alıntı:
mangu16 servis ve elindeki kitapçığa dayanarak ne diyorsa onu yap derim
yağı süzgeçten geçirme bence en uygun S.A.E 10W-40 Yarı veya Tam sentetik Yağ kullanmanı tavsiye ederim performans düşüşü ne sebep olmaması için
motor yağını 1000km dolduktan sonra değiştir

Kardeş biraz cimriyim kusura bakmayın aldık motoru 900 YTL param kaldı
Daha kalitelisinden kask alacağım dizlik eldiven falan diyede 300 YTL
falan gidecek !

Mondial Döviz artışı yüzünden zam yapacak mı ?
Yaparsa ben motoru satmayı düşünüyorum temmuz ayı
ÖSS sınav sonuçları açıklanmadan !
 
Katılım
30 Kas 2005
Mesajlar
613
Mengu16' Alıntı:
Kardeş biraz cimriyim kusura bakmayın aldık motoru 900 YTL param kaldı
Daha kalitelisinden kask alacağım dizlik eldiven falan diyede 300 YTL
falan gidecek !

Mondial Döviz artışı yüzünden zam yapacak mı ?
Yaparsa ben motoru satmayı düşünüyorum temmuz ayı
ÖSS sınav sonuçları açıklanmadan !
mangu mondial döviz artışından dolayı değil bildiğim kadarıyla ÖTV(Özel Tüketim Vergisi) yükselince doğal olarak motorların fiyatlarında dalgalanma yaşandı
dövize göre zam yapılmıyor satacksan ötv yi baz alıcan
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
1
:) YA abi ler siz sağ ayna da bir şey var diyorsunuz ama ben gayet ii görüom merak ettiğiniz bir şey var sa bana sora bilirsiniz 1.5 yıldır hs yi kulanıom
 
Katılım
28 Kas 2005
Mesajlar
1,910
1.5 yıldır mı ?????? kafa buluyon herhalde motor çıkalı ne kadar oldu yav
 
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
518
s.a. arkadaslar
arkadaslar bu motorla uzun yolacıkılabılırmı dıye sorulmus bence cıkılır
tabii bazı seylere uymak gerek örnegin rolantın dusuk olması 2 saatte bı dınlendırılmelı ( ılk 2saat te 10 dk yeterlıdır sonrakı 2 saatte yaklasık 20 -30 dk dınlendırılmelıdır ) benzine yag katılmalıdır(bunu servıs soyledı* ama denemedım ) birde en önemlisi istetme (eger yollda teker patlarsa vay halınıze) bu arada ark servıs dolma teker gelcekmıs dedi umarım gelırde alırız

arkadaşlar mümkünse bu sorumu cevaplarmısınız...
ya ben bu motorla 125 yaptım abim ise 130 yapmıs bazı arkadaslara söyledıgımde inanamıyorlar
ya siz motorla ilk aldıgınız da tam gaz kac kmhz yaptınız....

sağ aynada üretim hatası var onu düzeltmek icin aynanın alt tarafında sıyah vida ve başlık var orayı alyanla gevsetin onu sol aynanın kıne bakatak ters ( normal de --- le siz onun yönünü " ı " yapın sekildeki gibi yappıp sıkın ayna ayarınızı kendınıze gore yapın sorun ortadan kalkar bu kadar basit
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Kas 2005
Mesajlar
52
yaa arkadaşlar rs artık çıkmıycak gelmiycek diyen bayiler şimdi bayilerini rs doldurmuşlar ben rs hani gelmiyodu dedim adam bana kim demiş onu dedi :) sen iste ne kadar istiyosan ben getiriyim dedi yavv bunlar dalgamı geçiyo yoksa rs ler gelicekmi daha ben anlamadım bu işten kazasız belasız sürüşler
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
2 Haz 2006
Mesajlar
88
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
selam arkadaşlar

yeni motor alan herkese hayırlı olsun kazasız belasız günler diliyorum emre bişey sorcam benim motor alalı 4.haftamdayım 940 km deyim şu an 1000 bakımım gelmek üzere benim amartisörler yumuşamadı özellikle ön amartisör yani çukurdan geçinde baya bi sallıyor adamı artı hızlanma konusunda cidden motor açıldı gazına dokunamıyorum fırlıyor anında duruşlarıda gayet güzel sadece ön fren disk ötme yapıyor sinir ediyor biraz ama şimdilik tek sorunum arka fren müşürüm kırıldı plastik bi düğmesi var servisin elinde yokmush bakacaklar...motorla ilgili hiç bir sorunum yok iki kişi binince amortisörler çok güzel yaylanıyor ama tek kişiyken oldukça sert oluyor bunun çözümü yok mudur cidden ???
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Motorun benzinine yağ katmayı bende düşünüyorum !

Zararı yoktur değil mi ?

Özellikle rodajda faydalı olacağına inanıyorum !
 
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
518
...bendekı bu askı hevesmı sandın.....

kardes katılır ama benzının lıtresıne gore mıkterı varmıs onu ogrenıyım sızınle paylasırım... ama yagın kalıtelı olmasına özen gosterın.... arkadaslar bu arada ben bu motoru alırken sunu gordum motoru satana kadar basının uzerınde yerınız var sattıklarında eger bı sorun oldumu(garantı) adamlar anannızdan emdıgınız sutu burnunuzdan getırıyor.... yanı motordan memnunum ama boyle bı garaantı olacagını bılsem almazdım yanı ama grantı ne kadar kotu olsada motora soyle bakıp tarzı gıdısi seriligi benı tatmın edıyor (ama arkadaslar tabii bu garantı olayı ankarada böylee..)

dun motorla gezerken bi ark gordum onda 151 rs vardı motordan memnun oldugunu soyledı.. sonra motor karsılastırması yaptık.. yanı nerede ise aynı idi. farklar 150 hs beygırı fazla daha karızma daha serı idi...
sonra o bana yarıs teklıf ettı.. ok uyardedım .. kapıştık neredeyse 50 kmhz kadar yan yana idik. sonra ben 100 derken 120 kmhz hıza ulastım arkama bı baktım o gerıde kalmıs dedım yarısa gerek yok artık o son hızı sordu 120 dedım o ise 100 de imiş o motoruunda dısk fırenden şikayetcıymıs.. arkadaslar yınede ikiside dıger markalara gore daha iyi ve şekil
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Kas 2005
Mesajlar
613
Mengu16' Alıntı:
Motorun benzinine yağ katmayı bende düşünüyorum !

Zararı yoktur değil mi ?

Özellikle rodajda faydalı olacağına inanıyorum !
maungu motora rodaj sırasında benzini ne yağ katılırsa değişen ne olacak hızlanma mı performansımı artacak 2 zamanlı motorlara yağ koyulması zorunlu olduğunu biliyorumda 4 zamanlı lar için bilmem :silent:
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
2
kaza

arkadaşlar yeniden merhaba motoru alalı 3 gün oldu gerçektende denildiği gibi çok seri bi motor ama 2.günde bizim teyzeoğlu duvara çarptı sinyal lambası kırıldı sağ aynanın alt kısmındaki plastik ile plastiğin altında hafif delik açılmış bide kontağın yanıda kırılmış bugün pazar olduğu için götüremedim tahminen masrafı ne kadar olur.kazasız günler..
 
Katılım
1 Eki 2005
Mesajlar
31
E_M_R_E_sen' Alıntı:
kardes katılır ama benzının lıtresıne gore mıkterı varmıs onu ogrenıyım sızınle paylasırım... ama yagın kalıtelı olmasına özen gosterın.... arkadaslar bu arada ben bu motoru alırken sunu gordum motoru satana kadar basının uzerınde yerınız var sattıklarında eger bı sorun oldumu(garantı) adamlar anannızdan emdıgınız sutu burnunuzdan getırıyor.... yanı motordan memnunum ama boyle bı garaantı olacagını bılsem almazdım yanı ama grantı ne kadar kotu olsada motora soyle bakıp tarzı gıdısi seriligi benı tatmın edıyor (ama arkadaslar tabii bu garantı olayı ankarada böylee..)

dun motorla gezerken bi ark gordum onda 151 rs vardı motordan memnun oldugunu soyledı.. sonra motor karsılastırması yaptık.. yanı nerede ise aynı idi. farklar 150 hs beygırı fazla daha karızma daha serı idi...
sonra o bana yarıs teklıf ettı.. ok uyardedım .. kapıştık neredeyse 50 kmhz kadar yan yana idik. sonra ben 100 derken 120 kmhz hıza ulastım arkama bı baktım o gerıde kalmıs dedım yarısa gerek yok artık o son hızı sordu 120 dedım o ise 100 de imiş o motoruunda dısk fırenden şikayetcıymıs.. arkadaslar yınede ikiside dıger markalara gore daha iyi ve şekil


slm emre sen yanlış adamla kapışmışın bendede rs var gel birde benle kapış sana birde avans vereceğim söz ama ben öyle boşa kapışmam anahtarına uyarsa gel kapışalım buradaki arakdaşlarda şahit olsun o motoruna iyi bakamamış iyi açamamış kaliteli yağ kaliteli buji iyi servis iyi rodaj bundaları düzgün yapan biri ile kapışma anahtarını alırlar bana zatlar bile kafa tutamıyor kedinin fare ile oynadığı gibi oynuyorum bu arada motorlar aynı motor zaten muhterem hs asya 150t ile aynı motordur bilgine yani kıyaslamaya bile gerek yok on lastiğin oaradan eğil motorunun ön çamurluğuna nasıl boya atmışlar bir bak birde rs bak arka disk konusunda bende hiç problem yok ne balatalada ne diskten harikada fren tutuyor bu yorumları yapan arkadaşlar hayatlarında ilk defa motora binen kişiler sanırım kullanmayı bilmiyorlar yıpratıyorlar sonrada diskte arıza varmış bende ve benim arkadaş çevremde rs çok var 5000 km de olan var hala orjinal balataları duruyor ama adam adam gibi kullanıyor neyse hs de güzel motor ama bende var diye değil ben yine alsam arada 250 ytl olsun yine rs alırım ikincisi ise rs hs den daha şık duruyor bunu köre sor o bile aynı şeyi söyler lütfen yorumlarıma kızma sadece sohbet babında yazdım ok herkeze motoru hayırlı uğurlu olsun güle güle kullansın herkez kazasız belasız :rendeer:
 
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
518
slm arkadaslar umutcan tamam kardes senınle anahtarına kapısırım senın zatlarla kafa tutabılmen zatı kullanan kısının söför olmadıgını gosterır... kardes bılırsın "zevkler ve renkler tartışılmaz " sana gore rs bana gore hs guzeldır... ama kardes bak foruma genel olarak hs aama ben rs hakkında sunu soyleye bılırım. rs ve hs dıger marka motorlara gore daha guzel hemde şekil hemde fiyatıda iyi
"MAYK ALIRIM ANAHTARINI"

kardes bırde avans verıyım demıssın ben buna sadece :=) gülerim
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Haz 2006
Mesajlar
6
kapışında görün ......... :))
yav guzel guzel gezmek varken ne bu ayaklar anlamadım kardesler. Bırakın kapışmayıda durun ben motorl alayım uzun yola çıkalım kurtlarımızı dökelim. 150 Hs almama az kaldı kullanmışlığım yok ama gerek forumda arkadasların yorumları gerekse şekli şemali gayet karizma canavar gibi bişi :)
 
Katılım
6 Şub 2006
Mesajlar
310
cyprinus' Alıntı:
arkadaşlar yeniden merhaba motoru alalı 3 gün oldu gerçektende denildiği gibi çok seri bi motor ama 2.günde bizim teyzeoğlu duvara çarptı sinyal lambası kırıldı sağ aynanın alt kısmındaki plastik ile plastiğin altında hafif delik açılmış bide kontağın yanıda kırılmış bugün pazar olduğu için götüremedim tahminen masrafı ne kadar olur.kazasız günler..
www.otmmotor.com
adresine bakabilirsin arkadasim mondialin butun motorlarinin parcalari burda mevcut.fiyatlarida var
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
4
slm arkadaşlar 150 hs de sağ ayna ve amartsör sorunu var ve ben servise gittim adam şaşırdı..garantiden değiştiriliyor servise gidin bence ayrıca mondial'e internetten şikayetinizi bildirin.güzel motor da şu fabrika hataları olmasa ah uleynn
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst