Mondial Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
sağol hocam buz motorda taktırdım izmir de 110 tl çifiti 10 tl de taktırma parası verdim siboplarıda değiştirdiler 125 tl para verdim sağolsunar iyi ilgilendiler lastikler çok iyi daha tam deneyemiyorum rodajı bitsin önce :)

iyi fiyat. kerem istanbul buz motorda tanesi 60+30 lira takma ücreti olarak fiyat almıştı bizim için.

ama en iyi lastiği aldın daha ötesi yok. kazasız belasız kullanırsız umarım.

sonuçta lastik tabi sen yinede tedbiri elden sakın bırakma çok yağmurlu ve buzlanma falan olduğu zaman çıkma yola. :cat:
 
Katılım
18 Haz 2009
Mesajlar
159
pahalı söylemişler ki ben daha hiç pazarlık yapmadım bu fiyatı verdiler.. tmm dedim.. geçen kış orjinal lastiklerle izmirin bütün yağmurunda kullandım çok şükür başıma birşeyler gelmedi.. herkeze kazasız belasız
 
Katılım
11 Eki 2010
Mesajlar
47
merhaba arkadaşlar . şimdiden vericeginiz cevaplar için teşekkür ederim..

normalde 10 tl ye ( 2.7 litreye) ortalama 100 km gitmem gerekirken. ben 60 65 kilometre gidiyorum. çok büyük anormallik var. 125 den 150 cc çıkartıldı bununda etkisi vardır diye düşünüyorum fakat bu kadar çok olması normal midir ? dediginiz gibi buji ve hava filitrelerini degiştirince gerçekten çok büyük bir degişme olur mu ? ( ayrıca en son , şuan 5.000 deyim en son 4.000 de değişmiş )
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
87
uzaktan bakış







ön tarafı yukarıdaki granaj arkasındaki vidaya dikkat




burdaki vidalar sökülmeyecek ama sökmek isterseniz oradan diferansiyel yağı akacaktır 10 bin km de bence değişmeli ama siz bilirsiniz değiştirmek için gereken parçalar yağdanlık ve 50 numara yağ






burada açtık ama ön tarafın granajlarını sökmezseniz benim gibi zorlanırsınız




uğraş dur






eğer ayak marşını söktüyseniz benimki gibi bir görüntü çıkar





sökülen somunlara dikkat 1 tane eksik bende




kapağın üzerine vidaları yerleştirdim sizde sökerken bunlara dikkat edin yoksa kapağı çıkartamazsınız





ucundaki somunlar




arkadaki somunlar




ve en gerekli aletler 8'lik ve 10'luk

 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
146
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Serkan hocam foruma üye olduğundan beri çok yararlı paylaşımlar yapıyorsun teşekkürler. Hani kimse motorun resimini paylaşmıyor ne zamandır resimleri bekliyoruz bu arada As 125T Vişne çürüğü rengini almama 7 ay kaldı burda tek bir kişide var o renk çarşıdaki kuruyemişçide her sabah işe giderken motora bakıp hasret gideriyorum :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
20 Tem 2010
Mesajlar
16
fikirtepe hasanpaşa dolaylarında 125 zn sahibi arkadaşlardan yardım bekliyorum..motor konusunda acemiyim ..aldım bir motor ama yağ sorunu var...ve düzgün bir servis hala bulamadım..bazı arkadaşlar at çöpe diyor,yağ ciddi sorunmuş dediler..alırken uyarmadılar :)
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
87
kimse birşey paylaşmıyor bende performans filtre aldım onu taktım sesi biraz arttı ama hoşuma gitmedi tekrar takacağım hava filtresi ve kutusunu iyi akşamlar bunlarda fotoları

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:19 ----------











---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:21 ----------

fikirtepe hasanpaşa dolaylarında 125 zn sahibi arkadaşlardan yardım bekliyorum..motor konusunda acemiyim ..aldım bir motor ama yağ sorunu var...ve düzgün bir servis hala bulamadım..bazı arkadaşlar at çöpe diyor,yağ ciddi sorunmuş dediler..alırken uyarmadılar :)

yağ sorunu derken ? dostum biraz açarsan yardımcı olayım iyi akşamlar
 
Katılım
20 Tem 2010
Mesajlar
16
2009 model 850 tl ye aldım motoru..motoru satan arkadaş açıkca söyledi..yağ kaçırıyor..ama önemli değil..bir kaç günde bir yağı kontrol edersin takviye yaparsın..2 kere yaptırdım ama bir süre sonra y7ine kaçırıyor dedi..bende anlamadığımdan bir anlayana gösterdim..yapılır falan dedi bende aldım..

sonra aldığım çocuk kendi servisine yollattı motoru ve son kez bakımı yaptırdı..yağ kaçırmasınıda hallettirdim dedi..artık yağ damlatmıyor..

fakat 4 gündür ehliyetsiz olduğum için ara sokaklarda falan kullanıyorum motoru ve bir süre sonra yağ kokusu falan geliyor..içeriden mi yakıyor yağı anlamadım..ama damlamıyor dışarı falan..elimde kalmasından korkuyorum..henüz 1 hafta olmadı kullanalı motoru..motor 10binde..
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
87
2009 model 850 tl ye aldım motoru..motoru satan arkadaş açıkca söyledi..yağ kaçırıyor..ama önemli değil..bir kaç günde bir yağı kontrol edersin takviye yaparsın..2 kere yaptırdım ama bir süre sonra y7ine kaçırıyor dedi..bende anlamadığımdan bir anlayana gösterdim..yapılır falan dedi bende aldım..

sonra aldığım çocuk kendi servisine yollattı motoru ve son kez bakımı yaptırdı..yağ kaçırmasınıda hallettirdim dedi..artık yağ damlatmıyor..

fakat 4 gündür ehliyetsiz olduğum için ara sokaklarda falan kullanıyorum motoru ve bir süre sonra yağ kokusu falan geliyor..içeriden mi yakıyor yağı anlamadım..ama damlamıyor dışarı falan..elimde kalmasından korkuyorum..henüz 1 hafta olmadı kullanalı motoru..motor 10binde..

öncelikle motorun hayırlı olsun motorun eğer segmanlardan(yani içinden yağ kaçırıyorsa orta sehpaya al motoru çalıştır ve sonra egzozun ucuna elini daya eldiven takmanı öneririm biraz arttır gazı eğer elinde yağ kokusu var ise motorun yağ yakıyordur . eğer damlatma olayı var ise motorda contalardandır o olay motorun koltuğunu sök ve üstünden bak motora veya çok uğraşacağım dersende yan granajlerıda sök oradan sağına soluna bak contalarda kaçırma var mı diye ehliyetsiz binmeni tavsiye etmm en yakın zamanda ehliyet almalısınız iyi akşamlar
 
Katılım
20 Tem 2010
Mesajlar
16
öncelikle motorun hayırlı olsun motorun eğer segmanlardan(yani içinden yağ kaçırıyorsa orta sehpaya al motoru çalıştır ve sonra egzozun ucuna elini daya eldiven takmanı öneririm biraz arttır gazı eğer elinde yağ kokusu var ise motorun yağ yakıyordur . eğer damlatma olayı var ise motorda contalardandır o olay motorun koltuğunu sök ve üstünden bak motora veya çok uğraşacağım dersende yan granajlerıda sök oradan sağına soluna bak contalarda kaçırma var mı diye ehliyetsiz binmeni tavsiye etmm en yakın zamanda ehliyet almalısınız iyi akşamlar

serkan çok teşekkür edrim..ama inan teknik bilgim oldukça yetersiz...yani ben elime tornavida pek almış biri değilim..önerebileceğin anadolu yakasında güzel bir servis var mı..battı balık yan gider biraz daha masraf yapacağız gibi gözüküyor...

ehliyetkonusunda da müsait olur olmaz hemen alacağım..önce biraz pratik yapayım...5 günde 2 ufak kaza bile yaptım..çok teşekkür ederim...
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
599
arkadaşlar uzun süredir yazmaya fırsatım olmadı.

dün zaman geçsin diye sıkıntıdan karbüratörü söktüm, temizledim taktım. motor çalıştı.
fakat kafama takılan bişey var.
hortumları düzgün takmasam sanırım çalışmazdı. gayet düzgün bir şekilde çalışıyor ama bir giriş boş kaldı.
netten bulduğum bir resimi ekliyorum. bilgisi olan arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim. buraya takılması gereken bi hortum var mı ve neden boş :)


Uploaded with ImageShack.us
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
146
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar hangi benzini kullanıyorsunuz ?
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
87
hava filtresinden görünümler arka çamurluk olmadığından bütün motor aksamı ıslanmakta yağmurlu havada binemiyorum ne yazıkkı


.html]













































---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:26 ----------





















 
Katılım
22 Eki 2010
Mesajlar
142
geçen guun bir 125 zn ile kaza ğeçirdim yerlerin ıslak olması sebebiyle motorun tekerleri mınnacık haliyle buda bnm yere düşüm daha sonra bir arbaya vurmama sebep oldu allahtan fazla bi suratım yoktu ama gıne darbeler adım tabi bacak motorun altında kaldı şişti arkadaki arkadaşım belini asfalta vurdu ve en onemlisi ise allahtan fazla bişi olmaması idi tabi motor iç.in bunu soyleyemem ön çamurluk ön direksiyon tekeri yomuldu camurluga sıkıştı olaydan sonra kendime geldiğimde yolda geçenler bizi kaldırmaya çalışıyordu ve şimdi bu parçaları nerden bulabilir yardımcı olursanız sevinirim..
 
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
378
Arkadaşlar hepinize merhaba, bayadır foruma bakamıyordum. Baya birşeyley paylaşan arkadaşlar olmuş:) Aramıza yeni katılanlara hoşgeldin diyorum, kaza geçiren arkadaşlara geçmiş olsun. Allah kaza bela vermesin, tekeriniz hep düz bassın.

Arkadaşlar size bir rekor girişimimden bahsedicem, daha sonra ise yaşadığım bi sıkıntıdan bahsedicem. Yorumlarınızı ve cevaplarınızı, yardımlarınızı bekliyorum.

Geçen gün ev arkadaşımla benim Atom Karıncaya bindik:) Ancak ev arkadaşım normal bir arkadaş değil. Daha öncede bahsettiğim gibi ben sporcuyum, 1.86 boy 86-88kg. yum. Ev arkadaşım da sporcu onun boyuda 2.09 boy 156kg. :) birazcık iriman yani, motora beraber bindik :) Evet inanmıcaksınız beraber bindik ve motor banamısınız demedi:queen: Yaklaşık olarak bir 7-8 kilometrelik yol yaptık. Biliyorum motoru bu şekilde kullanmak iyi değil ama bi deniyelim dedik. Zaten garibim normal adam taşıyamıyor, bütün çevrem sporcu olduğu için ve Basketbolcu olduğumuz için bizim Atom Karıncanında çektiği kahır biraz fazla oluyor. Kız arkadaşımda Voleybolcu onunda boyu 1.78 kilosu 72 kg. oda az değil :) Yani uzun lafın kısası bizim motorlar hadlerinden fazla sağlam ve inatçı motorlar, bakımlarınıda periyodik olarak düzenli yaptırdık mı ömürlük motorlar bence :)

Buarada yardımlarınızı isteyeceğim kö tü konu ise, ehliyetsiz olmam sebebi ile aldığım trafik cezası! Forumun eskilerinden @elronds hocam @ertanos hocam hep ehliyet almam konusunda beni uyardılar. Bende almam gerektiğini biliyorum ama inanın fırsat olmuyor Antrenmandan koşuşuturmacadan. Nese velhasılkelam, bu ayın geçtiğimiz 15' inde çevirmeye çok kötü bir yerde kaçamayacağım şekilde yakalandım. Kısa bir mesafe gittiğimden ötürü kask takmamıştım. Memur beni durdurdu ve cezamı yazdı 62TL. kasksız motor kullanma cezası, + ehliyetim olmadığını daha sonra benim ilk başta söylememem üzerine daha sonra ceza makbuzunu kestikten sonra öğrendi :)

Şimdi statü değişmiş arkadaşlar, tradikte ehliyetsiz motor kullandığınız için Polis size 175TL. bir ceza yazıyormuş + Yetersiz ehliyet kullanımından dolayı sizi mahkemeye sevk ediyor ve Siz cezanızı asıl oradan alıyorsunuz. (1 ila 2 ay arası Hakim Babanın insafına göre hapis cezası) Daha sonra bu ceza günlüğü 25TL.den hesaplanarak kaç gün ceza aldıysanız sizden bu şekilde matematik hesabı ile gün çarpı 25TL. günlük ceza ücreti olarak hesaplanıp tahsil ediliyor. Ancak Memur Beyler bana iyilik yaparak bana trafikte yakalandığım için bana kesilmesi gereken 175TL.lik cezayı kesmediklerini söylediler. + motorumuda bağlamadılar, bir ehliyetli tanıdığımı çağırmamı istediler ve motoru teslim ettiler, tabiiki tanıdığım arkadaş gelince. Daha sonra memur bana dedi ki haftaya perşembe cuma günü yani şu geçtiğimiz iki günü kastederek, Savcılığa git işlemlerini yaptır, orda mahkemede cezanı alıcaksın dediler. Banada kasksız motor kullanma ceza makbuzundan başka herhangi bir belge vermediler.
Daha sonra internetteki araştırmalarım sonucu, ve tanıdıklardan aldığım bilgiler doğrultusunda bana Mahkemeden Kağıt gelceği söylendi. Gelen kağır doğrultusunda savcılığa gidiceğimi öğrendim. Memurun bahsettiği haftaya perşembe cuma günü gidersin konusunuda kağıt mevzusundan bahsettiğini düşünerek yorumladım. Ancak bugünde akşam oldu ve bana Mahkeme kağıdı hala gelmedi.

Şimdi arkadaşlar benim size sorum
1.si normal prosedürde ne yapmam gerekiyor?
2.si Sizce Pazartesi Savcılığa gitsem m?
3.sü ise en önemlisi, bu Memurlar bana iyilik yaptıklarından değil, benim ehliyerim olmadığını geç söylememden dolayı Ceza makbuzunu kestikleri için tekrar ayrı bir makbuz kesmediklerini konuştular aralarında, ondan dolayı bana 175TL.lik cezayı kesmediler. Acaba diyorum unutup Mahkemeye sevk işinide unutmuş olabilirler mi ? Unutmuşlarsa gidip şimdi Savcılığa benim cezam vardı falan filan demiyeyim :) İnternetten falan nasıl öğrenebilirim yada var mı böle bişey ?
4.sü ise hiç kaçarı yok bu cezayı ödüceksem ortalama 600-700TL. arası bişey tutuyormuş, kredi kartı ile ödeme imkanım olur mu ? :)
Bilgisi olan arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum, iyi akşamlar..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:31 ----------

buarada arkadaşlar https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/index.jsp sitesinden ceza sorgulattım ancak hiç trafik cezam görünmemekte! Ayrıca temmuz vergisini Hazirandan ödemiştim. Ödediğim görünüyor tahsilatlar kısmında ancak halan 31.07.2010 vadeli temmuz vergisi ödenmedi olarak görünüyor. Gecikme faiziyle 41,5 TL. olmuş görünüyor. Kafam iyice karıştı! Acaba site güncel değil mi ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:56 ----------

buarada cezaları bu siteden kredi kartıyla ödeyebiliyorsunuz arkadaşlar, hatta herşeyi MTV falan hepsi ödeniyor, ancak bahsettiğim sıkıntı var. Bırakın ehliyetsiz araç kullanma cezamı, daha kasksız motor kullanma cezam olan 62TL. bile görünmüyor..:silent:
 
Katılım
17 Eki 2010
Mesajlar
3
Sitede Yeniyim Motorun Tİpi HOş Ama lastikler ufak yağmurlu bi havada cok kayıyor bu arada kardeşim sanada geçmiş olsun
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
geçen guun bir 125 zn ile kaza ğeçirdim yerlerin ıslak olması sebebiyle motorun tekerleri mınnacık haliyle buda bnm yere düşüm daha sonra bir arbaya vurmama sebep oldu allahtan fazla bi suratım yoktu ama gıne darbeler adım tabi bacak motorun altında kaldı şişti arkadaki arkadaşım belini asfalta vurdu ve en onemlisi ise allahtan fazla bişi olmaması idi tabi motor iç.in bunu soyleyemem ön çamurluk ön direksiyon tekeri yomuldu camurluga sıkıştı olaydan sonra kendime geldiğimde yolda geçenler bizi kaldırmaya çalışıyordu ve şimdi bu parçaları nerden bulabilir yardımcı olursanız sevinirim..
Dostum çok geçmiş olsun. Biraz el becerin var ise uğur mondial'in kendi sitesi var. Yedek parça bölümünden temin edip kendin takabilirsin. Ama ön teker yamuldu çamurluğun içine girdi demişsin. Tekeri tutan şasenin parçası yamulmuş anladığım kadarıyla onu nasıl yaparsın bilemiyorum tabi. Grenajı kendin temin et tak öteki kısımı tamirciye yaptırırsın.
Arkadaşlar hepinize merhaba, bayadır foruma bakamıyordum. Baya birşeyley paylaşan arkadaşlar olmuş:) Aramıza yeni katılanlara hoşgeldin diyorum, kaza geçiren arkadaşlara geçmiş olsun. Allah kaza bela vermesin, tekeriniz hep düz bassın.

Arkadaşlar size bir rekor girişimimden bahsedicem, daha sonra ise yaşadığım bi sıkıntıdan bahsedicem. Yorumlarınızı ve cevaplarınızı, yardımlarınızı bekliyorum.

Geçen gün ev arkadaşımla benim Atom Karıncaya bindik:) Ancak ev arkadaşım normal bir arkadaş değil. Daha öncede bahsettiğim gibi ben sporcuyum, 1.86 boy 86-88kg. yum. Ev arkadaşım da sporcu onun boyuda 2.09 boy 156kg. :) birazcık iriman yani, motora beraber bindik :) Evet inanmıcaksınız beraber bindik ve motor banamısınız demedi:queen: Yaklaşık olarak bir 7-8 kilometrelik yol yaptık. Biliyorum motoru bu şekilde kullanmak iyi değil ama bi deniyelim dedik. Zaten garibim normal adam taşıyamıyor, bütün çevrem sporcu olduğu için ve Basketbolcu olduğumuz için bizim Atom Karıncanında çektiği kahır biraz fazla oluyor. Kız arkadaşımda Voleybolcu onunda boyu 1.78 kilosu 72 kg. oda az değil :) Yani uzun lafın kısası bizim motorlar hadlerinden fazla sağlam ve inatçı motorlar, bakımlarınıda periyodik olarak düzenli yaptırdık mı ömürlük motorlar bence :)

Buarada yardımlarınızı isteyeceğim kö tü konu ise, ehliyetsiz olmam sebebi ile aldığım trafik cezası! Forumun eskilerinden @elronds hocam @ertanos hocam hep ehliyet almam konusunda beni uyardılar. Bende almam gerektiğini biliyorum ama inanın fırsat olmuyor Antrenmandan koşuşuturmacadan. Nese velhasılkelam, bu ayın geçtiğimiz 15' inde çevirmeye çok kötü bir yerde kaçamayacağım şekilde yakalandım. Kısa bir mesafe gittiğimden ötürü kask takmamıştım. Memur beni durdurdu ve cezamı yazdı 62TL. kasksız motor kullanma cezası, + ehliyetim olmadığını daha sonra benim ilk başta söylememem üzerine daha sonra ceza makbuzunu kestikten sonra öğrendi :)

Şimdi statü değişmiş arkadaşlar, tradikte ehliyetsiz motor kullandığınız için Polis size 175TL. bir ceza yazıyormuş + Yetersiz ehliyet kullanımından dolayı sizi mahkemeye sevk ediyor ve Siz cezanızı asıl oradan alıyorsunuz. (1 ila 2 ay arası Hakim Babanın insafına göre hapis cezası) Daha sonra bu ceza günlüğü 25TL.den hesaplanarak kaç gün ceza aldıysanız sizden bu şekilde matematik hesabı ile gün çarpı 25TL. günlük ceza ücreti olarak hesaplanıp tahsil ediliyor. Ancak Memur Beyler bana iyilik yaparak bana trafikte yakalandığım için bana kesilmesi gereken 175TL.lik cezayı kesmediklerini söylediler. + motorumuda bağlamadılar, bir ehliyetli tanıdığımı çağırmamı istediler ve motoru teslim ettiler, tabiiki tanıdığım arkadaş gelince. Daha sonra memur bana dedi ki haftaya perşembe cuma günü yani şu geçtiğimiz iki günü kastederek, Savcılığa git işlemlerini yaptır, orda mahkemede cezanı alıcaksın dediler. Banada kasksız motor kullanma ceza makbuzundan başka herhangi bir belge vermediler.
Daha sonra internetteki araştırmalarım sonucu, ve tanıdıklardan aldığım bilgiler doğrultusunda bana Mahkemeden Kağıt gelceği söylendi. Gelen kağır doğrultusunda savcılığa gidiceğimi öğrendim. Memurun bahsettiği haftaya perşembe cuma günü gidersin konusunuda kağıt mevzusundan bahsettiğini düşünerek yorumladım. Ancak bugünde akşam oldu ve bana Mahkeme kağıdı hala gelmedi.

Şimdi arkadaşlar benim size sorum
1.si normal prosedürde ne yapmam gerekiyor?
2.si Sizce Pazartesi Savcılığa gitsem m?
3.sü ise en önemlisi, bu Memurlar bana iyilik yaptıklarından değil, benim ehliyerim olmadığını geç söylememden dolayı Ceza makbuzunu kestikleri için tekrar ayrı bir makbuz kesmediklerini konuştular aralarında, ondan dolayı bana 175TL.lik cezayı kesmediler. Acaba diyorum unutup Mahkemeye sevk işinide unutmuş olabilirler mi ? Unutmuşlarsa gidip şimdi Savcılığa benim cezam vardı falan filan demiyeyim :) İnternetten falan nasıl öğrenebilirim yada var mı böle bişey ?
4.sü ise hiç kaçarı yok bu cezayı ödüceksem ortalama 600-700TL. arası bişey tutuyormuş, kredi kartı ile ödeme imkanım olur mu ? :)
Bilgisi olan arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum, iyi akşamlar..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:31 ----------

buarada arkadaşlar https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/index.jsp sitesinden ceza sorgulattım ancak hiç trafik cezam görünmemekte! Ayrıca temmuz vergisini Hazirandan ödemiştim. Ödediğim görünüyor tahsilatlar kısmında ancak halan 31.07.2010 vadeli temmuz vergisi ödenmedi olarak görünüyor. Gecikme faiziyle 41,5 TL. olmuş görünüyor. Kafam iyice karıştı! Acaba site güncel değil mi ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:56 ----------

buarada cezaları bu siteden kredi kartıyla ödeyebiliyorsunuz arkadaşlar, hatta herşeyi MTV falan hepsi ödeniyor, ancak bahsettiğim sıkıntı var. Bırakın ehliyetsiz araç kullanma cezamı, daha kasksız motor kullanma cezam olan 62TL. bile görünmüyor..:silent:

hllmr hocam seni tekrar görmek güzel. bak itiraf etmişsin ne güzel ertanos hocam bana söylemişti ehliyeti al diye :cherry:

sen, ev arkadaşın ve kız arkadaşın ile ilgili bölümleri okumak eğlenceliydi. ama konu şu trafak polisi mevzuuna gelince biraz can sıkıcı bi hal aldı. üzüldüm senin adına.

şimdi baştan başlayım. internet vergi dairesinde temmuz ayı ödenmemiş gözüküyor demişsin. motoru sen benim bildiğim bu sene içinde almıştın. sanırım mayıs civarları yada haziran değilmi. dolayısıyla 2010 yılının ilk vergi diliminede girmiş oldun. daha önce bi vergi ödemesi yapmadı isen o haziranda ödemiş olduğun para 2010 yılının ilk vergi dilimine gitmiş olabilir. dolayısıyla sen temmuzu ödedim zannedip aslında ocağı ödemişsindir. o konuya bi daha bak istersen.

şimdi ikinci mevzuya gelelim. senin gidip savcılığa benim böyle bir mevzuum var deyip soruşturmaya çalışman mantıksızca. elinde hiç çağrı kağıdı, dosya numarası veya resmi bir evrak olmadan takip etmeye çalışırsan seni büyük ihtimal şutlarlar. yav yürü git başımızdan diyip.

İnternetten araştır UYAP diye bir site var. Ulusal Yargı Ağı Projesi. Bütün mahkemeler, davalar ve sonuçları ile ilgili buradan takip yapılıyor. Ama oradan tabiki ismine arattırma yapamazsın. Hakkında açılan bir dava falan varsa mahkemesini ve dosya numarasını girip öyle arattırıp durumu görebiliyorsun. Ama şöylede bi kolaylık yapmışlar. Bi sms numarası var. Oraya üye olup. Hakkında açılan dava falan varmı, var ise hangi mahkemede onu sana otomatik bildiriyor. Ona bi bakarsın.

Şimdi bundan sonra yazacaklarım biraz iç karartıcı olabilir. Kusura bakma.

Taksit ile ödeme veya kredi kartı ile ödeme varmı demişsin. Onada bildiğim kadarıyla cevap vereyim. Şimdi mahkemenin yada devletin verdiği para cezalarında pişmanlık indirimi diye bi şey var. ceza kesinleştikten ve sana tebliğ edildikten sonra 15 gün içinde ödersen 4/1 oranında ceza indirime giriyor. Senin bahsettiğin 600 civarı bir rakam o indirime girmiş hali. brüt ceza 800-900 civarı bi şey olması lazım. Dolayısıyla kredi kartı olayını senin takdirine bırakıyorum.

Tabi bunlar senaryonun senin aleyhine sonuçlanması halinde olacak şeyler.

Tekrar geçmiş olsun.
 
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
378
Dostum çok geçmiş olsun. Biraz el becerin var ise uğur mondial'in kendi sitesi var. Yedek parça bölümünden temin edip kendin takabilirsin. Ama ön teker yamuldu çamurluğun içine girdi demişsin. Tekeri tutan şasenin parçası yamulmuş anladığım kadarıyla onu nasıl yaparsın bilemiyorum tabi. Grenajı kendin temin et tak öteki kısımı tamirciye yaptırırsın.


hllmr hocam seni tekrar görmek güzel. bak itiraf etmişsin ne güzel ertanos hocam bana söylemişti ehliyeti al diye :cherry:

sen, ev arkadaşın ve kız arkadaşın ile ilgili bölümleri okumak eğlenceliydi. ama konu şu trafak polisi mevzuuna gelince biraz can sıkıcı bi hal aldı. üzüldüm senin adına.

şimdi baştan başlayım. internet vergi dairesinde temmuz ayı ödenmemiş gözüküyor demişsin. motoru sen benim bildiğim bu sene içinde almıştın. sanırım mayıs civarları yada haziran değilmi. dolayısıyla 2010 yılının ilk vergi diliminede girmiş oldun. daha önce bi vergi ödemesi yapmadı isen o haziranda ödemiş olduğun para 2010 yılının ilk vergi dilimine gitmiş olabilir. dolayısıyla sen temmuzu ödedim zannedip aslında ocağı ödemişsindir. o konuya bi daha bak istersen.

şimdi ikinci mevzuya gelelim. senin gidip savcılığa benim böyle bir mevzuum var deyip soruşturmaya çalışman mantıksızca. elinde hiç çağrı kağıdı, dosya numarası veya resmi bir evrak olmadan takip etmeye çalışırsan seni büyük ihtimal şutlarlar. yav yürü git başımızdan diyip.

İnternetten araştır UYAP diye bir site var. Ulusal Yargı Ağı Projesi. Bütün mahkemeler, davalar ve sonuçları ile ilgili buradan takip yapılıyor. Ama oradan tabiki ismine arattırma yapamazsın. Hakkında açılan bir dava falan varsa mahkemesini ve dosya numarasını girip öyle arattırıp durumu görebiliyorsun. Ama şöylede bi kolaylık yapmışlar. Bi sms numarası var. Oraya üye olup. Hakkında açılan dava falan varmı, var ise hangi mahkemede onu sana otomatik bildiriyor. Ona bi bakarsın.

Şimdi bundan sonra yazacaklarım biraz iç karartıcı olabilir. Kusura bakma.

Taksit ile ödeme veya kredi kartı ile ödeme varmı demişsin. Onada bildiğim kadarıyla cevap vereyim. Şimdi mahkemenin yada devletin verdiği para cezalarında pişmanlık indirimi diye bi şey var. ceza kesinleştikten ve sana tebliğ edildikten sonra 15 gün içinde ödersen 4/1 oranında ceza indirime giriyor. Senin bahsettiğin 600 civarı bir rakam o indirime girmiş hali. brüt ceza 800-900 civarı bi şey olması lazım. Dolayısıyla kredi kartı olayını senin takdirine bırakıyorum.

Tabi bunlar senaryonun senin aleyhine sonuçlanması halinde olacak şeyler.

Tekrar geçmiş olsun.

@ertanos hocam çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler için. Evet dediğin gibi sen söylemiştin ama geç oldu artık biraz:mrgreen: ama güç olmasın :) Alıcaz artık ehliyeti en kısa zamanda işlerimizden fedakarlık ederek.

Diğer mevzulara gelince dediklerin doğru sanırım. Benim elimde kağıt olmadan savcılığın kapısına dikilmem saçma! Ancak sorduğum ve bu işlerde daha önce yaşantılarıyla tecrübe edinmiş bir kaç kişi mahkeme kağıdının genelde geç geldiğini, ancak ne zaman geleceğininde hiç belli olmadığını söylediler. Bakarsın 1 ay sonra bakarsın 1 sene sonra gelir, ama mutlaka gelir dediler. Bakalım artık ne zaman gelicek?
Buarada Temmuz Ayı MTV si konusunda da yine haklısın hocam sanırım. Dediğin gibi ben motoru Mayıs ayın aldım. 20.05.10 tescil tarihim. Zannedersem 2010 yılının ilk taksidini yatırmış oldum dediğin gibi. Çünkü internette de öyle görünüyor 1. taksit olarak. Ve borçlu göründüğüm yer 2. taksit. Yani Temmuz Ayı MTV si, yani ben Temmuzu yatırıyorum sanarken aslında Ocağı yatırmış oldum. Nese zaten en kötü Pazartesi Kask Cezamı ödemek için Emniyet Müdürlüğüne gidicem. Orda tekrar sorar bilgi alırım konuyla ilgili Ki onlarda senin söylediğin gibi sölicekler muhtemelen @ertanos hocam:) Artık Kask Cezası indirimli 43.5TL. bir de gecikme faizli Temmuz Ayı MTV si 41.5 TL. toplamda 85TL. patlatır, döner gelirim eve..:mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst