Mondial 125 uag resimli motor indirme

Katılım
19 Kas 2010
Mesajlar
223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
3. Viteste sorun yaşayan motorumuzu tezgaha aldım,
http://img189.imageshack.us/img189/6217/46592856.jpg
Koltuğu alıyorum,
http://img13.imageshack.us/img13/7195/98866399.jpg
Depoyu alıyorum,
http://img859.imageshack.us/img859/5750/62215855.jpg
Tüm kablo ve karbüratör bağlantısını motordan ayırıyorum,
http://img845.imageshack.us/img845/7739/51474851.jpg
Statör tarafında da tüm bağlantıları ayırdım, resmini çekmemişim, ön dişli ve statörü motor üstünde bırakarak ayırıyorum,
http://img842.imageshack.us/img842/7219/74457653.jpg
Artık tüm motor montaj civatalarını açıp motoru şaseden ayırıyorum,
http://img25.imageshack.us/img25/1364/62837660.jpg
Statör şase ile birlikte ayrıldığı için rotor önümde açıkta, çektirmemin içindeki çelik vida rotor içindeki yatağa uyumlu, havalı tabancam ile bana sökmek kalıyor, 2 saniyeden kısa sürede çıkıyor,
http://img198.imageshack.us/img198/5248/97878642.jpg
Üst kapağı açıp külbütörü söküyorum, sübap şişlerimi alıp silindir saplama civatalarını alıyorum, artık silindir üst kafa ve silindirim çıkmaya hazır,
http://img839.imageshack.us/img839/6281/42719913.jpg
Silindir kapağı ve silindirim dışarda,
http://img571.imageshack.us/img571/5247/70513751.jpg
Pistonu da çıkardıktan sonra ( perno segmanlarınızı kaybetmeyin :) rotora da koyabilirsiniz mıknatıs var nasıl sa :) ) Debraj kapağını söküyoruz,
http://img690.imageshack.us/img690/3714/73676882.jpg
Yağ pompası ve yağ hunuğinin vidaları ile uzunca uğraştan sonra yağ huniği içindeki 4 gözlü krank somununu da havalı tabancam ile açıyorum ve debraj göbeğini de motordan alıyorum,daha sonra vites mili ile senkromeç ucundaki yıldızı söküyoruz, mili çekerseniz gelir zaten,
http://img84.imageshack.us/img84/7563/60024807.jpg
Tüm blok civatalarını söktükten sonra plastik takoz çekiçle bloğu açıyorum, resimdeki çekiçler blok için kullanılmadı. Sadece yağ huniğinin dışındaki yıldız civatanın üstüne yıldız bits uç için kullanıldı. Sakın çekiçle blok açmayın :))) Plastik takoz çekiç ile krank ucuna hafif vurmanız yeterli. Ve şanzuman dişli setim, senkromeç, hilaller karşımda,
http://img851.imageshack.us/img851/6011/10607909.jpg
Ve arızalı dişlimiz karşımız da, setin komple resmini çekmeyi unuttum, set içindeki diğer dişlilerde de hasar vardı, komple dişli seti takıldı 40 TL....
http://img17.imageshack.us/img17/1403/52108906.jpg
Geçmiş olsun. Sente ayarınında resimlerini sizler için çekecem. Şu an motoru toplamadım. Sevgiyle kalın arkadaşlar, başınızdan kask, motorunuzdan far eksik olmasın...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:14 ----------

Dükkan yeni olduğu için 3. günüydü, motor sökme tezgahım yok daha yapmadım. Sandık üstünde idare ediyorum:))))))
 
Katılım
13 Ocak 2010
Mesajlar
899
Ustam elinize sağlık :) Yeni dükkanınız da hayırlı olsun :mrgreen: Silifkeye gelince yanınızdayım motorla :)
 
Katılım
19 Kas 2010
Mesajlar
223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ustam elinize sağlık :) Yeni dükkanınız da hayırlı olsun :mrgreen: Silifkeye gelince yanınızdayım motorla :)

Sağol kardeş, artık ben Kırşehir Mucurdayım, kardeşim Silifke de devam ediyor :))) Beklerim bu taraflara gelirsen:))))
 
Katılım
4 Eki 2010
Mesajlar
43
3. Viteste sorun yaşayan motorumuzu tezgaha aldım,
46592856.jpg

Koltuğu alıyorum,
98866399.jpg

Depoyu alıyorum,
62215855.jpg

Tüm kablo ve karbüratör bağlantısını motordan ayırıyorum,
51474851.jpg

Statör tarafında da tüm bağlantıları ayırdım, resmini çekmemişim, ön dişli ve statörü motor üstünde bırakarak ayırıyorum,
74457653.jpg

Artık tüm motor montaj civatalarını açıp motoru şaseden ayırıyorum,
62837660.jpg

Statör şase ile birlikte ayrıldığı için rotor önümde açıkta, çektirmemin içindeki çelik vida rotor içindeki yatağa uyumlu, havalı tabancam ile bana sökmek kalıyor, 2 saniyeden kısa sürede çıkıyor,
97878642.jpg

Üst kapağı açıp külbütörü söküyorum, sübap şişlerimi alıp silindir saplama civatalarını alıyorum, artık silindir üst kafa ve silindirim çıkmaya hazır,
42719913.jpg

Silindir kapağı ve silindirim dışarda,
70513751.jpg

Pistonu da çıkardıktan sonra ( perno segmanlarınızı kaybetmeyin :) rotora da koyabilirsiniz mıknatıs var nasıl sa :) ) Debraj kapağını söküyoruz,
73676882.jpg

Yağ pompası ve yağ hunuğinin vidaları ile uzunca uğraştan sonra yağ huniği içindeki 4 gözlü krank somununu da havalı tabancam ile açıyorum ve debraj göbeğini de motordan alıyorum,daha sonra vites mili ile senkromeç ucundaki yıldızı söküyoruz, mili çekerseniz gelir zaten,
60024807.jpg

Tüm blok civatalarını söktükten sonra plastik takoz çekiçle bloğu açıyorum, resimdeki çekiçler blok için kullanılmadı. Sadece yağ huniğinin dışındaki yıldız civatanın üstüne yıldız bits uç için kullanıldı. Sakın çekiçle blok açmayın :))) Plastik takoz çekiç ile krank ucuna hafif vurmanız yeterli. Ve şanzuman dişli setim, senkromeç, hilaller karşımda,
10607909.jpg

Ve arızalı dişlimiz karşımız da, setin komple resmini çekmeyi unuttum, set içindeki diğer dişlilerde de hasar vardı, komple dişli seti takıldı 40 TL....
52108906.jpg

Geçmiş olsun. Sente ayarınında resimlerini sizler için çekecem. Şu an motoru toplamadım. Sevgiyle kalın arkadaşlar, başınızdan kask, motorunuzdan far eksik olmasın...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:14 ----------

Dükkan yeni olduğu için 3. günüydü, motor sökme tezgahım yok daha yapmadım. Sandık üstünde idare ediyorum:))))))

Elinize sağlık,işleriniz rast gitsin yeni dükkanınızda:)
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
usta hayırlı işler selam ,nasılsın abi
konuyu super ozetlemıssın fakat anlayamadıgım nokta oldu demışsin ya ,kablo tesısatını da sokuyoruz dıye kablo tesısatını almamızın sebebı nedır burda motoru ındırırken merakımı bagısla abı ,bılıyosun senın sayende anahtar tutu bu konuda ellerım ,senden öğrenıcek çok şey var dahaaaa ?

selametle kal abım ,ALLAH hayırlı kazançlar ve işler versın..
 
Katılım
19 Kas 2010
Mesajlar
223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
usta hayırlı işler selam ,nasılsın abi
konuyu super ozetlemıssın fakat anlayamadıgım nokta oldu demışsin ya ,kablo tesısatını da sokuyoruz dıye kablo tesısatını almamızın sebebı nedır burda motoru ındırırken merakımı bagısla abı ,bılıyosun senın sayende anahtar tutu bu konuda ellerım ,senden öğrenıcek çok şey var dahaaaa ?

selametle kal abım ,ALLAH hayırlı kazançlar ve işler versın..

Statör kapağını motorla birlikte almıyorum kardeş. Gerek yok kablo bağlantılarını açmaya. Direk motor üstünde bırakıyorum statörü. Zaten montaj sonrasında statörü takıp sente ayarına girecem. Birde kablo ile uğraşamam kardeş :))) Sağolasın kardeş.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst