Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
151
1-Orjinal lastikleri sabunlu gibi kaygan, ıslak zeminde dikkat etmezsen asfalt ile samimi olursun canın yanar :)
2-Drift'in bir dezavantajı yok, vitesli motosikletin dezavantajı olabilir o da vitesli motosiklette acemi olduğun için.
3-Scooter den sonra Drift e biner ve bir kaç gün sonra scoterı çıkartıp bi bakkala falan gideyim dersen attan inip eşeğe binmiş gibi olup düşme tehlikesi geçirebilirsin, test edilip onaylanmıştır ben öyle yaptım yapışıyordum az kalsın :)
4- Scoter ile Drift in oturuş pozisyonları farklı olduğundan dolayı fiziksel sıkıntı yaşayabilirsin, Boy pos faktörü önemli burada :) Benim omuzlarım ağrıyor 10 gündür :) Ama verdiği keyif tarifsiz.
5-Motosikleri 0 km alacaksan benzin sarfiyatı muhtemelen scoter ile aynı yada biraz fazla olabilir o da viteslere tam adapte olamayıp motoru devirsiz kullandığın için.
Aklıma gelenler bunlar, Harici birşey sormak istersen sor diğer arkadaşlar sağolsunlar yardımcı olurlar ve bildiğim kadari ile ben de tabi :)
 
Katılım
19 Eki 2012
Mesajlar
920
Merhaba arkadaşlar yaza kadar bende drift almayı düşünüyorum.Burayı uzun süredir takip ediyorum gerçekten drift ile ilgili güzel yorumlar var.Size bir kaç sorucam olucak.Şuan scooter kullanıyorum vitesli motora geçtiğimde ne gibi şeylere dikkat etmem gerekiyor.Driftin dez avantajı olduğu haller varmıdır.Mesela kalkışlar frenlemede vs. cevalarınız için teşekkür ederim şimdiden :)

aynı düşünce ve karardayız takipteyim..

he bu arada hangi renk almayı dusunuyosunuz ? ben siyah dusunuyorum gri de fena degıl ama Beyaz bana bi garip geliyo sanki motor kendını gosteremıyo gıbı. yakından gordum kaslı duruyo ama siyah ve gri kadar degıl. ben siyah alıp Mavi jant kenarlıkları ve Mavi Tankpad ile ilk görsel modifiyemi yapmayı dusunuyorum :) bunlar kırmızı da olabılır. tabi maviyi ilk denicem öyle
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
1-Orjinal lastikleri sabunlu gibi kaygan, ıslak zeminde dikkat etmezsen asfalt ile samimi olursun canın yanar :)
2-Drift'in bir dezavantajı yok, vitesli motosikletin dezavantajı olabilir o da vitesli motosiklette acemi olduğun için.
3-Scooter den sonra Drift e biner ve bir kaç gün sonra scoterı çıkartıp bi bakkala falan gideyim dersen attan inip eşeğe binmiş gibi olup düşme tehlikesi geçirebilirsin, test edilip onaylanmıştır ben öyle yaptım yapışıyordum az kalsın :)
4- Scoter ile Drift in oturuş pozisyonları farklı olduğundan dolayı fiziksel sıkıntı yaşayabilirsin, Boy pos faktörü önemli burada :) Benim omuzlarım ağrıyor 10 gündür :) Ama verdiği keyif tarifsiz.
5-Motosikleri 0 km alacaksan benzin sarfiyatı muhtemelen scoter ile aynı yada biraz fazla olabilir o da viteslere tam adapte olamayıp motoru devirsiz kullandığın için.
Aklıma gelenler bunlar, Harici birşey sormak istersen sor diğer arkadaşlar sağolsunlar yardımcı olurlar ve bildiğim kadari ile ben de tabi :)

Drifte bindiğinde daha sıkı giyinmen lazım. Benim scooterın cam rüzgarlığı vardı birde ön kasa geniş olduğu için ayaklarını rüzgardan koruyor. Scooter a bindiğimde hiç monttu kasktı vs böyle şeyler kullanmazdım kısa mesafelerde. Ama drifte bindiğimde her ne kadar kısa mesafe olursa olsun 40-50 km hızla giderken bile gözlerinden yaşlar akıyor. Bacaklarına direk rüzgar vurduğu için buz gibi oluyor donuyor çok üşüyorsun. Birde boynun çok agrır o neden hala çözemedim tüm drift kullanıcıları bel ve omuz ağrısından şikayetçi. Kask giymeden yola çıkma dizler içind ediz örtüsü al. Ama ben hala motorun tipini bozuyor diye kullanmıyoum üşüye üşüye geziyorum. Acısı çıkar yakında.
 
Katılım
31 Ocak 2013
Mesajlar
1
Hayırlı akşamlar mondial drift rodajdan çıktığı zaman ön dişli ve arka dişli ile oynasak ön kaç arkayı kaç yapardınız ?
 
Katılım
19 Eki 2012
Mesajlar
920
bişey sormak ıstyorum bu mondialin kampanyası bugun bıtmıs bulunmakta sanırım. ben 1-2 ay sonra almayı dusunuyorum bu motoru. 2800fiyatı var eger bu aykı kampanyadan yararlansaydım 2800'e 12 taksıt kredı kartıyla alıcaktım fakat alamadım kısmet degılmıs. onumuzdekı 1-2 ay boyunca farklı bı kampanya yaparlar mı veya kampanyasız kredı kartına 12 aylık taksıtı tam olarak ne kadar fıyat koyar 2800'e ? he bide bazı yerlerde bahar kampanyası falan oluyor ya yaza giriş falan hani millet akın ediyo diye :) boyle bısey oluyo mu mondıalde ? varmı tecrubelı bu konuları takıp eden ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------

Birde boynun çok agrır o neden hala çözemedim tüm drift kullanıcıları bel ve omuz ağrısından şikayetçi.

valla bende cok goruyorum duyuyorum bu boynum agrıyo belım agrıyoları driftcılerden. hakkaten varmı boyle bısey ? hani ben herturlu alıcam drıftı bı boyun agrısı engelleyemez ama sonucta bunun bı cozumu vardır. ne bıleyım seleden kaynaklanır belkı, belkı gidon'dan. varmı bıyerlerı agrıyıp da buna cozum aramaya calısan ? Poponun agrımasını goz ardı edelım :)
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
421
çok uzun yol yaparsan ağrılar biraz fazla diğer mudaillerine göre. Ancak ben selenin rahatsız ediciligi dışında farklı bir durum yaşamıyorum. Artci için ise aynı şeyi soyleyemem. Çok rahatsız edici olabiliyor.
 
Katılım
19 Eki 2012
Mesajlar
920
benim aklıma gidon geliyor cunku Drift'in gidonu cogu motosıkletten daha farklı. daha cok SS tarzında. belkı gıdonda yanlıs bı hesaplama vardır he?
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
151
Omuzlarımın ağrımasından başka bir şikayetim yok ama o da her zaman ağrıtmıyor genelde yokuş aşağı inerken yük sırtımıza bindiği içindir muhtemelen.. ama 5 dakikalık bir mola ardından ağrı falan kalmıyor , koltuk ise rahatsız değil.
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
Hersabah tek marsta calisan motoruk yine biraz gec calismaya basladi. Brnzin gitmiyormus gibi zor calisiyor
sanki hortumda bebzin kalmiyormusta calistirmaya calistigimda 3-4 marstan sonra benzin gelip calismaya basliyormus gibi. Varmi neden kaynaklandigini bilen? Havalardan felan degil hava soguk ondandir tarzi mesajlar yazmayiniz.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Hersabah tek marsta calisan motoruk yine biraz gec calismaya basladi. Brnzin gitmiyormus gibi zor calisiyor
sanki hortumda bebzin kalmiyormusta calistirmaya calistigimda 3-4 marstan sonra benzin gelip calismaya basliyormus gibi. Varmi neden kaynaklandigini bilen? Havalardan felan degil hava soguk ondandir tarzi mesajlar yazmayiniz.
Hehe, sorun oysa gizlemenin ne anlamı var. Jikleyi çekin tek marşta çalışır, jiklesiz 5 dakka uğraşırsınız.
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
Hersabah tek marsta calisan motoruk yine biraz gec calismaya basladi. Brnzin gitmiyormus gibi zor calisiyor
sanki hortumda bebzin kalmiyormusta calistirmaya calistigimda 3-4 marstan sonra benzin gelip calismaya basliyormus gibi. Varmi neden kaynaklandigini bilen? Havalardan felan degil hava soguk ondandir tarzi mesajlar yazmayiniz.
benzinde pislik olup karburatör de tıkanıklık yapıyo olabilir mi?
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
Hehe, sorun oysa gizlemenin ne anlamı var. Jikleyi çekin tek marşta çalışır, jiklesiz 5 dakka uğraşırsınız.


Jikle ekili olmasına rağmen tek marşta çalışmıyor zaten sorun orada. Jikle ayarı felan varsa bozulmuş olabilir mi acaba :S Ama çalştırdıtan sonra jikleyi kaldırdığımda stop ediyor. Yani jikle görevini yerine getiriyor başka neden olabilir acaba :s


benzinde pislik olup karburatör de tıkanıklık yapıyo olabilir mi?

Bilmiyorum benzinde nasıl bir pislik olupta karbrotörde tıkanıklık yapabilir ki :s Benzin filtresi yokmu ki zaten.
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
Jikle ekili olmasına rağmen tek marşta çalışmıyor zaten sorun orada. Jikle ayarı felan varsa bozulmuş olabilir mi acaba :S Ama çalştırdıtan sonra jikleyi kaldırdığımda stop ediyor. Yani jikle görevini yerine getiriyor başka neden olabilir acaba :s




Bilmiyorum benzinde nasıl bir pislik olupta karbrotörde tıkanıklık yapabilir ki :s Benzin filtresi yokmu ki zaten.

dostum hatırladığım kadarı ile senin bu feryadın eskidende vardı benim sana tavsiyem bazı arızalar föründüğü gibi olmayabilir sana tavsiyem adam gibi adam olan bi ustaya motorunu emanet etmen kırıkkalede olsan işnanki işini çözdürürüm sorunu çözüme kavuşturursan haberdar et gerçekten bende merakla bekliyorum
 
Katılım
25 Haz 2011
Mesajlar
70
motor yağından kaynaklanıyor olabilir kalın yada ince yağ farkettiriyo diyolar benimkisi bi fikir .
 
Katılım
12 Mar 2012
Mesajlar
969
Eray kardesim haklisin her serde bi hayir vardir
o hayirda polislere inat saka bi yana gobek gidiyor, bi bisiklet aldim bugun kurulumunu yapip ilk pedalina bastim.. Birde km saati siparis ettim.. 62 km ile radara girecegim beyaz atimla bakalim ceza yazacaklar mi..
ARKADASLAR BOYUN AGRİSİ CEKENLER BENİM FİKRİMCE MOTORLA ALAKALİ Bİ AGRİ DEGİL BENDE OYLE DUSUNUYORDUM AGRİDİGİNDA AMA MOTORLA ALAKALİ DEGİLMİS...
1- ilk kullandigim kask bakkalda satilan kaskti 200-300 grlik birsey. Onu kullanirken agri yoktu
ls2 kask aldim motoru aldiktan 1 ay sonra. İlk gunun ardindan boynumda agrilar basladi 1 hafta 10 gun civari surdu.
Demem suki boyun kaslari gucleninceye kadar (o agirligi tasiyabilecek duruma gelene kadar) bu agri normaldir..
2-uzun sureli gezilerde veya kullanimlarinizda ve ya havalar serin ya da soguk oldugu zamanlarda kisa mesafelerde bile kask ile omuz arasindan aldiginiz ruzgar boyunda agriya neden oluyor.. Tecrube ile sabittir.
Yani arkadaslar bu durumdanda internetten balaklava aldim iki adet. Biri yazinsadece cene-biyun bolgesini korumasi icin digeri de kar maskesi tarzi ve cene tarafida gogsume kadar inen omuz-bogaz-gogus uclusunu ruzgardan koruyan bir balaklava.. Daha sonra agri falan kalmadi.
Denemek isteyenler deneyebilir..
3-dizlerinizi motora binerken ihmal etmeyin.
İster motorun estetigini bozsun,isterse gorenler tuhaf baksin. 2-3 kurusla sogugun etkisini minimuma indirilebilecek bi diz ortusu sizin estetiginizin bozulmasindan iyidir fikrimce.
Simdi genclikte bilinmiyor ama yarin35-40'li yaslarda diz agrisi cekerseniz keske demeyin. Motosiklet zevkinize golge dusurmeyin

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:32 ----------

Motorun sabah gec calismasi sogukla dogrudan alakali bi durum olmakla birlikte motorda birkac parcada olusabilen zayifliklarda olabilir.
Sadece onerimdir ama bi kotrol edip denemeni tavsiye edebilirim..
Soguk hava zamanlarinda rolentesini 1,5 devir degilde 2,1devir civarinda ayarlarsan ki benim oyle faydasini gorursun
bir diger onerimde eger marsa bastiginda ateslemeyi tam olarak yapmiyorsa buda gec calisma nedenidir. İlk bakilacak yer buji ve buji kablolari.. Once buji kablosunu kontrol et. Gevseme var mi bujinin uzerine tam oturuyormu diye..
Daha sonra da bujiyi kontrol et.yeni bi buji alip deneyebilirsin. Bujiden degilse 10-15 lira verdigin bujiyi bir kenara koyup degisme zamani gelince degistirirsin.
Aklima gelenler bunlar...
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
dostum hatırladığım kadarı ile senin bu feryadın eskidende vardı benim sana tavsiyem bazı arızalar föründüğü gibi olmayabilir sana tavsiyem adam gibi adam olan bi ustaya motorunu emanet etmen kırıkkalede olsan işnanki işini çözdürürüm sorunu çözüme kavuşturursan haberdar et gerçekten bende merakla bekliyorum

Evet eskidende geç çalıştırma problemim vardı ama bu onunkisi gibi değil. O problem yağı ve bujiyi değiştirdiğimde geçmişti tekrar eski haline dönmüştü. Eskiden çalıştırmak için motoru uzun uzun marşa basıp boğuyorduk öksüre öksüre çalışıyordu. Şuan ise sanki benzin gitmiyormuş gibi oluyor 2-3 marş sonra çalışıyor ve çalışırken normal çalışıyor yani boğulma öksürme olmuyor. Acaba buji ayarımı gerektiriyor diye düşünüyorum veya benzin hortumundan benzin geriyemi gidiyorda 2-3 kez marşa bastığımda benzin tekrar gelip çalışıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:49 ----------

motor yağından kaynaklanıyor olabilir kalın yada ince yağ farkettiriyo diyolar benimkisi bi fikir .

Bence kesinlikle motor yağı fark ediyor. Bundan önceki serviste yağını kalın yağ koymuşlardı ve çalıştırırken bir hayli zorlanıyordum ama şuanda motorumda 10/40 lık normal yağı var. Şuan yağdan kaynaklanmıyor yani. Çünkü motorun içindeki yağ aynı yağ. Problem ise yeni oluşmaya başladı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------

[/COLOR]Motorun sabah gec calismasi sogukla dogrudan alakali bi durum olmakla birlikte motorda birkac parcada olusabilen zayifliklarda olabilir.
Sadece onerimdir ama bi kotrol edip denemeni tavsiye edebilirim..
Soguk hava zamanlarinda rolentesini 1,5 devir degilde 2,1devir civarinda ayarlarsan ki benim oyle faydasini gorursun
bir diger onerimde eger marsa bastiginda ateslemeyi tam olarak yapmiyorsa buda gec calisma nedenidir. İlk bakilacak yer buji ve buji kablolari.. Once buji kablosunu kontrol et. Gevseme var mi bujinin uzerine tam oturuyormu diye..
Daha sonra da bujiyi kontrol et.yeni bi buji alip deneyebilirsin. Bujiden degilse 10-15 lira verdigin bujiyi bir kenara koyup degisme zamani gelince degistirirsin.
Aklima gelenler bunlar...

Havalardan değil. Daha önceden kar yağdığında bile tek marşta çalışıyordu 1 hafta yatsa bile tek marşta çalışıyordu ondan havalardan değil diyorum. Belki buji gecşemiş olabilir veya buji ayarı bozulmuş olabilir ondan bikaç marş sonra çalışıyor olabilir neyse artık birdahaki bakımda bujii değiştirdiğimde belli olur.
 
Katılım
19 Eki 2012
Mesajlar
920
ne marşmış arkadas :) varmı baska sorunu olan bu motorlar beyler ? yok mu soyle vıdeo ceken ya Drift videosu cok bulamıyorum.
 
Katılım
25 Haz 2011
Mesajlar
70
arkadaşlar bugün yağ değiştirdim castrolun 20 40 4t sinden sizce nasıl bi yağ problem çıkartırmı .
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst