Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Arkadaşlar şu daha önceki lastikle alakali sayfaları aradim ama bulamadım. Ben lastik ölçülerini orta kalınlıkta tutmak istiyorum bunun için acaba 90/90-18 ve 2,75-18 mi almalıyım yoksa 100/90-18 ve 3.00-18 mi yada arka ve ön 90/90-18 mi olsun hangisi daha yakisikli ve sorunsuz olur arkadaşlar.
Orjinali en iyisidir :)
 
Katılım
19 Eki 2012
Mesajlar
920
arkadaşlar 31 aralık 2012'ye kadar mondialin bi kampanyası varmıs sanırım Peşin fiyatına 12 taksit diye.. bu da 2800'e 12 taksıt oluyo. sımdı alsam daha karlıyım fakat beklemek var aklımda yaza kadar. şöyle ilkbaharda falan almayı dusunuyorum da kampanya olur mu ılkbaharda nasıl olur ? olmazsa fiyatı ne kadar artar? kredı kartıyla almayı dusunuyorum pesın falan hayatta veremem. reel'de de sorucam bunları bı ara da vakıt bulamıyorum.
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
arkadaşlar 31 aralık 2012'ye kadar mondialin bi kampanyası varmıs sanırım Peşin fiyatına 12 taksit diye.. bu da 2800'e 12 taksıt oluyo. sımdı alsam daha karlıyım fakat beklemek var aklımda yaza kadar. şöyle ilkbaharda falan almayı dusunuyorum da kampanya olur mu ılkbaharda nasıl olur ? olmazsa fiyatı ne kadar artar? kredı kartıyla almayı dusunuyorum pesın falan hayatta veremem. reel'de de sorucam bunları bı ara da vakıt bulamıyorum.

Bende yaza kadar bekleyip almayı düşünüyordum ama dayanamadım aldım. Bayiler ilerisi için fiyat bilgisi veremiyorlar. Fiyatları artarmı azalırmı dedim bilemeyiz herşey olabilir diyorlar. Satışlar artarsa fiyat artabilir görüşündeyim. Bir zamanlar ekonomi dersi alırken talep artarsa fiyat artar deniliyordu :) Şu sıralarda driftte talep bayağı bir artmış durumda. Her yerde drift görüyorum bence yazı bekleme derrim. Ben gittim aldım kafam rahat. Ucuzlasada 200 lira ucuzlasın en fazla ne kadar ucuzlıyacak? Artarsa bana koyar ama ucuzlarsa bindiğime sayarım :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------

Bu arada arkadaşlar daha önceden motoru çalıştırma ile ilgili soru sormuştum sizlere. Cevabı kullanım kitapçığında yazıyormuş. Okurken gözden kaçırmışım onu şimdi tekrar ettim. Motoru soğukken çalıştırırken jikle açık pozisyonda çalıştırılacağı daha sonra orta kademeye alıp motor ısındıktan sonra jikleyi kapalı konuma alınacağı yazıyor.
Benim sorum ise motoru gaz vermeden çalıştırdığımda bazen çalışıyor bazen çalışmıyor demiştim. Normalde motor sıcakken bile gaz telini 1/4 oranında çevirip çalıştırmak gerekiyormuş. Ben motor bazen gaz vermeden çalışmıyor bu bir sorunmu acaba diyordum ama demekki gaz vermeden çalışmaması normal. Çünki kullanım kitapçığında 1/4 oranında gaz veripte çalıştırılması söyleniyor.
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
421
Bende yaza kadar bekleyip almayı düşünüyordum ama dayanamadım aldım. Bayiler ilerisi için fiyat bilgisi veremiyorlar. Fiyatları artarmı azalırmı dedim bilemeyiz herşey olabilir diyorlar. Satışlar artarsa fiyat artabilir görüşündeyim. Bir zamanlar ekonomi dersi alırken talep artarsa fiyat artar deniliyordu :) Şu sıralarda driftte talep bayağı bir artmış durumda. Her yerde drift görüyorum bence yazı bekleme derrim. Ben gittim aldım kafam rahat. Ucuzlasada 200 lira ucuzlasın en fazla ne kadar ucuzlıyacak? Artarsa bana koyar ama ucuzlarsa bindiğime sayarım :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------

Bu arada arkadaşlar daha önceden motoru çalıştırma ile ilgili soru sormuştum sizlere. Cevabı kullanım kitapçığında yazıyormuş. Okurken gözden kaçırmışım onu şimdi tekrar ettim. Motoru soğukken çalıştırırken jikle açık pozisyonda çalıştırılacağı daha sonra orta kademeye alıp motor ısındıktan sonra jikleyi kapalı konuma alınacağı yazıyor.
Benim sorum ise motoru gaz vermeden çalıştırdığımda bazen çalışıyor bazen çalışmıyor demiştim. Normalde motor sıcakken bile gaz telini 1/4 oranında çevirip çalıştırmak gerekiyormuş. Ben motor bazen gaz vermeden çalışmıyor bu bir sorunmu acaba diyordum ama demekki gaz vermeden çalışmaması normal. Çünki kullanım kitapçığında 1/4 oranında gaz veripte çalıştırılması söyleniyor.
Normal çünkü bazen benzin muslugundan kaynaklı benzin cekemiyor ilk calistirmada çok az da olsa çalışmaya devam eder rolantiye ayarını sicakken 1500 devirin üzerine ayarlarsan. Bu sefer sogukken 1300 civarında falan ilk çalışması daha kolay olacaktır. Bugün ben çalıştırdım jikle ustte iken ve ilk marsta çalıştı ben jikleyi aşağıya indirmedim biraz bekledim stop etti. Yani indirmiş olsaydim normal olarak çalışmaya devam edecekti belki. 1 haftadir calistirmiyordum motoru buarada bence herşey normal merak etmeyin....
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
Jikle açıkken en üst konumdayken motor neden stop eder onu anlamıyorum ben. Mesela eski arabalarda jikleyi çekerdin motora daha fazla gaz verirdi sanki gaz pedalına basarmışsın gibi daha fazla benzin giderdi stop etmezdi. Motosikletlerde jikleyi çekince neden stop ediyor? Jikle açıkken daha fazla gaz verip stop etmemesi gerekmez mi? Arabalarda bu şekildeydi. Motosikletlerde bu jiklenin çalışma prensibi nasıl?
 
Katılım
28 Ağu 2011
Mesajlar
426
Katılıyorum ++++1 :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------

Arkadaşlar ben 1 haftadır motora anahtar bile degdirmedim soğuk havalar nedeniyle. Yarın veya pazar günü 1 saat calistirsam olduğu yerde problem olur mu?
Yada nasıl yapmam lazım.

1 saat mi? Motor hava soğutmalı olduğu için problem olur ayrıca gerek de yok hani!!! en fazla 15 bilemedin 20 dakika bile fazladır yani.
 
Katılım
1 Ara 2012
Mesajlar
460
Arkadaslar genel olarak memnunmusunuz bu motordan? tekerler ic lastiklimi, tubeless mi? yakiti nasil? motorsiklet de kullanilan motorun kullanim omru nedir? cevaplar icin saolun.
 
Katılım
13 Nis 2011
Mesajlar
8
ben bir mondial 125 drift kullanıcısı olarak dün hiç aklıma gelmezdi o hızı göreceğim 120 km yi iki kişi düz yolda gördüm sanırım motor daha giderdi en az 125 de kalırdı fazla yüklenmedim çünkü yerler ıslaktı ondan dolayı korktum he aklıma gelmişken 120 km yi gördüm motorda titreşim yoktu hemde hiç yoktu motor ne sallanma yaptı ne de savurma yada titireme hiç bişe yoktu sanki 70 km ile gidiyormuş sun gibi deliyor. 120 km yi iki kişi yaptım.

---------- Post added at 07:37 ---------- Previous post was at 07:35 ----------

125 mh drift MOTOR YAPINI MERAK EDEN ARKDAŞLARA SÖYLEYEYİM... KULLANMA KLAVUZUNDA YAZAN YAĞ - 10W*40 yarı sentetik yağ kullanınız diyor.
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
2,782
Arkadaslar genel olarak memnunmusunuz bu motordan? tekerler ic lastiklimi, tubeless mi? yakiti nasil? motorsiklet de kullanilan motorun kullanim omru nedir? cevaplar icin saolun.

Muadillerine ve parasına göre gayet iyi.Tekerler Tubeless ama orjinalleri çok kayıyor.Yakıt 100 km de 2.5 - 3.00 litre.Kullanıma göre değişir.Kullanım ömrü kullanıcıya bağlı.Onun için bişey diyemem...
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Arkadaslar genel olarak memnunmusunuz bu motordan? tekerler ic lastiklimi, tubeless mi? yakiti nasil? motorsiklet de kullanilan motorun kullanim omru nedir? cevaplar icin saolun.
Rektefiyesiz 50-55 bin km görenler var, bu motorun rektefiyesi de honda cbf150'nin bir bakım parası ona göre düşünün.
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Rektefiyesiz 50-55 bin km görenler var, bu motorun rektefiyesi de honda cbf150'nin bir bakım parası ona göre düşünün.

Drift almayıp cg alarak hata mı ettik yoksa?

---------- Post added at 11:42 ---------- Previous post was at 11:22 ----------

Ben yakıtı sorduğumda 3.5-4 litre civarı yakıyor dediler. Şimdi de 2.5-3 litre yazılmış.
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
151
Ben de forum da ki arkadaşların Drift hakkında ki yorumlarına bakarak Drift aldım. Bu hafta sonuna kadar elimde olur ve umarım yanlış karar vermemişimdir. Daha önce de Mondial 151 RS scooter kullanıyordum ve genel olarak pek sorun çıkartmıyordu. Mondial halkın diline dolanan çin li alma başın ağrımasın lafını çürüten bir marka bence.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
arkadaşlar bir konu hakkında bilginiz varsa bilgi almak istiyorum. kaza yaptıktan sonra servis tarafından değiştirilen parçaları geri alma gibi bir şansımız varmı tşk ederim.
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
151
Parça değişimi yapılınca kırık/bozuk parçayı üretici firma servisten geri istemiyorsa servisin vermemesinde bir mantık bulamıyorum. Değişen parçayı ne yapacak? Muhtemelen çöpe atacak yada yakıp ısınacak :) Başına böyle bir olay geldiyse bence parçaları iste muhtemelen verecektir de sen o parçaları neden istiyosun ki? :)
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
değişen bazı parçalar kullanılacak durumda karşı tarafın sigortası masrafları karşılıyor ve kullanılabilir bulduğum parçalar var ilerde birşey olursa bu parçaları kullanabilirim ve ben o parçalara para verdim çöpe atılmasına ve başka bir motorda kar amıcı güderek servisin satmasına razı değilim.
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
151
Servis parçaları veremem dedi mi? eğer böyle birşey söylediyseler neden veremeyeceklerini sorun bence. Dediğim gibi değişen parçaları firmaya ben bu parçaları değiştirdim diyerek göndermiyorsa vermemesi için bir sebep olamaz.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Drift almayıp cg alarak hata mı ettik yoksa?

---------- Post added at 11:42 ---------- Previous post was at 11:22 ----------

Ben yakıtı sorduğumda 3.5-4 litre civarı yakıyor dediler. Şimdi de 2.5-3 litre yazılmış.
Drift de aslında cg motor, balansörlü egzantrik zincirli cg o motor. Yakıtı kişiden kişiye değişir sakin kullanırsan 2.7-2.8 litre yakar çok basarsan 4 litre bile yaktırabilirsin. Drift elbette 100MG'den çok yakar, ne kadar büyük silindir hacmi ne kadar çok güç o kadar çok yakıt tüketimi demek.
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
güzel motor abi ya kim görse beğeniyor bastımmı gidiyor ben çok memnunum allah olmayana versin bu paraya alınabilecek en iyi motorlardan birisi
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst