Minik bir tutarla yatırım yapma..

Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Selamlar..

Motosikletimi sattım. Salı günü para elime geçiyor..

İlkbaharda yeni bir motosiklet planım var...

O zamana kadar bu paraya (allahtan bir aksilik olmazsa) dokunmak istemiyorum.

Hatta belki biraz değer kazanabilir mi merak etmiyor değilim.

Mevzubahis tutar 4000 tl civarı.

Ne yapayım sizce. ING banka atınca günlük 1 tl işliyor. yani aylık 30 tl. 4 ayda 120 tl falan kazandırır.

Bu garanti para...

Ama nebileyim başka fikri olan varsa bu cahıl gardaşınıza acıyıp paylaşırmısınız :)
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
motoru senmi sattın? yoksa şu geçenlerde adı geçen firmamı sattı?
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
motoru senmi sattın? yoksa şu geçenlerde adı geçen firmamı sattı?

adı geçen firma sattı.. :)) salı günü konuyu güncelleyeceğim merak etme..

---------- Post added at 23:51 ---------- Previous post was at 23:15 ----------

uppidik diyor ve yatıyorum :)
 
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
ayda 30 tl bence düşük. döviz veya altın ihtimallerini düşünmelisin bence.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Altin fiyatlari yeni yilda artacak, ama arttigi zaman satislar baslayacagindan yine dusecek demisti bir ekonomist. Aklimda oyle kalmis.
Dolarinda 2.2 lira seviyelerine cikmasi gerektigini soylemisti.
 
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
Çeyrek altın Alman demek, kuyumcuya kazandırman demek

Ama gram altın alırsan altın arttıkça zararın olmaz

Çeyrekte altın düşse aynı fiyattan satıyorlar. Mesela altın düşük şu an ama çeyrek fiyatı değişmiyor

Gram altın alsan, şu an 50 gram Altın'ın olurdu. Al satta 0.80 tl zararın olur. Ama çeyrekte bu çok daha fazla

Altın su an 81 tl. Farzet ki 90 tl ye çıktı tekrar , en az 400 tl karın olur. Ki,Altın'ın 106 tl ye çıktığını biliyorum

Ama çeyrek alma, bunu kafandan sil. Kuyumcu kazanır. Kuyumcular akşama kadar o daracık tezgahda boşa beklemiyor
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Çeyrek altın Alman demek, kuyumcuya kazandırman demek

Ama gram altın alırsan altın arttıkça zararın olmaz

Çeyrekte altın düşse aynı fiyattan satıyorlar. Mesela altın düşük şu an ama çeyrek fiyatı değişmiyor

Gram altın alsan, şu an 50 gram Altın'ın olurdu. Al satta 0.80 tl zararın olur. Ama çeyrekte bu çok daha fazla

Altın su an 81 tl. Farzet ki 90 tl ye çıktı tekrar , en az 400 tl karın olur. Ki,Altın'ın 106 tl ye çıktığını biliyorum

Ama çeyrek alma, bunu kafandan sil. Kuyumcu kazanır. Kuyumcular akşama kadar o daracık tezgahda boşa beklemiyor

ben bankadan alıyım dıyorum... iş bankası ile çalışıyorum ordan gram ile alsam olmaz mı acaba ?

merak ile gelen edit: tam alsak aynı sorun olur mu ?
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Tem 2011
Mesajlar
666
Gram altında alıcaksan kuyumcudan almanı tavsiye ederim. Bankadan aldığında bankada altın kaç para olursa olsun 1 lira kazanıyor senin altının üzerinden
Altın 81 alış
Satış 80
Banka satış 79
Gibi örnekleye bilirim...

Alış Birim Fiyatı: 1 gram 24 Ayar Altın için alış fiyatı 81.04 TL`dir.
Alış Miktarı: 49.36
Alış Tutarı: 4,000 TL`dir.
Satış Birim Fiyatı: 1 gram 24 Ayar Altın için satış fiyatı 81.28 TL`dir.
Satış Miktarı: 49.21
Satış Tutarı: 4,000.00 TL`dir.
Uyarı: Bu hesaplama 13.12.2013 23:18:56 tarihindeki piyasa verileri kullanılarak yapılmıştır.
 
Katılım
28 Ağu 2005
Mesajlar
176
Bankadan alırsan nakit gibi işlem yapabilirsin ayrıca saklama maliyetin (derdin) olmaz.
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
2,248
Altın işlerinde İş bankasıyla çalışmanı kesinlikle tavsiye etmem! Adamlar piyasa hereketlerine göre değil bildiğin kafalarına göre fiyat belirliyorlar. Günlük hatta anlık piyasa takibi yapıyorum ve yurtdışında oluşumdan mütevellit ne yazıkki yeni bir banka hesabı yada forex hesabı açamadığımdan dolayı işbank ile çalışmaktayım. Piyasa tabana doğru ilerlerken adamlar banka satış fiyatını indirmiyor bile doğru düzgün. piyasa düşüşüne yada çıkışına ne zaman tepki verecekleri meçhul. Altın işini yapıyorsan forex üzerinden yapacaksın 5 gün 24 saat yatırımlara müdahale edebilme şansın var bankalarda ise memur hesabı akşam olunca hesap kapanır verdiği fiyatlar üzerinden satmak kesinlikle işine gelmez ve bir harekette olmaz sabaha kadar. Ha ben altına yatıracam bekleyecem diyorsan ayın 17sindeki FED açıklamasına kadar bekle piyasada ani bir iniş daha yakalayabilirsin ama garantici oynamak istiyorsan 80 in altında iken yakala yılbaşından sonra 85leri 4 aya kadar 88e kadar görebileceği kanısındayım.
4000/80= 50 gr
gramdan 5 lira kazanç sağlayarak iyi ihtimalle 85de bozmuş olsan
85X50= 4250. düşük rakamla girince gördüğün üzere pek de birşey bırakmıyor ki bu iyi senaryo üzerine bi hesap. Nitekim altının ons değeri 1243 kırılma noktasının altına inmiş durumda daha da düşüş gösterebilir bir sonraki direnç noktası 1150 dir ki o da altının 74leri görmesi demek oluyor. Biraz teknik oldu sanırım ama 4000 lira gibi bir rakamla parayı yatırayım bana bu parayı coştursun gözüyle bakabileceğin birşey olmayacaktır altın döviz hisse senedi gibi şeyler. Bunun yerine içerisine 1liralık çakmak satıcılığı bile dahil olmak üzere ticaret yapmanı önerebilirim. Bulunduğun çevrede neyin tutacağınada sen karar vereceksin tabi. Şimdiden kolay gelsin bol kazançlar
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst