marş sonrası göstergelerin gidip gelme sorunu

Katılım
12 Haz 2014
Mesajlar
547
4000km x-city sahibiyim. marş a basınca göstergedeki ışıklar gidip geliyor.sanki kontagı kapayıp açmışım gibi oluyor.
akü değerleri normal, ölçtüğümde 12,7v görünüyor, şarj voltajıda 14v küsür. bir arkadaşımda aynı scooter dan var ama bu sorunu yaşamıyor. bu sorunu başka yaşayan varmı, çözmek için nereye bakılmalı?
marş yükünü daha rahat kaldırması için akünün yanına kapasitör takmayı düşünüyorum.? iş yapar mı ?
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
ilk başlarda bende de aynısı oluyordu. gaza bastıkça ışık geliyordu ama sonradan anladım ki gazla değil titreme ile ilgiliymiş. almış olduğum bilgi ve tahmine göre kablolarda temassızlık var. geçen servise götürüp komple bakım yaptırdım birşey çıkmadı. bende söylemeyi unuttum tabiki. yolum geçtiğinde soracağım, kısa sürede sorarsam senide bilgilendiririm ama aküyle alakalı değildir.
 
Katılım
22 Nis 2008
Mesajlar
113
Aynı sıkıntı benim motosikletimde de vardı. Üzerindeki akü golden markaydı ancak hiç bir zararıda yoktu üç yıl öyle kullandım daha sonra akü bitince yuasa akü aldım taktım sorun kendiliğinden bitti. Sende böyle kullan akü bittiğinde yuasa akü al tak sorun bitsin
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Aynı sıkıntı benim motosikletimde de vardı. Üzerindeki akü golden markaydı ancak hiç bir zararıda yoktu üç yıl öyle kullandım daha sonra akü bitince yuasa akü aldım taktım sorun kendiliğinden bitti. Sende böyle kullan akü bittiğinde yuasa akü al tak sorun bitsin

Bu her ortam da gerçekleşecek bir durum değil . Arkadaşım gösterge kablolarını kontrol et , fazer 600 ile ustam 3 saat uğraşmıştı bulana kadar
 
Katılım
12 Haz 2014
Mesajlar
547
sorun çözüldü aküm tam dolu değilmiş. 15 tl ye ataba at-660 akü şarj cihazı aldıp 7 saat şarjda bıraktım.
beni yanıltan akü ölçtüğümde 12,7v görüp tam dolu sanmam. biraz araştırdığımda 12v aküler için

Tam doluyken 14.4V
5/6 doluyken 13.8V
4/6 doluyken 13.2V
3/6 doluyken 12.6V
2/6 doluyken 12.0V
1/6 doluyken 11.4V
Boşken 10.8V olarak ölçülür. soğuk havalarda ayrıca akünün kimyasal reaksiyonlarını yavaşladığından
verimi bir birim düşer
yani 3/6 sı dolu iken 2/6 sı doluymuş gibi davranır.
bilgiler alıntıdır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst