Lastiğin havasını nereden anlayacağım ?

Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
16
YBR 125'im var bildiğiniz üzere bunun lastik basıncını ben nereden bileceğim yamaha bayii hiç bir şey anlatmadı ? Ne ile kontrol edeceğim ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
1,743
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
analog ve dijital kontrol çubukları var 20 tl 50 tl vs ücreti var.bunlarla kontrol edebilirsin.aynı motor üzerinde tecrüben ilerledikçe motorun hareketlerinin ağırlaştığını anlayabilirsin.yada ybr zaten yakmayan bir motor her depoda bi lastiklerinide gözden geçirmen sağlıklı olur
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
2yıldır 1 kez bile kontrol etmedim. Elle bak işte inik değilse sorun yok. Basınç ölçer de kullanabilirsiniz
 
Katılım
28 May 2017
Mesajlar
73
Daha basit yöntem benzincide hava basarken ekranda gösterir zaten haftada bir bakarsanız hem yakıt tasarrufu sağlarsınız hem de güvenliğinizi sağlar
 
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
16
analog ve dijital kontrol çubukları var 20 tl 50 tl vs ücreti var.bunlarla kontrol edebilirsin.aynı motor üzerinde tecrüben ilerledikçe motorun hareketlerinin ağırlaştığını anlayabilirsin.yada ybr zaten yakmayan bir motor her depoda bi lastiklerinide gözden geçirmen sağlıklı olur

Bunun tam adı ne veya nerede satılıyor ?
 
Katılım
8 Eyl 2009
Mesajlar
904
Ekstra bir cihaz almaya gerek var mı?
Benzin istasyonlarında var ordan anlaşılıyor çok basit üstelik.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
1,743
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bunun tam adı ne veya nerede satılıyor ?

valla tam adı basınç ölçer olsa gerek.hava basıncı ölçüm cihazı çubuğu gibi.n11 de görmüştüm ama tüm sitelerde bulabilirsin.araba motor bisiklet için hepsine oluyor diye biliyorum.bende kullanmıyorum benzinlikte kontrol ediyorum ama bence her motor sürücüsünde olması gerek.yada dediğim gibi her benzin almaya gittiğin zamanda kontrol edebilirsin
 
Katılım
8 Eki 2007
Mesajlar
228
15 yıldır motosıklet ve araba kullanırım hıc basınç ölçerle işim olmadı, göz kararı ya da kullanırken yalpalama ya da yere yakınlık hıssedersem motorumla ve arabamla gittim benzınlikte bastım havayı gereken PSİ ile tamam, devam. Çok takılmayın bence.
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
15 yıldır motosıklet ve araba kullanırım hıc basınç ölçerle işim olmadı, göz kararı ya da kullanırken yalpalama ya da yere yakınlık hıssedersem motorumla ve arabamla gittim benzınlikte bastım havayı gereken PSİ ile tamam, devam. Çok takılmayın bence.

Bencelik bir durum yok aslında.
Lastiğin düzgün aşınması, viraj ve frenlerde optimum verim alınması, lastiğin optimum sıcaklıkta çalışması için tavsiye edilen basınçlarda kullanılmalıdır. Aksi durumlarda negatif etkiler görülmeye başlar.
Ben 3-4 psi farktan sonra sürüşün saçmalamaya başladığını farkediyorum. Ve lastik basıncının 3-4 psi indiği süreden daha önce(yaklaşık olarak haftada bir) kontrol ediyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
560
Motosikleti
Forza 250
Benzin istasyonuna gidene kadar lastik ısınır doğru ölçüm yapılamaz. Üstelik ülkemizdeki istasyonların hava pompalarının kalibrasyonunun yapılmadığı düşünülürse. 2 yakın benzin istasyonuna gidip ölçüm yapın birbirinden alakasız sonuçlar çıkar. 20-30 liraya basınç ölçüm aleti alın ayda 1 kontrol edin.
 
Katılım
1 Eki 2015
Mesajlar
230
Hocam sen nerde yaşıyorsun.etrafında hiç lastikçi yokmu.bırak lastikçiyi bütün petrollerde hava olur.heralde benzin falan aliyorsundur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst