- Konu Yazar
- #1
Öncelikle herkese selamlar, ismim Cihangir.
Foruma yeni kayıtlı üyeyim. Boy 178, kilo 85, yaş 27. Motosiklet tecrübem bundan 6-7 sene önce babamın kendine aldığı Lifan marka cub model motosiklete dayanıyor.
Bu motosikleti şehir içi günlük maksimum 5 km kullanırdım fakat hiç güven vermezdi, arka lastik 8 çizerdi, ıslak zeminde sanki yolda gezinir gibi hissederdim.
Daha sonra polise yakalandım ehliyetsizlikten cezasını yedim bütün motosiklet hevesim kaçtı.
Şimdi tekrar içimde canlanıyor bir şeyler. Kullanma amacımdan ve yol koşullarımdan bahsetmem gerekirse;
maden sektöründe çalışıyorum ve 10 km(5km şehir içi, 5km dağ yolu) kadar asfalt yol ile dağın zirvesine tırmanıyoruz ve 6 km kadar da toprak yolda yokuş aşağı iniyoruz.
Dönüş yolumuz da aynı güzergah; 6 km toprak yol tırmanış, 5 km asfalt yol iniş, 5 km asfalt düz yol. Yazları 120 km'lik yolculuk edebilirim.
İlk başlarda bu amacıma en güzel hitap edecek motosiklet tipinin cross motosikletler olduğunu düşündüm,
daha sonraları forum araştırmalarım sayesinde edindiğim bilgilere dayanarak cross motosikletin asfalt yolda konforsuz olacağı kanısına vardım.
Ki yolumun 2/3'si asfalt. Lastik seçimiyle konfor artışı sağlanıyor olabilir ama motosikletin ruhunun konfora da dönük olması gerektiğini düşünüyorum.
Bir diğer seçenek commuter tipler. Sanıyorum bu tip motosikletlerin olayı 'asfalttan sıkıldığında toprak yola da sürersin' gibi bir şey mi?
Eğer güzel bir lastik seçimiyle toprak yolda da güvenle yolculuk yapabileceksem bu sınıfta seçenek bol.
Bir de gönlümün efendisi kategorisi var. Burada retro tasarımlı motosikletlere bayılıyorum, sizler neo-klasik mi diyorsunuz veya scrambler mı tam bilmiyorum.
Mesela suzuki'nin vanvan125 modeli; arka lastiğinin dişli ve kalın olması bu motoru toprakta sürülebilir yapar mı?
Tabii ilk motor olarak Suzuki almayı düşünmüyorum. Bu modelin replikası olarak görünen skyteam v-raptor 250 var.
Mondial(buccaneer) ve Bajaj'ın(v15) da bu stilde motosikletleri var fakat bana biraz fazla geliyor fiyatları.
Açıkçası ben motorda dengeyi sağlayamayıp düşmeyi göze alıyorum, 20-30km hızla giderken toprak virajda motoru devirmeyi göze alıyorum.
Motorda ezil-çizik meydana geldiğinde parça maliyeti de ucuz olsun ve çabuk ulaşabileyim istiyorum yani çok üzümesin beni.
Bu yüzden Türkiye'deki yaygın çin motosikletleri gözüme çarpıyor. Mesela mondial,kuba,yuki,lifan. Bunlara nazaran parça kalitesinin Bajaj'da daha iyi olduğunu okuyorum.
Motosikletten herkes gibi beklentim, yakıt tüketiminin düşük olması, 90-100km hızla giderken titreşim çok olmasın istiyorum ve günlük kullanım güzergahımda bahsettiğim
toprak yolda inişlerde şıngır mıngır ses gelmesin motordan. Tamam çinli tercih edersem vidalar gevşek olacak ve sürekli gevşeme eğiliminde olacak ben bunu dert etmiyorum.
Alırım elime anahtar gerekirse hergün her vidayı, civatayı sıkarım.
Birkaç model belirledim kendime sizlerin de fikirlerini almaktan memnun olurum.
kuba black cat
x-plore 200m
x-treme maxx 200
spada anton 150
falcon wonder 180
yuki goldfox s
lifan lf200 gy 2
bajaj discover 150f
bajaj pulsar as150
bajaj v15
mondial buccaneer 250i
skyteam v-raptor 250
Biraz fazla ayrıntılı yazmış olabilirim umarım sıkılmadan okursunuz. Hepinize keyifli sürüşler diliyorum. Saygı ve sevgilerimle...
Foruma yeni kayıtlı üyeyim. Boy 178, kilo 85, yaş 27. Motosiklet tecrübem bundan 6-7 sene önce babamın kendine aldığı Lifan marka cub model motosiklete dayanıyor.
Bu motosikleti şehir içi günlük maksimum 5 km kullanırdım fakat hiç güven vermezdi, arka lastik 8 çizerdi, ıslak zeminde sanki yolda gezinir gibi hissederdim.
Daha sonra polise yakalandım ehliyetsizlikten cezasını yedim bütün motosiklet hevesim kaçtı.
Şimdi tekrar içimde canlanıyor bir şeyler. Kullanma amacımdan ve yol koşullarımdan bahsetmem gerekirse;
maden sektöründe çalışıyorum ve 10 km(5km şehir içi, 5km dağ yolu) kadar asfalt yol ile dağın zirvesine tırmanıyoruz ve 6 km kadar da toprak yolda yokuş aşağı iniyoruz.
Dönüş yolumuz da aynı güzergah; 6 km toprak yol tırmanış, 5 km asfalt yol iniş, 5 km asfalt düz yol. Yazları 120 km'lik yolculuk edebilirim.
İlk başlarda bu amacıma en güzel hitap edecek motosiklet tipinin cross motosikletler olduğunu düşündüm,
daha sonraları forum araştırmalarım sayesinde edindiğim bilgilere dayanarak cross motosikletin asfalt yolda konforsuz olacağı kanısına vardım.
Ki yolumun 2/3'si asfalt. Lastik seçimiyle konfor artışı sağlanıyor olabilir ama motosikletin ruhunun konfora da dönük olması gerektiğini düşünüyorum.
Bir diğer seçenek commuter tipler. Sanıyorum bu tip motosikletlerin olayı 'asfalttan sıkıldığında toprak yola da sürersin' gibi bir şey mi?
Eğer güzel bir lastik seçimiyle toprak yolda da güvenle yolculuk yapabileceksem bu sınıfta seçenek bol.
Bir de gönlümün efendisi kategorisi var. Burada retro tasarımlı motosikletlere bayılıyorum, sizler neo-klasik mi diyorsunuz veya scrambler mı tam bilmiyorum.
Mesela suzuki'nin vanvan125 modeli; arka lastiğinin dişli ve kalın olması bu motoru toprakta sürülebilir yapar mı?
Tabii ilk motor olarak Suzuki almayı düşünmüyorum. Bu modelin replikası olarak görünen skyteam v-raptor 250 var.
Mondial(buccaneer) ve Bajaj'ın(v15) da bu stilde motosikletleri var fakat bana biraz fazla geliyor fiyatları.
Açıkçası ben motorda dengeyi sağlayamayıp düşmeyi göze alıyorum, 20-30km hızla giderken toprak virajda motoru devirmeyi göze alıyorum.
Motorda ezil-çizik meydana geldiğinde parça maliyeti de ucuz olsun ve çabuk ulaşabileyim istiyorum yani çok üzümesin beni.
Bu yüzden Türkiye'deki yaygın çin motosikletleri gözüme çarpıyor. Mesela mondial,kuba,yuki,lifan. Bunlara nazaran parça kalitesinin Bajaj'da daha iyi olduğunu okuyorum.
Motosikletten herkes gibi beklentim, yakıt tüketiminin düşük olması, 90-100km hızla giderken titreşim çok olmasın istiyorum ve günlük kullanım güzergahımda bahsettiğim
toprak yolda inişlerde şıngır mıngır ses gelmesin motordan. Tamam çinli tercih edersem vidalar gevşek olacak ve sürekli gevşeme eğiliminde olacak ben bunu dert etmiyorum.
Alırım elime anahtar gerekirse hergün her vidayı, civatayı sıkarım.
Birkaç model belirledim kendime sizlerin de fikirlerini almaktan memnun olurum.
kuba black cat
x-plore 200m
x-treme maxx 200
spada anton 150
falcon wonder 180
yuki goldfox s
lifan lf200 gy 2
bajaj discover 150f
bajaj pulsar as150
bajaj v15
mondial buccaneer 250i
skyteam v-raptor 250
Biraz fazla ayrıntılı yazmış olabilirim umarım sıkılmadan okursunuz. Hepinize keyifli sürüşler diliyorum. Saygı ve sevgilerimle...