Kuba Kuba STR 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Evet , X-treme lastikleri 2009 üretimi, ve bazı plastik/elastik parçalarında zamanla oluşan yıpranmalar gözleniyor mesela benzin hortumu, kafa grenajını tutan lastikler gibi bunlardan hariç grenajların üzerindeki sticker/kaplamalar soyulmaya erkenden başladı.

Evet ben de şimdi şimdi anlıyorum, benzin hortumunun bukadar çabuk cortlamasını. Lan en dandik hortum bile 2 sene dayanır diyordum. Biz de zannediyorduk ki, 0 km motor aldık. Aynı şey kafa grenajı lastiği için de geçerli. Aynısından arıyorum, benimki de koptu. Mondiale sormadım ama daha.

Bir de fren performasının iyi olmadığını düşünüyorum açıkçası. Daha doğrusu ilk frene temas ettiğimizde motor neredeyse banamısın demiyor. CBR125 ,elbetteki tarzı farklı olmasının da etkisi var, bile çok daha iyi hissiyata sahip. Hani bukadar farkın ~3 yıl beklemiş, lastikler ve fren hidroliği olduğunu düşünmeye başladım...
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
:queen:
Evet ben de şimdi şimdi anlıyorum, benzin hortumunun bukadar çabuk cortlamasını. Lan en dandik hortum bile 2 sene dayanır diyordum. Biz de zannediyorduk ki, 0 km motor aldık. Aynı şey kafa grenajı lastiği için de geçerli. Aynısından arıyorum, benimki de koptu. Mondiale sormadım ama daha.

Bir de fren performasının iyi olmadığını düşünüyorum açıkçası. Daha doğrusu ilk frene temas ettiğimizde motor neredeyse banamısın demiyor. CBR125 ,elbetteki tarzı farklı olmasının da etkisi var, bile çok daha iyi hissiyata sahip. Hani bukadar farkın ~3 yıl beklemiş, lastikler ve fren hidroliği olduğunu düşünmeye başladım...

3 yaşındaki bir çinliyi sıfır zannedip alan masum köylünün dramı :p boşver syanur başgan 10 yaşında bi japon al bence 3 yaşındaki bi çinliden daha iyidir :queen: :queen:

Ben geçen haftasonu elcik korumaları test ettim beton zeminde düşüp 3-4 metre yerde sürüklendi motor, bir de 60 derecelik dik arazide motorun üstünde duramayınca geri kaçırıp sola baya bi sert düşürdüm elcik koruma sağlam ayna kırıldı :salut:
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
:queen:

3 yaşındaki bir çinliyi sıfır zannedip alan masum köylünün dramı :p boşver syanur başgan 10 yaşında bi japon al bence 3 yaşındaki bi çinliden daha iyidir :queen: :queen:

Ben geçen haftasonu elcik korumaları test ettim beton zeminde düşüp 3-4 metre yerde sürüklendi motor, bir de 60 derecelik dik arazide motorun üstünde duramayınca geri kaçırıp sola baya bi sert düşürdüm elcik koruma sağlam ayna kırıldı :salut:

Sana bişey olmasın da delikanlı... :wiinkk: Bizim yunus usta sağolsun, ben elcik korumaları hala takacam... Gerçi kırılacak bir manetim de yok hani :)
 
Katılım
27 Haz 2012
Mesajlar
196
Sakatligim nedeniyle motorumu 2-2,5 aydir kullanmiyordum kapali garajda duruyor birazdan almaya gidecegim sizce calismama vs gibi bir sorun ile karsilasir miyim ?
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
Sakatligim nedeniyle motorumu 2-2,5 aydir kullanmiyordum kapali garajda duruyor birazdan almaya gidecegim sizce calismama vs gibi bir sorun ile karsilasir miyim ?

öncelikle geçmiş olsun...
belki akü bitmiş olabilir.bitmemişse çalışabilir,çalışmazsa bujiyi kontrol et...
 
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
779
Arkadaşlar kuba STR 250 almayı düşünüyorum. Crosstan çok düz lastikli supermoto tarzı yapmak istiyorum. Bu motorların kronik arızaları var mıdır? Başınıza gelen büyük bir arıza sıkıntı falan oldu mu? Arazide ve normal yolda performansı nasıldır? Saygılar.
 
Katılım
27 Haz 2012
Mesajlar
196
öncelikle geçmiş olsun...
belki akü bitmiş olabilir.bitmemişse çalışabilir,çalışmazsa bujiyi kontrol et...

Peki bu her motorda olur mu ve her sene yoksa str gibi motorlara has bir ozellik mi? Zira kisin kasim mart arasi motoru eve alacagim muhtemelen kullanmayacagim icin hep bu sorun ile karsilasir miyim .
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
Arkadaşlar kuba STR 250 almayı düşünüyorum. Crosstan çok düz lastikli supermoto tarzı yapmak istiyorum. Bu motorların kronik arızaları var mıdır? Başınıza gelen büyük bir arıza sıkıntı falan oldu mu? Arazide ve normal yolda performansı nasıldır? Saygılar.

Merhaba arkadaşım.kronik arızası bende olan benzin bitince hemen yedeğe alamazsan motor stop ediyor.hemen çalışmıyor.aslında jinlede felan çalışıyor ama 100-200mt gidince stop ediyor ve hiç çalışmıyor.sorunun çözümü 5-10 dk bekleyeceksin yada benzin musluğundaki hortumu söküp(dikkat benzin akıtıyor) hava almasını sağlayacaksın.onun dışında orjinal dişli ve lastik ile 100 km hızı geçemedim otobanda(zaten hız motoru değil,hız yapacaksan yol lastiği ve arka dişliyi küçültürsen sorunun çözüleceğini düşünüyorum) ayrıca selesi çok ince ve uzun yola gelmiyor,poponu ağrıtıyor oturamıyosun kesinlikle takviye şart(motorun kullanım amacı olarak orman ve genelde ayakta kullanıldığından böyle yapılmış sanırım) onun dışında her çinli gibi tıkırtı zırıltı yapan yerler var.tespit edip çaresini bulacaksın artık... benim gözlemlediğim bunlar.neredeyse 4000km geldim,orman performansı bence yoldan daha iyi diyebilirim.

Peki bu her motorda olur mu ve her sene yoksa str gibi motorlara has bir ozellik mi? Zira kisin kasim mart arasi motoru eve alacagim muhtemelen kullanmayacagim icin hep bu sorun ile karsilasir miyim .

evet bu sorun yatan bütün motorlarda olur.bunun çözümüde çok basit,kışın kullanmasan bile 10-15 günde bir olduğu yerde 3-5dk çalıştıracaksın :cat: o yüzden deponu fulleyip kaldırmanı öneririm...
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
938
alıntıdır

Çoğu motosiklet kullanıcısı kış geldiğinde, motosikletine özel hiç bir şey yapmadan, bulabiliyorsa kapalı bir garaja park edip ya da evinin önünde üzerini bir örtüyle kapatıp tekrar havaların ısınmasını beklemeye başlamaktadır. Kimileriyse motosikletini belirli aralıklarla şöyle bir 5-10 dakikalığına olduğu yerde çalıştırarak -kesinlikle iyi niyetli olarak- ona kış boyunca gerekli ilgiyi gösterdiğini düşünmektedir. Oysa yapılması gerekenler zor olmamakla birlikte bu kadar basit de değildir. Bu yazıda, motosikletinizi kullanmayacağınız dönemlerde dış şartların aşındırıcı etkilerinden korumak, dolayısıyla da bir sonraki sezona sorunsuz başlayabilmek için yapılması gerekenleri bulacaksınız. Bütün bunlar aynı zamanda motosikletinizin ömürünü de uzatacaktır. Motosikletinizi en az 6 hafta kullanmayacaksanız burada anlatılanları uygulamanızı tavsiye ederiz.Yapılması gereken işler yapılış sırasına göre anlatılmıştır. 1, 2, 3 ve 4. adımlar motor açısından en kritik olanlarıdır. Herhangi bir adım için, motosiklet üreticisinin kullanıcı el kitabında belirttiği başka bir tavsiyesi varsa onu uygulamanız daha doğru olacaktır. 1 seneden daha uzun süreli parklar için bu yazıda anlatılan koruyucu önlemler yeterli olmayabilir. 6 haftadan daha kısa süreli parklar için, eğer motosikletin duracağı mekandaki sıcaklık 0 derecenin altına düşüyorsa sadece aküyü söküp oda sıcaklığındaki bir ortamda saklamak en doğrusudur.Kış parkı için depodaki benzinin tamamen boşaltılması gerekeceği için, son günlerde depodaki benzini mümkün olduğunca tüketmek hem gereksiz bir israfı önler hem de depo boşaltma işini kolaylaştırır.

sadece bilgilendirmek için istedim.
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
alıntıdır

Çoğu motosiklet kullanıcısı kış geldiğinde, motosikletine özel hiç bir şey yapmadan, bulabiliyorsa kapalı bir garaja park edip ya da evinin önünde üzerini bir örtüyle kapatıp tekrar havaların ısınmasını beklemeye başlamaktadır. Kimileriyse motosikletini belirli aralıklarla şöyle bir 5-10 dakikalığına olduğu yerde çalıştırarak -kesinlikle iyi niyetli olarak- ona kış boyunca gerekli ilgiyi gösterdiğini düşünmektedir. Oysa yapılması gerekenler zor olmamakla birlikte bu kadar basit de değildir. Bu yazıda, motosikletinizi kullanmayacağınız dönemlerde dış şartların aşındırıcı etkilerinden korumak, dolayısıyla da bir sonraki sezona sorunsuz başlayabilmek için yapılması gerekenleri bulacaksınız. Bütün bunlar aynı zamanda motosikletinizin ömürünü de uzatacaktır. Motosikletinizi en az 6 hafta kullanmayacaksanız burada anlatılanları uygulamanızı tavsiye ederiz.Yapılması gereken işler yapılış sırasına göre anlatılmıştır. 1, 2, 3 ve 4. adımlar motor açısından en kritik olanlarıdır. Herhangi bir adım için, motosiklet üreticisinin kullanıcı el kitabında belirttiği başka bir tavsiyesi varsa onu uygulamanız daha doğru olacaktır. 1 seneden daha uzun süreli parklar için bu yazıda anlatılan koruyucu önlemler yeterli olmayabilir. 6 haftadan daha kısa süreli parklar için, eğer motosikletin duracağı mekandaki sıcaklık 0 derecenin altına düşüyorsa sadece aküyü söküp oda sıcaklığındaki bir ortamda saklamak en doğrusudur.Kış parkı için depodaki benzinin tamamen boşaltılması gerekeceği için, son günlerde depodaki benzini mümkün olduğunca tüketmek hem gereksiz bir israfı önler hem de depo boşaltma işini kolaylaştırır.

sadece bilgilendirmek için istedim.

depo boşaltılırmı yaww.fulleyip geleceğe yatırım yapacaksın.çünkü 4.50tl'ye alırsın,motora binme zamanı gelince 5 tl olur :)
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
depo boşaltılırmı yaww.fulleyip geleceğe yatırım yapacaksın.çünkü 4.50tl'ye alırsın,motora binme zamanı gelince 5 tl olur :)

Türkiyede zamlar yaşamın parçası artık ona alışkınız nasıl olsa :farao: Bekleyen benzin hem özelliğini kaybeder hem de uçarak eksilir, aynı zamanda metal depolarda korozyona sebep olduğundan filtre, karbüratör ya da enjektörleri tıkayarak daha büyük sorunlara yol açar.O yüzden zarar daha büyük bence :cherry:

Ben eski motorlarımı kışın askıya alır, akü ve depo altındaki benzin hortumunu sökerek hatta lastiklere bolca vazelin sürerek parka çekerdim. Ama str için gerek yok zaten aşınacak deposu da yok hep çamurda çaylakta bindiğimiz için esirgeyecek bir durum da yok :)
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
1 sene önce deposundan boşalttığım 1.5lt benzini tekrar 1 seneden sonra motorun deposuna koyup jawa ile gezmiştim buna ne diyorsun özgür arkadaş :queen:
 
Katılım
3 Tem 2012
Mesajlar
378
Str 250 nin yan grenajları ne kadar sağlam. Yan yatmalarda çatlama kırılma oluyor mu? Grenaj fiyatları ne kadar? Yedek parça listesi var ama fiyatları yazmıyor.
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
283
[SIZE=4]Arkadaşlar debriyaj balatasını değiştirmek istiyorum ama kendi balataları olmasın iyi bir markanın buna uyan balatası var mı? Bilginiz var mı ?Birisinden Honda CG balatası uyuyor gibi bir şey duydum ama doğrumu emin değilim bu konuda aydınlatırsanız sevinirim şimdiden teşekküler[/SIZE]
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
1 sene önce deposundan boşalttığım 1.5lt benzini tekrar 1 seneden sonra motorun deposuna koyup jawa ile gezmiştim buna ne diyorsun özgür arkadaş :queen:

Gezmişsin ama adam olamamışsın. Adam bekleyen benzin motoru çalıştırmaz dememiş ki. Benzin üreticileri bile söylüyor, benzinin ömrü 6 aydır, daha fazla bekleyen benzin bozulmaya başlar. Sen şimdi küflü ekmek yedim ama neden hala yaşıyorum mantığındasın...

Öğren bunları artık çocuğum :)
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Gezmişsin ama adam olamamışsın. Adam bekleyen benzin motoru çalıştırmaz dememiş ki. Benzin üreticileri bile söylüyor, benzinin ömrü 6 aydır, daha fazla bekleyen benzin bozulmaya başlar. Sen şimdi küflü ekmek yedim ama neden hala yaşıyorum mantığındasın...

Öğren bunları artık çocuğum :)

la bebe belki inanmican ama senin şu demin bana söylediğin cümlelerin içerisindeki eski benzin kullanılmaz bozulur mevzusunu emre ilede tartıştım ben bize gelince bi sor bakim ne demişim.
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
1 sene önce deposundan boşalttığım 1.5lt benzini tekrar 1 seneden sonra motorun deposuna koyup jawa ile gezmiştim buna ne diyorsun özgür arkadaş :queen:

jawa başka birader, ona tiner de koysan çalışır, gazyağı da koysan çalışır.. hatta yer yer sadece yağ ile çalıştığını iddia edenler bile olmuştur... :)

Gezmişsin ama adam olamamışsın. Adam bekleyen benzin motoru çalıştırmaz dememiş ki. Benzin üreticileri bile söylüyor, benzinin ömrü 6 aydır, daha fazla bekleyen benzin bozulmaya başlar. Sen şimdi küflü ekmek yedim ama neden hala yaşıyorum mantığındasın...

Öğren bunları artık çocuğum :)

Gerekli cevabı güzel kardeşim vermiş üzerine yorum yapmak ne haddimize sadece susmak düşer bize... :thumleft:

la bebe belki inanmican ama senin şu demin bana söylediğin cümlelerin içerisindeki eski benzin kullanılmaz bozulur mevzusunu emre ilede tartıştım ben bize gelince bi sor bakim ne demişim.

eski benzinin oktanı düşük olur rengi soluk olur canı sıkkın olur... randuman vermez etmeyin eylemeyin... kapalı şişede bi nebze korunsa da motor deposundan uçaaaar gider :salut:
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Mermer lastiği keser mi emin değilim ama "bana 21" jant verin, her yerden çıkabilirim" gibi hissediyorum kendimi... Bu 17" ler kaldırımlarda nazlanıyorlar. Yada ben biraz beceriksizim...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst