@matte
Bence su soğutma konusunda karar vermişsiniz gibi. Açıkçası 250cc de nekadar fark eder bilmiyorum ancak önceki 125 liğimde sıcak havalarda biraz performans kaybı olabiliyordu sıkışık trafikte. Bunu da yokuş çıkarken farkediyordum. Çok can alıcı bir fark değildi. Olsa güzel olur ama olmazsa da 250cc için büyük kayıp değildir bence. Kaldı ki hava soğutmalılar da görevini gayet iyi yapıyor. Hem radyatör derdiniz olmaz, su seviyesi, bakımı veya bir kaza anında yaratacağı sıkıntılarınız olmaz. Kuba çok çok güçlü bir motora sahip değil, o açıdan hava soğutma yeterli geliyordur. Ancak Yamaha WR250 gibi bir motoru "ne de olsa 250lik, hava soğutma yeter" mantığıyla asla üretmeyi denemez.
Bence alım satım konusundaki planınız çok mantıklı. X-max'ın yanına hem ucuz, hem de bakımı kolay bir SM almak çok mantıklı. Boşuna su soğutmalı aletlere bakmayın, masraf olur fazladan. Hadi ben motorumu çok seviyorum, tek motorum ve beklentilerimi yükselterek aldım. O yüzden su soğutmalı olması benim hoşuma gidiyor ve yer yer faydasını görüyorum. Ancak siz X-max'ın yanına eğlencelik birşeyler bakıyorsanız, bukadar kalite, özellik vs, isteğine girmeyin derim. Yani aslında herşey bütçede bitiyor. Güzel bir motorun yanına ucuzundan eğlencelik, tepinilebilecek bir motor almak da ayrı bir zevk hem.
Yanlız SM demek 17" jant+asfalt lastik demektir. En azından bizim imkanlarımız dahilinde bir SM yi STR gibi bir endo-cross motordan ayıran en önemli özelliktir. Aslen SM lerin bazı teknik detayları da farklıdır ama onlar bu bütçe ve imkanlar dahilinde biraz fazla detaya girer. Çok çok amortisörlerin yumuşaklığından şikayet edersiniz, o da belki hani, çok profesyonel olmadığımız için farketmeyebiliriz de...
Üstte bahsettiğim jant olayını nasıl halledeceksiniz bilemiyorum... Bu yola girip de dönen çok oldu, nice delikanlıları kaybettik bu SM dönüşüm projelerinde, hepsi tek te caydı :mrgreen: Çünkü jant yok. Bulursan da çok pahalı. Benim size tavsiyem 18" lik jawa jantlarını kullanmanız.
Bu durumda 3 sıkınıtı olabilir. 1.si iç lastikli kullanmanız gerekecek. Çünkü bildiğim kadarıyla hem tellerin janta bağlandığı noktalar hava alabiliyor hem de jantın kenar yapıları "tubless" lastikleri tutabilecek dizayna sahip olmayabilir. 2. sorun jawanın jant genişlikleri çok geniş lastikleri desteklemiyor. Biraz daha dar lastiklere göre yapılmış.(Bu tür jantların ebatları değişik bir biçimde belirtiliyor, 2,50 yada 3,10 gibi) Ama yanılmıyorsam arka lastik için max 120 genişlik gibi bişey söz konusu. Fakat bu kuba-STR ağırlığında ve gücündeki bir motor için yeterli gelecektir. Hatta çoğu 120 lik için bile yeterli gelecektir. 3.sorun ise fren ve göbek uydurma sorunu olabilir. Elbet jawa jant göbeği cuk diye oturmayacaktır ve disk frenlerin monte edilmesi gerekecektir. Ancak işini iyi bilen bir usta bunu halledebilir. Tamamen alet edevata bakar.
Yadaaa, gidip bir YBR yada muadili olan bir commuterin 17" aliminyum jantlarını alıp takma ihtimaliniz var. Ben en bu ihtimali de göz önünde bulundurun derim. Öyle YBR jantı deyip geçmeyin, STR gibi bir aletin altında oldukça farklı durmaktadır kendileri
str 250 2013 te nasıl olacak bilen var mı. 2012 modelinde ters maşa eklendiği için fiyat atmıştı 2013te acaba fiyatı artar mı
2013 de bişey olacağı yok. Çünkü 2012de de bişey değişmedi. O klasik amortisörlü STRler 2010 yada daha öncesi modellerdi. Kuba önce yurt dışında ellerinde kalan modelleri ucuza getirdi ve biz kakaladı. Sonra da sanki 2012 de model yenilenmiş gibi güncel modelleri getirdi.
Aynısını RX250 de de yaptılar. 2010 ve öncesi olan analog göstergeli ve eski grenajlı modelleri getirdiler, sattılar 0 km fiyatından. Şimdi de getirirlerse eğer yeni modelleri getirecekler, belki. Bizim de başımıza geldi. TRdeki Xtrem'lerin sanırım hepsinin üzerinde 2009 lastikler mevcut. Bu da büyük ihtimalle Mondialin ilk parti olarak çinde 2009 da fabrikanın elinde kalan modelleri getirdiğinin bir göstergesi bence. Ancak bizim modellerin orjinalinde herhangi bir güncelleme olmadığı için(orjinal fabrikada) bizim aklımıza "lan acaba eski modelleri mi satıyorlar" sorusu gelmemişti. Fakat lastiklere bakınca anladım ki Mondial de, Asya ve Kuba'nın yaptığını yapmış büyük ihtimal. Adam yerine koyulmuyoruz bu ülkede ne yazıkki, satıcılar suçlu değil ama, denetlemeyenler suçlu...