Kuba Kuba STR 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Eyl 2012
Mesajlar
12
Merhabalar beyler,

Ben de STR ile ilgileniyorum epey uzun zamandır.
Bu başlıkta yazılanların tamamını okudum.
Yalnız aklıma takılan birkaç şey oldu. Onları paylaşayım istedim.
Yeni gelmesi beklenen farklı markalardaki cross motosikletlerin birkaçında "su soğutma" kullanılıyor.
Su soğutmalı ile hava soğutmalının cross motosiklet için bir karşılaştırmasını yapabilir mi konuya hakim birileri?
250 cc'lik motorun su soğutmalı oluşu ne farkeder?
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Merhabalar beyler,

Ben de STR ile ilgileniyorum epey uzun zamandır.
Bu başlıkta yazılanların tamamını okudum.
Yalnız aklıma takılan birkaç şey oldu. Onları paylaşayım istedim.
Yeni gelmesi beklenen farklı markalardaki cross motosikletlerin birkaçında "su soğutma" kullanılıyor.
Su soğutmalı ile hava soğutmalının cross motosiklet için bir karşılaştırmasını yapabilir mi konuya hakim birileri?
250 cc'lik motorun su soğutmalı oluşu ne farkeder?

Bu aklınızdaki motoru ne amaçla kullanıcağınıza bağlı olarak değişir (+ ları - leri). Siz o kısımdan biraz bahsederseniz yardımcı olmaya çalışırız.
 
Katılım
29 Eyl 2012
Mesajlar
12
Genelde şehir içinde, kısa mesafelerde kullanacağım.
250-300 kilolok cruiserlardan yorulduğum zaman ve scooterlardan da sıkıldığımda, motosiklet sevdamı canlı tutacak eğlenceli bir oyuncak olarak kullanacağım:)
Hafif olması önemli benim için, bu nedenle su soğutmalıların ağırlık dezavantajı olacağını düşünüyorum.
Radyatörü, bağlantıları, devirdaim sıvısı, vs. derken nereden bakılsa 10-15 kilo fark eder gibi geliyor, ne dersiniz?
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
Genelde şehir içinde, kısa mesafelerde kullanacağım.
250-300 kilolok cruiserlardan yorulduğum zaman ve scooterlardan da sıkıldığımda, motosiklet sevdamı canlı tutacak eğlenceli bir oyuncak olarak kullanacağım:)
Hafif olması önemli benim için, bu nedenle su soğutmalıların ağırlık dezavantajı olacağını düşünüyorum.
Radyatörü, bağlantıları, devirdaim sıvısı, vs. derken nereden bakılsa 10-15 kilo fark eder gibi geliyor, ne dersiniz?

dört zamanlı onroad cross ve hafif enduro motorlar genellikle tek silindirli olduğu için sürtünme etkisinin azalacağından ve motor etrafı grenajla kapalı olmadığı için yeterli hava soğutma alanına sahip olduğundan çoğunlukla su soğutmalı olmaz.. ayrıca dişli ayarlarından dolayı torku en düşük devirlerde bile yüksek olduğundan motor daha rahat çalışarak ısıyı kolay tahliye eder diye düşünüyorum. Tek handikap genelde yüksek devirle çalışırlar ama bu da su soğutma kullanılması için çok gerekli bir durum oluşturmaz. Su soğutma şahsi fikrim olarak tek silindirli bir motor için yüksek gereksinimli bir donanım değildir.
 
Katılım
29 Eyl 2012
Mesajlar
12
Ben de sizinle aynı fikirdeyim fakat su soğutmanın avantajı nedir ki çinli crosslar bile bu şekilde üretiliyor?

Bu arada STR ile ilgili olarak yapılması gereken ya da yapılabilecek modifikasyonlarla ilgili olarak sahibinden.com'da bir ilandan alıntı yapayım istiyorum.
Bu modifikasyonlar hakkında görüşleriniz neler?

1.GİDON SAĞDAN VE SOLDAN OLMAK ÜZERE TOPLAM ( 4+4) 8 CM KISALTILMIŞTIR.(Önceleri çok geniş olduğu için omuzları ağrıtıyordu şimdi çok güzel oldu

2.KUYRUK İPTALİ YAPILMIŞ PLAKA ÇAMURLUK İÇİNE ALINMIŞTIR-( iptal edilen kuyruk verilecektir.)

3.ÖN VE ARKAYA DURO MARKA SIFIR ASFALT LASTİKLERİ TAKILMIŞ BÖYLECE ŞEHİR İÇİ YOL TUTUŞ VE SÜRÜŞ GÜZELLEŞMİŞ GÜVENLİK ARTMIŞTIR (ORJİNAL SIFIR TOPRAK LASTİKLERİ SATIN ALAN KİŞİYE VERİLECEKTİR.)

4.ÖN DİŞLİ ( 15 DİŞ ) 17 DİŞ DİŞLİ İLE DEĞİŞTİRLMİŞ ARKADA YER ALAN 51 DİŞ İSE 41 DİŞ İLE DEĞİŞTİRLMİŞ BÖYLECE MOTORA İYİ BİR HIZ KAZANDIRILMIŞ VE VİTES ARALARI UZAMIŞTIR ŞU AN VİBRASYON YOK DENECEK KADAR AZDIR.ÖNCELERİ 90 KM Yİ GEÇMEYEN MOTOR ŞU AN 120-130 KM LERE ÇIKABİLİYOR.(ORJİNAL DİŞLİLER VERİLECEKTİR )

5.KENDİ BUJİSİ İYİ DEĞİLDİ NGK BUJİ TAKILARAK MOTORUN ÇALIŞMASI DAHA SIHHATLİ VE GÜZEL HALE GETİRLDİ YAĞ DAHA 100 KM ÖNCE DEĞİŞTİRİLDİ.

6.ORJİNALDE EGZOS ARKA SAĞ SİNYALİ YAKIYOR BU NEDENLE EGZOS MODİFİYE EDİLDİ BU YAPILIRKEN İÇİNDEN 2 ADET ODACIK ÇIKARTILDI BÖYLECE ÇALIŞTIĞINDA 400 CC LİK BİR MAKİNA KADAR TATLI TOK GÜZEL BİR SESİ VAR.

7.ÜZERİNE YAPIŞTIRILAN STİCKERLAR VE HONDA YAZISI DA CABASI VE HAVASI OLMUŞTUR ZATEN KİMSE KUBA OLDUĞUNU ANLAMIYOR.

8.EGZOS ELEKTRİK TESİSATINA ÇOK YAKIN GEÇİYOR ORAYI İZOLE ETTİK MÜKEMMEL OLDU.
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
Ben de sizinle aynı fikirdeyim fakat su soğutmanın avantajı nedir ki çinli crosslar bile bu şekilde üretiliyor?

Bu arada STR ile ilgili olarak yapılması gereken ya da yapılabilecek modifikasyonlarla ilgili olarak sahibinden.com'da bir ilandan alıntı yapayım istiyorum.
Bu modifikasyonlar hakkında görüşleriniz neler?

Arkadaş motoru yola uyarlamış.yanlız 4 cm bana çok geldi,bence bu kişiye göre değişir.ben orjinal'i bozmadım ve hiçbir ağrı hissetmiyorum...

sende genelde şehir içi kullanacağım dersen bence supermoto alabilirsin.hyosung 125sm olabilir mesela...
 
Katılım
29 Eyl 2012
Mesajlar
12
Teşekkürler ozrace.
Ben de yola uyarlayacağım :) Söylemeyi unutmuşum...
Kendim uğraşmak yerine hazır bir Supermoto almayı isterdim tabi ama, 125cc benim için yetersiz kalır.
Piyasada benim bilmediğim motorlar ender de olsa vardır muhakkak, sizin bildiğiniz başka bir alternatif varsa öğrenmek isterim.
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
Ben de sizinle aynı fikirdeyim fakat su soğutmanın avantajı nedir ki çinli crosslar bile bu şekilde üretiliyor?

bana kalırsa olay, kullanıcılarda su soğutmalı motorlarla ilgili oluşmuş olumlu görüşlerinin satış stratejisi olarak lehlerine çevirilmeye çalışılması.. teknik olarak çok bilgim yok ama tahminim sıkıştırma oranının arttırılarak küçük hacimden büyük güç elde etmeye çalışmak motor ısısını arttıracağından su soğutmaya ihtiyaç duyulabilir..

Bu arada STR ile ilgili olarak yapılması gereken ya da yapılabilecek modifikasyonlarla ilgili olarak sahibinden.com'da bir ilandan alıntı yapayım istiyorum.
Bu modifikasyonlar hakkında görüşleriniz neler?

Motoru alırsan eğer, kullanım amacına göre yapılması gerekenleri yeniden konuşuruz burda. Eğer hard enduro yapacaksan farklı, caddede kullancaksan farklı modifikasyonlar gerekecek.Egzoz sticker gibi kişisel beğeni ve zevk işleri bi tarafa; lastik, gidon ve dişli değişimi kullanım durumuna göre değiştirilmesi bence gerekli.
 
Katılım
29 Eyl 2012
Mesajlar
12
Teşekkürler ozgur325.
Motoru alınca zaten bu başlığın abonesi olacağım kesin :)
Hard enduro ne anlama geliyor bilmiyorum ama, eğlence amaçlı kullanacağımı belirtmem gerekir sanırım.
KTM'nin elektrikli bir motosikleti var, belki tanıtım videosunu izlemişsinizdir. Ben de bu "fun factor" seviyesinde kullanmak istiyorum motorumu :)
http://www.youtube.com/watch?v=3g_jaycjx80
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
:p
Teşekkürler ozgur325.
Motoru alınca zaten bu başlığın abonesi olacağım kesin :)
Hard enduro ne anlama geliyor bilmiyorum ama, eğlence amaçlı kullanacağımı belirtmem gerekir sanırım.
KTM'nin elektrikli bir motosikleti var, belki tanıtım videosunu izlemişsinizdir. Ben de bu "fun factor" seviyesinde kullanmak istiyorum motorumu :)
http://www.youtube.com/watch?v=3g_jaycjx80

Kuba nın aktarma ayarları yol ve arazi için ortaya karışık ayarlandığı için bunun gibi ufak arazi atlama zıplama işlerini rahatlıkla yapar, merdiven çıkıp inebilirsin yalnız daha araziye yatkın olsun tek teker yapayım daha atak olsun falan dersen dişlilerde değişiklik yapmanda fayda olacaktır. Hard enduro örneğin dere geçişi, bataklık geçişi, dik yamaç tırmanışları gibi gözünü karartıp girdiğin ve çıkacağının garantisi olmayan parkurlardır bir nevi deliliğin diğer adı :queen: bir de super moto tarzında öneri istemişsin, Syanur nickli arkadaş sana yardımcı olacaktır, kendisi baya araştırmadan sonra mondialin sm sini aldı.Gerçi 7-8 bin TL civarı bütçe ayıracağını sanmam bir çin döküntüsüne ama yine de Syanur anlatsın sevinsin :p :p
 
Katılım
3 Tem 2012
Mesajlar
378
:p

Kuba nın aktarma ayarları yol ve arazi için ortaya karışık ayarlandığı için bunun gibi ufak arazi atlama zıplama işlerini rahatlıkla yapar, merdiven çıkıp inebilirsin yalnız daha araziye yatkın olsun tek teker yapayım daha atak olsun falan dersen dişlilerde değişiklik yapmanda fayda olacaktır. Hard enduro örneğin dere geçişi, bataklık geçişi, dik yamaç tırmanışları gibi gözünü karartıp girdiğin ve çıkacağının garantisi olmayan parkurlardır bir nevi deliliğin diğer adı :queen: bir de super moto tarzında öneri istemişsin, Syanur nickli arkadaş sana yardımcı olacaktır, kendisi baya araştırmadan sonra mondialin sm sini aldı.Gerçi 7-8 bin TL civarı bütçe ayıracağını sanmam bir çin döküntüsüne ama yine de Syanur anlatsın sevinsin :p :p
merdiven çıkıp inebilirsin demişken sorayım :mrgreen: aranızda hiç deniyen oldu mu
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
Teşekkürler ozrace.
Ben de yola uyarlayacağım :) Söylemeyi unutmuşum...
Kendim uğraşmak yerine hazır bir Supermoto almayı isterdim tabi ama, 125cc benim için yetersiz kalır.
Piyasada benim bilmediğim motorlar ender de olsa vardır muhakkak, sizin bildiğiniz başka bir alternatif varsa öğrenmek isterim.

bunu cevaplamak için önce maddi olarak ne kadara kadar bişey bakıyorsun?gerçi bu sınıflarda çok alternatif yok maalesef...
 
Katılım
29 Eyl 2012
Mesajlar
12
:p

Kuba nın aktarma ayarları yol ve arazi için ortaya karışık ayarlandığı için bunun gibi ufak arazi atlama zıplama işlerini rahatlıkla yapar, merdiven çıkıp inebilirsin yalnız daha araziye yatkın olsun tek teker yapayım daha atak olsun falan dersen dişlilerde değişiklik yapmanda fayda olacaktır. Hard enduro örneğin dere geçişi, bataklık geçişi, dik yamaç tırmanışları gibi gözünü karartıp girdiğin ve çıkacağının garantisi olmayan parkurlardır bir nevi deliliğin diğer adı :queen: bir de super moto tarzında öneri istemişsin, Syanur nickli arkadaş sana yardımcı olacaktır, kendisi baya araştırmadan sonra mondialin sm sini aldı.Gerçi 7-8 bin TL civarı bütçe ayıracağını sanmam bir çin döküntüsüne ama yine de Syanur anlatsın sevinsin :p :p

Şu ana kadar ki gözlemlerim sonucunda vardığım kanı; çinliler en azından japonların yarı fiyatı kadar oluyor, yedek parçaları ise 4'te 1 ucuz oluyor neredeyse.
Çin döküntüsüne 7-8 bin istiyorlarsa kaba taslak bir hesapla japon kuzenlerinin 15-20 bin olması gerekir, doğru mu bu hesap sizce de?
Japon da alabilirdim ama japon olunca kıyamıyorum, merdiven inme, vs. konusunda çekinceler ortaya çıkacaktır :)
Çinli olunca "şirket arabası" mantığı ile kullanıp hiç arkama bakmıyorum, ki bu da çinlilerin Türk motosiklet piyasasına kattığı değerdir bence :)

Bu arada, yanlış hatırlamıyorsam, eski bir youtube videosunda bir arkadaş merdiven çıkıyordu STR ile. Bualbilirsem paylaşırım burada.
 
Katılım
29 Eyl 2012
Mesajlar
12
bunu cevaplamak için önce maddi olarak ne kadara kadar bişey bakıyorsun?gerçi bu sınıflarda çok alternatif yok maalesef...

Honda Shadow Spirit'imi satıyorum işte, birkaç aydır güncel sahibinden.com ilanım.
Oradan arayanlardan aldığım teklifler çok gerçekçi olmasa da 15.500TL gibi bir rakam çıkıyor ortaya.
ABS'li sıfır bir Yamaha X-MAX alacağım 12.500TL bir günahı olacak.
Geriye elde kalan 3000TL ile üstüne biraz da cepten ekleyip çinli bir Supermoto alacağım. Hazır SM bulamazsam -ki bulamayacağım gibi görünüyor- STR'yi dönüştüreceğim.
 
Katılım
3 Tem 2012
Mesajlar
378
Honda Shadow Spirit'imi satıyorum işte, birkaç aydır güncel sahibinden.com ilanım.
Oradan arayanlardan aldığım teklifler çok gerçekçi olmasa da 15.500TL gibi bir rakam çıkıyor ortaya.
ABS'li sıfır bir Yamaha X-MAX alacağım 12.500TL bir günahı olacak.
Geriye elde kalan 3000TL ile üstüne biraz da cepten ekleyip çinli bir Supermoto alacağım. Hazır SM bulamazsam -ki bulamayacağım gibi görünüyor- STR'yi dönüştüreceğim.
Asya RX 250 SuperMoto var asya motorun sitesinde 6.177 lira alan var ama kullanıcı yorumu yok yurt dışı adı orion rx 250 youtube da videoları var Supermoto versiyonunu türkiyede satan görmedim
 
Katılım
29 Eyl 2012
Mesajlar
12
Asya RX 250 SuperMoto var asya motorun sitesinde 6.177 lira alan var ama kullanıcı yorumu yok yurt dışı adı orion rx 250 youtube da videoları var Supermoto versiyonunu türkiyede satan görmedim

Evet, işte yukarıda bahsettiğim su soğutmalı cross bu motordu, Asya RX 250.
Orion RX250 olarak araştırmıştım, hoşuma da gitmişti.
Supermoto versiyonu çok şık ve yurtdışı yorumları, videoları, vs. olumlu.
Ama;
Fiyat konusunda STR'den yüksek olmasının, su soğutmalı olması dışında bir açıklaması yok sanırım, ki bu da STR'yi tercih sebebim olarak kendini gösteriyor.
STR'yi SM yapmak daha ucuza mal olacak gibi görünüyor, hafifliği de cabası.
 
Katılım
3 Tem 2012
Mesajlar
378
str 250 2013 te nasıl olacak bilen var mı. 2012 modelinde ters maşa eklendiği için fiyat atmıştı 2013te acaba fiyatı artar mı
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
@matte

Bence su soğutma konusunda karar vermişsiniz gibi. Açıkçası 250cc de nekadar fark eder bilmiyorum ancak önceki 125 liğimde sıcak havalarda biraz performans kaybı olabiliyordu sıkışık trafikte. Bunu da yokuş çıkarken farkediyordum. Çok can alıcı bir fark değildi. Olsa güzel olur ama olmazsa da 250cc için büyük kayıp değildir bence. Kaldı ki hava soğutmalılar da görevini gayet iyi yapıyor. Hem radyatör derdiniz olmaz, su seviyesi, bakımı veya bir kaza anında yaratacağı sıkıntılarınız olmaz. Kuba çok çok güçlü bir motora sahip değil, o açıdan hava soğutma yeterli geliyordur. Ancak Yamaha WR250 gibi bir motoru "ne de olsa 250lik, hava soğutma yeter" mantığıyla asla üretmeyi denemez.

Bence alım satım konusundaki planınız çok mantıklı. X-max'ın yanına hem ucuz, hem de bakımı kolay bir SM almak çok mantıklı. Boşuna su soğutmalı aletlere bakmayın, masraf olur fazladan. Hadi ben motorumu çok seviyorum, tek motorum ve beklentilerimi yükselterek aldım. O yüzden su soğutmalı olması benim hoşuma gidiyor ve yer yer faydasını görüyorum. Ancak siz X-max'ın yanına eğlencelik birşeyler bakıyorsanız, bukadar kalite, özellik vs, isteğine girmeyin derim. Yani aslında herşey bütçede bitiyor. Güzel bir motorun yanına ucuzundan eğlencelik, tepinilebilecek bir motor almak da ayrı bir zevk hem.

Yanlız SM demek 17" jant+asfalt lastik demektir. En azından bizim imkanlarımız dahilinde bir SM yi STR gibi bir endo-cross motordan ayıran en önemli özelliktir. Aslen SM lerin bazı teknik detayları da farklıdır ama onlar bu bütçe ve imkanlar dahilinde biraz fazla detaya girer. Çok çok amortisörlerin yumuşaklığından şikayet edersiniz, o da belki hani, çok profesyonel olmadığımız için farketmeyebiliriz de...

Üstte bahsettiğim jant olayını nasıl halledeceksiniz bilemiyorum... Bu yola girip de dönen çok oldu, nice delikanlıları kaybettik bu SM dönüşüm projelerinde, hepsi tek te caydı :mrgreen: Çünkü jant yok. Bulursan da çok pahalı. Benim size tavsiyem 18" lik jawa jantlarını kullanmanız.

Bu durumda 3 sıkınıtı olabilir. 1.si iç lastikli kullanmanız gerekecek. Çünkü bildiğim kadarıyla hem tellerin janta bağlandığı noktalar hava alabiliyor hem de jantın kenar yapıları "tubless" lastikleri tutabilecek dizayna sahip olmayabilir. 2. sorun jawanın jant genişlikleri çok geniş lastikleri desteklemiyor. Biraz daha dar lastiklere göre yapılmış.(Bu tür jantların ebatları değişik bir biçimde belirtiliyor, 2,50 yada 3,10 gibi) Ama yanılmıyorsam arka lastik için max 120 genişlik gibi bişey söz konusu. Fakat bu kuba-STR ağırlığında ve gücündeki bir motor için yeterli gelecektir. Hatta çoğu 120 lik için bile yeterli gelecektir. 3.sorun ise fren ve göbek uydurma sorunu olabilir. Elbet jawa jant göbeği cuk diye oturmayacaktır ve disk frenlerin monte edilmesi gerekecektir. Ancak işini iyi bilen bir usta bunu halledebilir. Tamamen alet edevata bakar.

Yadaaa, gidip bir YBR yada muadili olan bir commuterin 17" aliminyum jantlarını alıp takma ihtimaliniz var. Ben en bu ihtimali de göz önünde bulundurun derim. Öyle YBR jantı deyip geçmeyin, STR gibi bir aletin altında oldukça farklı durmaktadır kendileri :)

str 250 2013 te nasıl olacak bilen var mı. 2012 modelinde ters maşa eklendiği için fiyat atmıştı 2013te acaba fiyatı artar mı
2013 de bişey olacağı yok. Çünkü 2012de de bişey değişmedi. O klasik amortisörlü STRler 2010 yada daha öncesi modellerdi. Kuba önce yurt dışında ellerinde kalan modelleri ucuza getirdi ve biz kakaladı. Sonra da sanki 2012 de model yenilenmiş gibi güncel modelleri getirdi.

Aynısını RX250 de de yaptılar. 2010 ve öncesi olan analog göstergeli ve eski grenajlı modelleri getirdiler, sattılar 0 km fiyatından. Şimdi de getirirlerse eğer yeni modelleri getirecekler, belki. Bizim de başımıza geldi. TRdeki Xtrem'lerin sanırım hepsinin üzerinde 2009 lastikler mevcut. Bu da büyük ihtimalle Mondialin ilk parti olarak çinde 2009 da fabrikanın elinde kalan modelleri getirdiğinin bir göstergesi bence. Ancak bizim modellerin orjinalinde herhangi bir güncelleme olmadığı için(orjinal fabrikada) bizim aklımıza "lan acaba eski modelleri mi satıyorlar" sorusu gelmemişti. Fakat lastiklere bakınca anladım ki Mondial de, Asya ve Kuba'nın yaptığını yapmış büyük ihtimal. Adam yerine koyulmuyoruz bu ülkede ne yazıkki, satıcılar suçlu değil ama, denetlemeyenler suçlu...
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
938
@matte...
Bizim de başımıza geldi. TRdeki Xtrem'lerin sanırım hepsinin üzerinde 2009 lastikler mevcut. Bu da büyük ihtimalle Mondialin ilk parti olarak çinde 2009 da fabrikanın elinde kalan modelleri getirdiğinin bir göstergesi bence. Ancak bizim modellerin orjinalinde herhangi bir güncelleme olmadığı için(orjinal fabrikada) bizim aklımıza "lan acaba eski modelleri mi satıyorlar" sorusu gelmemişti. Fakat lastiklere bakınca anladım ki Mondial de, Asya ve Kuba'nın yaptığını yapmış büyük ihtimal. Adam yerine koyulmuyoruz bu ülkede ne yazıkki, satıcılar suçlu değil ama, denetlemeyenler suçlu...

Evet , X-treme lastikleri 2009 üretimi, ve bazı plastik/elastik parçalarında zamanla oluşan yıpranmalar gözleniyor mesela benzin hortumu, kafa grenajını tutan lastikler gibi bunlardan hariç grenajların üzerindeki sticker/kaplamalar soyulmaya erkenden başladı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst