Kuba Kuba STR 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
işemek sıkıntı değil de onu temizlemesini nasıl yapacaksın?? :queen:

Daha iyi ya işte, karbüratör temizleyicisine boşa para vermeyiz, depo hortum karbüratör tertemiz olur gider :queen:

Pazar günü yolda kalma pahasına denedim yedek depo işini.

Normal depo bitsin yedek depoya geçip çalışıyo mu çalışmıyo mu diye test etmek için benzin almadım ve şile yolunda yolda kaldım.

Çünkü benzin bitti ve yedeğe aldığımda çalışmadı, çünkü depoda hiç benzin kalmamıştı :mrgreen:

Daha önce burada konuştuğumuz yedek depo asıl depo musluk yönünü yanlış belirlediğim için ben asıl depoda sanarken musluk yedekteymiş ve sonuna kadar bitti benzin :)

Neyse sonra Erhanın motordan 250 gram kadar öektik ekledik çalıştı hemen.

Benzinciye kadar giderken musluğu tekrar asıl sandığım depoya aldım yine bitti, hiç durmadan yedeğe çevirdim tekrar çalıştı.

Şimdi ben benim musluğun yedek ve asıl depo yönünü biliyorum ama bu herkes için geçerli değil.

Çünkü musluk depoya direk montajlı tiplerden değil, depodan gelen iki hortum var bunları depo söküm takımında yerini değiştirdiyseniz musluğunda yönü değişir haliyle.

Bu konuyu fotoğraflayıp hangi hortumun hangi yönde olması gerektiğini tespitleyeceğim.

Fakat benzin bitip tekrar benzin verildiğinde çalışmama gibi bir şey yok bende.

Bu tür çalışmama olayını yaşayanlar şunu denesin ;

yolda giderken hatta yokuş aşşağı tatlı tatlı inerken musluğu kapatın (ortaya alın) benzin bitsin motor sirkelemeye başlasın.

Sonrada tekrar açın musluğu kendiliğinden çaışmaya devam edecektir (debriyaja basmayın ama).

Çalışmazsa arıza yada sorun arayın, bizlede paylaşın ki fikir alışverişi yapak

Benim motorun çalışmama ve tekleme sorununun altından benzin filtresinin tıkalı olması çıktı.. Yurdum benzinleri çok temiz :pr: Çalışmama sorunu ondan oluyormuş ama yedek rezerv olayı dediğiniz gibi hortumların yeri değişince musluğunda yönü değişiyor o yüzden ben hangisi rezerv hangisi ana depo çok kafaya takmıyorum. Yola çıkmadan motoru salla, depoda yeterli benzin yoksa full le en güzel yöntem bu :mrgreen:
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Daha iyi ya işte, karbüratör temizleyicisine boşa para vermeyiz, depo hortum karbüratör tertemiz olur gider :queen:



Benim motorun çalışmama ve tekleme sorununun altından benzin filtresinin tıkalı olması çıktı.. Yurdum benzinleri çok temiz :pr: Çalışmama sorunu ondan oluyormuş ama yedek rezerv olayı dediğiniz gibi hortumların yeri değişince musluğunda yönü değişiyor o yüzden ben hangisi rezerv hangisi ana depo çok kafaya takmıyorum. Yola çıkmadan motoru salla, depoda yeterli benzin yoksa full le en güzel yöntem bu :mrgreen:

Benimkinde belli de ne oluyor?
Musluk kafasına göre takılmaktan geri kalmıyor geçen yedeğe geçtiğimde tamı tamına 3KM gitmişim? ne güzel değilmi :)
Sen tam bütün malzemeyi topla motora yükle memlekete gideceğim ya kendi kendimede diyorum benzinde az var içinde ama eskişehir yolundaki opetten alırım diye işten bir çıkış çıkarsın eskişehir yolunda çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığının orda at gibi kaldım yüklü motorla içinde gram benzin yok! halbüki 3 km olmuş ben yedeğe geçeli.Artık ittire ittire emek 8 deki opetten fulledim kaldığım yerden devam...
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
@Olcay Deneyin güzel... Yolda kalanlar kervanına hoş geldin. :) Ben de olayı biraz daha paranoyaya sürükleyim bari. İlk yolda kaldığımda musluğun 2 yönünü de denedim ve motor çalışmadı. Ve sandım depoya hava gitmediği için çalışmadı. Benzinliğe biraz yokuş aşağı ve azcık düzlük geçerek vardım, paçayı kurtardım.

2. kez yolda kaldığımda(benzin bittiğine eminim, motor bir süre tekledi ve durdu, menzil olarak da bitmesi gerekiyordu zaten) reserve aldım ve hemen depoyu açtım. Motor direk çalıştı. Ve dedim ki, haaaa demekki depoya hava girdi, sorun çözüldü.

3. kez yolda kaldığımda, tesadüfe bak ki ilk kez kaldığım yerdeydim(arkadaşımın apartmanının önü :D). Bu seferde hemen depoyu reserve aldım ve kapağı açtım. Fakat motor çalışmadı...! Depoyu açtım çalkaladım, ses duyamayınca kaskı çıkardım çalkaladım, yine ses duyamadım. Benzin tamamen bitmişti. Yine motoru biraz iterek benzinliğe ulaştım. Ve musluk yönlerinden şüphelendim.

Durum biraz çelişkili... Durumlar birbirine uymuyor. Çözen olursa birisi bana da haber etsin :) Not: Bende benzin filtresi yok...:wiinkk:

@Gaco Hiç anlatmıyon... :D

@özgür Yolda kalırsan beni ara, gelir benzin takviyesi yaparım hemen, litresi 8 TL den :cherry:
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
@Olcay Deneyin güzel... Yolda kalanlar kervanına hoş geldin. :) Ben de olayı biraz daha paranoyaya sürükleyim bari. İlk yolda kaldığımda musluğun 2 yönünü de denedim ve motor çalışmadı. Ve sandım depoya hava gitmediği için çalışmadı. Benzinliğe biraz yokuş aşağı ve azcık düzlük geçerek vardım, paçayı kurtardım.

2. kez yolda kaldığımda(benzin bittiğine eminim, motor bir süre tekledi ve durdu, menzil olarak da bitmesi gerekiyordu zaten) reserve aldım ve hemen depoyu açtım. Motor direk çalıştı. Ve dedim ki, haaaa demekki depoya hava girdi, sorun çözüldü.

3. kez yolda kaldığımda, tesadüfe bak ki ilk kez kaldığım yerdeydim(arkadaşımın apartmanının önü :D). Bu seferde hemen depoyu reserve aldım ve kapağı açtım. Fakat motor çalışmadı...! Depoyu açtım çalkaladım, ses duyamayınca kaskı çıkardım çalkaladım, yine ses duyamadım. Benzin tamamen bitmişti. Yine motoru biraz iterek benzinliğe ulaştım. Ve musluk yönlerinden şüphelendim.

Durum biraz çelişkili... Durumlar birbirine uymuyor. Çözen olursa birisi bana da haber etsin :) Not: Bende benzin filtresi yok...:wiinkk:

@Gaco Hiç anlatmıyon... :D

@özgür Yolda kalırsan beni ara, gelir benzin takviyesi yaparım hemen, litresi 8 TL den :cherry:

Mevzu geçmemiştir hacı :mrgreen: yoksa gizlim saklım yok biliyon..
Bi ara boşa çıktığımda musluğu sökücem zaten manuel olarak denicem şu yedek olayını bi pet şişe yardımıyla falan :cat:
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Syanur olayı özetlemişsin işte, benzin bittiğinde musluğu çevirdin çalışmadı. Çünkü depoda benzin yoktu, yani musluğu rezerv de bıraktığın için bitti hepsi :)

2. yolda kalmanda musluk doğru yöndeydi demek ki.

Bu arada havayla filan ilgisi yok bence, deneyin görün musluğu off konumuna alın benzin bitsin sonra geri açın. Saniyesinde çalışıyor.

Musluk yönünü motora bakım yapacağım zaman fotolayıp anlatıcam inşallah.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
@Olcay Bizde musluk 7/24 yukarı bakar... :) Yani musluğum her seferinde aynı konumdaydı(yukarıda), belirtmemişim. Garip olan bu zaten. :) Neyse, bende benzin filtresi bakıyorum, onu takarken komple bir sökeyim, göreyim hortumlar nerede, deponun ne kadar altında üstünde, reserv gerçekten var mı yok mu...

Bir de ben bir konuda yanlış yapıyorum. Benzin filtrem olmadığı halde depo iyice azalınca benzin alıyorum... Hernekadar depo sürüş esnasında çalkalanıyormuş gibi görünse de pislikler dip tarafa doğru toplanıyor. O zaman da reserve geçince yada dibe yaklaşınca motora biraz pislik felan da gidiyordur kanımca. Benim aletin forumunda(yabancı) birisi uyarmış, kesinlikle benzin filtresi takmadan reserv'i kullanmayın diye. Yani deponun dibini kullanmayın demiş. Demekki bir sıkıntı yaşadıysa belki... :)

@GaccaLL Sevgili arkadaşım, sen bana bir benzin filtresi al, kes, tak... Bana olan tüm senet, çek ve benzeri borçlarını sileyim... ne dersin? :)
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
arkadaş herkes çıkarcı olmuş litresi 8 liradan benzin alacağıma 8 km motor iterim ben :p ben sorunu anladım, karbüratör nerdeyse depoyla aynı seviyede olduğu için rezervde kalan benzinin basıncı, musluk ve filtreden geçip karbüratöre ulaşmaya yetmiyor olay bu... zaten bence olayı komplike hale getirmeye de gerek yok, her 200 km de bir benzinliğe yanaşacaz bunun başka çözümü yok, biliyorum benzin bitecek diye içiniz sızlasa da burası dünyanın 2. en pahalı benzininin kullanıldığı ülke :bounce:
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
@GaccaLL Sevgili arkadaşım, sen bana bir benzin filtresi al, kes, tak... Bana olan tüm senet, çek ve benzeri borçlarını sileyim... ne dersin? :)

Tamam moruk bu anlaşma çok cazip geldi bana :queen:

edit: Sıfır motorda ne pisliği :sunny: hayır ben geçen kış depomu söktüğümden biliyorum bi sıkıntı problemi yoktu,
Ve bunda etken olarak bizim depoların laylondan yapılmış olmasının büyük etkisi var zira metal depolarda paslanmadan dolayı çokça çökeltiler olmakta...

arkadaş herkes çıkarcı olmuş litresi 8 liradan benzin alacağıma 8 km motor iterim ben :p ben sorunu anladım, karbüratör nerdeyse depoyla aynı seviyede olduğu için rezervde kalan benzinin basıncı, musluk ve filtreden geçip karbüratöre ulaşmaya yetmiyor olay bu... zaten bence olayı komplike hale getirmeye de gerek yok, her 200 km de bir benzinliğe yanaşacaz bunun başka çözümü yok, biliyorum benzin bitecek diye içiniz sızlasa da burası dünyanın 2. en pahalı benzininin kullanıldığı ülke :bounce:

Özgür hurafe bunlar hep dış mihrakların oyununa geliyorsun yok öle yasınçdı yok karburatör depo ile aynı seviyedeydi falan illüminatinin işleri :mrgreen: baksanıza 2 aydır aynı mevzu dönüyor topaçda :)
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
Özgür hurafe bunlar hep dış mihrakların oyununa geliyorsun yok öle yasınçdı yok karburatör depo ile aynı seviyedeydi falan illüminatinin işleri :mrgreen: baksanıza 2 aydır aynı mevzu dönüyor topaçda :)

Bende onu diyorum işte çekik gözlü dış mihrakların oyunu bunlar.. Başkan bi gezi ayarla da eylül 15 ten sonra, çadırları yüklenip cuma çıkıp pazar dönelim olmamı?
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Yapcaz özgürüm yapcaz... Daha dün gece çadırlara baktım netten :mrgreen:

Bir de benzinde de pislik olabiliyor. Ayrıca zamanla deponun içine toz toprak girebiliyor. Malum bizim depolar alman teknolojisi ile kapaklanmıyor :)
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
arkadaş herkes çıkarcı olmuş litresi 8 liradan benzin alacağıma 8 km motor iterim ben :p ben sorunu anladım, karbüratör nerdeyse depoyla aynı seviyede olduğu için rezervde kalan benzinin basıncı, musluk ve filtreden geçip karbüratöre ulaşmaya yetmiyor olay bu... zaten bence olayı komplike hale getirmeye de gerek yok, her 200 km de bir benzinliğe yanaşacaz bunun başka çözümü yok, biliyorum benzin bitecek diye içiniz sızlasa da burası dünyanın 2. en pahalı benzininin kullanıldığı ülke :bounce:

Özgür ama ben yolda kaldıktan sonra 250 gram benzin ile denediğimde musluk çok rahat görevini yerine getirdi (musluğun doğru yönlerini anladıktan sonra)

Yani motor stop ettiğinde rezerve aldığımda çalıştı, zaten emiş yapıldığı için herhangi bir basınca ihtiyacı yok ki.
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
Özgür ama ben yolda kaldıktan sonra 250 gram benzin ile denediğimde musluk çok rahat görevini yerine getirdi (musluğun doğru yönlerini anladıktan sonra)

Yani motor stop ettiğinde rezerve aldığımda çalıştı, zaten emiş yapıldığı için herhangi bir basınca ihtiyacı yok ki.

Doğrusun üstad ama stop ettiğinde motorda mutlaka az da olsa benzin vardır bunu da hesaba katmak lazım. Yine de senden olayı aydınlatmanı bekliyoruz :silent: Neyse ki depo büyük, 6-7 lt olsa ne yapacaktık :)

Yapcaz özgürüm yapcaz... Daha dün gece çadırlara baktım netten :mrgreen:

Bir de benzinde de pislik olabiliyor. Ayrıca zamanla deponun içine toz toprak girebiliyor. Malum bizim depolar alman teknolojisi ile kapaklanmıyor :)

Dostum valla benim de çok fena yol yapasım var. Haritadan değişik güzergahlar çıkarıyorum, mesela alanyaya köy yollarını dolanarak inen kestirme bir yol. http://goo.gl/maps/gYZEv
Eylülün 15 inden sonra her türlü plana uyarım, patronumuz yunus da başımızda olursa çin malıyla fizana bile gideriz :queen::queen:
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Dostum valla benim de çok fena yol yapasım var. Haritadan değişik güzergahlar çıkarıyorum, mesela alanyaya köy yollarını dolanarak inen kestirme bir yol. http://goo.gl/maps/gYZEv
Eylülün 15 inden sonra her türlü plana uyarım, patronumuz yunus da başımızda olursa çin malıyla fizana bile gideriz :queen::queen:

Sıkıntı yok inşallah aklımızda bi amasra bi batum ne bileyim bi yedigöller var sezon bitmeden :p
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Dostum valla benim de çok fena yol yapasım var. Haritadan değişik güzergahlar çıkarıyorum, mesela alanyaya köy yollarını dolanarak inen kestirme bir yol. http://goo.gl/maps/gYZEv
Eylülün 15 inden sonra her türlü plana uyarım, patronumuz yunus da başımızda olursa çin malıyla fizana bile gideriz :queen::queen:

Sen niye eskişehire gelmedin ??? Büyük kayıp oldu valla...

Ama güzergahın güzel olmamış, beğenmedim. O yollarda uyursun... Beyşehir tarafına doğru kaydırmak lazım o yolu. Konya üzerinden çok düz oluyor, Eskişehir tecrübemden sonra hiiiiiiiç tavsiye etmem.

Sıkıntı yok inşallah aklımızda bi amasra bi batum ne bileyim bi yedigöller var sezon bitmeden :p

Sezon neymiş... Sen sezoncu motorculardan mısın? Yanlış tanımışım seni.... :farao:

:cherry:
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Gidon yükselticiyi sonunda taktım

27816416.jpg


74660426.jpg


36208491.jpg


Bu da yeni kamera tutucusu

60552565.jpg


Çekim açısı da bu
14691161.jpg
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Yükseltici tam gidonun tırtıklarına gelmemiş ama olsun, sorun olmaz umarım arazide. Güzel olmuş
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Yükseltici tam gidonun tırtıklarına gelmemiş ama olsun, sorun olmaz umarım arazide. Güzel olmuş

Mecburen öyle takıldı. Yükseltici tam takıldığında alttaki vidaları sıkmak imkansız.
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Sen niye eskişehire gelmedin ??? Büyük kayıp oldu valla...

Sezon neymiş... Sen sezoncu motorculardan mısın? Yanlış tanımışım seni.... :farao:

:cherry:
Kendim için değil soğuktan kaburgaları buz tutan(geçen sene forumda soğuktan dolayı açmadık topaç bırakmayan) arkadaşlar için yazmıştım ben o cümleciği ama boşa dememişler iyilikten maraz doğar diye kendi kaşınan kışın karadeniz turu yaparmış,
hiç yapamazsa trans-toros yaparmış...

Hadi bakalım buyrun burdan yakınız sayın Ziyaa efendi..:queen:
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
Kendim için değil soğuktan kaburgaları buz tutan(geçen sene forumda soğuktan dolayı açmadık topaç bırakmayan) arkadaşlar için yazmıştım ben o cümleciği ama boşa dememişler iyilikten maraz doğar diye kendi kaşınan kışın karadeniz turu yaparmış,
hiç yapamazsa trans-toros yaparmış...

Hadi bakalım buyrun burdan yakınız sayın Ziyaa efendi..:queen:

sonra neymiş efendim benim motor fazla rüzgar alıyo bunlar böyle başkan bakma sen bunlara, burda show yaparlar motor üstünde tosbalarla yarışırlar :D o değil de hakkaten şöyle yağmur yağış olsa da donumuza kadar çamura bulansak :cat: hee bu arada büyük kayıp olduğunu iddia eden arkadaşlar hiç demedi eskişehire gidiyoz diye :thumright :king:

Gidon yükselticiyi sonunda taktım

http://img222.imageshack.us/img222/4688/27816416.jpg

http://img594.imageshack.us/img594/3349/74660426.jpg

http://img18.imageshack.us/img18/5344/36208491.jpg

Bu da yeni kamera tutucusu

http://img542.imageshack.us/img542/8738/60552565.jpg

Çekim açısı da bu
http://img801.imageshack.us/img801/1657/14691161.jpg

Üstad gidon yükseltici çok güzel olmuş.. piyasada satılan yükselticilerden mi aldın yoksa kendi imalatın falan mı? ben de cross motor gidonlarından alıp taktım, baya bi yükseldi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst