Kuba Kuba RX9 50cc Nostaljik CafeRacer Motosiklet

Katılım
8 Tem 2013
Mesajlar
83
KubaMotor'un yeni modeli RX9 ile hem zorunlu trafik sigortası hem de motorlu taşıtlar vergisi masrafları olmadan üstelik B sınıfı sürücü ehliyeti ile sürülebilinir.


DdGoYO.png


okynXb.jpg



Nostaljik Klasik

RX9 modelinin barındırdığı üstün özelliklerin yanı sıra nikelajlı görünümü ve nostaljik tasarımıyla sizlere yepyeni bir klasik serüveni yaşatmaya hazırız.

49.9cc motor gücüne çıkabilen RX9 alt motorunda 100'lük silindire uyumlu kartel, motorun depar süratini üst seviyeye çıkaran stronklu krank, motora güç sağlayan stronklu piston gibi bir çok üst seviye donanımsal özellikler bulunmaktadır.

Sınıfının diğer modellerine göre sürüm veren özel şanzıman ve motor süratine katkı sağlayan özel dişliler ile RX9 modelinin cazibesine karşı koyamayacaksınız...

9dbvY5.png


gWbjP5.png



Kusursuz Güç ve Performans, Göz Alıcı Tasarım!

Kusursuz performansla yetinmeyip motorun en üst düzey donanım özelliklerine sahip olmasını isteyen motor tutkunlarının tüm isteklerine cevap veren RX9, egzoz konusunda da sınıfında rakiplerinin bir adım önünde...

Ortaya koyduğu kontrol gücüyle sizi şaşırtacak ve bi o kadar rahat hissettirecek bu egzoz modeliyle yola çıktığınız her an güvende ve rahat olmanın mutluluğunu yaşarsınız.

72 tel jantı, yuvarlak farı ve kendine özel kilometre göstergesi ile klasik motosiklet anlayışına modern dokunuşlar gerçekleştiren RX9 ile motosiklet yolculuğunuz hiç bitmesin isteyeceksiniz.

zByQGj.png
G0GbZZ.png

y3j2Gj.png


Yepyeni Bir Klasik Anlayışı

RX9 modellerini detaylı incelediğinizde diğer klasiklerle arasındaki farkı kolaylıkla anlayabilir, dokunduğunuz ve kullandığınızda farkın ne kadar yüksek olduğunu rahatlıkla hissedebilirsiniz.

Asi görünüme sahip RX9, performans konusunda oldukça çevik ve tatmin edici bir güce sahiptir. Baştan çıkaran bu performansı nikelajlı görüntüsü, eşssiz tasarımı ve kullanım kolaylığı sağlayan özel yapısı ile birleştirince ortaya koyduğu deneyim sizleri şaşırtmakla kalmayıp bir o kadar da RX9 tutkunu yapmayı kesinlikle kalıcı olarak başaracaktır.



AR-GE

KUBA MOTOR AR-GE departmanı ürünlerin ve teknolojinin gelişimini yakından takip ederek gelişmeleri ürünlerde uygulamaktadır. Vitesli motosiklet sınıfında lider olan firmamız her türlü parçayı özenle seçerek ve üreterek kullanmaktadır.

Klasik Seri Motosikletlerimizde başlıca şasi özellikleri

» Tüm kaynaklar robot teknolojisiyle yapılmaktadır.
» Boğaz borusu tamamen dikişsizdir. Motor bağlantısı boru değil dökümdür. Titreşimi almaktadır.
» Ana saclar 1.75 mm değil 2.50 mm dir. Gövde dayanıklılığı en üst düzeydedir.
» Civata yerleri robotlar tarafından açılmaktadır. Kaynak izi oluşmamaktadır. Şasi daha sağlam ve dayanıklı olmaktadır.
» Jant bağlantı boruları 1.75 mm değil 2.5 mm dir. Eksen kayması önlenmektedir.
» Hava filtresi bağlantısı 4 parça değil tek parçadır. Bölgeden gereksiz ses gelmemektedir.
» Boya robot tarafından yapılıp 30mt fırın 280 derecede ısıda işlenmektedir.


Özellikler

49.9 cc silindiriyle 3.62 HP güç sunan RX9 modeli motosiklet sürücüsünün tutkularını ve arzularını tam anlamıyla karşılayacak şekilde tasarlanmış ve üretilmiştir.


MOTOR
Hacmi 49.9 cc
Motor Tipi 4 Zamanlı
Silindir 4 Zamanlı, Tek Silindir
Maksimum Güç 3.62 HP
Yakıt Sistemi Karbüratör
Ateşleme C.D.I. Ateşleme
Soğutma Hava Soğutmalı
GÜÇ AKTARMA
Sürüş Sistemi Standart
Ön Fren Kampana
Arka Fren Kampana
SÜSPANSİYON
Ön Teleskopik Çatal
Arka Helezonik Yay Çift Amortisör
BOYUTLAR
Uzunluk 1800 mm.
Boş Ağırlık 88 kg.

http://www.kubamotor.com
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
26 Kas 2016
Mesajlar
185
Kuba rx9

3.500 tl verilirmi bu alete? 50CC sigorta ve ÖTV yokmuş.2. Motor olarak alınırmı şehir içi lulanım için.

http://www.kubamotor.com/new5/product/klasik/rx9.html
 
Katılım
10 Ara 2005
Mesajlar
276
görünümü çok hoş küçük kasabalarda kullanılabilir caddeye ve otobana çıkmadıkça bence gayet hoş gider.Masrafsız vergi sigorta ehliyet zorunluluğu yok bence güzelmiş :)
 
Katılım
25 Mar 2017
Mesajlar
7
dün ben açmayı düşünüyordum konuyu :) aslında büyük bir motorsiklet alıcakken ailevi sebeblerden ötürü otomobile yöneldim ama şehir içi kullanmak için motorsiklet düşünüyordum ve dün resmi denk geldi gerçekten hayran kaldım umarım çok altımda oyuncak gibi kalmaz 4 gün sonra satışa çıkacakmış ilk iş gidip bakmak olucak
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
zorunlu trafik sigortasından muaf yazmıslar ? eğer durum boyleyse gayet güzel. Şekil şemalde on numara şanzıman hakkında bilgi göremedim ama gayet güzel
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Trafıge cıkıp sıgortadan nasıl muaf oluyor anlamadım. Bısıklet sayılması ıcın yasal sınır 25 km mıydı ne gecmeyecekse olur ama bu motor rahat bır ellı atmısı gorur ,bu motor trafikte bana carpıp arabama zarar verirse bunun sahıbının parası da yoksa benim zararımı kım karsılayacak
 
Katılım
1 Eki 2014
Mesajlar
232
Otomatik vites mi kuba motor kalitessi hakkında ne dersiniz ben sitede 50 cc mobylet arıyordum alırım gibi bi şey
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
662
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Görüntü güzel java gibi ama hız elektrikli motosiklet gibi.Kısa mesafelerde kullanılır ama benzinli ? :)
 
Katılım
12 Tem 2015
Mesajlar
926
Scooter boyutunda 50cc cruişer çakması gibi bisey.Valla süper. Belki de vites yoktur.yalnız şu arka tekerlekle motor blogu arasındaki bosluktan futbol topu geçer be, oraya bi plastik koysalar daha iyiymiş.Yakından görmek lazım. .

Bu tip makinelerin ehliyetsiz kullanılmasını yanlış buluyorum iki teker ne de olsa.

Konu sahibinin sorusuna gelince, kesinlikle alınır, fakat trafige pek girmemek lazım. .
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
1,488
Trafıge cıkıp sıgortadan nasıl muaf oluyor anlamadım. Bısıklet sayılması ıcın yasal sınır 25 km mıydı ne gecmeyecekse olur ama bu motor rahat bır ellı atmısı gorur ,bu motor trafikte bana carpıp arabama zarar verirse bunun sahıbının parası da yoksa benim zararımı kım karsılayacak

Herkes gibi iş yapan larda bi haber yaşıyorlar plaka çıkartma işlemlerinde sgorta şartı aranmıyor ama tirafiğe çıkarken sgorta şartı tabiki var
 
Katılım
22 May 2011
Mesajlar
660
Scooter boyutunda 50cc cruişer çakması gibi bisey.Valla süper. Belki de vites yoktur.yalnız şu arka tekerlekle motor blogu arasındaki bosluktan futbol topu geçer be, oraya bi plastik koysalar daha iyiymiş.Yakından görmek lazım. .

Bu tip makinelerin ehliyetsiz kullanılmasını yanlış buluyorum iki teker ne de olsa.

Konu sahibinin sorusuna gelince, kesinlikle alınır, fakat trafige pek girmemek lazım. .

Sizin bu yaptığınız fesatlıktır. Kendisininde tabi olduğu hakları başkalarına ayrıcalık tanınıyormuş gibi göstermek. Köylü milletinde daha çok görülür. Sanırım sizde benim gibi köyde yaşamış birisiniz.
 
Katılım
12 Tem 2015
Mesajlar
926
Sizin bu yaptığınız fesatlıktır. Kendisininde tabi olduğu hakları başkalarına ayrıcalık tanınıyormuş gibi göstermek. Köylü milletinde daha çok görülür. Sanırım sizde benim gibi köyde yaşamış birisiniz.



Şuan son cevap yazılan konu başlıklarına bakıldığında , enaz iki tane ehliyet sahibi arkadaşımızın 'nasıl vites küçültülür''vites küçültürken sorun yaşıyorum' tarzında başlıklarını göreceksiniz,dikkat bunlar ehliyet sahibi. Çevremde 'motor tehlikeli yaa' diyen, 'arkadaşın scooterini aldım bi tur atayım diye 35-40 ile altımdan fırladı kolum yarıldı daha da binmem'', 'kaldırıma çıktım' diyen sayısız örnek gördüm b sınıfı ehliyetli..Bu motosiklet de vitesliymiş ayrıca..

Kendi sağlığım,insanların,hayvanların sağlığı ve doğayı düşündüğümden(kan ve gözyaşı sevmiyorum;) sürücü belgesiz motosiklet kullanımını yanlış buluyorum.Yasaları insanlar yapar ve uygulamalar doğrultusunda hatalı olanlar varsa değiştirilir,biz de bunun yanlış olabileceğini belirtiyoruz bir kişi dahi zarar görecek olsa. Yazdıklarımdan başkalarına ayrıcalık tanınıyor' fikrimde olduğunu söylemek arkaik çerçevede nasıl bir zihniyetin ürünüdür anlamam mümkün değil.Sanırım sizin içiniz kötü ve kötü bir insansınız.Belki de ehliyetsiz çok motosiklet kullandınız bilmem..

Ayrıca bir kişiye cevap yazacağım derken, milyonlarca köylüye fesat demek-en azından çoğuna-, yanlış anlaşılmasın diye de kendinin de köylü olduğunu belirtmek dolayısıyla kendini de aynı fesat kümenin içine muhtemelen dahil etmek de ayrı bir ironidir lafı dolandırmak yerine.

Bu arada köyde bulunmadım fakat köylü temizliğini de severim,köyde olsaydım da sürücü belgesiz motosiklet kullanılmaması için teşvik etmeye çalışırdım insanları..
Ayrıca fesat olsam da size ne, fesatlar burada yazı yazamıyor mu?
Naçizane tavsiye hayatla ilgili bakış açınızı değiştirin, daha güzel görünecek, bi denemek lazım.

Nabzımı bile yükseltmemem gerekiyor bir sebepten en azından bugün, yani pek kurcalamayın.Sevgiyle;)
 
Son düzenleme:
Katılım
22 May 2011
Mesajlar
660
Şuan son cevap yazılan konu başlıklarına bakıldığında , enaz iki tane ehliyet sahibi arkadaşımızın 'nasıl vites küçültülür''vites küçültürken sorun yaşıyorum' tarzında başlıklarını göreceksiniz,dikkat bunlar ehliyet sahibi. Çevremde 'motor tehlikeli yaa' diyen, 'arkadaşın scooterini aldım bi tur atayım diye 35-40 ile altımdan fırladı kolum yarıldı daha da binmem'', 'kaldırıma çıktım' diyen sayısız örnek gördüm b sınıfı ehliyetli..Bu motosiklet de vitesliymiş ayrıca..

Kendi sağlığım,insanların,hayvanların sağlığı ve doğayı düşündüğümden(kan ve gözyaşı sevmiyorum;) sürücü belgesiz motosiklet kullanımını yanlış buluyorum.Yasaları insanlar yapar ve uygulamalar doğrultusunda hatalı olanlar varsa değiştirilir,biz de bunun yanlış olabileceğini belirtiyoruz bir kişi dahi zarar görecek olsa. Yazdıklarımdan başkalarına ayrıcalık tanınıyor' fikrimde olduğunu söylemek arkaik çerçevede nasıl bir zihniyetin ürünüdür anlamam mümkün değil.Sanırım sizin içiniz kötü ve kötü bir insansınız.Belki de ehliyetsiz çok motosiklet kullandınız bilmem..

Ayrıca bir kişiye cevap yazacağım derken, milyonlarca köylüye fesat demek-en azından çoğuna-, yanlış anlaşılmasın diye de kendinin de köylü olduğunu belirtmek dolayısıyla kendini de aynı fesat kümenin içine muhtemelen dahil etmek de ayrı bir ironidir lafı dolandırmak yerine.

Bu arada köyde bulunmadım fakat köylü temizliğini de severim,köyde olsaydım da sürücü belgesiz motosiklet kullanılmaması için teşvik etmeye çalışırdım insanları..
Ayrıca fesat olsam da size ne, fesatlar burada yazı yazamıyor mu?
Naçizane tavsiye hayatla ilgili bakış açınızı değiştirin, daha güzel görünecek, bi denemek lazım.

Nabzımı bile yükseltmemem gerekiyor bir sebepten en azından bugün, yani pek kurcalamayın.Sevgiyle;)

"kefkes" arkadaşım öncelikle senden özür diliyorum. Telefondan girdiğim için yanlışlıkla senin mesajını alıntılamışım. Ehliyet konusunda haklısın buna da eleştiri getirilebilir ama insanların iyiliğini düşündüğün, kendi çıkarlarını ikinci planda tuttuğun anlaşılıyor. Düşüncelerine saygı duyuyorum. Benim cevabım 3,5 beygirlik bir motosikleti kendi aracına hasar verebileceği düşüncesiyle 500-1000 liralık bir trafik sigorta masrafına girmesi gerektiğini düşünen "serif abi" isimli kullanıcıya idi. Benim aracıma 50 cc yada 1250 cc fark etmez bir motosiklet arkadan çarpsa tıpkı sizin gibi; aracımın kırılan tamponundan çok motorcunun sağlığını önemserim.
 
Katılım
27 Mar 2017
Mesajlar
93
Bildiğim kadarıyla ( ki sigortacımada sordum emniyetede) trafiğe çıkmak için plaka alan motorlu her araç trafik sigortası yaptırmak zorunda.
50 cc lik motor extra ehliyet gerektirmediği ve vergisi olmadığı için tercih edilebilir. Kısa mesafeli git gel işleri için harika olur .
 
Katılım
12 Tem 2015
Mesajlar
926
"kefkes" arkadaşım öncelikle senden özür diliyorum. Telefondan girdiğim için yanlışlıkla senin mesajını alıntılamışım. Ehliyet konusunda haklısın buna da eleştiri getirilebilir ama insanların iyiliğini düşündüğün, kendi çıkarlarını ikinci planda tuttuğun anlaşılıyor. Düşüncelerine saygı duyuyorum. Benim cevabım 3,5 beygirlik bir motosikleti kendi aracına hasar verebileceği düşüncesiyle 500-1000 liralık bir trafik sigorta masrafına girmesi gerektiğini düşünen "serif abi" isimli kullanıcıya idi. Benim aracıma 50 cc yada 1250 cc fark etmez bir motosiklet arkadan çarpsa tıpkı sizin gibi; aracımın kırılan tamponundan çok motorcunun sağlığını önemserim.

Olur öyle,unuttum gitti yine de alıntılara dikkat etmek gerek,yanlış şeyler yazdıysam kusura bakmayın;) Diğer konu hakkında bilgim yok maalesef..
 
Katılım
14 Tem 2017
Mesajlar
221
Bildiğim kadarıyla ( ki sigortacımada sordum emniyetede) trafiğe çıkmak için plaka alan motorlu her araç trafik sigortası yaptırmak zorunda.
50 cc lik motor extra ehliyet gerektirmediği ve vergisi olmadığı için tercih edilebilir. Kısa mesafeli git gel işleri için harika olur .

Emniyetteki arkadaşlar ne yazık ki kanuna ve yönetmeliğe hakim değiller. Emniyettekilere sormak yerine her türlü kanun ve mevzuatı mevzuat.gov.tr'den takip edebilirsiniz. Trafik kanununda şu madde geçer:
Motorsuz taşıtlar ve motorlu bisiklet:
Madde 103 – Motorsuz taşıtlar ile motorlu bisiklet sürücülerinin hukuki sorumluluğu genel hükümlere tabidir.
Bu maddenin meali, bir motorlu bisiklet sürücüsü kazaya sebep olursa, bir yayanın veya bisikletlinin kazaya sebep olması durumunda yapılacak işlemlerle aynı işlemler yapılır.
Kişisel olarak incelemedim fakat bir youtube videosunda zorunlu mali sorumluluk sigortasının, yani trafik sigortasının motorlu bisikletleri kapsamadığından bahsedilmiş. Yani sigorta yaptırmak istiyorum derseniz acente sizi boş göndermez, sigorta yapar. fakat yapılan sigorta, motorlu bisiklet ile karıştığınız hiç bir kazayı karşılamayacağına dair bir madde içerdiğinden boşa para vermiş olursunuz.
Fakat bir denetim durumunda, NeXuSs arkadaşın bilgi aldığı emniyet görevlisi, veya benzer şekilde düşünen biriyle karşılaşmanız durumunda, kanun ve yönetmeliklerin çöpe atıldığını tecrube etmeniz ve "Burada kanun benim ulan, ben sigorta istiyosam getirecen" tarzı bir muamele ile karşılaşmanız gayet olasıdır. Motorunuz trafikten men edilir, hatta motorunuza el konulur ve geri almak için yıllar süren hukuki süreçlere başlamak zorunda kalırsınız. Sadece ve sadece bu tip polisleri sırtınızdan atmak için belki sigorta yaptırılabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:58 ----------

Şuan son cevap yazılan konu başlıklarına bakıldığında , enaz iki tane ehliyet sahibi arkadaşımızın 'nasıl vites küçültülür''vites küçültürken sorun yaşıyorum' tarzında başlıklarını göreceksiniz,dikkat bunlar ehliyet sahibi. Çevremde 'motor tehlikeli yaa' diyen, 'arkadaşın scooterini aldım bi tur atayım diye 35-40 ile altımdan fırladı kolum yarıldı daha da binmem'', 'kaldırıma çıktım' diyen sayısız örnek gördüm b sınıfı ehliyetli..Bu motosiklet de vitesliymiş ayrıca..
/QUOTE]

B sınıfı sürücü belgesi sahibinin A Sınıfı belge alması için herhangi bir kurs veya eğitime girmesine gerek yok, sadece sınava girerek geçmesi yeterli. Bahsettiğiniz olaylar zaten motorla ilk kez tanışan herkesin yaşadığı durumlar.
Bence, avrupa ülkelerinde olduğu gibi b sınıfı ehliyet ile motorlu bisiklet kullanımı ve trafikte bisiklet kullanımıyla ilgili plaka ve ehliyet zorunluluğunun kaldırılması olumlu bir adım.
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
Trafıge cıkıp sıgortadan nasıl muaf oluyor anlamadım. Bısıklet sayılması ıcın yasal sınır 25 km mıydı ne gecmeyecekse olur ama bu motor rahat bır ellı atmısı gorur ,bu motor trafikte bana carpıp arabama zarar verirse bunun sahıbının parası da yoksa benim zararımı kım karsılayacak

Görünüşe göre, sen. Burası Türkiye hocam, alışamadınız gitti.

Arkadaş tabela yapmıştı "Welcome to Turkey, we were born here, what's your excuse?" diye. Daha da bişey demiyorum...
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Emniyetteki arkadaşlar ne yazık ki kanuna ve yönetmeliğe hakim değiller. Emniyettekilere sormak yerine her türlü kanun ve mevzuatı mevzuat.gov.tr'den takip edebilirsiniz. Trafik kanununda şu madde geçer:
Motorsuz taşıtlar ve motorlu bisiklet:
Madde 103 – Motorsuz taşıtlar ile motorlu bisiklet sürücülerinin hukuki sorumluluğu genel hükümlere tabidir.
Bu maddenin meali, bir motorlu bisiklet sürücüsü kazaya sebep olursa, bir yayanın veya bisikletlinin kazaya sebep olması durumunda yapılacak işlemlerle aynı işlemler yapılır.
Kişisel olarak incelemedim fakat bir youtube videosunda zorunlu mali sorumluluk sigortasının, yani trafik sigortasının motorlu bisikletleri kapsamadığından bahsedilmiş. Yani sigorta yaptırmak istiyorum derseniz acente sizi boş göndermez, sigorta yapar. fakat yapılan sigorta, motorlu bisiklet ile karıştığınız hiç bir kazayı karşılamayacağına dair bir madde içerdiğinden boşa para vermiş olursunuz.
Fakat bir denetim durumunda, NeXuSs arkadaşın bilgi aldığı emniyet görevlisi, veya benzer şekilde düşünen biriyle karşılaşmanız durumunda, kanun ve yönetmeliklerin çöpe atıldığını tecrube etmeniz ve "Burada kanun benim ulan, ben sigorta istiyosam getirecen" tarzı bir muamele ile karşılaşmanız gayet olasıdır. Motorunuz trafikten men edilir, hatta motorunuza el konulur ve geri almak için yıllar süren hukuki süreçlere başlamak zorunda kalırsınız. Sadece ve sadece bu tip polisleri sırtınızdan atmak için belki sigorta yaptırılabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:58 ----------

Şuan son cevap yazılan konu başlıklarına bakıldığında , enaz iki tane ehliyet sahibi arkadaşımızın 'nasıl vites küçültülür''vites küçültürken sorun yaşıyorum' tarzında başlıklarını göreceksiniz,dikkat bunlar ehliyet sahibi. Çevremde 'motor tehlikeli yaa' diyen, 'arkadaşın scooterini aldım bi tur atayım diye 35-40 ile altımdan fırladı kolum yarıldı daha da binmem'', 'kaldırıma çıktım' diyen sayısız örnek gördüm b sınıfı ehliyetli..Bu motosiklet de vitesliymiş ayrıca..
/QUOTE]

B sınıfı sürücü belgesi sahibinin A Sınıfı belge alması için herhangi bir kurs veya eğitime girmesine gerek yok, sadece sınava girerek geçmesi yeterli. Bahsettiğiniz olaylar zaten motorla ilk kez tanışan herkesin yaşadığı durumlar.
Bence, avrupa ülkelerinde olduğu gibi b sınıfı ehliyet ile motorlu bisiklet kullanımı ve trafikte bisiklet kullanımıyla ilgili plaka ve ehliyet zorunluluğunun kaldırılması olumlu bir adım.

Hocam mevzuat ....bla blya bakmadım ama daha öncede yazmıştım ,detay yazayım kinetik enerji 1/2 m*v*v ,Bir şeyin bisiklet , motorlu bisiklet sayılması için çarptıgı nesneye ciddi zararlar vememesi için düşük kinet enerjiye sahip olması lazım..
HA şuda olamaz mı olur adama adama yürüken çarpar biri düşer kafasını vurur ölür ama olay böyle değil..

Daha önce elektirikli piskilet için bakmıştım 250W olması yani 0,25KW bu motor yaklaşık bu motor ise 3,62 HP yani 3,62/1,33 =2,72KW ,elektirikli pisiklet den 10 kat daha güçlü..
Bir araç elektikli ,dizel, benzinli, buhar motorlu , ....v.s olmasına göre degişmez belli güce sahip ise o sınıfta yer alır..
MEVUZAT degişmedi ise bu aracaı elektirikli pisiklet sayamazsınız ,bu araç moped snıfına girer , eger 45 KM geçiyor deselerdi o zaman moped de girmez motorsiklet sınıfına girerdi..

Genelge de diyor ki
İLGİLİ MODELLER İÇİN TESCİL SIRASINDA EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ'NÜN 08.05.2017 TARİH VE 11088401.2961.64008-974/81473 SAYILI GENELGESİNE GÖRE ZORUNLU MALİ SORUMLULUK SİGORTA POLİÇESİ ARANMAYACAKTIR.

Ez cümle ;
Moped için ,Plaka çıkarırken sigorta aramayacagım diyor,Sigortasızda olsan plaka çıkarırım diyor..
Sigortasız dolaşamazsın demiyor (böyle bir bir kanun maddesi var ise paylaşırmısınız)

Kinet enerji ile başlamıştım evet 0,25Kw 25 kilomtre ile çarpacak bir nesnenin haliyle hafifde olacaktır, zarar vermeyecegini düşünüp zorunlu sigortadan muaf tutmuşlar ama üzerinde şey ise modep sayılıyor,

Sizin dediğinizde dogru ama eksik """Madde 103 – Motorsuz taşıtlar ile motorlu bisiklet sürücülerinin hukuki sorumluluğu genel hükümlere tabidir."""
eksik olan kısım bu araç BİSİKLET değil MOPED ,

Bisiklet = 0,25KW den güçsüz ve dışardan enerji alarak 25 KM geçmeyen , 25KM geçiyorsa bisiklet DEĞİL, 0,25KW den güçlüyse bisiklet değil iki şartda uymak ZORUNDA..

Moped..= 45 KM gçemeyen 4KW dan güçsüz bu iki şartdan hangisini geçerse fark etmez MOPED olmaz motorsiklet olur..

Bisiklet için ehliyet gerek YOK ..
Moped İçin VAR..(M sınıfı)

Resmi gazete 2015 de yayınlanan siğorta yazısı (ı) Motorlu bisikletlerin kullanılmasından ileri gelen zararlar,) ....bla bla ...eger moped ler trafik sigortası olmasaydı buraya motorlu bisikletler ve MOPEDLEr yazardı ...sadece bisiklet yazıyor...


Benim bildigim kanunalara göre sonuç trafik sigortası yasal zorunluluktur....

Tahmin (ama böyle şeyleri bilirim) yaptıgım tahmin %99 dogrudur..
Mopedler, elektirikli bisikletler hiç plaka çıkarmıyor ortalıkta vızır vızır dolanıyor bari plaka çıkarmasını kolaylıyalımda bir şey olur ise mobeseden falan alet kiminmiş neyinmiş diye bulalım diye plaka çıkarırken SİGORTA zorunlugu kaldırıldı.. HEpsi bu..

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------

Görünüşe göre, sen. Burası Türkiye hocam, alışamadınız gitti.

Arkadaş tabela yapmıştı "Welcome to Turkey, we were born here, what's your excuse?" diye. Daha da bişey demiyorum...

Olay alaşımamak değil alışmak istemiyorum... ........Kaçınılmaz ama zevk almak istemiyorum ,gerisine haklısın :queen:
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Motor çok güzelmiş. Şunu 200 cc yapsalar bana göre gayet iyi satar.

Şu Kuba'nın sitesini kimler hazırlıyorlar merak ediyorum ? "49.9cc motor gücüne çıkabilen RX9 alt motorunda..." diye başlayan bir cümle var. 49.9 cc motor gücü ne demektir eyy Kübalılar ? Hiç mi mühendis çalıştırmıyorsunuz o fabrikada ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst