KTM duke 390 - Yamaha mt07 kıyaslaması

Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Teşekkürler, çok seçenek yok sizden önce davranayım o zaman imkan allaha şükür varda, ticaret mantığı izin vermez şimdilik bir yancıya. Belki ilerde bi mt125 olabilir

o alet ömürlük bir motor. ben onu alsam satmam valla garaja koyarım yinede satmam.
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
899
Gerçekten çok başarılı bi alet. Tam fiyat performans ürünü yalniz kuş tüyü nakedlardan sonra nasıl gelir bilmiyorum. Uzun yolda rahat ettirir ama ya heycan ya trafik ya ağırlık diyorum. Bi test etme şansı bulmaliyim
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Gerçekten çok başarılı bi alet. Tam fiyat performans ürünü yalniz kuş tüyü nakedlardan sonra nasıl gelir bilmiyorum. Uzun yolda rahat ettirir ama ya heycan ya trafik ya ağırlık diyorum. Bi test etme şansı bulmaliyim

alışmanız için 15 dk sürün yeter. şimdi evet naked motorlar genel anlamda çok daha hafif ve daha ufak motorlardır.

uzun yol motoru zaten. rahat olmamanın ihtimali yok.

fakat gelelim şu trafik , ağırlık , yükseklik vs korkularına. inanın çok daha kolaylar ve çok daha dengeli motorlar. trafikte sizi adam yerine koyuyorlar. pardon sizi değil motoru koyuyalar o sayede sizde bundan nasipleniyorsunuz :) hiç korkmayın bunlardan. korkularınızın ne kadar yanlış olduğunu sizde görecekseniz sürdüğünüzde.

nmaxi sürdüğüm anda tek dediğim şey çok tehlikeli...
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
899
Yorumlar için teşekkür ederim. Ben bir yandan araştırmalara devam edeyim 😊
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Yorumlar için teşekkür ederim. Ben bir yandan araştırmalara devam edeyim

2. eli nasıl aman satabilirmiyim hemen vs gibi dertleriniz yoksa özelliklede bakımlarını kendim yapabilirim derseniz 1 dakika düşünmeyin. ama bu dertleriniz var ise kesinlikle uzak durun.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
mt07 lerde belirli bi suratten sonra on taraf kafa sallamaya başliyormus yani bu tanslapper dedikleri olay. ktm bildiğim kadarıyla hemen hemen tüm motorları daha stabil daha bi oturakli yapiya sahip. cc sınıfına bakmazsan iki marka arasında her zaman ktm derim. Sadece rc versiyonlarini sevmedim, çünkü gidon kismi cok aşağıda ve bileklere fazla baski yapmaniza neden oluyor.
 
Katılım
16 Kas 2008
Mesajlar
332
Motosikleti
Tracer 7
Iki senedir mt07 kullaniyorum,kafa sallama filan yasamadim!!! Kullanicilarinin Boyle bir sikayetini duymadim.evet mt07 mukemmel bir motor degil...ozellikle virajlardastabil degil...eglenceli,guclu AMA dengeli bir motor degil...AMA yerin dibine batirilacak bir motor degil.son zamanlarda forumda moda oldu mt07 kotulemek!!!ucube Falan tanimlamalarla... Marka fanatikligi yapmamak lazim(bu basliktaki serk21 gibi ktm fanatikligi)AMA bence asilsiz sekilde bokda atmayalim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Iki senedir mt07 kullaniyorum,kafa sallama filan yasamadim!!! Kullanicilarinin Boyle bir sikayetini duymadim.evet mt07 mukemmel bir motor degil...ozellikle virajlardastabil degil...eglenceli,guclu AMA dengeli bir motor degil...AMA yerin dibine batirilacak bir motor degil.son zamanlarda forumda moda oldu mt07 kotulemek!!!ucube Falan tanimlamalarla... Marka fanatikligi yapmamak lazim(bu basliktaki serk21 gibi ktm fanatikligi)AMA bence asilsiz sekilde bokda atmayalim.

MT07 anladigim kadariyla performansina gore hesapli ve sevilen bir model. Nispeten uygun fiyata performans sunmak zaten sevilmek icin yeterli. Ancak fiyati uygun tutmak icin ureticinin cok goze cok batmadan kisabilecegi iki ana unsur var: Suspansiyon ve sase. Idare eder, limitlere dogru problem cikarmaya meyilli olur, ancak averaj cogu surucu cok takmaz. Uslu uslu surunce de cok sorun olmaz. Onun yerine mesela malzemeden veya elektronikten kissa, herkesin gozune batar hemen. Normal yani.

Kaliteli suspansiyon pahali bisey. Zaten gordugum o ki fiyat iyice artmadan suspansiyon duzelmiyor. Ozellikle Japonlar iyice kasiyorlar. Markalardan gordugum kadariyla Triumph bayagi iyi suspansiyon sunuyor fiyata gore. KTM'in WP sahibi olmasi da avantaj olarak gorulebilir belki, fiyati uygun tutma acisindan.

---------- Mesajlar birleştirildi - 05:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:52 ----------

abi Ahmet ustaya uğradım bugun hatta şimdi daha yeni girdim eve dedim hemen yazıyım Ahmet usta durdu durdu ne dedi dersin =))) oğlum mt07 performansı iyi ama çok basit parçalar kullanılmış bir motor duke öyle değil ama 390 cc performans farkları var sen mt07 ye o parayı vermeyi düşünüyorsan sana 2013-2014 ducati monster 696 bulurum ben o paralara dedi :D akıl makıl kalmadı tabi bu lafından sonra :D 3-4 gune bırısı getırıcekmiş geldiğinde gel bir bak dedi. hiç aklımda olmayan motoru direk kafama soktu :D

Eski kullanilmis Ducati tavsiye ettigine gore Ahmet usta sizinle gelecekte cok daha sıkı fıkı bir iliski kurmayi istiyor gibi geldi bana :pl:
 
Katılım
18 Ara 2012
Mesajlar
448
Fikir alışverişi güzel şeydir ama bu alışverişin bir sonu olacaksa Mt-07, hem sürüş, hem optimumu kalite bakımından hem 390'nın, hem de göreceli de olsa 690'nın önündedir.

Duke 390 güzel bir ilk motor. Her ilk motordan bekleneceği gibi hafif, kullanımı kolay. Duke 200'den son hız olarak farklıdır(özelliklerinden bahsetmiyorum, genel sürüş hissiyatı söylemek istediğim). Yani kolay kullanır, kolay manevra yapar, 140 yerine 180 yaparsınız ama motor benzer kasıntılı motordur. Farklı tatlar söz konusu ise ben olsam bunu satıp Vespa Gts kılıklı sürmesi keyifli bir skuter alırım, kış vakti üstüm başım temiz kalır.

690R gerçekten de heyecan veren güzel ve pahalı bir motor. Düşük devirlerde veya gezinti motoru gitmenin çok anlamlı olmadığı, sürekli gazlamaya teşvik eden, basınca tek silindirine rağmen 200 yapan, ama bütün bunları yaparken de o kocaman tek silindirin tatatata'sının sürücü tarafından hissedildiği bir motordur. Pahalıdır, çünkü seçkin parçalardan performans için üretilmiştir.

Mt-07 alır, gerçekten onunla bir süre geçirirseniz, her iki ktm'nizi de satabilirsiniz. Yamaha son 2 ve 3 silindirli motorlarını elektrik motoru gibi tasarlamış. Çekiş o denli güçlü ve pürüzsüz ki, ha dediniz mi son hıza çıkıyor -mt rahatlıkla 210-215 yapıyor- rahatça gazlamaya izin veriyor, iki silindirli olduğu için de sürücüyü rahat ettiriyor. Hafiflik 690'dan biraz hallice, ama ona göre alçak olduğu için 390 gibi hissedilîyor.

Parça kalitesi düşük falan değil. 390'dan daha iyi olduğu kesin. Bakım ve problemsizlik konusunda bir numara, ihtiyacı olan tek bakım da yağ değişimi. Sübap ayarı bile 40 binlerde ki onu kimse göremez bence. Almanız durumunda Ahmet Usta müşteri kaybeder. Ducati 696'ya da bindim, onunla kıyas kabul etmez.

Virajda esniyor denmiş ama ben çok kullandım, öyle bir durum hissetmedim.

Sonuç olarak ben olsam ikisini de satar bir Mt alırım.
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
mt7 nin mantığı alıp kesip biçerek istediğin şekli vermektir. yok ben oynamam hem zamanım yok hem param hemde satarken değer kaybeder diyen için de mt9 var :)
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Fikir alışverişi güzel şeydir ama bu alışverişin bir sonu olacaksa Mt-07, hem sürüş, hem optimumu kalite bakımından hem 390'nın, hem de göreceli de olsa 690'nın önündedir.

Duke 390 güzel bir ilk motor. Her ilk motordan bekleneceği gibi hafif, kullanımı kolay. Duke 200'den son hız olarak farklıdır(özelliklerinden bahsetmiyorum, genel sürüş hissiyatı söylemek istediğim). Yani kolay kullanır, kolay manevra yapar, 140 yerine 180 yaparsınız ama motor benzer kasıntılı motordur. Farklı tatlar söz konusu ise ben olsam bunu satıp Vespa Gts kılıklı sürmesi keyifli bir skuter alırım, kış vakti üstüm başım temiz kalır.

690R gerçekten de heyecan veren güzel ve pahalı bir motor. Düşük devirlerde veya gezinti motoru gitmenin çok anlamlı olmadığı, sürekli gazlamaya teşvik eden, basınca tek silindirine rağmen 200 yapan, ama bütün bunları yaparken de o kocaman tek silindirin tatatata'sının sürücü tarafından hissedildiği bir motordur. Pahalıdır, çünkü seçkin parçalardan performans için üretilmiştir.

Mt-07 alır, gerçekten onunla bir süre geçirirseniz, her iki ktm'nizi de satabilirsiniz. Yamaha son 2 ve 3 silindirli motorlarını elektrik motoru gibi tasarlamış. Çekiş o denli güçlü ve pürüzsüz ki, ha dediniz mi son hıza çıkıyor -mt rahatlıkla 210-215 yapıyor- rahatça gazlamaya izin veriyor, iki silindirli olduğu için de sürücüyü rahat ettiriyor. Hafiflik 690'dan biraz hallice, ama ona göre alçak olduğu için 390 gibi hissedilîyor.

Parça kalitesi düşük falan değil. 390'dan daha iyi olduğu kesin. Bakım ve problemsizlik konusunda bir numara, ihtiyacı olan tek bakım da yağ değişimi. Sübap ayarı bile 40 binlerde ki onu kimse göremez bence. Almanız durumunda Ahmet Usta müşteri kaybeder. Ducati 696'ya da bindim, onunla kıyas kabul etmez.

Virajda esniyor denmiş ama ben çok kullandım, öyle bir durum hissetmedim.

Sonuç olarak ben olsam ikisini de satar bir Mt alırım.

MT07 - 690R ile pek kıyaslanabilecek bir motor değildir bence. bizler motor kıyaslarken nedense çoğunlukla top speed olayına takılıyoruz sanki hepimiz paso top speedde gidiyormuşuz gibi. hatta bana sorarsanız her ikiside naked olmalarına rağmen birbirlerinden çok farklı motorlar. birisi daha sanki içine supermoto kaçmış gibi bir naked diğeri ise daha bir uslu insan ama gazı açtığındada giden naked.

ben parça veya yürüyen aksam hakkında bu tartışmaya girmek istemiyorum çünkü emin olun o konuda ciddi farkları var aralarında.

fakat şunuda çok rahat söyleyebilirim MT07 parasına göre cidden çok güzel motor.

virajda esniyoru bende söyledim. nasıl anlatayım virajda sanki böle kıçında ve tam sele altına doğru hafif bir oynama gibi bir durum vardı sürdüğümde. Ben bu şekilde hissettim ki sahibi olan arkadaşımda 9-10 yıldır motor süren adam ben böyle bir sorun yaşamadım dedi.
kafa sallama olayına gelirsek bende öyle bir sorun yaşamadım.

NOT: bu arada ben bu konuyu açalı 1.5 yıl olmuş o yüzden şuan ki durumlar daha farklı :) bu süre zarfında ben zaten duke 690r ı sattım. Tenere ,bmw r80rt , bmw r65 , nmax satın aldım ve bunları kullanmaktayım. Hatta yeni niyetlendiğim motor ise GS ( tartışmaya noktayı koydum bence )
 
Katılım
25 Şub 2016
Mesajlar
286
virajda esniyoru bende söyledim. nasıl anlatayım virajda sanki böle kıçında ve tam sele altına doğru hafif bir oynama gibi bir durum vardı sürdüğümde. Ben bu şekilde hissettim ki sahibi olan arkadaşımda 9-10 yıldır motor süren adam ben böyle bir sorun yaşamadım dedi.
kafa sallama olayına gelirsek bende öyle bir sorun yaşamadım.

Esneme şundan dolayı olabilir mi;
https://www.youtube.com/watch?v=SCFTAusp2sw&feature=youtu.be&t=465

bu tasarımsal gariplikleri, ayarsız enerjisi ve yüksek vergi diliminde olması sebebiyle mt07 şahsen tercih edeceğim bir motor olmayacaktır.

bir naked sever olarak suzuki gladius şuan listemin en tepesine yerleşti.
 
Katılım
2 Nis 2006
Mesajlar
69
Hız tork ıvır kıvır bir tarafa bırakalım dersen ikinci eldeki satış ve popülariteyi de bi kenara bırakırım dersen duke viraj, denge, kıvraklık konusunda öndedir.Mt07 de marster of torque ailesinin en başarılı ferdi.Ama şunu da sormadan edemiyorum 690R varsa neden mt07 veya duke390 bakıyorsun.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hız tork ıvır kıvır bir tarafa bırakalım dersen ikinci eldeki satış ve popülariteyi de bi kenara bırakırım dersen duke viraj, denge, kıvraklık konusunda öndedir.Mt07 de marster of torque ailesinin en başarılı ferdi.Ama şunu da sormadan edemiyorum 690R varsa neden mt07 veya duke390 bakıyorsun.

Alp er tunga ölmüs
Issız acun kalmis
690R gitmis
Yerine gelen de gitmis
MT10 piyasaya cikmis
Velhasil sorunun vakti gecmis...

:)
 
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
3,156
mt07 lerde belirli bi suratten sonra on taraf kafa sallamaya başliyormus yani bu tanslapper dedikleri olay. ktm bildiğim kadarıyla hemen hemen tüm motorları daha stabil daha bi oturakli yapiya sahip. cc sınıfına bakmazsan iki marka arasında her zaman ktm derim. Sadece rc versiyonlarini sevmedim, çünkü gidon kismi cok aşağıda ve bileklere fazla baski yapmaniza neden oluyor.

Tak gidon amortisörünü geç
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst