KTM duke 390 - Yamaha mt07 kıyaslaması

Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Herkese merhaba.

Öncelikle kendim 4 yıldır KTM kullanıcısıyım. şuanda KTM duke 690r - duke 200 sahibiyim. Duke 200 ü satılık ilanını verdim. Valla ne yalan söliyim duke 390 alıcaktım fakat aklıma birden Yamaha mt07 takıldı.Her ikiside naked tarzı zaten. Duke 690r zaten duruyor o evladiyelik. Herhalde bir gün superduke almaya karar verirsem o zaman satıcam :))

Şimdi öncelikle kıyaslamamızı cc bazında yapmayalım. Çünkü birisi 390 birisi 700 cc beygir güçleri zaten farklı vs. Birisi tek silindir diğeri çift silindir biliyorum benzin fark edicek ama önemli değil bu durum kıyaslamaya gerek yok bunuda :) Kıyaslamayı yaparken tasarım - denge - şasi - parça kalitesi - 2.eldeki satış - aksesuarlar - tip - fren - süspansiyon vs gibi konular üzerinden yaparsak çok sevinirim. KTM duke 390 ne gibi artıları ne gibi eksileri - Yamaha mt07 nni ne gibi artıları ne gibi eksileri var. Servis ağı - yedek parça olarakda yapmazsakda çok sevinirim çünkü İstanbulda yaşıyorum ve her iki markanında servislerini çok iyi tanıyorum ve biliyorum.

Her ikisininde resmi internet sayfalarında yazan fiyatları aşağıda.

2015 model Duke 390 (temmuzda geliyor)abs standart olarak var. kaydırmalı debriyaj eklenmiş yeni olarak ve sele değişikliği yapılmış.
7.000 euro 19500 tl gibi bir rakam

2015 model Mt07 absli modeli 21.600 tl

Her iki motorada ruhsat vs dahil değildir.

KTM bana gore power parts ve aksesuar olarak daha zengin geldi.Resmen bir katalog ürün var seç beğen al. Yamahanın kendi sitesinde bu tarz şeyleri pek bulamadım. Aksesuarlar var fakat el koruma - motor koruma demiri - crashpad gibi şeyleri bulamadım Yamahada yada dediğm gibi var ama ben bulamadım.

Mt07 yi 1 kere kullanma şansım oldu yaklaşık 100 km kadar. İnkar edemem güzel motor gazı açtığınızda altınızdaki gücü hissediyorsunuz. Dengesi konforuda rahat geldi bana. Yani aslında kısaca güzel bir motor. Sonuçta Yamaha kendisini yeterince ispatlamış bir marka zaten. 180 küsür kg ağırlığında.

KTM duke 390 geçen sene vardı 15.000 km kadar kullandım. Beni bir kere bile olsun ne üzdü ne yanılttı. Performans olarak için ise kendisi hiç 400 lük bir motor gibi değil torku - hızlanışı falan gerçekten ciddi iyi derecede. 140 küsür kg ağırlığında. KTM için çok detaylıca yazabilirim çünkü cidden uzun süredir KTM kullanıyorum. Bence bir tane eksisi var.

1- Pahalı. Gerek motor satış fiyatları gerekse servisi yedek parçası diğer markalara göre daha pahalı

KTM 2. el piyasasında Yamaha ya göre daha güçsüz olabilir. Bence bunun sebebi KTM biraz daha özel kullanıcı kitlesine hitap eden bir motor markası ve dediğim gibi rakiplerine göre daha pahalı olması. (Yamaha için ortalık malı demiyorum yanlış anlaşılmasın lütfen )

Yamaha ise 2.elde güçlü bir marka çünkü kullanıcı sayısı fazla japonlardan bir tanesi. İstanbul haricinde servis ağı çok daha geniş.

Kısaca hani Türkiye'de Renault marka aracı her zaman satarsınızda fakat Alfa Romeo marka aracı sadece kullanıcısı gelir alır gibi bir durum var 2. el piyasasında Yamaha ile KTM kıyaslarsak.

Şimdi kısaca konunun özetine gelirsek mt07 kullanan,kullanmış yada tecrübesi olan arkadaşlar bu konu hakkında bir yorum yapabilirler ise çok sevinirim. Ne yalan söliyim kafam karışmadı değil =)

Lütfen cc ye göre kıyaslama yapmayın. Çünkü mt07 nin rakibi duke390 değil duke690'dır.

Buyrun arasında kaldığım her iki motorun resimleri.

vgD9A4.jpg


vgD9VA.png
 
Katılım
21 Haz 2014
Mesajlar
441
Meslek neydi acaba :) Ben mt-07'e çok sıcak olduğum için direkt mt-07 diyorum.
 
Katılım
26 Eki 2014
Mesajlar
439
Siz ktm nin tadını çok aldınız , birazda yamaha deneyin bence :)
Yoruma gelecek olursak istanbul bakırköyde mt 07 sahibi bi abinin motorunu inceledim parça kalitesi cidden çok iyi geldi.
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Meslek neydi acaba :) Ben mt-07'e çok sıcak olduğum için direkt mt-07 diyorum.

Reklam filmi - sinema filmlerinde yapım amiriyim ben. işte bende ktm ye sıcagım ama mt07 yi düşünmüyor değilim. bundan dolayı bilgisi tecrubesı olan birileri derseki şöyle şöyle bir fikir oluşucak kafamda ve iyi araştırmasını testini yapıcam. 3-4 saattir baya birşeyler okuyorum acıkcası :D
 
Katılım
9 Ara 2014
Mesajlar
414
Bazen farklı tatlar,duygular tatmak gerekir. Hep aynı şey bir yere kadar güzel gelir. Yamaha da zarar oranınız ve satıcağınız zaman uzun süre bekleme gibi bir şeyiniz çok olmucak. Sizde farkındasınız, kullanıcısı çok olan mootora yönelin bence. Farklı tat,his vericektir aynı zaman da sıkılmıcaksınız hep aynı türe binmekten :)

Benim şahsi görüşüm aslında XJ6 olurdu. 4 Silindir, naked yemede yanında yat :)
 
Katılım
1 Şub 2015
Mesajlar
186
hep aynı şeyler bir yere kadardır sözü çok yanlış ve tehlikelidir.Güzel şeyler daimi olmalıdır aksi halde hayatta daimi olan her şey sıkar mesela evlilik gibi :D KTM elit bir marka Ktm den şaşmayın derim ...
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
3,557
XJ6 da ayni fiyat ve 4 silindir...degisikligin dibi...dun yamaha bayindeydim mt 07 ve xj6 yan yana duruyorsu xj beni daha heyecanlandirdi...
 
Katılım
29 Haz 2010
Mesajlar
1,426
duke 200-690 ve mt7 kullandıysanız aşağı yukarı birşeyler vardır kafanızda
ben dük200den mt7ye geçince ilk hissettiğim ağırlık olmuştu. şimdilerde biraz daha alıştım bu duruma ama 1.5 katı mt7

duke 690 zaten güçlü motor olarak elinizde var o yüzden 390 tercihi ben olsam eğlence olarak öne çıkardı
ama duke 690 da çok çok hafif ve o varken 390a yine gerek yok bana kalırsa

şu an soru sizin ne aradığınız. şehir içinde çok sıkışık trafikte şebeleklik yapmaya daha müsait olsun derseniz 390, gazı açınca titremeden uzasın rahat-konforlu olsun ve yol tutuşu hissi (ağırlığın tek avantajı herhalde) daha oturaklı olsun derseniz mt7 öneririm. ama 690la ikisinden faydalanabilirsiniz

aradığınız farklı bir deneyim falansa yine mt veya bi 4 silindir düşünülebilir
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
duke 200-690 ve mt7 kullandıysanız aşağı yukarı birşeyler vardır kafanızda
ben dük200den mt7ye geçince ilk hissettiğim ağırlık olmuştu. şimdilerde biraz daha alıştım bu duruma ama 1.5 katı mt7

duke 690 zaten güçlü motor olarak elinizde var o yüzden 390 tercihi ben olsam eğlence olarak öne çıkardı
ama duke 690 da çok çok hafif ve o varken 390a yine gerek yok bana kalırsa

şu an soru sizin ne aradığınız. şehir içinde çok sıkışık trafikte şebeleklik yapmaya daha müsait olsun derseniz 390, gazı açınca titremeden uzasın rahat-konforlu olsun ve yol tutuşu hissi (ağırlığın tek avantajı herhalde) daha oturaklı olsun derseniz mt7 öneririm. ama 690la ikisinden faydalanabilirsiniz

aradığınız farklı bir deneyim falansa yine mt veya bi 4 silindir düşünülebilir

evet agırlık farkları var duke 690r ın depo dolu halıyle bıle mt07 den 20 kg daha hafif. bu hissedilebilir birşey zaten. ben 690r ı baya keyif amaçlı kullanıyorum. 2013 model daha 11 bin küsürlerde km si. bu arada duke serisinin hepsine sahip oldum ve uzun süreler kullandım inanılmaz süper motor. ktm her türlü zaten kalitesini konuşturan bir marka zaten ki yamahada çok iyi bir marka.

şehir trafiginde şebeleklik yapmicam açıkcası duke o konuda zaten çoğu motordan avantajlı. sizin dediğiniz rahat- konfor vs gibi şeyler bu durumda daha ağır basıyor çünkü zaten hali hazırda bir 690r var ki performans olarak mt07 den üstün bir motor bence. 4 silindiri pek ben tercih etmicem acıkcası. ama cevabınız ıcın cok tesekkur ederım. peki size birşey daha sormak istiyorum sizce ktm mi yamaha mı bu durumda ? :)

birde siz herhalde duke200 den mt07 ye gectınız bu geçişde zorlandıgınız yada duke200 de alışkanlığınız dışında birşeyler oldumu ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:35 ----------

XJ6 da ayni fiyat ve 4 silindir...degisikligin dibi...dun yamaha bayindeydim mt 07 ve xj6 yan yana duruyorsu xj beni daha heyecanlandirdi...

2.000 tl gibi daha farklı xj6 da hoş motor. bir ara ugrıcam yamahaya bakıcam hepsıne varsa test motorları teste cıkmak ıstıcem
 
Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
2,829
Kesinlikle xj6, zaten 690 varken bide 390 duke almanın pek bir mantıgı olmaz hocam, hemde saydıgınız kriterler (özellikle 2. el satış parça vs nispeten ktm göre daha ucuz olması) yamahayı öne çıkarıyor
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Kesinlikle xj6, zaten 690 varken bide 390 duke almanın pek bir mantıgı olmaz hocam, hemde saydıgınız kriterler (özellikle 2. el satış parça vs nispeten ktm göre daha ucuz olması) yamahayı öne çıkarıyor

xj6 listede yok onu hiç düşünmedim açıkcası. 2.000 tl daha pahalı zaten o kadar rakamlara dahada cıkmak ıstemıyorum acıkcası. ama bayiye gittiğimde bakıcam xj6 ya
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Merhaba,

Duke 390 gerçekten güzel makina bence.Bir de Ktm bütçe de izin verirse başka markaya tercih etmeyi zorlaştırıyor:)390 ın İkinci eli zayıf olabilir Mt07 ye göre.Mt07 de 2.el ilan dolu.Alan herkes artan fiyatlardan kar edip satmaya çalışıyor sanırım.Madem seçeneklerde Mt 07 var.Onun Z 800 kıyaslamak daha iyi olmaz mı? Ktm nasıl olsa var.390 da daha önceden kullanılmış.Mt 07 ile Z 800 kıyaslansa güzel olur bence.4 silindir tadına bakmak ve kendine has sesin keyfini çıkartarak tatmin olmak güzel olur sanki.Ha bir de Transformers:bounce:
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Merhaba,

Duke 390 gerçekten güzel makina bence.Bir de Ktm bütçe de izin verirse başka markaya tercih etmeyi zorlaştırıyor:)390 ın İkinci eli zayıf olabilir Mt07 ye göre.Mt07 de 2.el ilan dolu.Alan herkes artan fiyatlardan kar edip satmaya çalışıyor sanırım.Madem seçeneklerde Mt 07 var.Onun Z 800 kıyaslamak daha iyi olmaz mı? Ktm nasıl olsa var.390 da daha önceden kullanılmış.Mt 07 ile Z 800 kıyaslansa güzel olur bence.4 silindir tadına bakmak ve kendine has sesin keyfini çıkartarak tatmin olmak güzel olur sanki.Ha bir de Transformers:bounce:

açıkcası bende her zaman ktm yi tercih ediyorum. al sat gibi bir derdim pek yok satıcak olursamda makul fıyatına satarım ki en az 1 yıl falan satmam zaten. z800 guzel motor ama ben kawaya cok ısınamadım hıc bır zaman birde dedıgım gıbı cc olarak kıyaslama yapmakdan kacınıyorum. benim zaten asıl derdim adventure =)))) onu alana kadar işte böyle şeylerle uğraşmak =)
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Dert yeterki Adventure olsun:)
390 benim şahsi fikrim MT07 den her şekilde daha iyi.2.el zayıf olması benim için hiç önemli olmadı aslında.Binmek için alıyorum her zaman çünkü.Satmak için alırsam tabi düşünürüm.Kawa güzeldir.1190 dan önce Versys almıştım çok güzeldi:)

açıkcası bende her zaman ktm yi tercih ediyorum. al sat gibi bir derdim pek yok satıcak olursamda makul fıyatına satarım ki en az 1 yıl falan satmam zaten. z800 guzel motor ama ben kawaya cok ısınamadım hıc bır zaman birde dedıgım gıbı cc olarak kıyaslama yapmakdan kacınıyorum. benim zaten asıl derdim adventure =)))) onu alana kadar işte böyle şeylerle uğraşmak =)
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Dert yeterki Adventure olsun:)
390 benim şahsi fikrim MT07 den her şekilde daha iyi.2.el zayıf olması benim için hiç önemli olmadı aslında.Binmek için alıyorum her zaman çünkü.Satmak için alırsam tabi düşünürüm.Kawa güzeldir.1190 dan önce Versys almıştım çok güzeldi:)

2. eli birazda olsa düşünmem gerekiyor açıkcası. çünkü ara cc ler oldugu ıcın elimden kolay cıkartmam gereken motor. peki sizce neden duke 390 ? yada neden mt07 değil ?

ktm cilerin haline bakın neden ktm dıye soruyorum hahahha :D ama olsun hali hazırda duke 690r hep duruyor o evladiyelik :) ancak ve ancak adventure alıcagım zaman satarım :))
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Bende MT-07 varken Duke 390'ı test etmiştim, sürmeye başlayınca ilk tepkim "Abi motor gitmiyor oldu". Aradaki performans farkını hesap edin artık. Ama Duke 390 çok güzel motor, 2 - 3 bin TL ucuz olsaydı onu alın derdim. Bu fiyatlarla kesinlikle MT07...
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
801
Sorunun cevabı sizde saklı aslında,her ikim motoru denemiş biri olarak.

Bana kalırsa 2.motor olarak daha düşük cc li ve daha atik,eğlenebileceğiniz motor seçmeniz mantıklı olur zaten 690 varmış yanına benzer güçte bir motorun pek esprisi yok gibi bence 390 doğru seçim olacaktır.
 
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
381
duke 390 benımde takıbımde guzel motor ama zaten duke 690 var dıyorsunuz gerek varmı sorusu gelıyor akla, ıhtıyac olarak dusunecek olursanız bende xj6 dıv. derım cunku grenajlı ve 4 sılındır uzunyolda falan da nıspeten kullandıgınız makınalardan daha rahattır. tarz olarak baktıgınız motorlar aynı garajda aynı tarz farklı güclerde motor bakıcagınıza boyle bır farklılık yapabılırsınız. mt7 bu omurga sası olayı bazı kullanıcılara farklı hısler yasatıyormus o yuzden sızede tuhaf gelebılır.
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
690 r bende de vardı:) Kesinlikle çok güzel motor.O varken 390 veya MT07 bana cazip gelmiyor:)

2. eli birazda olsa düşünmem gerekiyor açıkcası. çünkü ara cc ler oldugu ıcın elimden kolay cıkartmam gereken motor. peki sizce neden duke 390 ? yada neden mt07 değil ?

ktm cilerin haline bakın neden ktm dıye soruyorum hahahha :D ama olsun hali hazırda duke 690r hep duruyor o evladiyelik :) ancak ve ancak adventure alıcagım zaman satarım :))
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Bende MT-07 varken Duke 390'ı test etmiştim, sürmeye başlayınca ilk tepkim "Abi motor gitmiyor oldu". Aradaki performans farkını hesap edin artık. Ama Duke 390 çok güzel motor, 2 - 3 bin TL ucuz olsaydı onu alın derdim. Bu fiyatlarla kesinlikle MT07...

performans farkları elbetteki var çünkü nerdeyse hem cc hem beygir olarak zaten 2 katı güçte bir motor. ama ben bu kıyaslamayı cc olarak yapmıyorum acıkcası. performans derdim pek fazla yok cunku. performansdan ziyade. parça kalitesi - denge - frenler - 2. el - aksesuar vs gibi kıyaslamalar yapıyorum şuan.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------

690 r bende de vardı:) Kesinlikle çok güzel motor.O varken 390 veya MT07 bana cazip gelmiyor:)


normalde 690 ile mt07 kıyaslanır ama bence 690r ondan cok daha değişik çok daha güzel ve daha performanslı bir motor. neyse bakalım nasıl çıkıcam bu işin içinden görücez. müsaidken yamahaya bir uğramak istiyorum test motorları falan var mı diye. olmadı artık güvendiğim bir kaç kişiye danışıcam. Ahmet ustanın kafasını patlatabılırım bu konuda :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst