KTM KTM Duke 200/250 Kullanıcıları - Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Nis 2020
Mesajlar
595
Arkadaşıma geçen sene 2014 model bir Duke 200 almıştık. Bu motoru bir alırken birde satarken yüzümüz güldü. Satana kadar göbeğimiz çatladı. Zaten zararına sattık birde satması çok uzun ve zorlu bir süreç oldu. Yedek parça olarak motor parçalarında NS200'in çoğu parçası uyuyor ama motor aksamı dışında dışardan parça bulmak imkansız. KTM Servisine gitmeyi aklımızdan bile geçirmedik çünkü arka fren pedalına akıl almaz fiyatlar çekiyorlar ve stokta yok. Birkaç aya gelir deniyor. Piyasada gezen motorların çoğuna eminim NS200 parçaları uydurmuşlardır. Benim tavsiyem bu motordan kesinlikle uzak durun. İlla alacağım dyorsanız 25-30 binli fiyat yazanlara bakmayın. O fiyatlara alırsanız 10 bin altına zor satarsınız.
 

EAO

Katılım
9 Eki 2021
Mesajlar
1
Selamlar , KTM Duke 250/ 2021 imi yeni edindim. bu sinirli cücük motora bu kadar ödeme yapınca, motor koruma demirine 2000 küsür lira ödemekten kaçınmaya çalıştım ve sanırım bir hata yaptım. N11 den, BlackSmithMen isimli firmanın ürettiği ürünü satın aldım. Ancak özellikle sol taraftaki parçanın doğru ölçülerde olmadığını gördüm. Zorlayarak ya da kastırarak monte etmek istemedim. Dolayısı ile bu konuda referans bilgiye ulaşmak üzere destek ve ilginizi rica ederim. şimdiden teşekkür ederim.
 
Katılım
15 Ocak 2009
Mesajlar
491
Motosikleti
STRS 765
Selamlar , KTM Duke 250/ 2021 imi yeni edindim. bu sinirli cücük motora bu kadar ödeme yapınca, motor koruma demirine 2000 küsür lira ödemekten kaçınmaya çalıştım ve sanırım bir hata yaptım. N11 den, BlackSmithMen isimli firmanın ürettiği ürünü satın aldım. Ancak özellikle sol taraftaki parçanın doğru ölçülerde olmadığını gördüm. Zorlayarak ya da kastırarak monte etmek istemedim. Dolayısı ile bu konuda referans bilgiye ulaşmak üzere destek ve ilginizi rica ederim. şimdiden teşekkür ederim.

Biraz kastırıp takmakta sorun yok,bende geçmişte aynı kişiden alıp takmıştım.hayirli olsun kazasız belasız sürüşler.
 
Katılım
28 May 2010
Mesajlar
617
Motosikleti
Hero X-Pulse 200 4v
Merhabalar. 2016 250 Duke; sıfır km alınmış 16000 km de bulunan, zorlanmadan efendice kullanılan motorda 100-200 km de bir su eksiltme olduğu için tamamlamak gerekiyor. Motor yağında herhangi bir değişiklik yok. Çalıştırınca ya da çalışıyorken duman atma yok. Hem buji girişinden hem de sogutma sisteminden basınç testi yapıldı, kaçak görünmüyor. Sorun nerede olabilir? Kullanılan antifiriz markasına bağlı (standartlara uygun olan) kendi kendine eksiltir mi?

Yorumlarınız için teşekkürler.
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2
2017 model bir 250 duke ile aranıza katılmış bulunuyorum...

öncelikle herkese selamlar. arattım ama tatminkar bir cevap bulamadım, orta sehpa takabiliyor muyuz? uyumlu ayak var mı yoksa modifiye mi ister?

şimdiden teşekkür eder, bakımları bitince fotoğraflarını da paylaşırım benim veletin..
 
Katılım
3 Ocak 2020
Mesajlar
17
Tünaydın arkadaşlar;

Şehir içerisinde keyifle kullandığım Duke 250 motorsikletimin 7500 kilometre yağ bakımı yaklaşıyor. Bu yağ bakımı sırasında fren balatalarını değiştirmek ve debriyaj bakımı da yaptırmak istiyorum. Fren balataları az kaldığı için yeni balata takayım diye düşünüyorum. Debriyaj yayı ( motorun üzerinde olan ) daha önce söküp yağlayıcı sprey sıktıktan sonra yerine takmıştım. Bu sefer yeni yay taktırayım da kafam rahat etsin diye düşünüyorum.

Sorum şu şekilde, bu işlemleri yetkili servisinde yaptırsam abartılı bir fatura çıkartacaklar. Onun yerine motorsiklet ustasında götürüp orada bakımını yaptırmayı istiyorum. İnternetten bu gerekli parçaları alabileceğim bir adres önerebilir misiniz? Bursada yaşıyorum, motorsikleti götürüp parçalarını satın alabileceğim bir yer önerirseniz. Oradan da gidip alabilirim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Haz 2020
Mesajlar
937
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ktm spormotodan alabilirsin yedek parça
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
Tünaydın arkadaşlar;

Şehir içerisinde keyifle kullandığım Duke 250 motorsikletimin 7500 kilometre yağ bakımı yaklaşıyor. Bu yağ bakımı sırasında fren balatalarını değiştirmek ve debriyaj bakımı da yaptırmak istiyorum. Fren balataları az kaldığı için yeni balata takayım diye düşünüyorum. Debriyaj yayı ( motorun üzerinde olan ) daha önce söküp yağlayıcı sprey sıktıktan sonra yerine takmıştım. Bu sefer yeni yay taktırayım da kafam rahat etsin diye düşünüyorum.

Sorum şu şekilde, bu işlemleri yetkili servisinde yaptırsam abartılı bir fatura çıkartacaklar. Onun yerine motorsiklet ustasında götürüp orada bakımını yaptırmayı istiyorum. İnternetten bu gerekli parçaları alabileceğim bir adres önerebilir misiniz? Bursada yaşıyorum, motorsikleti götürüp parçalarını satın alabileceğim bir yer önerirseniz. Oradan da gidip alabilirim.

7500 km deki motorun debriyaji ile neden oynadiniz acikcasi merak ettim. Birde garantide degilmi bu motor rodaj bakimi falan nerde yapildi?
 
Katılım
3 Ocak 2020
Mesajlar
17
Tünaydın; debriyajda hiç pay kalmamıştı. Motor ustalarına gösterdim, 'debriyaj balatası bitmiştir' dediler. Ben de herhalde ustalar içteki balata bitmiş diyorlar ama motorun üstündeki yay işini yapmıyor dedim. Debriyaj telini söktüm. Sonra tel gevşeyince yayı biraz ırgalayıp esnekliğini kazanmasını sağladım. Sonra da silikon spreyi sıkıp herşeyi yerine geri sıktım. Debriyaj manivelasındaki pay tekrar geri geldi. Ancak tabi yay eskidiği için artık pay gene azalmaya başladı. Ben de 37500 kilometrede yağ bakımı yaptırırken oradaki yayın da yenisini taktırayım diye düşündüm. Motorun 4. sahibiyim o yüzden motor biraz bakım gerektiriyor artık.

Reddit forumunda başlık açmıştım bu konu ile alakalı, merak edenler debriyajın payının azaldığı ile alakalı sorduğu soruyu okuyabilir.

https://www.reddit.com/r/KTM/comments/wptyq3/i_have_a_question_about_my_clutch/

Dün akşam bir motorcudan ön ve arka fren balatası bulabildim. Ktm'nin kendi sitesinde de inceleyeceğim. Artık hangisine karar verirsem oradan alırım diye düşünüyorum. KTM yedek parçası artık el yakmaya başladı, sanırım bu sefer başka üreticilerin ürettiği yedek parçaya yönelebilirim.

Herkese hayırlı sürüşler.
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
Tünaydın; debriyajda hiç pay kalmamıştı. Motor ustalarına gösterdim, 'debriyaj balatası bitmiştir' dediler. Ben de herhalde ustalar içteki balata bitmiş diyorlar ama motorun üstündeki yay işini yapmıyor dedim. Debriyaj telini söktüm. Sonra tel gevşeyince yayı biraz ırgalayıp esnekliğini kazanmasını sağladım. Sonra da silikon spreyi sıkıp herşeyi yerine geri sıktım. Debriyaj manivelasındaki pay tekrar geri geldi. Ancak tabi yay eskidiği için artık pay gene azalmaya başladı. Ben de 37500 kilometrede yağ bakımı yaptırırken oradaki yayın da yenisini taktırayım diye düşündüm. Motorun 4. sahibiyim o yüzden motor biraz bakım gerektiriyor artık.

Reddit forumunda başlık açmıştım bu konu ile alakalı, merak edenler debriyajın payının azaldığı ile alakalı sorduğu soruyu okuyabilir.

https://www.reddit.com/r/KTM/comments/wptyq3/i_have_a_question_about_my_clutch/

Dün akşam bir motorcudan ön ve arka fren balatası bulabildim. Ktm'nin kendi sitesinde de inceleyeceğim. Artık hangisine karar verirsem oradan alırım diye düşünüyorum. KTM yedek parçası artık el yakmaya başladı, sanırım bu sefer başka üreticilerin ürettiği yedek parçaya yönelebilirim.

Herkese hayırlı sürüşler.

Anladim, ben sandim motorunuz sifir:)

zaten ne yaptiginizi cok iyi biliyorsunuz gibi. Kazasiz belasiz sürüşler
 
Katılım
3 Ocak 2020
Mesajlar
17
Günaydın;

Motorsikletime geçtiğimiz hafta bakım yaptırdım. Motorsikletin motor yağı, yağ filtresi, fren hidrolik sıvısı, radyatör sıvısı ve fren balatarı değişti. Ustaya motorsikletin debriyajını anlattım. Pandemiden önce gidona elcik koruma (rüzgarlık) takmıştım. Debriyaj telini sıkıştırıyordu. Usta oradaki telin sıkışmasını düzeltti ve debriyaj telini yağladı.

Motorsiklet düzene girdi ve şu anda güzel çalışıyor. Şu anda debriyaj balatası eskiyene kadar debriyaja müdahale etmeyeceğim.

Herkese hayırlı sürüşler. Kaskınızı ve montunuzu hep giyiniz.
 
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
1,121
Merhabalar, ben de cuma günü 2023 model sıfır km duke 250 abs alarak aranıza katıldım. 12 yaşımda sokak aralarında moped kullanarak başladğım motosiklet macerama 19. motosikletim olan duke 250 ile devam edicem inşallah. Daha önce 50cc mopedden 1000 cc racing' e kadar bir çok motosiklet alıp sattım fakat ilk kez ktm sahibi oldum. Önceki süreçlerde de ktm ye olan sempatim hiç azalmamıştı.
Biraz daha tecrübe ettikten sonra, Mt25 abs ve Cb250r' ı 5000 km kullanmış biri olarak karşılaştırma amaçlı buraya yazmak istiyorum.
İnternette bulamadığım için sizlere sormak istediğim bir kaç soru var.
2023 te renk dışında bir farklılık oldu mu acaba ? Özellikle motorda yazılımsal bir fark var mı yoksa aynı mı ?
Ve daha önce de konuşulup netleşmeyen; 1 lt yakıt ile kaç km gideceğin bilgisini 100 km de kaç lt yaktığımızı görecek şekilde değiştirebiliyor muyuz ?
Son olarak da motoru aldığım bayi kitapçık verilmediğini söyledi. Bu doğru mu acaba ?
 
Katılım
4 Ocak 2023
Mesajlar
26
Öncelikle hayırlısı olsun, kazasız belasız sürmek dileğiyle. Duke modellerinde 21-22-23 tamamen aynı sadece renk değişiklikleri mevcut aralarında herhangi bir fark bulunmamaktadır. Ekrandan kaç km'de ne kadar yaktığınızı ve kalan benzinle kaç km gideceğinizi göstermektedir. Artık çoğu firma pdf kitapçığa döndü kitapçık verilmiyor, KTM'in kendi sitesinde Türkçe kitapçığını bulabilirsiniz.
 
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
1,121
Duke 250' lerde anlik yakıt tüketimini km/l degil de l/100km şeklinde nasıl ayarlıyoruz. Forumu arastirdim o şekilde bir secenek yok denmiş ama malum sitedeki ilanlara bakarken fotolarda l/100km görünen duke 250 lere denk geldim.
Ayrıca videolarda da denk gelmiştim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:09 ----------

Acaba o ekrana gelince set tuşuna basılı mı tutucaz ki ?
 
Katılım
4 Ocak 2023
Mesajlar
26
https://azwecdnepstoragewebsiteuploads.azureedge.net/22_3214562_tr_OM.pdf 23. sayfada bulabilirsin
 
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
1,121
Oraya baktım ama yine yapamadım. Yapabilen biri anlatırsa cok sevinirim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst