Köprü ve otoyollar Koç ile Ülker'in

Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
O değil de bu Ülker bildiğimiz bisküvici ülker mi? Milletin gözüne sokuyorlar yinede gık demiyor ya kimse güzel memleketimde.
Bisküvi sokmuşlar da ne olmuş....
Artık bünye alışmış...
Püsküvüt ne ki... :queen:
 
Katılım
9 Eyl 2007
Mesajlar
1,642
konu haberturk te bir iki dakika durdu, sonra saklandi, artik aramazsan goremezsin yani bu haberi
odemeye gelince, yuzde 30u pesin, kalan 4 vade ama her vade 12 ay, yani yilda bir odemeli ( bilsem girerdim ihaleye :) pesinati nasil bulcam derdi de yok, cunku ismi pesinat, hemen odemiyon yani, kasada birikenler yeterdi pesinat icin :)
gecen arac sayisi 400 milyon, gecis kuruslu mu ki gelir az gosteriliyor, ozellestirmeye ozel gelir gostermislerdir
tuh cidden uzuldum, ceketimi alip gelsem bile ihale benimdi, ama uzuleyelim kazanan gene
ULKE
registered-trademark.jpg
 
Katılım
24 Eyl 2011
Mesajlar
1,703
Yabancilara satmamislar derken?
Kimlerin aldigini bir daha oku istersen.:wiinkk:
Ben Okudumda Galiba sen iyi okuyamadın aga
Bak bakalım Kimlere satılımış Koç Ve ülker diyor 2 Side Türk markası Türk üreticileri
Ahanda Koç http://www.koc.com.tr/tr-tr/Kurumsal/YonetimKurulu/Pages/Yonetim_Kurulu.aspx Kurucusunu zaten biliyon Vehbi Koç
Ahanda Ülker http://www.ulker.com.tr/tr/ulkerle-tanisin/kurucumuz Orada tarihçesi Kimin kurduğu Felan yazıyor bakabilirsin
He sen Onları Türkden Görmüyorsan Oda senin Bakış açın derim :bounce:
 
Katılım
30 Mar 2012
Mesajlar
386
Hocam yazsanız ne olacak özelleştirme yapıldığını?
Zaten halkın %50 si sandıkta özelleştirdi o yolları.
Yakında donlarımızı da satarlar bunlar,zengini daha da zengin ederler.
Eee ne dediler hedef 2023!
kardeşimmmm kusura bakma özür dileyerek yazıyorum bunu.Senin donda, benim donda zaten onların.
Kıçımızdaki dona kadar imf ye borçlandırdılar bizi.Doğacak çocuklarımızda borçla doğuyor :pale:
 
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
776
kardeşimmmm kusura bakma özür dileyerek yazıyorum bunu.Senin donda, benim donda zaten onların.
Kıçımızdaki dona kadar imf ye borçlandırdılar bizi.Doğacak çocuklarımızda borçla doğuyor :pale:
Aynen öyle hocam doğan çocukların da yüzlerce milyar borçla doğduğu söyleniyor.
Ama hükümetin umurunda değil onlara göre biz imfye borç veriyoruz.Yazıklar olsun bunlara.Daha fazla yazacağım ama daha sonra yasak geliyor bana.
Mesela geçen gün geldi bülent arınç denen şahıs için birkaç şey yazdım şu anda o konuya giremiyorum.
 
Katılım
30 Mar 2012
Mesajlar
386
Aynen öyle hocam doğan çocukların da yüzlerce milyar borçla doğduğu söyleniyor.
Ama hükümetin umurunda değil onlara göre biz imfye borç veriyoruz.Yazıklar olsun bunlara.Daha fazla yazacağım ama daha sonra yasak geliyor bana.
Mesela geçen gün geldi bülent arınç denen şahıs için birkaç şey yazdım şu anda o konuya giremiyorum.
biz imfye borç veriyorsak,aldıklarımızı ödemiş olmalıyız.Kasada ülkeyi idare edecek paradan daha fazlası olmalı :)
Atsınlar yalanı,Sevelim inananı.Devletin peşkeş cekilen kısımlarından elde edilen paralar bir gün iktidardan düşersek düşüncesi ile biryerlere aktarılıyor bence.Sonra yeniden toparlanmak için bu paralar kullanılmak üzere piyasaya girecek.
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
Te 80'lerden beri Merkez bankasının dolar rezervleri , Amrikan FED fonlarında yıllık %4 den durur. Amerikan biatıyla gelen hiç bir hükümet bu rezerve dokunamaz.Sadece faiz geri ödenir. Biz İMF den aslında kendi paramızı yıllardır sanki borç alıyormuşcasına ,çok daha yüksek bedel ödeyerek geri aldık. ( İktisattan anlayan bir tanıdığıınız varsa sistemin nasıl çalıştığını bir sorun) Vahşi kapitalizm böyle işler. Bu halk böyle uyutuldu. İMF ye borç vermek haa.. Amerikan red fonlarına para aktarmanın yeni adı İmf 'ye borç vermek demek. Günaydın Türkiye , Halen kendi kendini yönettiğini sanıyorsan uyumaya devam..
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
imf'ye borç veren, büyüme rekorları kıran, merkez bankası döviz rezervleri dolup taşan türkiye, neden 5 milyar dolar için otoyol ve köprülerini satıyor ki acaba?

hem herhangi bir verimlilik sorunu da yok, bakımı yapılıyor ve geçenden ücret alınıyor. bu kadar. başka bir deyişle para basıyor.

yoksa elde en son bunlar mı kaldı?

özelleştirme, sıcak para ve dolaylı vergilerle daha ne kadar gidebilir ki bir ekonomi?

köprü ve otoyolların özelleştirilmesi, özelleştirme mantığına terstir. hazır yemekten başka birşey değildir.

"5.72 milyar dolara 25 seneliğine koç ve ülker'in işletme hakkını elde ettiği köprü ve otoyollardan 1 ocak 2001-30 kasım 2012 tarihleri arasında geçen 3,3 milyar araçtan 3,8 milyar dolar gelir elde edildi."

hadi biraz hesap yapalım. 12 yılda 3,3 milyar dolar gelir edilen bir işletmeden 25 yılda ne kadar elde edilir? doğrudan 2 ile çarpalım; 6,6 milyar dolar.

peki ya 2001 yılındaki araç sayısı ile şimdiki araç sayısı aynı mı? ya da 10 yıl sonra aynı olacak mı? hayır.

dümdüz mantıkla bile 25 yıllık gelirinin altına satılmış.

sebep ne? acil para lazım. ne ettiğinin, üçün beşin önemi yok. acil para lazım.

alıntı
 
Katılım
18 Tem 2008
Mesajlar
2,327
hangi tartışmamızdı hatırlamıyorum ama sanırım birkaç hafta önce ben bunu söylediğimde,elemanlar otoyolları satacak dediğimde, yine düşman edilmiştim bazı kesimden arkadaşlar tarafından..şimdi görüyorum ki bu kesimdeki arkadaşlar bile şaşırmışlar..

ee ne sanıyordunuz ki?sizi ekonomimiz güzel gidiyor ,herşey yolunda, enflasyon tek rakamlarda diye uyuturlarken böyle vatanı sata sata,milli kaynaklarımızı sata sata .ötü yamamaya çalışıyorlar..taşıma suyla değirmen dönmez diye boşuna söylememiş atalarımız..ama bunlar yıllardır sata sata döndürmeye devam ediyorlar ama atalarımızın haklı olduklarını hepimiz zamanla acı bir şekilde anlayacağız..işte o zaman çoktan çırıl çıplak kalmış olacağız..neyse konu yine uzayıp gidecek..yine yandaşlar almış ihaleyi beklendiği gibi..

boşuna demiyorlar durmak yok yola devam diye :)
 
Katılım
30 Mar 2012
Mesajlar
386
Bu halk yıllardır seçim yaparmı yapar.Beğendiği adamı başa,getirir.Her seçtiği adam Amerikan güdümünde ise demek ki bu halk uyumuyor birşeylerin fakında yöneticiler dansöz.Her kimi secerse secsin Sol ve sağdan başa gelen adam Amerikan uşağı ise Kimi seçsinler ? Ordu komutanları içerde Hain dediler,Şimdiki yönetim hain,Ondan önceki de haindi,Ondan önceki Ondan önceki ondan önceki.Hatta Atatürkün İngiliz Ajanı olduğunu iddia edenler var o bile hainmiş.Ülkenin Kurucusu Dünyaya kafa tutan Liderde Hainse
Bana o Uşak olmayan yöneticiyi gösterin bakalım ????
 
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
867
Ben Okudumda Galiba sen iyi okuyamadın aga
Bak bakalım Kimlere satılımış Koç Ve ülker diyor 2 Side Türk markası Türk üreticileri
Ahanda Koç http://www.koc.com.tr/tr-tr/Kurumsal/YonetimKurulu/Pages/Yonetim_Kurulu.aspx Kurucusunu zaten biliyon Vehbi Koç
Ahanda Ülker http://www.ulker.com.tr/tr/ulkerle-tanisin/kurucumuz Orada tarihçesi Kimin kurduğu Felan yazıyor bakabilirsin
He sen Onları Türkden Görmüyorsan Oda senin Bakış açın derim :bounce:

Soner yalçının EFENDİ- Beyaz Türkler kitabını okumanı tavsiye ederim.

http://www.idefix.com/kitap/efendi-...ner-yalcin/tanim.asp?sid=B0CMTPPO1B8BV3JQTEZQ
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
artık gişelerde gofret, çubuk kraker, püskevit falan satarlar :cherry:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ben Okudumda Galiba sen iyi okuyamadın aga
Bak bakalım Kimlere satılımış Koç Ve ülker diyor 2 Side Türk markası Türk üreticileri
Ahanda Koç http://www.koc.com.tr/tr-tr/Kurumsal/YonetimKurulu/Pages/Yonetim_Kurulu.aspx Kurucusunu zaten biliyon Vehbi Koç
Ahanda Ülker http://www.ulker.com.tr/tr/ulkerle-tanisin/kurucumuz Orada tarihçesi Kimin kurduğu Felan yazıyor bakabilirsin
He sen Onları Türkden Görmüyorsan Oda senin Bakış açın derim :bounce:

Sen simdi derin bir nefes al,
o haberi bir daha oku.
Söyle iyice sindirerek.
Sonra ben bir daha okurum.:wiinkk:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Ben Okudumda Galiba sen iyi okuyamadın aga
Bak bakalım Kimlere satılımış Koç Ve ülker diyor 2 Side Türk markası Türk üreticileri
Ahanda Koç http://www.koc.com.tr/tr-tr/Kurumsal/YonetimKurulu/Pages/Yonetim_Kurulu.aspx Kurucusunu zaten biliyon Vehbi Koç
Ahanda Ülker http://www.ulker.com.tr/tr/ulkerle-tanisin/kurucumuz Orada tarihçesi Kimin kurduğu Felan yazıyor bakabilirsin
He sen Onları Türkden Görmüyorsan Oda senin Bakış açın derim :bounce:

Türk Telekom'dan sonra Türkiye'dehnin en büyük ikinci özelleştimesinde en yüksek teklifi veren konsorsiyumda Koç Holding ve Malezyalı UEM'in yüzde 40'ar, Gözde Girişim Sermayesi'nin yüzde 20 payı var.
 
Katılım
7 Tem 2005
Mesajlar
417
Koç ailesinin yurt dışında okuyan fertlerine zamanın da kimlerin burs verdiğini okusun eren özer arkadaş.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Yav o kadar detaylarla ugrasmayin.
Simdi asil mesele sudur.
Bu satistan devlet karmi etmistir, zararmi?
Yani hiç siyaset bilimini ilgilendirmeyen
tamamen matematik biliminin konusu olan bir soru sorayim.
Satisin kaç tl oldugunu hepimiz biliyoruz.
Yani yollarin kaça satildigi ortada.
Peki bu yollar bize kaça mal oldu.

Daha net sormak gerekirse.
Ihaleyi alan sirketlere,
kaç km yol satilmistir?
Bu yollarin km basina maliyeti nedir?
Toplam maliyeti nedir?
Satis rakami bu maliyeti karsilamaktamidir?
Sonra baska sorular gelecektir tabi ama kazik sorular.:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst