- Katılım
- 10 May 2005
- Mesajlar
- 4,906
- Motosikleti
- Harley Davidson Softail 107
- Konu Yazar
- #1
Evet ne demişler, bir musubet bin nasihatten iyidir.
Efendim Yaklaşık 2 Haftadır iş yeri olarak Anadolu Yakasında ikamet etmekteyim, ve malumunuz köprüyü kullanmaktayım.
Geçen hafta sabah saatlerinde Avrupa - Anadolu güzergahında ilerlerken Kavacık sapağına gelmeden yolun ortasında bir adet kuka ve emniyet şeridine bodoslama girip toprak kısıma ön tarafı düşmüş bir araç gördüm.
Nedir ne değildir nasıl oldu gibi düşünceler aklımdan geçerken durup yoldaki kukayı kenara almayı da düşündüm ama düşünce hızım trafiğin hızına yetişemedi ve olay mahalini geçtim.
Yola devam ederken o aracın ek şeritten geldiğini ve yolda kayıp kukaya çarparak karşı tarafa doğru ilerlemiş olabileceğini düşündüm. Kimseyle çarpışmadan da sağda durabilmesine şans dedim. Fazlada üzerinde kafa yormadım.
Olayın ne olduğunu yada olabileceğini bu sabah başıma gelen bir olay ile anladım.
Efendim köprüden geçtim, sol şeritte ilerliyorum. Ama sol şerit dediğim yolun asıl sol şeridi değil, ek şeridin yanından ilerliyorum yani. Solumda ek şerit ve karşıdan gelen araçlar.
Fekat bu ek şerit içinde, ek şeridin trafiği rahatlatmak için değilde yarışmak için olduğunu sanan salak-aptal-eşşek (hatta godoş) bir sürücü minibüs-kamyonet sınıfındaki aracı ile bu dizili kukalardan birinin yere temas eden kenarını lastiği ile ezdi.
Kenarından darbe alan kuka yerden havalandı ve rüzgarında etkisi ile sol tarafımdan saat 10 yönünden doğru uçarak gelip sol ön amortisör ve sol bacağım bölgesinde bomba gibi patladı.
Anam o nasıl sert bir darbeydi öyle
Malumunuz bu kukalar hırdavatcılarda satılan ve heryerde kullanılanlardan değil, rüzgara dirensin diye ağır yapılmış. Yetmediği fark edilincede iki tane iç içe konulmuş kukalar.
Hızım yaklaşık 80-90 civarı idi, sol tarafımda patlayan kuka motorun dengesini epeyce bozdu. Fakat hiç panik yapmadan frende kullanmadan hızımı bozmayıp hafiften wobble yiyen motoru toparlayarak yoluma devam ettim (tabi Allahu Ekber nidaları ile :cherry: )
Kukaya sonradan ne oldu göremedim, sol tarafımdan ve alçaktan darbe almam şansdı belki. Daha kötü sonuçlar doğurabilirdi.
Bundan çıkaracağımız ders nedir peki?
Asla ek şeridin bir yanından seyir etmemeliyiz. Hatta ikinci yanı bile tehlike, mümkünse ek şerit bitene kadar sağdan gitmeliyiz.
Efendim Yaklaşık 2 Haftadır iş yeri olarak Anadolu Yakasında ikamet etmekteyim, ve malumunuz köprüyü kullanmaktayım.
Geçen hafta sabah saatlerinde Avrupa - Anadolu güzergahında ilerlerken Kavacık sapağına gelmeden yolun ortasında bir adet kuka ve emniyet şeridine bodoslama girip toprak kısıma ön tarafı düşmüş bir araç gördüm.
Nedir ne değildir nasıl oldu gibi düşünceler aklımdan geçerken durup yoldaki kukayı kenara almayı da düşündüm ama düşünce hızım trafiğin hızına yetişemedi ve olay mahalini geçtim.
Yola devam ederken o aracın ek şeritten geldiğini ve yolda kayıp kukaya çarparak karşı tarafa doğru ilerlemiş olabileceğini düşündüm. Kimseyle çarpışmadan da sağda durabilmesine şans dedim. Fazlada üzerinde kafa yormadım.
Olayın ne olduğunu yada olabileceğini bu sabah başıma gelen bir olay ile anladım.
Efendim köprüden geçtim, sol şeritte ilerliyorum. Ama sol şerit dediğim yolun asıl sol şeridi değil, ek şeridin yanından ilerliyorum yani. Solumda ek şerit ve karşıdan gelen araçlar.
Fekat bu ek şerit içinde, ek şeridin trafiği rahatlatmak için değilde yarışmak için olduğunu sanan salak-aptal-eşşek (hatta godoş) bir sürücü minibüs-kamyonet sınıfındaki aracı ile bu dizili kukalardan birinin yere temas eden kenarını lastiği ile ezdi.
Kenarından darbe alan kuka yerden havalandı ve rüzgarında etkisi ile sol tarafımdan saat 10 yönünden doğru uçarak gelip sol ön amortisör ve sol bacağım bölgesinde bomba gibi patladı.
Anam o nasıl sert bir darbeydi öyle
Malumunuz bu kukalar hırdavatcılarda satılan ve heryerde kullanılanlardan değil, rüzgara dirensin diye ağır yapılmış. Yetmediği fark edilincede iki tane iç içe konulmuş kukalar.
Hızım yaklaşık 80-90 civarı idi, sol tarafımda patlayan kuka motorun dengesini epeyce bozdu. Fakat hiç panik yapmadan frende kullanmadan hızımı bozmayıp hafiften wobble yiyen motoru toparlayarak yoluma devam ettim (tabi Allahu Ekber nidaları ile :cherry: )
Kukaya sonradan ne oldu göremedim, sol tarafımdan ve alçaktan darbe almam şansdı belki. Daha kötü sonuçlar doğurabilirdi.
Bundan çıkaracağımız ders nedir peki?
Asla ek şeridin bir yanından seyir etmemeliyiz. Hatta ikinci yanı bile tehlike, mümkünse ek şerit bitene kadar sağdan gitmeliyiz.