Köprü Ek Şeritteki KUKA Tehlikesi!

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Evet ne demişler, bir musubet bin nasihatten iyidir.

Efendim Yaklaşık 2 Haftadır iş yeri olarak Anadolu Yakasında ikamet etmekteyim, ve malumunuz köprüyü kullanmaktayım.

Geçen hafta sabah saatlerinde Avrupa - Anadolu güzergahında ilerlerken Kavacık sapağına gelmeden yolun ortasında bir adet kuka ve emniyet şeridine bodoslama girip toprak kısıma ön tarafı düşmüş bir araç gördüm.

Nedir ne değildir nasıl oldu gibi düşünceler aklımdan geçerken durup yoldaki kukayı kenara almayı da düşündüm ama düşünce hızım trafiğin hızına yetişemedi ve olay mahalini geçtim.

Yola devam ederken o aracın ek şeritten geldiğini ve yolda kayıp kukaya çarparak karşı tarafa doğru ilerlemiş olabileceğini düşündüm. Kimseyle çarpışmadan da sağda durabilmesine şans dedim. Fazlada üzerinde kafa yormadım.

Olayın ne olduğunu yada olabileceğini bu sabah başıma gelen bir olay ile anladım.

Efendim köprüden geçtim, sol şeritte ilerliyorum. Ama sol şerit dediğim yolun asıl sol şeridi değil, ek şeridin yanından ilerliyorum yani. Solumda ek şerit ve karşıdan gelen araçlar.

Fekat bu ek şerit içinde, ek şeridin trafiği rahatlatmak için değilde yarışmak için olduğunu sanan salak-aptal-eşşek (hatta godoş) bir sürücü minibüs-kamyonet sınıfındaki aracı ile bu dizili kukalardan birinin yere temas eden kenarını lastiği ile ezdi.

Kenarından darbe alan kuka yerden havalandı ve rüzgarında etkisi ile sol tarafımdan saat 10 yönünden doğru uçarak gelip sol ön amortisör ve sol bacağım bölgesinde bomba gibi patladı.

Anam o nasıl sert bir darbeydi öyle :)

Malumunuz bu kukalar hırdavatcılarda satılan ve heryerde kullanılanlardan değil, rüzgara dirensin diye ağır yapılmış. Yetmediği fark edilincede iki tane iç içe konulmuş kukalar.

Hızım yaklaşık 80-90 civarı idi, sol tarafımda patlayan kuka motorun dengesini epeyce bozdu. Fakat hiç panik yapmadan frende kullanmadan hızımı bozmayıp hafiften wobble yiyen motoru toparlayarak yoluma devam ettim (tabi Allahu Ekber nidaları ile :cherry: )

Kukaya sonradan ne oldu göremedim, sol tarafımdan ve alçaktan darbe almam şansdı belki. Daha kötü sonuçlar doğurabilirdi.

Bundan çıkaracağımız ders nedir peki?

Asla ek şeridin bir yanından seyir etmemeliyiz. Hatta ikinci yanı bile tehlike, mümkünse ek şerit bitene kadar sağdan gitmeliyiz.
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
920
geçmiş olsun. az önce ben de arabayla köprüden geçerken kukalardan birinin bulunduğum şeride kaymış olduğunu son anda fark ettim. buna başka bir yol bulmaları lazım.
 
Katılım
18 Kas 2005
Mesajlar
1,141
geçmiş olsun.Allah tan ön tekerin altına falan girmedi kuka.önerinizi dikkate alacağız.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Ocak 2008
Mesajlar
1,332
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
geçmiş olsunn Allah korumuş ha tam üstüne doğru gelseydi bunada şükür...
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
paylaşım için teşekkürler...çok önemli bir konuya değinmişsin...bu arada geçmiş olsun...
 
Katılım
6 Ara 2007
Mesajlar
1,000
Geçmiş olsun :rendeer: Gerçekten çok büyük tehlike atlatmışsın...Bir anda aklıma o şeyin Allah korusun kafana çarptığını düşündüm...Çok kötü sonuçları olabilirdi Allah korumuş...
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
o kukalardan bizde kullanıyoruz rüzgardan devrilmemesi için altına beton döküyorlar ve ağırlığı 7 -8 kg oluyor

dengeni bozup düşmemen sevindirici geçmiş olsun:rendeer:
 
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
Özellikle 2.Köprü yolunda tehlikeler saymakla bitmiyor bu ara. Bu da kulağımıza küpe olsun. Çok lazımsa bu koniler 1.köprüdeki gibi sabitlerini koysalar bari...
Bu arada sana da geçmiş olsun Olcay abi...(Faydalı bilgiden taziyeye dönmüş zaten başlık:p...)
özür ama kuka ney bi anlatsanız:silent:
urunresim226qp8.jpg
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Evet ne demişler, bir musubet bin nasihatten iyidir.

Efendim Yaklaşık 2 Haftadır iş yeri olarak Anadolu Yakasında ikamet etmekteyim, ve malumunuz köprüyü kullanmaktayım.

Geçen hafta sabah saatlerinde Avrupa - Anadolu güzergahında ilerlerken Kavacık sapağına gelmeden yolun ortasında bir adet kuka ve emniyet şeridine bodoslama girip toprak kısıma ön tarafı düşmüş bir araç gördüm.

Nedir ne değildir nasıl oldu gibi düşünceler aklımdan geçerken durup yoldaki kukayı kenara almayı da düşündüm ama düşünce hızım trafiğin hızına yetişemedi ve olay mahalini geçtim.

Yola devam ederken o aracın ek şeritten geldiğini ve yolda kayıp kukaya çarparak karşı tarafa doğru ilerlemiş olabileceğini düşündüm. Kimseyle çarpışmadan da sağda durabilmesine şans dedim. Fazlada üzerinde kafa yormadım.

Olayın ne olduğunu yada olabileceğini bu sabah başıma gelen bir olay ile anladım.

Efendim köprüden geçtim, sol şeritte ilerliyorum. Ama sol şerit dediğim yolun asıl sol şeridi değil, ek şeridin yanından ilerliyorum yani. Solumda ek şerit ve karşıdan gelen araçlar.

Fekat bu ek şerit içinde, ek şeridin trafiği rahatlatmak için değilde yarışmak için olduğunu sanan salak-aptal-eşşek (hatta godoş) bir sürücü minibüs-kamyonet sınıfındaki aracı ile bu dizili kukalardan birinin yere temas eden kenarını lastiği ile ezdi.

Kenarından darbe alan kuka yerden havalandı ve rüzgarında etkisi ile sol tarafımdan saat 10 yönünden doğru uçarak gelip sol ön amortisör ve sol bacağım bölgesinde bomba gibi patladı.

Anam o nasıl sert bir darbeydi öyle :)

Malumunuz bu kukalar hırdavatcılarda satılan ve heryerde kullanılanlardan değil, rüzgara dirensin diye ağır yapılmış. Yetmediği fark edilincede iki tane iç içe konulmuş kukalar.

Hızım yaklaşık 80-90 civarı idi, sol tarafımda patlayan kuka motorun dengesini epeyce bozdu. Fakat hiç panik yapmadan frende kullanmadan hızımı bozmayıp hafiften wobble yiyen motoru toparlayarak yoluma devam ettim (tabi Allahu Ekber nidaları ile :cherry: )

Kukaya sonradan ne oldu göremedim, sol tarafımdan ve alçaktan darbe almam şansdı belki. Daha kötü sonuçlar doğurabilirdi.

Bundan çıkaracağımız ders nedir peki?

Asla ek şeridin bir yanından seyir etmemeliyiz. Hatta ikinci yanı bile tehlike, mümkünse ek şerit bitene kadar sağdan gitmeliyiz.



arkadaşım benim gözümde sen şimdi acemi oldun...:farao:sende bu hataya düşersen artık ne diyebilirim...onlara dikkat etmen gerektiğini düşerek ayağına çarparakmı öğreneceksin...yapılmayacak hata...o zımbırtıların biri en sağ şeritte bile önüne çıkabilir...yakışmadı sana Olcay kaptan...:pale:
 
Katılım
31 Eki 2005
Mesajlar
1,618
Ülkemin insanlarının derin sorunlarını böyle palyatif yöntemlerle kestirmeden çözmeye çalışma gibi bir özelliği var. Problem büyük mü, hemen bir çözüm uyduruveririz. Trafik sıkışıyor mu? Kolay, kukaları diz arka arkaya, al sana ek şerit...

Herhangi bir batı ülkesinde olsan trafiğe açacağın tazminat davasıyla köşeyi dönersin. Orada, yaptığı işle senin ölümüne sebep olabileceğini düşünemeyen adamı oyarlar. O yüzden herkes yaptığı işi, yalnız insanlara özgü bir yeti olan AKIL ile yapıyor. Türkiye'de akıldan önce çok şey geliyor: Para, parti il başkanlığına yakınlık, kravatsız beyaz gömlek üzerine siyah ceket ve sivri burunlu yumurta topluklu ayakkabı, kanun ve kuralları nasıl çiğnediğini ballandıra ballandıra anlatmak ve bundan çevresinde prim yapmak, cahillik ve cahilliği ile övünmek, daha sayayım mı?

Canımıza kast edenleri mahkemeye verme kültürünü oturtmadan birşey değişmeyecek. Ama mahkemelerin de boğulmuş, tıkanmış, tıknefes olmuş hale geldiğini düşünürseniz yapabileceğimiz hiçbir şeyin kalmamış olduğunu göreceksiniz.

Alıp başımı gideyim bu memleketten diyorum bazen, param var, 2-3 tane yabancı dilim var, her yerde geçecek mesleğim var, ULAN ÇOK SEVİYORUM BURAYI BEEE..! Gidemiyorum işte. Tüymek bunu çözmenin en kolay yolu. Siz de benim gibi "Dur bakalım noolcak..." demekten bıktıysanız gelin Cahilliğe, Aptallığa, Vurdumduymazlığa savaş açalım..!

-- Kendimizi geliştirelim; yaptığımız işi usulune uygun yapalım; yaptığımız işi okuyalım, bilelim; yaptığımız işlerin sonuçlarını düşünelim.
-- İşini üstünkörü yapanları uyaralım, kanunlarla hakkımızı arayalım. Özellikle devletin organlarının işlerini savsaklamasını yüksek sesle dile getirelim.

-- Cahillikle savaşalım, okuyalım, okumalarını sağlayalım.

-- Terbiyesizlere, görgüsüzlere, durumlarını yüzlerine vurmaktan çekinmeyelim.

YETER!!!!!!


(Bir kuka meselesi yüzünden iyi kafa açtım galiba, pardon..)
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Şub 2006
Mesajlar
118
Geçmiş olsun dostum,
Nekadar dikkatli olursak olalım bu gibi olaylar başımıza gelebilir... Neyseki ucuz atlatmışsın. Motosikletli geçirdiğim 3,5 yıldan sonra motordan korkmaya başladım. Sağlıklı günler...
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
arkadaşım benim gözümde sen şimdi acemi oldun...sende bu hataya düşersen artık ne diyebilirim...onlara dikkat etmen gerektiğini düşerek ayağına çarparakmı öğreneceksin...yapılmayacak hata...o zımbırtıların biri en sağ şeritte bile önüne çıkabilir...yakışmadı sana Olcay kaptan.

Ulan Panda yavrusu :)

Uçarak üzerime gelen kukaya karşı ne yapabilirim.

Daha önce bu kukalardan uçarak üzerime gelebilir diye hiç düşünmemiştim, düşünen var mı? Aklına gelen?

İşte bu olaydan ders çıkarmaya çalışıyoruz, ek şeridin yanındaki şeritten seyir etmmek lazım diyoruz.

Gerçi sana bişey olmaz, değil kuka araba uçup gelip çarpsa gövdene banamısın demezsin panda yavrısı seni :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst