Kontrat Tek Taraflı İptal Edilebilirmi?

Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
519
Selamlar Mt ailesi. Ev arkadaşımla yolları ayırmaya karar verdik. Bana bu hafta içinde taşınacağını söyledi fakat benim ev arkadaşı bulmam sezon ortası olması,kiranın yüksek olması ve gelecek olan kişinin komisyon+kira+depozito vermesi nedenlerinden dolayı çok zor. Kira kontratında ev arkadaşım ve benim imzam duruyor, ev arkadaşım benim haberim veya imzam olmadan kendi başına imzasını çekebilir mi?
Eğer imzasını çekerse ve bir bu ay sonunda kadar arkadaş bulamazsam diğer ay bütün kirayı ben ödemek zorunda kalacağım. Bu yüzden durum sıkıntılı.

Bir sorum daha olacak. Emlakçıyla konuştuğumda bana 'yeni ev arkadaşı bulursan ondan da komisyon alırım' dedi. Hakkı varmı, tekrardan komisyon alabilirmi?
 
Katılım
10 May 2014
Mesajlar
44
Emlakçı işinin gereği o parayı alır sonuçta yeni bi müşteri bulmuş oluyo
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
senin buldugun adamdan komisyon alamaz.

zaten bir defa o ev için komisyon almıs
 
Katılım
5 Ağu 2013
Mesajlar
655
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tanımadığın kişiyle ev arkadaşlığı yapamazsın. Ya bir arkadaşını ikna edicen kiraya ortak olacak ya da sen de çıkıp kesene uygun başka eve çıkıcan. Ev sahibi ile kontrat yenilemen gerekli bunun için emlakçıyı araya sokma. Emlakçıların tek düşündüğü sizden koparacağı komisyondur.
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
519
Tanımadığın kişiyle ev arkadaşlığı yapamazsın. Ya bir arkadaşını ikna edicen kiraya ortak olacak ya da sen de çıkıp kesene uygun başka eve çıkıcan. Ev sahibi ile kontrat yenilemen gerekli bunun için emlakçıyı araya sokma. Emlakçıların tek düşündüğü sizden koparacağı komisyondur.

Dönem ortası olduğu için herkes düzenini kurmuş durumda, dolayısıyla kimse yanaşmıyor. Tabi ki görür görmez ev arkadaşlığı yapmayacağım, bir süre görüşüldükten sonra karar vereceğim. Tek başıma eve çıkmaya bütçem yetmiyor; yetse bu durumlara zaten hiç düşmem. Yorumunuz için teşekkürler.
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Emlakçı öğrenci bulmuş, kazıklamaya çalışıyor. S... alırsın diyebilirsin :).
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
8 Tem 2006
Mesajlar
968
Senin yerinde olsam bende evi bosaltır gider bir yurda yerleşirim. Bu durumda bu kontrattan sana ne giriyorsa aynısı ona da girer. Sende sana atılan gole karsılık vermis olursun.
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
Merhaba,

Ortada bir kontrat var ve ikiniz bu yükün altına imzanızı atmışsınız,sadece siz değil o da sorumlu.. Kirayı vermek zorunda olduğu konusunda konuştunuz mu ? Onunla konuşmalısınız .
 
Katılım
12 Kas 2006
Mesajlar
272
Arkadaşınla konuşup yeni bir ev arkadaşı bulana kadar seni idare etmesini söyle .

Emlakçıya neden durumu anlatıyorsun ki sen evi kiraladığın gün emlakçıyla bütün ilişkin biter , ondan sonrası ev sahibiyle görüşülür . Emlakçıya sakın para verme , görüşmen bile saçma .

Arkadaşın kira sözleşmesini tek taraflı fesh edemez.
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
519
Senin yerinde olsam bende evi bosaltır gider bir yurda yerleşirim. Bu durumda bu kontrattan sana ne giriyorsa aynısı ona da girer. Sende sana atılan gole karsılık vermis olursun.

Geçen sene yurttaydım ve illet ettim. Tek göz odada 4 kişi. Ev büyük özgürlük o yüzden artık bu tarz sıkıntılar yaşasam dahi evden vazgeçmem.

Merhaba,

Ortada bir kontrat var ve ikiniz bu yükün altına imzanızı atmışsınız,sadece siz değil o da sorumlu.. Kirayı vermek zorunda olduğu konusunda konuştunuz mu ? Onunla konuşmalısınız .

Evet dün konuştum. Arkadaş bulamazsam bir sonraki ayın kirasını vermesi gerektiğini söyledim ve anlayışla karşıladı. Teşekkürler.


Arkadaşınla konuşup yeni bir ev arkadaşı bulana kadar seni idare etmesini söyle .

Emlakçıya neden durumu anlatıyorsun ki sen evi kiraladığın gün emlakçıyla bütün ilişkin biter , ondan sonrası ev sahibiyle görüşülür . Emlakçıya sakın para verme , görüşmen bile saçma .

Arkadaşın kira sözleşmesini tek taraflı fesh edemez.

Durum biraz farklı bizde. Ev sahibi yurt dışında olduğundan burada muhattap olabileceğim tek kişi emlakçı. Eğer bu eve arkadaş bulamazsam evden çıkabilirmiyim diye sormam gerekiyordu. Mecbur kaldım denebilir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst