Kombi Tavsiyesi

Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
kombi seçimi kadar kombiyi aldıktan sonra bakım ücretide bi hayli önemli diye düşünüyorum kimi kombiler yıllık bakımı 50 tl iken kimileri 150 tl ben ferroli aldım yeni 4 ay oldu 5 yıl garantisi var
 
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
1,027
öncelikle kombi.com firmasına kesinlikle güvenebilirsiniz,
ben adresime yakın oldugu için bizzat gidip seçerek satın alıp montaj yaptırmıştım.
orada cem yılmaz adinda bir kişi çok yardımcı olmuştu
hatta bir çok teknik soruma da yanıt vermişlerdi,donanımlı bir insan kendisi
istanbul / bahçelievlerde olan bu firma fiyat olarakta oldukça ekonomik fiyatlara kombi satıyor.
benim tercihim viessmann olmustu,çok sessiz ve sağlam bir alman icadidir kendisi :))
ama derseniz ki yerli mali olsun servis problemim olmasın yaşadıgım kentte veya yerde
o vakit demirdöküm bence eniyi tercihtir kanımca,
şimdiden hayırlısı olsun
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
Arkadaşlar eve doğalgaz geldi. Kombi konusunda sizlerden tavsiyelerinizi bekliyorum, buralarda araştırdım fiatlar net e göre çok fazla nerdeyse 500 tl oynuyor.http://www.kombi.com/urun.php?prod=...-Yogusmali-Kombi-(20640kcal/h)-24kw-20640--51 http://www.kombitoptancisi.com/Komb...ı/ariston-genus-premium-24-kw-yogusmali-kombi , bunlar burda 2200 tl sizce bu satıcılar güvenilirmi.
mustafa kardeşim ben gogalgazcıyım ispartada ilk kombi tesisatını 1996 da ben yapmıştım lpg ile çalıştırmıstım bu arıston kombiler piyasadaki çok kombiden iyidir ve emsallerinden uygundur istersen benimle irtibata geç bu yoguşmalı kombileri sana daha uygun fiattan burdan gönderebilirim özelden mesaj yazabilirsin tel 5322124353
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Ben de araştırdım araştırdım. ECA Confeo Premix-s olan modeli 1500tlye aldım 3-4 ay önce. O zamandan beridir de kullanıyorum. :) (kombi taze olduğu için arıza ya da servisi ile ilgili bir şey söyliyemeyeceğim)
Kombi alırken dikkat edeceğin şeyler.
Premix yoğuşmalı olsun.
Ek oda termostatları ucuz olanlardan olsun ( eca nın ki 300tl gibi bir fiyataydı)
Peteklerin evde mantolama yok ise genel metrekarenin %12si mantolama var ise %10u kadar olsun. Örnek 100m2 evde 10mt/tül petek kullanman gerekiyor. (misal odan 24m2, iki tane 120lik petek kullanmalısın)
Tesisatın mobil sistem olsun.
Kuzey cephedeysen içten de mantolama yapma şansın var ise en fazla tasarruf ile en fazla ısınırsın.
 
Katılım
14 Ocak 2012
Mesajlar
99
Evim 100 m2 7,5 metre petek var kendim döşedim duvar üstü 4 peteğe termostatik vana taktım şimdi kombi olarak ariston un yoğuşmalı modelini düşünüyorum yinede önerilerinizi bekliyorum.:silent:
 
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
ben dogal gaz ustasiyim sana 2lombi adi vericem visman ve buderus sasma kalitesuper vede yogusmali model al
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
415
eca kulanıcısıyım, geçen gün makina horuldamaya başladı.. servisi aradım garanti kapsamında su pompasını değiştirdiler sorun halloldu.. bence paraya kıy buderus yada viesman al, bu sektörün kralı bu iki marka
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
Evim 100 m2 7,5 metre petek var kendim döşedim duvar üstü 4 peteğe termostatik vana taktım şimdi kombi olarak ariston un yoğuşmalı modelini düşünüyorum yinede önerilerinizi bekliyorum.:silent:

100 metre kare yoğuşma için çok küük bir alan...yoğuşma sağlamak için evin en az 150-160 metre kare olması lazım ki gazın yoğuşması sağlansın...aksi takdirde yoğuşamlaı konmbi alsanız bile normal kombi gibi davranacaktır...

bu alemin en iyisi buderustur..viessman da aynı ayarda fakat fiyatları da güzeldir...ben 3 sene önce demirdöküm nitro aldım ok memnunum. bir diğer arkadaşın bahsettiği ECA da iyidir...alırken ikisi arasında kalmıştım...

dikkat edeceğin çift eşanjörlü olsun..olmayan kombilerde banyo da sıcak suyu açtığında kalorifere sıcak su yollamıyo sanırım...yanlış da biliyo olabilirim ama araştırıken herkesin dikkat ettiği çift eşanjörlü olması...ariston beyaz eşya markası kombisine falan güvenemem aıkçası..
 
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
100 metre kare yoğuşma için çok küük bir alan...yoğuşma sağlamak için evin en az 150-160 metre kare olması lazım ki gazın yoğuşması sağlansın...aksi takdirde yoğuşamlaı konmbi alsanız bile normal kombi gibi davranacaktır...

bu alemin en iyisi buderustur..viessman da aynı ayarda fakat fiyatları da güzeldir...ben 3 sene önce demirdöküm nitro aldım ok memnunum. bir diğer arkadaşın bahsettiği ECA da iyidir...alırken ikisi arasında kalmıştım...

dikkat edeceğin çift eşanjörlü olsun..olmayan kombilerde banyo da sıcak suyu açtığında kalorifere sıcak su yollamıyo sanırım...yanlış da biliyo olabilirim ama araştırıken herkesin dikkat ettiği çift eşanjörlü olması...ariston beyaz eşya markası kombisine falan güvenemem aıkçası..
7metre petekten sonra verim aliniyor. yogusmali kombi candir. :)
 
Katılım
19 Kas 2012
Mesajlar
499
eger buderus almaya karar verirsen bosh al buderusla bırebır aynıdır içleri dış kasasının şekilleri deiğik göstergeler falan filan o beyaz kapağı sötüğünüzde içinde buderus logoları barkotlarını göreceksiniz zaen servıslerıde aynı ıkısınınde daikın falan. bosh buderustan baya ucuz onun ıcın bosh alın dıyorum marka imajına boşa para harcamayın ben eca proteus kullandım 2 yıl 40 derecede kullandım butun kıs 110 lırayı gecmedı gecen yıl eca da guzel bır marka ve kombıdir
 
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
eger buderus almaya karar verirsen bosh al buderusla bırebır aynıdır içleri dış kasasının şekilleri deiğik göstergeler falan filan o beyaz kapağı sötüğünüzde içinde buderus logoları barkotlarını göreceksiniz zaen servıslerıde aynı ıkısınınde daikın falan. bosh buderustan baya ucuz onun ıcın bosh alın dıyorum marka imajına boşa para harcamayın ben eca proteus kullandım 2 yıl 40 derecede kullandım butun kıs 110 lırayı gecmedı gecen yıl eca da guzel bır marka ve kombıdir

yaniliyosun ben buderus firmasinda ustayim bosc buderusu satin aldi gecensene. ayni cati altinda birlestiler bu ara 2kombide manisada uretilip dunyaya dagitiliyor. kucuk bir ayrinti demir dokum vailanta satildi yerli degil artik bide petek alirsaniz mutlaka eca yada demir dokum alin 10 numara isiyi yayiyor
 
Katılım
19 Kas 2012
Mesajlar
499
buderus ve bosh satan bayi tanıdığım var kombılerı karsılastırmak ıcın standına dort kombı koymuslar ıkısı bosh ıkısı buderus dış kapak ve gösterge panelleri haricinde ikisininde içi birebir aynı ıkısıde aynı fırma ıkısıde aynı fabrıkada uretılıyor mezit bey farklı bırsey demıyorum zaten fıayat olarakda bosh ucuz oluyor ben kendı görduklerıme ınanırım sadece.
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Buna göre 10 sene önce beko fabrikasında çalışmıştım ( ozamanlar tüplü flat tvler meşhurdu) Benim çalıştığım fabrikadan 21 marka çıkıyordu. Lg de Profilo da Grundig de beko da arçelik de ve daha adını hatırlamadığım envai çeşit marka üretiyordu fabrika. Şimdi dışarıdan bakan düz mantıkla ikisi de aynı markaya para verme diyecektir ama işin aslı öyle değil. Her modelin her markanın tüpünden tutunda içindeki özelliklere, üstünde kullanılan parçalara, plaket büyüklüğüne kadar fark vardı. 82 ekran alanlar hala kullanıyordur o bekoları, bu iş biraz da segment belirleyip pazar stratejisi ile de ilgili.

Eca proteus bildiğim kadarı ile çift eşanjörlü ama klasik hermetik kombi. şöyle bir yazı vardı.

Bu konudaki yazım mümkün olduğunca teknik dışı ve biraz uzun olacak.

Öncelikle yoğuşmalı kombilerle yoğuşmasız kombiler arasında bilinmesi gerekecek en önemli konu şudur ki yoğuşmalı kombiniz %0 yoğuşma yapsa dahi size %1 ile %10 arasında bir tasarruf sağlayacaktır.

Bunun dışında kombiye adını veren özelliği olan yoğuşma olayı bacadan atık gazla birlikte çıkan buharı sıcak su olarak içeriye (yoğuşma tankına) alarak radyatörlerde soğuyup geri dönüş yapan suyla buluşturur ve yoğuşmadan dönen soyun sıcaklığı dönüş suyyundan daha yüksek ısıda olduğu sürece dönüş yapan suyu bir nebze ısıtmasıyla gerçekleşen bir olaydır.

Türkiyede bu konu muallakta olan her bayi ve servisin farklı bir yorum yapabileceği boyutlardadır.

Çoğu firma tekliflerini düşürebilmek müşteriye daha cazip fiyatlar verebilmek adına müşterilerini yanıltarak hermatik cihazlara yönlendirmektedirler ki u sadece satış politikalarıdır.

A.firması işi biliyordur evi ölçer biçer gerekli hesaplamaları yapıp yoğuşmalı cihazı önerir ve fiyatını ona göre verir örneğin 100 m2 eve 4000 tl
B.firması işin çakalıdır evi ölçer biçer hesaplamalarını yapar ve son olarak aklında şu ibare vardır. kar marjımı düşürmeden teklifi uygun vermeliyim. yada elimdeki malı satmalıyım zihniyetiyle 3500 tl teklif verir ve teklifi verirken diğer malıda kötülemeyi unutmaz.

Örneğin size söylenenleri baz alalım kafanızda oluşan ibare madem yoğuşmalı cihaz bu evde sarfiyatımı artırır neden 500 tl fazla verip bunu alayım ve sonradan fazla fatura ödeyeyim!

Ve netice 650 800 gibi fiyatlarla satılan sektörde müteahit kombisi dediğimiz kombileri taktırıp yarappi şükür der işin garibi bu cihazın verimliliğini dairede ölçme imkanınızda kesinlikle yok denecek kadar düşüktür.

Kombinizi alırken dikkat edeceğiniz unsurlar öncelikle kalite fiyat ve performanstır.

Örnek:
hermatik kombi xxxxxx özelliklere sahip xxxxxxx marka fiyat 1000 tl
yoğuşmalı kombi aynı özelliklere sahip aynı marka sadece yoğuşmalı. 1500 tl

Yukarıda belirtilen iki kombi arasında sadece yoğuşma ve fiyat farkı mevcuttur bu durumda dikkat edeceğiniz konu yoğuşmalı cihaza vereceğiniz extra ücreti ne kadar zamanda amotri edersiniz. (Aynı dizel araç alırken yaptığımız hesabı yapacağız)

ALdığınız cihazın arıza konusuna gelince yukarıda verdiğim dizel örneği bundada geçerlidir örneğin hermatikte olmayan turbo fan ve benzer değişiklikler mevcuttur arıza durumunda hermatiğe oranla yenileri daha pahalıya gelecektir.

Geçtiğimiz sene Kanada'da sütüdyo dairelere bile düşük kapasiteli yoğuşmalı kombiler uyguladık. Çünkü oralarda hermatik kombiler yürürlükten kaldırılmıştı.

Uzun lafın kısası istek 50m2 ister 500 m2 alanınız olsun ister mısır da ister kutuplarda yaşayın yoğuşmalı cihaz tasarruf yapmaz/yapamaz kelimesine kesinlikle inanmayın. Ama %1 ama %20 bulunduğu bölge ve şartlara bağlı olarak mutlaka tasarruf yapacaktır ki buna göre dizayn edilmiş ve donatılmıştır.

Bunun aksini iddaa eden herkezle istedikleri resmi kurum eşliğinde her türlü testlerini yaparım.

Geçtiğimiz ay bir kaza geçirdim ve bu geçen 1 aylık süreçte dünyaca ünlü bir kazan imalathanesinde makine mühendisi arkadaşlarla onlarca ölçüm yaptık ve bu ölçümlerde edindiğim tecrübeleri paylaştım.

Gene son karar sizlere aittir saygılarımla.
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
viessman diyorum... parçaları birazcık pahalı (mesela doldurma vanasına 80 lira verdim, zaten 5 senede başka eskiyen yeri olmadı) çok sessiz, verimli ve sağlam. buderus ta iyi diyorlar. ancak tekrar almam gerekiyor diğer evimiz için ve sanırım bu sefer yoğuşmalı uzaktan kontrollü bir -tekrar- viessman alacağım
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Sana tavsiyem kaliteli olduğunu idda eden markalardan uzak dur. Buderus wiesman helede vaillant. Yaklaşma bile. Nedeni ise basit. Servis ücretleri uçuk olduğu gibi servis haricinde ne usta ne parça bulman mümkün değil. İstediği fiyatı vermeye mecbursun. Küçük bir arıza 500-600 liralara kadar çıkabilir. E bunun üzerine 300 daha koyar yeni kombi alırsın.

Fiyat performans olarak en uygun olan Arsitondur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst