Klometre sayacı fazla gösterir mi ?

tcs

Katılım
4 Şub 2012
Mesajlar
288
Merhaba arkadaşlar geçen hafta mondial xtreme max cross aldım . Aldığımda ibre ve km bozuk olduğunu fark ettim relüktör bozuk çıktı 2 gün îçinde parça geldi değişti şimdide km fazla yazıyor gibime geldi . Yada ben yanılıyorum ama bugün markete gittim bir iki km fazladan yazdı sanki nasıl anlayacam ben bu işi bîlen varmı? Şuan km "00026->1" okla gösterdiğim yer beyaz olan yer acaba yanlışmı okuyom 26 km şuan
 
Katılım
24 Eyl 2011
Mesajlar
1,703
Beyaz olan yer 100 metrede bir atıyor diyerleri ise bir ,on yüz,ve binn olarak gidiyor
Altında motor olunca belkide ne kadar gezdiğinin farkına varmıyorsunudur :)
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
00026-1 den sonra 00026-9 yazdığında 800 metre,00028-1 yazdığında 2 km yol almışsın demektir...
 
Katılım
22 Şub 2012
Mesajlar
109
gps ile yada google earth(belki google map'de de vardır) üzerinden gittiğim mesafeyi ölç. ya da mesafesi belli olan bi aralıkta kontrol et km'yi. az gösterme ihtimali daha çok ama fabrika hatası varsa fazla gösterebilir belki.
 
Katılım
26 Ocak 2012
Mesajlar
75
Altın elbiseli adam, bazı motorların fazla gösterdiğini söylemişti.GPS ile kontrol ettiklerinde gerçek hızlarının daha düşük olduğunu görmüşler.Senin makinede de durum böyle olabilir.
 
Katılım
20 Mar 2005
Mesajlar
359
hız göstergesinin %10 civarı fazla göstermesi alışıldık bi durumda km saatinin fazla göstermesi değil. gps ile ölçmek en mantıklısı. yada trafik tabelalarından mesafeyi ölçebilirsin. mesela şuraya şu kadar km kaldı, sonraki tabelada şu kadar kaldı gibi tabelalardan ölçebilirsin.
 

tcs

Katılım
4 Şub 2012
Mesajlar
288
detaylı bi test yapıcam bakalım inşallah yanılıyorumdur
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
hızı fazlada gösterse km yi dogru göstermesi gerek. ana yollarda 5 kmlik ölçüm taberlaları vardır ben dek geldimi oradan bakarım. km yi yanlış gösteriyorsa redüktor motorun ön jantına uygun değildir. senin ön jant 21" usta denk getirdiğini takmış.
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
hızı fazlada gösterse km yi dogru göstermesi gerek. ana yollarda 5 kmlik ölçüm taberlaları vardır ben dek geldimi oradan bakarım. km yi yanlış gösteriyorsa redüktor motorun ön jantına uygun değildir. senin ön jant 21" usta denk getirdiğini takmış.
aynen zaten mondialler fln km fazla gösterir 130 yaptım derler 115dir halbuki:) bende öle diyodum cünkü arkadaşın yamahayla kıyaslayınca cok üzülmüştüm:Dkm cok sayıyosa ön teker ebatları vs dir başka motorla yan yana git öl japon olan
 

tcs

Katılım
4 Şub 2012
Mesajlar
288
hızı fazlada gösterse km yi dogru göstermesi gerek. ana yollarda 5 kmlik ölçüm taberlaları vardır ben dek geldimi oradan bakarım. km yi yanlış gösteriyorsa redüktor motorun ön jantına uygun değildir. senin ön jant 21" usta denk getirdiğini takmış.
parça orjinal fabrikadan geldi bayiden kendim aldım servise götürdüm öyle taktı onda bi sıkıntı yok .
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
yani okadar zamandır çinli motor kullanıyorum hızı dersen hepsi yanlış gösteriyor ama km yi yanlış ölçene raslamadığımdan aklıma dişli oranı yanlış olan bir redoktor takmış oldukları geliyor.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Hocam gps falan, kasma hiç öyle şeylere.
Gir google maps e, evini işaretle bakkalı benzinciyi vs. işaretle.
Orada yazıyor zaten 1,3 km, 2,1 km gibi.
Ondan sonra çık yola bak bakalım kaç km yapmışsın google la uyuşuyorsa bir sorun yok demektir :wiinkk:
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Altın elbiseli adam, bazı motorların fazla gösterdiğini söylemişti.GPS ile kontrol ettiklerinde gerçek hızlarının daha düşük olduğunu görmüşler.Senin makinede de durum böyle olabilir.

sadece motosiklet değil üretilen tüm kara araçlarında bu şekilde
otomobilde bile giderken misal ibre 100'de ama o anki hızımız gerçekten 95 vs oluyor.
göstergenin digital veya analog olması bir şeyi değiştirmiyor.

bir bakıma güzel birşey psikolojik olarak daha hızlı gittiğini var sayıyorsun.
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
şimdi arkadasın anlattıgı yaptıgı suratın yanlıs gosterıp gostermemısınden zıyade kat ettıgı mesafenın fazla gosterdıgını soyluyor.analog saatler yapıları ıtıbarı ıle basıt'tır surat'e nazaran mesafe olcerın hata payı daha azdır.sonucta bır tel ve 3 tane dıslı yardımı ıle mesafe hesaplanmaktadır.GPS ıle kesın mesafenı olcup karsılastırabılırsın.
 

tcs

Katılım
4 Şub 2012
Mesajlar
288
Evet arkadaşlar bugün itibariyle sorun çözülmüştür cep telefonu nun gps ile düz yolda ölçtük sorun yok tam çıkıyo
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst