Kızaklı Bariyerler Yaygınlaşıyor

Katılım
31 May 2009
Mesajlar
106
Kızaklı bariyer, gördüğünüz gibi içe doğru katman katman bölümlerden oluşuyor. Darbe anında, içeri katlanıyor ve etkiyi azaltıyor. Yapılan denemeler tatmin edici olunca, uygulama kent geneline yayıldı.

ESKİDEN GİYOTİN GİBİYDİ

Otoyollarda meydana gelen kazaların büyük kısmı, kontrolden çıkan araçların bariyerlere çarpmasıyla gerçekleşiyor. Özellikle de yol ayrımlarında, asfaltın orta yerine doğru uzanan bariyerler büyük tehlike oluşturuyor. Araçlar, sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesiyle işte bu yol ortasına uzanan bariyerlere çarpıyor, paramparça oluyor. Tabii aracın içinde bulunanlar da ağır yaralar alıyor. Özellikle de motosiklet sürücüleri risk altında. Zira bariyerlere çarparak hayatını kaybeden motosiklet kullanıcılarının sayısı hayli fazla.

DENEMELER BAŞARILI

İşte otoyollardaki bu tehlikeye karşı, yetkililer harekete geçti, raylı bariyer sistemi hayata geçirildi. Çarpma anında içeri doğru esneyerek aracın hızını ve çarpma etkisini azaltan, dolayısıyla hayat kurtaran bu kızak bariyerler önce, en kritik, en çok kaza olan noktalardaki yol ayrımlarına yerleştirildi. Birçok kazanın raylı bariyerlerle hafif şekilde atlatılması üzerine de sistem, kent geneline yayıldı. Son olarak da Okmeydanı’ndaki kavşak ayrımına darbe anında koruyucu olması için kızaklı bariyer konuldu. Olmayan yerler için de çalışmalar sürüyor.

Kaynak: Haberturk
 

Ekli dosyalar

  • bariyergiyotingibi.jpg
    bariyergiyotingibi.jpg
    34.4 KB · Görüntüleme: 10,926
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Onca insanın hayatını kaybetmesi ve yakınlarının acı çekmesi mi lazımdı bunların yapılması için. :pr:
 
Katılım
28 Kas 2005
Mesajlar
1,910
Yol kenarlarındaki bariyerlerin de elden geçirilmesi lazım.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
malumunuz bariyer ; demirleri yere sabitlenmiş (çakılmış) kazık demirlerine monte edilmiş plakalardan oluşuyor...bizi öldüren bu bariyerlerin altındaki giyotin görevi gören ana kazık demirleri ...kazada düşen beden bu kısımlara çarptığından ilk darbeyi alıp uzuv kaybı kaynaklı kanama dolayısıyla hastaneye yetiştirilemeden rahmete kavuşuyor...ama kimse bu çakılı demirlerin üst kısımlarındaki tehlikenin farkında değil...çoğu motorcu emniyet şeridinde ilk darbeyi alıyor ve bu bariyerlerin üst kısımlarına resmen çivileme düşüyor...en ağır darbe ve risk aslında üst kısım da...çok basit...bu bariyerler yerine beton kullanılmalı...şeridler birbirini görmeyecek şekilde yüksek olursa yola konsantre artar...hiçbir arac karşı şeride geçemez...beton bariyerler bence bu iş için birebir çözümdür...ne dersiniz...ama eğimli betonlar...
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
528
malumunuz bariyer ; demirleri yere sabitlenmiş (çakılmış) kazık demirlerine monte edilmiş plakalardan oluşuyor...bizi öldüren bu bariyerlerin altındaki giyotin görevi gören ana kazık demirleri ...kazada düşen beden bu kısımlara çarptığından ilk darbeyi alıp uzuv kaybı kaynaklı kanama dolayısıyla hastaneye yetiştirilemeden rahmete kavuşuyor...ama kimse bu çakılı demirlerin üst kısımlarındaki tehlikenin farkında değil...çoğu motorcu emniyet şeridinde ilk darbeyi alıyor ve bu bariyerlerin üst kısımlarına resmen çivileme düşüyor...en ağır darbe ve risk aslında üst kısım da...çok basit...bu bariyerler yerine beton kullanılmalı...şeridler birbirini görmeyecek şekilde yüksek olursa yola konsantre artar...hiçbir arac karşı şeride geçemez...beton bariyerler bence bu iş için birebir çözümdür...ne dersiniz...ama eğimli betonlar...

:cat::cat::cat::cat: abi ağzına sağlık lafı klavyemden aldın
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst