Kışın İlk Çalıştırma Sorunu & AKÜ Çözümleri...

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
830
Aynı sorun bende de var ama neyseki TVS nin ayak marşı var canavar gibi her akü arızasında veriyorum ayaktan çoşkuyu bence ayak marşı taktırmanın bi yolunu bulmak lazım cbf ye
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
benim motor da 1 gün yatınca çalışmıyor dediğin gibi. ilk marşta yarım gaz veriyorum.scooter orta sehpaya alıyorum. aldığı anda gazı oynatmıcaksın. senin verdiğin gaz oranında çalışmıyor motor daha düşük devirde çalışıyor ama gaz yüksek. o haliyle bi 10-15sn çalıştıktan sonra hafif hafif ara gazıyla deviri yükseltiyorum o zaman rolantiye giriyo. otomatik jiklesi de devreye geçiyor. ancak öle oluyor. 2. ya da 3. marş kaldımı 2 kere ayak marşı atıyorum sona bi daha elektrik marşı tamamdır :)


peki şunu sorayım...olaki bu sorun yüzünden scooter çalışmadı...ne yapıcaksın...şarj durumuda yok o an mesela...scooterın sen sevmediğim yanıda bu...vurduramıyosun......hani ayak marşıda olmasa yalan olucak...

hakketten mete abi bendede var bu sorun aküde değişmişti hatta şarjda ettirdim bi kaç gün iyi hava bugünlerde buz kesince yine zırtladı marş ölüyor resmen. şu lambaların akımını kesme işi aklıma yatmadı değil ama sabah sabah uğraşılmazki yeri kötü.. Allahım sana şükürler olsun cbf gibi bizide ayak marşından yoksun bırakmadığın için:p

valla ayak marşı için diyodumki Honda malına güveniyor...nah güveniyomuş...:ppezevenk çalışmıyo...ilk akımda şanslıysam aldı...yoğsam ben alıyom akımı elime...:queen:

Valla akü ve elektrik konusunda pek bilgim olmamakla beraber..
Kuru aküler bakım gerektirmeyen olarak biliyorum..

Ben bi tane japon aldım..Kurtuldum..
Piyasada genelde kuru akü olduğunu satıldığını
ve bakımlı (takviye sulu) olanlarında
pek râğbet edilmediğini elektrikçim söylemişti..

Hayabusa alacaksan yinede akü al derim...:wiinkk:

bak kuru akü alıyom...sora bi poroblem çıkarsa karışmam...:p

ayırttık, sonra iptal ettik. Olcaya sor. o anlatsın.
yalan mı söylüyoruz keko. :bounce:

bana laf atmadan önce biraz düşün. :bounce:
benim motora kanuniden parça bulup takıyoruz. :cat:
ileride sen ne m.k yiyeceksin, onu düşün. :queen:

hep öyle olur...kaporan yanmadımı...yoğsam listemi hazırladınız...:p senin neyine be enduro...:pbi alda kurtulam senden...

Dipnot: Deli olacam arkadaşlar..Mesajımda değişiklik yapamıyorum..:silent:

Lütfen mod arkadaşlar bu problemime bi çare olsun..
Tam 5 gündür hatalı yazılan mesajlarımda değiştir butonuna
tıklayıp değişiklik yaptığımda '' değişiklik kabul edilmiyor'' diye
bir yazı penceresi çıkıyo..


değiştir olayının bir limiti var...o limiti geçersen bir süre askıda oluyor o buton...


bende ybr125 forumundan öğrenmiştim. bugün denedim olumlu sonuç verdi :) benzin musluğunu kapatıyorum. ayak marşını yavaşça 3 kere pompalıyorum. sonra musluğu ve ve kontağı açıp marşa basıyom.(jiklede açık tabi) çalışıyo:cherry:


ayak marşı yok valla...olsa denerdim...


soğukta çalıştırma gerçekten sıkıntı
akünün kısa sürede bitmemesi için, motorun akü yuvasına sığacak en büyük amperli aküyü takmak çözüm olabilir:cat:
jikle kullanımıda önemli, rutubetten dolayı bujinin üzeri nemlediyse eyer, jikle çekiliyken karbüratörden gelen zengin karışım malumunuz benzin ağırlıklı olacaktır
bujiden gelen ateşleme düşük olduğu taktirde yanma evremizde yalan olacak tabi:)

bide motoru vitese takıp yarım debriyajla pistonu bikaç tur döndürecek kadar ittirsek ve soora marşa bassak, soorada jikleyi açıp marş versek zannediyorum çalışmada rahatlık sağlanır:cat:


Gkn valla kanka sen anlıyon bu işlerden...saksı çalışıyo valla hep derim...:cat:

Aynı sorun bende de var ama neyseki TVS nin ayak marşı var canavar gibi her akü arızasında veriyorum ayaktan çoşkuyu bence ayak marşı taktırmanın bi yolunu bulmak lazım cbf ye


valla 2008 lerde devir göstergesi birde ayak marşı olurmu acep dicem ama olmaz...:p4-5 yıl bunu görücez yollarda...Adı Honda Kışın Jane Fonda...:p

sizin bu TVS lerinizde maşallah Uzaya çıkan ilk motor olacak ya hadi hayırlısı...yere göğe sığmıyor bu apache yav sametrıx...:pondan uzaya çıkcak artık...:p
 
Katılım
29 Tem 2007
Mesajlar
3,386
peki şunu sorayım...olaki bu sorun yüzünden scooter çalışmadı...ne yapıcaksın...şarj durumuda yok o an mesela...scooterın sen sevmediğim yanıda bu...vurduramıyosun......hani ayak marşıda olmasa yalan olucak...
valla ayak marşı için diyodumki Honda malına güveniyor...nah güveniyomuş...:ppezevenk çalışmıyo...ilk akımda şanslıysam aldı...yoğsam ben alıyom akımı elime...:queen:

o konuda haklısın bak. ayak marşını akıl etmiş de düşünmüş ayak marşını cbf'ye koymayı unutmuş. :queen::queen: o anda o mühendis kesin sevgilisi geldi yanına. sürtündü cilve filan yaptı... ertesi sabah verdi resimleri. düşündü sona sona " ah bee ulen nası unuttum ayak marşı koymadık motora:cyclopsan" ama iş işten geçti. metehan çoktan aldı motoru :mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
o konuda haklısın bak. ayak marşını akıl etmiş de düşünmüş ayak marşını cbf'ye koymayı unutmuş. :queen::queen: o anda o mühendis kesin sevgilisi geldi yanına. sürtündü cilve filan yaptı... ertesi sabah verdi resimleri. düşündü sona sona " ah bee ulen nası unuttum ayak marşı koymadık motora:cyclopsan" ama iş işten geçti. metehan çoktan aldı motoru :mrgreen::mrgreen:

aynen öle gelişti bencede...:pbi cilveye ayak marşı unutmuş keko...yani orda operasyon olsa moturumuz olacak Kanunı rokko ayarı bişey...:queen:
 
Katılım
20 Şub 2006
Mesajlar
1,105
Arkadaşlar benim düldül cbf 150 bu aralar akü kaynaklı sorunlar yaşatıyor...ilk aldı aldı akımı...almadımı bidaha akım makım vermiyor...sinek gibi vız vız ediyor akım ambiansı...motorum dışarıda kalmak durumunda...brandası falan var ama 0 derecede Ocak Şubat ayında bu şekilde dışarıda duracak...12.000 bakımın yaptırdım...bujiyide değiştirdik...biraz farketti düzeldi gibi oldu ama yinede KAR yağmaya havalar 0 dereceye inmeye başladı...ayak marşıda yok biliyorsunuz...çalıştı çalıştı...çalışmadı rampa aşağı vurdurucaz artık...e kış heryer nası salıcaz karda kıyammete aşağılara...bana bir çözüm bulsanız...bunun bir çözümü yokmudur...

Kuru tip akü veya amperimden 2 fazla amperli bir akü taktırsam sorun çözülürmü...

yada motoruma akü çevresini bir şekilde sarsam sarmalasam dış soğuktan etkilenmesin diye arabesk bir çözümmü olur...:pale:

Honda akü onda değilmiş...:pmalumunuz Çin malı bişey...:potomatik jigle olsada heç uğraşmasam şunlarla...satacam 1000RR alıcam vallahi...:p

yaza bombeyi patlatırsam şaşırmayın...:bounce:

enjeksiyonlu motor olmadan aman deyim otomatik jikleye güvenme başına bela alırsın mete abi..

diğer akü problemin için ise sadece kaliteli bi akü alman yeterli..çünkü motorun hergün çalışıyo şarj oluyor yani.sabahleyin ister 2 bas ister 3 farketmez aküne bişey olmaz yani kolay kolay:cat:
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
bu arada yeni dikkatimi çekti
yüksek amperli akü alıcaksanda mutlaka kuru al:wiinkk:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
enjeksiyonlu motor olmadan aman deyim otomatik jikleye güvenme başına bela alırsın mete abi..

diğer akü problemin için ise sadece kaliteli bi akü alman yeterli..çünkü motorun hergün çalışıyo şarj oluyor yani.sabahleyin ister 2 bas ister 3 farketmez aküne bişey olmaz yani kolay kolay:cat:

ok kanka sağol...:cat:

bu arada yeni dikkatimi çekti
yüksek amperli akü alıcaksanda mutlaka kuru al:wiinkk:

kuru taktırcam gibi abi zaten...gidişat o...ben gelemem böle işlere...:pale:
 
Katılım
12 Kas 2006
Mesajlar
2,878
Metehan abicim sana ne dıyorum sat onu artık :D sana sole 1000rr alcaz aye abınınkınden :D
 
Katılım
16 Mar 2006
Mesajlar
376
valla arkadaşlar ayak marşı olanlar şanslı benim motorun akü yerinde takılı olmasa bile ayak marşıyla çalışıyo kanuniyi begenmeyenlere duyrulur :)
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
ben perşembe günü ilk kar yağınca bindim ilk marşta çalıştı bizim kanuni hazretleri:mrgreen: sonra ışıkta beklerken stop eder gibi oldu bende verdim gazı,verdim gazı :queen: şimdi yatıyor 2 gündür binmiyorum.bakalım çalışacakmı:silent:
sende araba vardı ne oldu şirketin?? en iyisi ayak marşlı bişey al abicim:cat:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
valla arkadaşlar ayak marşı olanlar şanslı benim motorun akü yerinde takılı olmasa bile ayak marşıyla çalışıyo kanuniyi begenmeyenlere duyrulur :)


hadi temem çalıştırdın ya sonrası...:p

ben perşembe günü ilk kar yağınca bindim ilk marşta çalıştı bizim kanuni hazretleri:mrgreen: sonra ışıkta beklerken stop eder gibi oldu bende verdim gazı,verdim gazı :queen: şimdi yatıyor 2 gündür binmiyorum.bakalım çalışacakmı:silent:
sende araba vardı ne oldu şirketin?? en iyisi ayak marşlı bişey al abicim:cat:


ya bir kere alsın sonrası kolay oluyor...:pale:araba emrimde kanka...ama karda kıyamette biyere vurursak sakata gelirim...:p
 
Katılım
25 Mar 2007
Mesajlar
563
Arkadaşlar benim düldül cbf 150 bu aralar akü kaynaklı sorunlar yaşatıyor...ilk aldı aldı akımı...almadımı bidaha akım makım vermiyor...sinek gibi vız vız ediyor akım ambiansı...motorum dışarıda kalmak durumunda...brandası falan var ama 0 derecede Ocak Şubat ayında bu şekilde dışarıda duracak...12.000 bakımın yaptırdım...bujiyide değiştirdik...biraz farketti düzeldi gibi oldu ama yinede KAR yağmaya havalar 0 dereceye inmeye başladı...ayak marşıda yok biliyorsunuz...çalıştı çalıştı...çalışmadı rampa aşağı vurdurucaz artık...e kış heryer nası salıcaz karda kıyammete aşağılara...bana bir çözüm bulsanız...bunun bir çözümü yokmudur...

Kuru tip akü veya amperimden 2 fazla amperli bir akü taktırsam sorun çözülürmü...

yada motoruma akü çevresini bir şekilde sarsam sarmalasam dış soğuktan etkilenmesin diye arabesk bir çözümmü olur...:pale:

Honda akü onda değilmiş...:pmalumunuz Çin malı bişey...:potomatik jigle olsada heç uğraşmasam şunlarla...satacam 1000RR alıcam vallahi...:p

yaza bombeyi patlatırsam şaşırmayın...:bounce:
abi senin honda böyle yapıyosa benim pala remzini hiç çalışmaması lazım1.olmadı 2.marşta alıyo:cherry:sen en iyisi aküyü sök ewe götür soğukta bitiyo herhalde..
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
345
sulu aku sicaklik farkindan cok etkilenir
en basit kuru aku ile bile degistirseniz cok farkedecektir. (test edildi:) )

ureticinizin tavsiye ettigi amper ve voltajda aku kullanmak daha akillica olacaktir.
 
Katılım
29 Ağu 2007
Mesajlar
3,602
Benim motorda 6 gündür yatıyor şu yağmur çamur kalksada bir kaç tur atıp aküyü şarz ettirsek birde ayakla çalıştı çalıştı çalışmazsa vurduracam bu sefer.
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Genelde uzun süreli çalıştırılmayan makinalarda olan tipik bir
sorun olarak bakılmalı konuya...
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Handrosum akımçekerim amperajgüzelim:p

Sulu Akü tabir edilenler sıcaklıktan çok fazla etkilenirler. Bir de bu akülerde kullanılan Kurşun plakaların kaliteleri düşük ise (saf kurşun oranı az, yani Hurda Kurşundan imal..) kapasiteleri yerlerde sürünür. Kuru Tip yabir edilenler ise reaksiyonunu kapalı hücrelerde bir Jel içinde gerçekleştirirler ve soğuk havalardan çok fazla etkilenmezler. Çok fazla etkilenmezler desemde, sonuçta kimyasal reaksiyon ile akım üretildiğinden ve kimyasal reaksiyonlarda Sıcaklık bir Katalizör olduğundan yine de tölere edilebilir bir kapasite düşüşü olacaktır elbet.

Tavsiyem, biraz pahalıca ve piyasada kabul görmüş bir Kuru Tip akü alman olacaktır. Çok uzun süreler motoru çalıştırmadan tutmazsan hiçbir sorun yaşamassın:cat:

Bol Amperajlı, Voltajlı, Full ambianslı sürüşler dilerim:p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst