benim motor da 1 gün yatınca çalışmıyor dediğin gibi. ilk marşta yarım gaz veriyorum.scooter orta sehpaya alıyorum. aldığı anda gazı oynatmıcaksın. senin verdiğin gaz oranında çalışmıyor motor daha düşük devirde çalışıyor ama gaz yüksek. o haliyle bi 10-15sn çalıştıktan sonra hafif hafif ara gazıyla deviri yükseltiyorum o zaman rolantiye giriyo. otomatik jiklesi de devreye geçiyor. ancak öle oluyor. 2. ya da 3. marş kaldımı 2 kere ayak marşı atıyorum sona bi daha elektrik marşı tamamdır![]()
hakketten mete abi bendede var bu sorun aküde değişmişti hatta şarjda ettirdim bi kaç gün iyi hava bugünlerde buz kesince yine zırtladı marş ölüyor resmen. şu lambaların akımını kesme işi aklıma yatmadı değil ama sabah sabah uğraşılmazki yeri kötü.. Allahım sana şükürler olsun cbf gibi bizide ayak marşından yoksun bırakmadığın için![]()
Valla akü ve elektrik konusunda pek bilgim olmamakla beraber..
Kuru aküler bakım gerektirmeyen olarak biliyorum..
Ben bi tane japon aldım..Kurtuldum..
Piyasada genelde kuru akü olduğunu satıldığını
ve bakımlı (takviye sulu) olanlarında
pek râğbet edilmediğini elektrikçim söylemişti..
Hayabusa alacaksan yinede akü al derim...:wiinkk:
ayırttık, sonra iptal ettik. Olcaya sor. o anlatsın.
yalan mı söylüyoruz keko. :bounce:
bana laf atmadan önce biraz düşün. :bounce:
benim motora kanuniden parça bulup takıyoruz. :cat:
ileride sen ne m.k yiyeceksin, onu düşün. :queen:
Dipnot: Deli olacam arkadaşlar..Mesajımda değişiklik yapamıyorum..:silent:
Lütfen mod arkadaşlar bu problemime bi çare olsun..
Tam 5 gündür hatalı yazılan mesajlarımda değiştir butonuna
tıklayıp değişiklik yaptığımda '' değişiklik kabul edilmiyor'' diye
bir yazı penceresi çıkıyo..
bende ybr125 forumundan öğrenmiştim. bugün denedim olumlu sonuç verdibenzin musluğunu kapatıyorum. ayak marşını yavaşça 3 kere pompalıyorum. sonra musluğu ve ve kontağı açıp marşa basıyom.(jiklede açık tabi) çalışıyo:cherry:
soğukta çalıştırma gerçekten sıkıntı
akünün kısa sürede bitmemesi için, motorun akü yuvasına sığacak en büyük amperli aküyü takmak çözüm olabilir:cat:
jikle kullanımıda önemli, rutubetten dolayı bujinin üzeri nemlediyse eyer, jikle çekiliyken karbüratörden gelen zengin karışım malumunuz benzin ağırlıklı olacaktır
bujiden gelen ateşleme düşük olduğu taktirde yanma evremizde yalan olacak tabi
bide motoru vitese takıp yarım debriyajla pistonu bikaç tur döndürecek kadar ittirsek ve soora marşa bassak, soorada jikleyi açıp marş versek zannediyorum çalışmada rahatlık sağlanır:cat:
Aynı sorun bende de var ama neyseki TVS nin ayak marşı var canavar gibi her akü arızasında veriyorum ayaktan çoşkuyu bence ayak marşı taktırmanın bi yolunu bulmak lazım cbf ye
peki şunu sorayım...olaki bu sorun yüzünden scooter çalışmadı...ne yapıcaksın...şarj durumuda yok o an mesela...scooterın sen sevmediğim yanıda bu...vurduramıyosun......hani ayak marşıda olmasa yalan olucak...
valla ayak marşı için diyodumki Honda malına güveniyor...nah güveniyomuş...pezevenk çalışmıyo...ilk akımda şanslıysam aldı...yoğsam ben alıyom akımı elime...:queen:
o konuda haklısın bak. ayak marşını akıl etmiş de düşünmüş ayak marşını cbf'ye koymayı unutmuş. :queen::queen: o anda o mühendis kesin sevgilisi geldi yanına. sürtündü cilve filan yaptı... ertesi sabah verdi resimleri. düşündü sona sona " ah bee ulen nası unuttum ayak marşı koymadık motora:cyclopsan" ama iş işten geçti. metehan çoktan aldı motoru :mrgreen::mrgreen:
Arkadaşlar benim düldül cbf 150 bu aralar akü kaynaklı sorunlar yaşatıyor...ilk aldı aldı akımı...almadımı bidaha akım makım vermiyor...sinek gibi vız vız ediyor akım ambiansı...motorum dışarıda kalmak durumunda...brandası falan var ama 0 derecede Ocak Şubat ayında bu şekilde dışarıda duracak...12.000 bakımın yaptırdım...bujiyide değiştirdik...biraz farketti düzeldi gibi oldu ama yinede KAR yağmaya havalar 0 dereceye inmeye başladı...ayak marşıda yok biliyorsunuz...çalıştı çalıştı...çalışmadı rampa aşağı vurdurucaz artık...e kış heryer nası salıcaz karda kıyammete aşağılara...bana bir çözüm bulsanız...bunun bir çözümü yokmudur...
Kuru tip akü veya amperimden 2 fazla amperli bir akü taktırsam sorun çözülürmü...
yada motoruma akü çevresini bir şekilde sarsam sarmalasam dış soğuktan etkilenmesin diye arabesk bir çözümmü olur...ale:
Honda akü onda değilmiş...malumunuz Çin malı bişey...
otomatik jigle olsada heç uğraşmasam şunlarla...satacam 1000RR alıcam vallahi...
yaza bombeyi patlatırsam şaşırmayın...:bounce:
enjeksiyonlu motor olmadan aman deyim otomatik jikleye güvenme başına bela alırsın mete abi..
diğer akü problemin için ise sadece kaliteli bi akü alman yeterli..çünkü motorun hergün çalışıyo şarj oluyor yani.sabahleyin ister 2 bas ister 3 farketmez aküne bişey olmaz yani kolay kolay:cat:
bu arada yeni dikkatimi çekti
yüksek amperli akü alıcaksanda mutlaka kuru al:wiinkk:
Metehan abicim sana ne dıyorum sat onu artıksana sole 1000rr alcaz aye abınınkınden
![]()
mete abime cbf500'de gider ama istemez ki![]()
valla arkadaşlar ayak marşı olanlar şanslı benim motorun akü yerinde takılı olmasa bile ayak marşıyla çalışıyo kanuniyi begenmeyenlere duyrulur :)
ben perşembe günü ilk kar yağınca bindim ilk marşta çalıştı bizim kanuni hazretleri:mrgreen: sonra ışıkta beklerken stop eder gibi oldu bende verdim gazı,verdim gazı :queen: şimdi yatıyor 2 gündür binmiyorum.bakalım çalışacakmı:silent:
sende araba vardı ne oldu şirketin?? en iyisi ayak marşlı bişey al abicim:cat:
abi senin honda böyle yapıyosa benim pala remzini hiç çalışmaması lazım1.olmadı 2.marşta alıyo:cherry:sen en iyisi aküyü sök ewe götür soğukta bitiyo herhalde..Arkadaşlar benim düldül cbf 150 bu aralar akü kaynaklı sorunlar yaşatıyor...ilk aldı aldı akımı...almadımı bidaha akım makım vermiyor...sinek gibi vız vız ediyor akım ambiansı...motorum dışarıda kalmak durumunda...brandası falan var ama 0 derecede Ocak Şubat ayında bu şekilde dışarıda duracak...12.000 bakımın yaptırdım...bujiyide değiştirdik...biraz farketti düzeldi gibi oldu ama yinede KAR yağmaya havalar 0 dereceye inmeye başladı...ayak marşıda yok biliyorsunuz...çalıştı çalıştı...çalışmadı rampa aşağı vurdurucaz artık...e kış heryer nası salıcaz karda kıyammete aşağılara...bana bir çözüm bulsanız...bunun bir çözümü yokmudur...
Kuru tip akü veya amperimden 2 fazla amperli bir akü taktırsam sorun çözülürmü...
yada motoruma akü çevresini bir şekilde sarsam sarmalasam dış soğuktan etkilenmesin diye arabesk bir çözümmü olur...ale:
Honda akü onda değilmiş...malumunuz Çin malı bişey...
otomatik jigle olsada heç uğraşmasam şunlarla...satacam 1000RR alıcam vallahi...
yaza bombeyi patlatırsam şaşırmayın...:bounce:
amanın abi yapma etme...7750 ye var valla mimardan almıyom...napcam ben onu başıma belamı alacam...![]()