Kimse Yapamaz :)

Katılım
13 May 2005
Mesajlar
1,862
Motosikleti
Su Motoru
Hodri meydan Windows işletim sisteminizde CON adında bir klasör açmayı deneyin veya herhangi birşeyin ismini con ile değiştirmeyi :). Yapana hediye var :p ...
 
Katılım
8 Tem 2004
Mesajlar
7,735
untitled19ul.jpg


:bounce:
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
pro fotoşop canım benim :)

Bu arada sadece con değil böle en az 10 kelime var isim olarak veremeyeceğiniz. Hatırlamadım ama şimdi
 
Katılım
13 May 2005
Mesajlar
1,862
Motosikleti
Su Motoru
Günaydın diyen elemana saygılar :p. Abi MCE belgesi olan arkadaşlara dün bununla ilgili mail geldi. Merak ediyorum Microsoft mühendislerinden önce mi öğrendin sen bu açığı :cherry:. Neyse Pro ayıp sanada ayıp :p ...
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Metal bu konuyu 1 sene önce filan duydum ben, yeni değil ki.
 
Katılım
23 Ocak 2006
Mesajlar
2,761
:pr: Yaa sizin işiniz yokmu
:pr: sizin yüzünüzden bilgisayarımı kırıp camdan attım:queen:
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Bilgisayarınızın hiç bir klasöründe adı con olan bir klasör/folder yaratamıyorsunuz.

Deneyin görün.

Peki ne demek oluyor bu? Google da "con folder" şeklinde aradığınızda karşımıza gelen sitelerden çeviri yapalım.


Demek ki MS-DOS denilen tarihi canavar halen bilgisayarlarımıza hükmediyor. Sistem içinde tanımlanmış olan,
NUL, AUX, CON, COM1-4, LPT1-3, ve PRN kelimeleri DOS Device'ları. Bunlar IO.SYS de yeralıyordu.

CLOCK$ - Sistem saati
CON - Console; ekran ve klavye giriş çıkışlarını yakalamak kontrol etmekhandle input and output
AUX ya da COM1 - Birincil Seri portlar
COM2, COM3, COm4... Diðer seri portlar
LPT1 ya da PRN - Ýlk Printer portlarý
NUL - Boþ portlar, boþ cihazlar
CONFIG$ - Açýklanmamýþ.

Öyleyse bu isimleri kullanamýyor muyuz?
Sihirli bir yol var

ADIM1: MS-DOS moduna geçin / Kýsaca Baþlat menüsünden çalýþtýr ve cmd
ADIM2: mkdir \\.\c:\con (sürücünüz C ise )
silmek için rmdir \\.\c:\con

tabii con yerine diðer rezerve kelimeleri seçebilirsiniz.


Alıntıdır...........
 
Katılım
13 May 2005
Mesajlar
1,862
Motosikleti
Su Motoru
Valla mail bana yeni geldi o zaman beni tınlamıyor Microsoft :cherry: ...
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
öle bi söledin ki ben becerdim ama siz beceremessiniz gibi
hırs yaptım bi an bee :p :p
 
Katılım
13 May 2005
Mesajlar
1,862
Motosikleti
Su Motoru
Autoexec.bat dosyasını ekrana kopyalar. (Con ekran için kullanılan isimdir. Ekrana kopyalamak içini göstermek anlamındadır.)Copy *.bat con, bat uzantılı tüm dosyaları ekrana kopyalar. COM1,COM2,LPT1 vb anakartın kullanığı veriyolu adları yada benzer şeylerin isimleriyle klasör oluşturamıyorsunuz. nul, con, aux, prn bunların hiçbirini isim olarak veremezsiniz. Bunlar msdosda device driver. Yani donanımı yükleyen bazı başlangıç satırları. Demek ki MS-DOS denilen tarihi canavar halen bilgisayarlarımıza hükmediyor. Sistem içinde tanımlanmış olan, NUL, AUX, CON, COM1-4, LPT1-3, ve PRN kelimeleri DOS Deviceları. Bunlar IO.SYS de yeralıyordu.

Alıntı:

CLOCK$ - Sistem saati
CON - Console; ekran ve klavye giriş çıkışlarını yakalamak kontrol etmek.
handle input and output AUX ya da COM1 - Birincil Seri portlar
COM2, COM3, COM4... Diğer seri portlar
LPT1 ya da PRN - İlk Printer portları
NUL - Boş portlar, boş cihazlar

Öyleyse bu isimleri kullanamıyor muyuz? Sihirli bir yol var

ADIM1: MS-DOS moduna geçin / Kısaca Başlat menüsünden çalıştır ve cmd
ADIM2: mkdir \\.\c:\con (sürücünüz C ise ), silmek için rmdir \\.\c:\con

tabii con yerine diğer rezerve kelimeleri seçebilirsiniz ...
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst