Kıbrıs'da Üniversite Okumak

Katılım
6 Şub 2013
Mesajlar
204
Merhaba MT Ailesi.Şu günlerde girdiğim üniversite sınavları sonucu KKTC'de Yakın Doğu Üniversitesi'nde Türkçe Öğretmenliği bölümü okumak istiyorum.

İnternette araştırdığım bazı bilgiler sonucu aklım son derece karışmış durumda. Kimileri gelme çok kötü bir yer derken kimileri çok güzel diye yorumlar yapmış.Bana detaylı bir şekilde bu konuyu anlatacaklara şimdiden teşekkür ederim.

Ayrıca yine internette araştırdığım bilgilere göre ulaşım konusunda arabanız veya bir taşıtınız olmaz ise çok rezillik çekeceksiniz diye bir söylenti var. Ulaşımımı bir bisikletle yapmayı düşünüyorum.Sizce ulaşım sorununu Kıbrıs'da bisiklet çözer mi ?

Ailemin yükünü bir nebze de olsa hafifletmek istediğimden çalışmak istiyorum. Bir öğrenciye göre iş imkanları nasıldır ?

Kısaca kafamda deli sorular var :silent:::sos:: Bana detaylı bir bilgi sunarsanız sevinirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------

Ev kiralarından yaşantıya kadar,günlük yapılabilecek faaliyetlerden insanlarının özelliklerine kadar tüm konuları merak ediyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Nis 2014
Mesajlar
3,048
Forumda Kıbrıs ta okuyan en az 2 arkadaşımız var başlığı görünce cevap vereceklerdir
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
Kıbrıs mezunu 2 mühendis ile karşılaştım, her ikisi de okulları 100% ingilizce olmasına rağmen ingiliççe konuşamıyorlardı.

En temel eğitimi bile veremiyorsa bu okullar bence gitmene gerek yok, başka alternatiflere bakarsan senin için daha iyi olur.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Ben Kıbrıs'ta askerlik Yaptım
Ne alaka diyeceksiniz
Genel olarak bahsedeyim
Yaşam Pahalı insanlar türk leri sevmiyor
Ulaşım sorunu ise şöyle akşam saat 6 dan sonra toplu Taşıma yok
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Kiralar çok pahalı amelelik yaparsan işsiz kalmazsın bisiklet ulaşım sorununu çözmez araba şart..
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
1,490
Araba sart. Bisiklete binersen 1 ayda 15 kilo verirsin 3. Ayda canını verirsin. Abim 6 sene okudu orada bende gittim geldim kesinlikle muthis bir ortami var, dostluk arkadasliklar cok iyi. Evler biraz pahali ama benzin ucuz. Hayat pahali ama gelirde yuksek. Part time casinolarda calissan bile kendini gecindirecek paranin bir kisminI kazanirsin. Tavsiye ederim.. ben orada okumadim ama imkanim vardi ve pismanim oraya gitmedigime. Egitimden cok bisey bekleme ama iş sende biter. Aval aval gezersen odtuyede gitsen bir baltaya sap olamazsin. Kibrista yabanci ogrenci sayisi cok dilinde gelisir tabi yine sana bagli. Kimin ark oldugun onemli. Not arac fiyatlari cok uygun. Benzin yati fiyata. Eski dandik bir arac cok rahat bulursun. Bizde Renault 9 vardi allahlik ama isimizi fazlasiyla gordu
not: profil resmim kibrisdan :)) yil 2004
 
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
1,269
aylık 2000 tl civarı bir bütçen olmalı en azından güzelliklerinden faydalanabilmen için :) arabada olmazsa olmaz bisikletle sağlayamazsın ulaşımını malesef :)merak ettiğin birşey varsa sor yardımcı olurum :)
 
Katılım
10 May 2012
Mesajlar
37
Merhaba MT Ailesi.Şu günlerde girdiğim üniversite sınavları sonucu KKTC'de Yakın Doğu Üniversitesi'nde Türkçe Öğretmenliği bölümü okumak istiyorum.

İnternette araştırdığım bazı bilgiler sonucu aklım son derece karışmış durumda. Kimileri gelme çok kötü bir yer derken kimileri çok güzel diye yorumlar yapmış.Bana detaylı bir şekilde bu konuyu anlatacaklara şimdiden teşekkür ederim.

Ayrıca yine internette araştırdığım bilgilere göre ulaşım konusunda arabanız veya bir taşıtınız olmaz ise çok rezillik çekeceksiniz diye bir söylenti var. Ulaşımımı bir bisikletle yapmayı düşünüyorum.Sizce ulaşım sorununu Kıbrıs'da bisiklet çözer mi ?

Ailemin yükünü bir nebze de olsa hafifletmek istediğimden çalışmak istiyorum. Bir öğrenciye göre iş imkanları nasıldır ?

Kısaca kafamda deli sorular var :silent:::sos:: Bana detaylı bir bilgi sunarsanız sevinirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------

Ev kiralarından yaşantıya kadar,günlük yapılabilecek faaliyetlerden insanlarının özelliklerine kadar tüm konuları merak ediyorum.

Girne veya Magosa çok daha güzel ve yaşanılacak yerlerdir Lefkoşaya göre ve işimkanı daha fazladır... ev kiraları 600-700 tl 1+1 900-1200 tl arası 3+1 ev bulabilirsin.. ehliyetin varsa 1500-2000 civarı bir scooter ulaşımını çözecektir yılda toplasan 10-20 gün arası binemezsin.. bisiklet pek işine yaramaz.. Çalışmak için otelleri tercih edebilirsin 1800 tl civarı ücret kazanırsın aylık ama okula pek gidemeyebilirsin onun yerine çarşamba- cuma- cumartesi akşam 6dan sabah 5e kadar olan garsonluk işi yapabilirsin. yine bar otel vs. oda günlük 80-120 tl arası gelir getirir ve bu işler Genelde girnededir.. Bi çok kıbrıslı tanıdığım oldu hiç kötü biriyle karşılaşmadım aksine çok iyi insanlardır.. Bütçe olarakta aylık 1800 - 2200 tl yeterli olabilir tabi yaşam tarzına bağlı olarak bunun 3- 3.5 olma ihtimalide var :D
 
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
496
Yakın arkadaşımdan teyit ettirerek cevap vereyim.Öncelikle kişiden kişiye gel yada gelme demelerinin sebepleri kıbrısa gitmekte ki amacına bağlı eğer gerçekten okumak için gidiyorsan senin için çok iyi bir seçenek olmayabilir ancak hem okuyayım hem de eğleneyim diyorsan biçilmiş kaftan her türlü ortam var.Bu da burslu isen çok büyük bir problem çünkü ister istemez bu sebepten okul uzuyor maddi problemler ortaya çıkabiliyor.

Hayat oldukça pahalı en çok dert ettiği şey ev kiralarıydı,çalışmak istiyormuşsun bunu sormayı unuttum ancak kıbrıs halkının ana kara halkına karşı bir tutumu olduğunu biliyorum .
 
Katılım
6 Şub 2013
Mesajlar
204
İlgilenen herkese teşekkür ederim öncelikle.Peki ya mezun olduktan sonra oradan alacağım diploma ülkemizde bir sorun yaratır mı geçerlilik konusunda ? Devlete atamalarda bir sıkıntı çıkartır mı ?
 
Katılım
28 Ocak 2015
Mesajlar
581
çıkarmaz benım abım var gırnede okudu heralde 4 yıllık elektıronık elektırık muhendısı oldu suan burda o dıploma ıle muhendıslık yapıyor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst