Keeway Keeway Superlight 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Eki 2005
Mesajlar
707
:silent: arkadaslar galıba ben sagır oldum bu zıncır sesını neden algılamıyorum yaaa sabahları ılk bırkac basısımda arka frenden ıggrencc bır zarıltı cıkıyor 2000 bakımında fren ayarlarına da baktırmak lazım bıde sol elcıktekı debrıyaj manetı devır yukselınce zırıltı yapıyor daha once yazmıstım benzın depo kapagının uzerındekı anahtar kapagının yayı gevsemıs sanırım (hanı su yukarı kaldırınca anahtar yuvası gorunen ) sureklı zırıltı yapıyor kapagı motoru kullanırken hep acık tutmam gerekıyor
 
Katılım
20 Nis 2006
Mesajlar
2,423
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
vala arkadaslar bende bı ses yok cok sukur sımdıde aradım ustayı benım makına bıtmıs bakımı :mrgreen: sordum bıde bstayken calıstıgında assagdan motor kısmından bıraz ses gelıo dedım o normal hepsınde var dedı zaten öle duyulan bı ses degıl oda ayrı konus onun harıcınde yolda gıderken fln hıcbır ses yok bende takı aldıgımdan berı, motor 2600 km aynı zmanda.. bol ruzgarlar :bounce:
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
42
frontier' Alıntı:
benim bahsettigim bu iste zincir degil baska bisey motor bosta giderken yani mesela isiklara geliyorum durucam bosa aldim bosta durana kadar viyk viyk viyk viyk .........

evet frontier dostum sen sööleyince bende farkettim. hakikatten sadece boşa aldığında yada debrijay ile ayırdığnda ötüyo. sanki bişiy bi yerlere sürtüyomuş gibi. zeda 3000 in dediği gibi pislikten yapıyo olmasını diliyorum ama o zaman debriyaj a basmasığımız yada viteste seyir halindeyken de o korkunç viyk sesinin çıkması gerekmezmi? gerekir:bounce:
ne yapacayik şimdi:silent:
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
649
arkadaşlar ben 250 km deyken zincirden geliyodur diye zinciri gerdirdim, ses bi müddet kesildi 100 km sonra yine başladı vites değiştirirken şöyle şııırrrrkkk diye bi sürtme sesi geliyor, çalıştırırken falan biraz gaz verirken boşta eksoz debriyaj kolu depo kapağı gösterge heryerden titreme sesi alıyorum
e bazen de 2 de gidiyorum mesela vites boşa düşüyor valla daha 500 km olmadı ya 500 km bakımı bi gelsede şuna bi baktırsam
 
Katılım
7 Tem 2005
Mesajlar
546
GeCe__' Alıntı:
vala arkadaslar bende bı ses yok cok sukur sımdıde aradım ustayı benım makına bıtmıs bakımı :mrgreen: sordum bıde bstayken calıstıgında assagdan motor kısmından bıraz ses gelıo dedım o normal hepsınde var dedı zaten öle duyulan bı ses degıl oda ayrı konus onun harıcınde yolda gıderken fln hıcbır ses yok bende takı aldıgımdan berı, motor 2600 km aynı zmanda.. bol ruzgarlar :bounce:
baba sen hangı servıse goturdun bakım ıcına kaca maloldu

beyler tek sılındırlı butun motorlar tıtrer ve bu yuzden ses gelmesı normal taktınız seslere sesler gıtsın ıstıyorsanız
Gidin deldirin egzostlarınızı egzost sesınden hıcbır ses gelmez kulagınıza:)
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Nis 2006
Mesajlar
17
yeni bir ses, yeni bir star => keeway balata-tlıses :)

siner' Alıntı:
evet frontier dostum sen sööleyince bende farkettim. hakikatten sadece boşa aldığında yada debrijay ile ayırdığnda ötüyo. sanki bişiy bi yerlere sürtüyomuş gibi. zeda 3000 in dediği gibi pislikten yapıyo olmasını diliyorum ama o zaman debriyaj a basmasığımız yada viteste seyir halindeyken de o korkunç viyk sesinin çıkması gerekmezmi? gerekir:bounce:
ne yapacayik şimdi:silent:

arkadaşım ben de aynı problemden şikayetçiyim motovizyondan almıştım 200 km bakımına götürdüm :queen: malum yakın olunca fuat abi var servis sorumlusu abiye:
bi test et bak önden bi yerlerden

{ [ (viyk değil de daha çok viyuv viyuuv viyuuuv viyuuuuuuuv viyuuuuuuuuuuuuv = boşta değil yalnız, viteste (1-2-3) gaz vermeden yavaşlarken -kompresör- olayıdır dedim ama garip geldi yani dönen bişey bi yere sürtüyomuş gibi)
hemen lastik mi fren mi balatalardan biri mi diye aklıma geldi (malum örendik bu işi az da olsa :cat:) ] }

ses geliyo dedim (parantezler tamamen boş vakit öldürmek için konmuştur isterseniz okumayı bırakıp hemen alt mesajdan devam edebilirsiniz)

yani zincir sesinin çözülmesinde alınan yola mı sevineyim bu yeni probleme mi üzüleyim inşallah bunun da bi çaresi vardır

(bu arada 3000. mesaj falan düşünmüyorum aitho abi bilgilerine arz olunur)

 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
42
:mrgreen: bişiy farkettim. ben motoru alana kadar herkez ne kadar memnun olduğunu yazıyodu. hatta görsel olarak daha çekici kılmak amacı ile cc bar tartışılıyo, performans arttırmak için bujiler, güvenlik için aynalar foruma yön veriyordu. ben motoru aldım. şimdi ben dahil herkesin motorundan zincirden ordan burdan (ağzımızla çıkardığımız efektleri yazmak ne kadar zor. bi kaç arkadaşda benim gibi denemiş, olmamış :queen: ) saçma sapan sesler geliyo. son sayfaları bi okursak hep şikayet olmuş nerdeyse. oysaki dün motorumu ilk kez gören arkadaşlarım çok beğendiler. pek çok kişiyi kıskandıracak kadar yakışıklı motorlarımız var. :cat:
 
Katılım
20 Nis 2006
Mesajlar
2,423
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aidikurt tesekkurler arkadasım tel actıgın icin:cat: ..

benım motor zaten acık bab:)
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,406
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
Promethe 76 eğer dün 10 km. gibi yol yaptıktan sonra hala gelmediyse hall oldu demektir çünkü ısınınca hemen başlıyor ses yapmaya lütfen acil bilgi verirmisin çünkü daha fazla dayanamayacağım kendime 20 gün süre tanıdım eğer halledilmezse motoru satacağım.
 
Katılım
20 Nis 2006
Mesajlar
2,423
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ercument dur hele yaw bu ne panıklık, bı ses gelıo dıe motormu satılırmıs bak aglar sonra arkandan hee:)).. herseyın cagresı verdır dostum acele etme...
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,406
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
abi delirtiyo bu ses beni önceden millet motorun görüntüsüne bakıyordu şimde bu ses nerden geliyor diye bakıyorlar vites değiştirmeye korkuyorum.
 
Katılım
20 Nis 2006
Mesajlar
2,423
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hayırdır ya nasıl bı sesdşr bu cokmu duyuluyo ve tam nerden gelıo??
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,406
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
nerden geldiğini ustalar bile bulamadıkı ben biliyim

siner' Alıntı:
Valla çın çın öten bi zincirimiz var onu biliyordum zaten. Fekat seyir halindeyken sanki bi yerlere bişiy sürtüyomuş gibi bi ses duydum dün akşam. Viyk viyk ötüyo. Balatadan mı nerden geliyo bi türlü anlayamadım. Bu tarz bi problemi olan varmı acaba?

eğer ses ön taraftan geliyorsa jantın göbeğinden geliyordur bendede vardır 500 bakımında yapmışlardı
 
Son düzenleme:
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
1
Herkese merhaba, 2005 model Keeway 150 Superlight motorumu satmak istiyorum. Motorum orjinal, 6900 km.de servis bakımlı olup bej renklidir. Motor Antalya da 1500 YTL... 535.5602330 538.2599395
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
89
Arkadaşlar saygılar sunarak beklenen açıklamayı yapıyorum. Kimimizin zincir sesi kimimizin debriyaj sesi gimimizin vırt kimimizin zırt dediği ses keeway sl 150 kullanıcılarının kaderi olmaktan çıktı.

Motorumu dün teslim aldım. Sesi çıkartabilmek için dünden beri ne yaptımsa başarılı olamadım. yani sorunum %100 çözüldü. Artık gönül rahatlığı ile söyleyebilirim.

Debriyaj baskı balatası çanağının içinde baskı balataları ve sacları bir arada tutan bir disk var. o diskin içinde 4 adet yay bulunmakta ki bu yaylar baskı balata ve sacları sıkıştırmaya yarıyor. ilk gelen sl150 lerde sorun olmamasının sebebi fabrikanın bizim aldığımız partide bu yayları değiştirmiş olması. muhtemelen daha dandik malzeme kullanıldığı için bu yaylar çok yumuşak ve balataya gereken basınçtan daha az bir basınç uyguluyor kavrama biterken. Ve bu yüzden de baskı balata diskleri çok kısa bir müddet için tam olarak birbirine yapışmıyor ve sürtünme dolayısı ile bahsi geçen ses çıkıyor...

Çözüm:
Problem büyük gibi görünsede çözümü oldukça basit.
1- 4 adet Yamaha Dragstar 650 yayı alınır
2- Bu yaylarla en yakın servise gidilir.
3- SL150 mizdeki debriyaj çanağı açılır ve baskı balata diski sökülerek dandik yaylar çıkartılır.
4- Çıkarttırdığımız yaylar yerine yeni aldığımız ışıl ışıl dragstar 650 yayları taktırılır ve makina toplatılır.
5- 4. işlemi yaptıktan sonra şakırtı sesi olmadan güzel güzel keyifli keyifli, promethe76 ve aitho'ya dua ederek gezilir:):queen:


Şaka bir yana bizim (aitho ve ben) sorunumuz tamamı ile çözüldü. Motomax bu arızayı kabul etti ve fabrikaya gerekli talimatı verdi. bizim motorlar için yedek parça olarak bu yaylardan yaptırılacak ama belli bir tarihi yok. Detaylı bilgi almak isteyenler Motomax ile bağlantıya geçebilirler. Beklemek istemeyen arkadaşlarımız için Yamaha Dragstar 650 yaylarının tanesi 10 YTL ben servise aldırdım ancak belki daha ucuza bulunabilir onu tam olarak bilmiyorum.

Herkese kazasız, belasız, arızasız ve debriyaj şakırtısız günler dilerim.
 
Katılım
3 Eki 2005
Mesajlar
707
promethe76 ellerin dert gormesın arkadasım benım karakacan 2005 model boyle bır sıkayetım yok ama dıger arkadaslar ıcın cok faydalı olacagına ınanıyorum
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
42
promethe76' Alıntı:
Şaka bir yana bizim (aitho ve ben) sorunumuz tamamı ile çözüldü. Motomax bu arızayı kabul etti ve fabrikaya gerekli talimatı verdi. bizim motorlar için yedek parça olarak bu yaylardan yaptırılacak ama belli bir tarihi yok. Detaylı bilgi almak isteyenler Motomax ile bağlantıya geçebilirler. Beklemek istemeyen arkadaşlarımız için Yamaha Dragstar 650 yaylarının tanesi 10 YTL ben servise aldırdım ancak belki daha ucuza bulunabilir onu tam olarak bilmiyorum.

Herkese kazasız, belasız, arızasız ve debriyaj şakırtısız günler dilerim.


Promethe 76 ve aitho ellerinize, kollarınıza, emeğinize sağlık. Allah razı olsun. :rendeer:
Nasıl tahmin etmişim ama? ben dediydim bişiyler sürtüyo zincirle alakası yok diye:bounce:

Şimdi mesele dediğiniz gibi Motomax tarafından kabul edildi ise (hatta edilmemiş olsa bile) arızalı yada ayıplı ürün sattıkları gerekçesi ile biz mağdur müşterilerinin yaylarını ücretsiz olarak değiştirmeli, "hadi yaylanın bakalım" dememelidir (hatt-ı zaatımca). 2005 yılı motorunu alanlar müşteri de bizim kafamız kelmi? Açıkcası motor zaten masraflı bi uğraş (ne kaskı bitiyo ne montu, ne cc barı, ne bujisi... ki bunlardan hiç birini yapacak param kalmadı, motoru aldığım hali ile geziyorum ööle:pale: ) bunca masrafa bi de Motomax in daha fazla kazanmak için değiştirdiği yaylara tanesi 10 ytl den (yanlış anlamadıysam) 10x4=40 ytl ? :salut:
vıyk vıyk cayk cuyk gezsek ne olar acaba?:silent:
 
Katılım
20 Nis 2006
Mesajlar
17
desenize gitti 40 ytl daha ancak bunu toplu olarak motomax ana bayisine şikayet edelim ve bedavaya değiştirsinler heh heh ...
ama olsun iyi o zaman 4 yaylık bi işse kolay
diğer viyuuuv sesini de ön tekerin göbeğindeki mil yapıyo heralde süper abiler sağolun motorlarınız dert görmesin inşallah ben de en kısa zaman içinde halledeyim şu işleri 250 bakımına mı götüreyim ne ? ehueuehuhueu... iyimiş ya motovizyondaki adamlar beni görekten bıkmadılar be

bu arada eğer dandik yayları kullanmaya devam edersek balata veya herhangi bir aksama zarar verir miyiz acaba promethe76 abi acilse hemen ayarlatalım alper abideki kişi listesinden herkesi aratalım toplu olursak bedavaya yaptırırız

edit (05:30 pm) : vay kardeş aynı şeyleri yazmışız aynı anda ama sen benden evvel sormuşun...
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
89
siner' Alıntı:
Promethe 76 ve aitho ellerinize, kollarınıza, emeğinize sağlık. Allah razı olsun. :rendeer:
Şimdi mesele dediğiniz gibi Motomax tarafından kabul edildi ise (hatta edilmemiş olsa bile) arızalı yada ayıplı ürün sattıkları gerekçesi ile biz mağdur müşterilerinin yaylarını ücretsiz olarak değiştirmeli, "hadi yaylanın bakalım" dememelidir (hatt-ı zaatımca). 2005 yılı motorunu alanlar müşteri de bizim kafamız kelmi? Açıkcası motor zaten masraflı bi uğraş (ne kaskı bitiyo ne montu, ne cc barı, ne bujisi... ki bunlardan hiç birini yapacak param kalmadı, motoru aldığım hali ile geziyorum ööle:pale: ) bunca masrafa bi de Motomax in daha fazla kazanmak için değiştirdiği yaylara tanesi 10 ytl den (yanlış anlamadıysam) 10x4=40 ytl ? :salut:
vıyk vıyk cayk cuyk gezsek ne olar acaba?:silent:


Kesinlikle masraflı bir uğraş olduğunu söyleyebilirim. Motomax'ın hadi yaylanın falan demeye hakkı da yok bunu rahatlıkla söyleyebilirim. sadece biraz zaman ister. Sipariş edilmesi yayların gelmesi servislere dağılması vs..vs.. Biz 1,5 aydır bu konunu üzerinde bayağı bir uğraştığımız için 40 ytl leblebi çekirdek parası gibi geldi. Sanırım bu dertten gerçekten muzdarip bazı arkadaşlar içinde öyle olacaktır. Beklemek isteyenler Motomax ile bağlantıya geçip tarih için bastırabilirler. Bu şekilde gezersek ne olur sorusunun cevabı ise benim ve ustanın kişisel görüşü;
1- debriyaj baskı balatası ömrü kısalır. Sürtünmeden dolayı çabuk yer çünkü.
2- Baskı balata garanti dışı bir ürün olduğu için 2-3 ayda bir motorunuz kavrama problemleri ile servise gider ve acemi sürücü muamelesi görürsünüz. 3-Kavramayan motordaki debriyaj hareketi içeride daha fazla olacağından bir süre sonra debriyaj çanağını çizebilirsiniz.(bende ufak ama zararsız miktarda mevcut)
4- Allah muhafaza bu sebeplerden dolayı şanzımaı bir gün komple yolda bırakma ihtimali var.

Karar sizlerin.
Motomax'ın parça getirmesini ve servislerin bunu değiştirmesini beklemek mi yoksa 40 YTL verip bu problemleri düşünmemek mi???

Ben motorumu seviyorum. Eğer motorumu sevmeseydim bütün yasal haklarımı kullanır ve bu motoru olduğu hali ile geri verirdim. Unutmayın ki SL 150 hala emsallerinin içinde fiyat+kalite olarak en iyisi.

Kazasız belasız ve arızasız günler.
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
42
promethe76' Alıntı:
Motomax'ın parça getirmesini ve servislerin bunu değiştirmesini beklemek mi yoksa 40 YTL verip bu problemleri düşünmemek mi???

Ben motorumu seviyorum. Eğer motorumu sevmeseydim bütün yasal haklarımı kullanır ve bu motoru olduğu hali ile geri verirdim. Unutmayın ki SL 150 hala emsallerinin içinde fiyat+kalite olarak en iyisi.

Kazasız belasız ve arızasız günler.


Valla maaş alana kadar yaylar bekleyecek. :farao: Bir haftadır motor sahibiyim, ilk motorum ve SL 150 nin fiyat+kalite oranından, yakışıklı görüntüsünden ben de çok memnunum. Maaşımı alır almaz da yakışıklılığına yakışıklılık, performansına da performans katmak için elimden geleni yapacağım. Bu yüzden yayları nereden temin edebileceğimizi de foruma yazarsanız çok sevinecem:rendeer:
hee bi de yayları nasıl isteyecez? ürün kodu, model numarası, ismi cismi varmıdır?:silent:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst