Keeway Keeway Superlight 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
sizdaha oraya yeni mi geldiniz bakın ben teaaa nezaman ne yazmışım
ÜSLLUBUMU BEĞENMEYEN ARKADAŞLARIN TEPKİLERİNİ DİKKATE ALARAK YAZIMI DÜZENLEDİM

ÖZÜRDİLERİM ARKADAŞLAR O SIRADA ELLERİM TİTRİYORDU BİRAZ SERT KONUŞDUM

bugün motorla 50 km yol yaptım indiğimde bir tuhaf oldum her tarafım titremekten kendini kaybetmiş nerdeyim neyim davasında idim

yeterince motorsiklet tecrübesi olmayan ve bu tip motorlara ilk kez binenlerin yaşadıkları o güzel motorsiklet deneyimi karşısında altlarındaki makinanın kötü yönlerini yeterince doğru analız edememeleri çok normal

bizde bu yanlış analıze güzenip motor aldık ( hata bana ait )

bu sitede motordan iyi anlayanlar çok fazla var ama bu başlık altında pek yok gibi

çok zayıf bir motor

aynalardan görebildiğim kollarım geriyi görebilmem için değişmesi gerek

vitesler bi dert 2. 3. viteslerde yavaşlamaya gör giden motor stop edince birden bir rezaletin ortasında kalıyorsun boşu bulmak çok zor bazen ızdırap

ammmaaa denge derseniz on numara

rüzgar deseniz hiç etkilenmiyor

rahatmı rahat

ekonomikmi ekonomik

yakışıklı mı yakışıklı

gidiyomu ... gitmiyo ama yağmasa da gürlüyor varmı var işde


uzun lafın kısası arkadaşlar bu motorla toplam 110 km falan yaptım 50 si bu gün

iyisini kötüsünü söylüyorum

öncelikle bu motoru seçme nedenim 13,5 beygir gücü idi ( motovizyon böyle dedi kendi sitesinde de bu şekilde yazıyor) ama 13,5 falan değil kataloğunda yazdığı gibi 7.5 kw yani 10 bg

hesabıda şu şekilde oluyor 1 bg = 0,745 kw
ters orantı uygularsak 7,5 kw / 0,745 = 10 bg

bu motorun uygunluk belgesinde de 7,5 kw olarak geçiyor

satıcılar ve motomax gerçekte bu motor 13,5 bg diyerek satıyor

motorun gidişi de 10 bg den fazla değil bu verim rodaj döneminde de aynıdır rodajdan sonrada aynı

BURDA VURGULANMAK İSTENEN ŞUDUR

SATICILAR YALAN SÖYLÜYOR OLABİLİR


bilmeyenler için söyleyeyim rodaj döneminin amacı sürücü güvenliğinden emin olunması yani montaj hatalarının ortaya çıkması parça hatalarının ortaya çıkması ve bu esnada sürücünün zarar görmemesi bu nedenle yavaş gidilmesi talep ve tavsiye edilir aksi taktirde kişi motorsikleti normal hali ile kullanabilir bu garantiden çıkarmaz

rodaj devresinin ikinci amacı motor bloğu içindeki parçalarda pistonlarda yataklarda vs hareketli-hareketsiz tüm parçaların çapak atması nedeni ile oluşan pisliğin motora zarar vermemesi sık yağ değişiminin amacı da bu zaten

rodajdan sonra vibrasyonun azalması bana hurafeleri andırıyor biri söylüyo (uyduruyo) diğerleri inanıyo azalmayacak

motorun her yerinden ses geliyor gelmeye de devam edecek

motorda kavrama problemi var bu tamamen başlı başına arıza ( imalat hatası )

yok lastiği değiş şu kadar para yok bujiyi değiş şu kadar para yok cc bar yok onu taktır yok onu değiş yok bunu tak = maliyete bak

madem bunları değişecektim para harcayacaktım neden bu motoru aldım

MOTORUN 3. AY SONUNDA MALİYETİ TAHMİNEN 4.000.-YTL ( nedeni ise güven vermeyen hayati parçaların değiştirilme mecburiyeti )

alın size ekonomik choper bu motorun fiyatı 8.750 arada 4.750.- ytl fark var

http://www.suzuki.com.tr/index.asp?a...&motolink2=206

ben bu motoru sl150 lamdan önce görseydim kesinlikle bunu almak için bütcemi zorlardım neyse giren girdi

kimse demesin bu paraya bu anca diye ( :pr: KİMSE DEMESIN BU PARAYA BU ANCA DİYE :salut: )harcanan ekstralar ve zaman kaybı hesaba katılınca bu motor ve benzerleri fiyatlarının 1,000 - 1,500 ytl daha fazlasına geliyor buda sl150 için 4,000 ytl ye tekabul ediyor.

bu motordan alacak arkadaşların sağlıklı karar vermelerine yardımcı olmak için bu rakamsal hesabı yapıyorum tabiki ömrünün ne kadar olduğuda meçhul

o da daha extra bir hesap ikinci el durumu da var

kısacası o kadar da ucuz değilmiş bu makinalar

110 kmde bunu öğrendim şimdi iki plan var kafamda

beygir gücünden yola çıkarak motoru iade etmek ki bu çok kolay olur her yere yazmışlar 13,5 diye bende de kayıtları var

ama iade etsem ne olacak daha fazlasını alacak param yok :silent:

şimdiye kadar bir sürü çin malı el aleti kullandım hiçbiri sorun çıkarmadı hepsinden memnunum çin malı kullanmayı biliyorum bunu da güzel kullanırsam zarar etmem

pahalı markanın bakımı yedek parçası da pahalı olur o da ayrı bir dert

ben bu motoru eşşek gibi kullanacağım kaliteli bir motora eşşek muamelesi yapılırmı ? o halde buna herşey yapılır


çok yazmışım kimse okumaz bitireyim bari 200 km olunca yine yazarım

HA UNUTMADAN BU MOTORU BU SİTEDE BULUNUN BAZI ÇOK ZENGİN ARKADAŞLAR MOTORSİKLET KULLANMAYI ÖĞRENEBİLMEK İÇİN ALIYOR VE BİNİYOR ÖĞRENİNCE SATACAKLAR TABİİ ESKİDEN SÜRÜCÜ KURSLARINDA MZ LER TİTANLAR OLURDU ŞİMDİ SL LAR DOLMUŞ
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?p=221885#post221885


ben bu yazıyı yazdıktan sonra motomax bg gücünü sl tanıtım sayfasında 7.5 kw olarak değiştirdi
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
306
Arkadaslar 130 km hıza ulaşmak istiyorum lakin bulundugum yerde ön ve arka dislileri degistirme imkanım yok. Biriniz nerden temin edeceğimi soyleyebilir mi? Motorcu ruhu aşkına yardım edin.

bir arkadaş dişli oranlarından 130 a ulaşamayacağını belirtmişti
şanzımanı değiştirip bide NOS kullanırsan muhtemelen 150 yi bile görürsün :queen: ama 70 bile gayet rahat oluyoır boş yolda hıza ne gerek :queen:
 
Katılım
23 Nis 2006
Mesajlar
7
zeda3000 hocam özeldende attım ama burdanda yazayım.aydındayım.Motorumla ufak bir kaza yaptım ve şu an darıcadayım.Kırılan parçalarını, ön camını,yeni uzun aynalarını,rahat koltuğunu nerden temin edebilirim.COk acil çünkü birdaha gelemiyecem buralara.Adres söylaersen cok sevinirim.gerçi adreste pek işime yaramıyacak,yabancısıyım buraların.Saygılar
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
dostum ben antalya merkezdeyim eger istiyorsan aksam ustu seni ustaya gotiriyim o sana yol gosterir.Ancak boyle yapabiliriz. Ozelden devam ederiz...
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
649
argat sağol dostum, bak söylüyorum iyiki varsın sen yazmayınca bana sıkıntı geliyo,
bak sana bu sl in hikayesini anlatayım sen karar ver ve artık bırak b..k atmayı

mart 2006 da hediye kask+alım satımda içinde olmak üzere sıkı bipazarlıkla 2599 ytl ye aldım karakaçanımı
aldığım gün alarmı bozuk çıktı iki gün içinde geldi, benzinciye gittim benzini aldım gösterge çalışmıyo gittim fişi takılmamış onu yaptırdım, 500 km bakımına gittim 20,000 ytl herşey dahil bakımını yaptırdım, o arada 700 km civarıydı debriyaj sorunu çıktı mail attım ertesi gün geldi yaylar değişti para vermedim. sonra 1750 km falan oldu tekra debriyajla ilgili sıkıntılarım oldu mail attım motomax a istediler servise bıraktım ogün motoru aldılar 2 gün sonra servise bıraktılar para vermedim. uzun yola yola çıkacaktım 2500 km bakımını yaptırdım 30 ytl verdim ayrıca uzun yol olacağı için lastikte sıkıntı çıkmasın diye tubless yaptırdım 60 ytl verdim bakımdan sonra alarm yine bozuldu mail attım ertesi gün bayiye alarm geldi yarın taktıracağım şu an 3,000 km yi geçtim sorunum yok 1,200 km lik istanbul-zonguldak-bartın -amasra ve dönüş yolu yaptım 1 hafta içinde 380 km yolu 4:30 saatte gittim 2 kez 5 er dk lık molalarla hiç sorun yaşamadım
yani anlayacağın 3000 km sonrası 2 kez debriyaj yayları 2 kez alarm değişti şu an flaşör arızalı onunda mailini attım oda yarın servise gelir sanırım 500 ve 2500 bakımları yapıldı 50 ytl toplam bakım ücreti hariç cebimden para çıkmadı
max. göstergede yazan 100 kmh görebiliyorum 2 kişi 82+60 kg de 95 görüyorum sencede 10 ps olabilirmi, titresim 80-85 den sonra başlıyor o da 150 cc tek silindir için normal daha ne bekliyosun. rüzgarı karşılaması çok çok ii değil ama kötü de değil sadece çok rüzgarlı havada boğaz köprüsünü anadolu yakasından avrupaya geçiş tarafında sıkıntı yaratıyor o taraf daha çok rüzgar alıyor kolayı var başka bi aracı siper alıyorum. titresimden ayna falan düşmedi şimdiye kadar motor fiyakalı albenisi var az yakıyor 430-440 km arası bi depoyla. lastik biraz zayıf kayıyo ama dikkatli kullanırsan sorun yok. 380 km yol gittim 200 km otoban inince hiç biryerim titremedi kıçımda acımadı bilmiyorum benimki TÜRK erkeği tipi (malum atalarım at sırtında 100 kiloluk kılıcı sallayarak aral gölünden viyana kapılarına kadar gitmiş kıçı acımamış sanırım)benimki tenekeden sanırım. peki sen bu sıkıntıları 110 km yol yaparak anladın barış yani ben 3000 km de anlayamadım oda olabilir karadenizliyim (orjinal lazım) kafam kalındır biraz geç anlarım onuda anladım ama ekonomik bi chopper 8,500 ytl civarı nerede var anlamadım
drag star, shadow, virago gibi motorlar 14,750 den başlıyo yine bi çinli alacaksam negerek var altımdaki çinlilerin ağa babası
2599 + 30+20+60 = 2,709 ytl ye geldi motor 4,500 e falan değil (gerçi benim matematiğim biraz zayıftır ÜNİVERSİTEYİ 2. SINIFTA BIRAKTIM, 7 yılda kendi işyerimi çalıştırdım esnafım kafam para hesabına basmaz )
dostum en çok sorun yaşayan en fazla servise giden adam benim hiç şikayet etmiyorum ama sen yine haklısın kafana göre takıl
yine diyorum iyiki varsın sen yazınca ben gülüyorum bizleri neşelendiriyosun sağolasın
 
Katılım
3 Eki 2005
Mesajlar
707
carlito yagmurlar bastırmadan olur derım
sorma sahıl kentlı yakınlarımda bı bayıı getırmıs 4 tane kırmızı gtr onunden gectıkce ıcım gıdıyo ama suan borcları temızlemekle mesgulum onumuzdekı sezona ınsallah
 
Katılım
29 Ağu 2006
Mesajlar
31
bir arkadaş dişli oranlarından 130 a ulaşamayacağını belirtmişti
şanzımanı değiştirip bide NOS kullanırsan muhtemelen 150 yi bile görürsün :queen: ama 70 bile gayet rahat oluyoır boş yolda hıza ne gerek :queen:[/QSadece disli degisimi ile 10-15 km extra hız mumkunmüş yapan arkadaslar var.Diger modifiyeleri burda yapmam mumkun olmadigindan dislilerle yetinmek zorundayim.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
NOS takarsan motorun blogunu erimis bir mum gibi toplarsin yerden.Sakin oyle bir sey deneme. Yuksek isiya dayanmaz. Cruiser motorlar zaten hiz icin degildir.Zaten 150 cc bir motorun modifiyeden sonra 130 yapmasi yeterince tatmin edici. Bu motorun en sevdigim yani dusuk hizda giderken egzozdan gelen o hiriltisi. Pata Pata seni hic bir seye degismem.
 
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
114
merhaba arkadaslar 1 haftadır ders calısıyorum internete ugrayamadım.

ist-elazıg yolculugu basarıyla gercekleşti yolda fazla bi problemle karsılaşmadım.toplam 1600 km yol yaptım foto ları yakın bir zamanda koyarım yarın sınava gireceklere basarılar.ruzgarınız bol olsun
 
Katılım
26 May 2006
Mesajlar
246
Ben bu topik altında yazışan üyelerin biraraya gelme (buluşma) ümidini kestim. Şöyle grup halinde istanbul turu atsak güzel olurdu ama olmuyor kimse sallamıyor, çünkü msjlar dikkate alınmıyor, buraya yazanların çoğu istanbul dışından, istanbullu olanlar ise pek bu topiğe girmiyor, uğramıyor neyse bildiğiniz gibi olsun... Bende artık bu başlığa çok az yazıcam, çünkü bura amacının çok dışına çıkmaya başladı...
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
404
argat sağol dostum, bak söylüyorum iyiki varsın sen yazmayınca bana sıkıntı geliyo,
bak sana bu sl in hikayesini anlatayım sen karar ver ve artık bırak b..k atmayı

mart 2006 da hediye kask+alım satımda içinde olmak üzere sıkı bipazarlıkla 2599 ytl ye aldım karakaçanımı
aldığım gün alarmı bozuk çıktı iki gün içinde geldi, benzinciye gittim benzini aldım gösterge çalışmıyo gittim fişi takılmamış onu yaptırdım, 500 km bakımına gittim 20,000 ytl herşey dahil bakımını yaptırdım, o arada 700 km civarıydı debriyaj sorunu çıktı mail attım ertesi gün geldi yaylar değişti para vermedim. sonra 1750 km falan oldu tekra debriyajla ilgili sıkıntılarım oldu mail attım motomax a istediler servise bıraktım ogün motoru aldılar 2 gün sonra servise bıraktılar para vermedim. uzun yola yola çıkacaktım 2500 km bakımını yaptırdım 30 ytl verdim ayrıca uzun yol olacağı için lastikte sıkıntı çıkmasın diye tubless yaptırdım 60 ytl verdim bakımdan sonra alarm yine bozuldu mail attım ertesi gün bayiye alarm geldi yarın taktıracağım şu an 3,000 km yi geçtim sorunum yok 1,200 km lik istanbul-zonguldak-bartın -amasra ve dönüş yolu yaptım 1 hafta içinde 380 km yolu 4:30 saatte gittim 2 kez 5 er dk lık molalarla hiç sorun yaşamadım
yani anlayacağın 3000 km sonrası 2 kez debriyaj yayları 2 kez alarm değişti şu an flaşör arızalı onunda mailini attım oda yarın servise gelir sanırım 500 ve 2500 bakımları yapıldı 50 ytl toplam bakım ücreti hariç cebimden para çıkmadı
max. göstergede yazan 100 kmh görebiliyorum 2 kişi 82+60 kg de 95 görüyorum sencede 10 ps olabilirmi, titresim 80-85 den sonra başlıyor o da 150 cc tek silindir için normal daha ne bekliyosun. rüzgarı karşılaması çok çok ii değil ama kötü de değil sadece çok rüzgarlı havada boğaz köprüsünü anadolu yakasından avrupaya geçiş tarafında sıkıntı yaratıyor o taraf daha çok rüzgar alıyor kolayı var başka bi aracı siper alıyorum. titresimden ayna falan düşmedi şimdiye kadar motor fiyakalı albenisi var az yakıyor 430-440 km arası bi depoyla. lastik biraz zayıf kayıyo ama dikkatli kullanırsan sorun yok. 380 km yol gittim 200 km otoban inince hiç biryerim titremedi kıçımda acımadı bilmiyorum benimki TÜRK erkeği tipi (malum atalarım at sırtında 100 kiloluk kılıcı sallayarak aral gölünden viyana kapılarına kadar gitmiş kıçı acımamış sanırım)benimki tenekeden sanırım. peki sen bu sıkıntıları 110 km yol yaparak anladın barış yani ben 3000 km de anlayamadım oda olabilir karadenizliyim (orjinal lazım) kafam kalındır biraz geç anlarım onuda anladım ama ekonomik bi chopper 8,500 ytl civarı nerede var anlamadım
drag star, shadow, virago gibi motorlar 14,750 den başlıyo yine bi çinli alacaksam negerek var altımdaki çinlilerin ağa babası
2599 + 30+20+60 = 2,709 ytl ye geldi motor 4,500 e falan değil (gerçi benim matematiğim biraz zayıftır ÜNİVERSİTEYİ 2. SINIFTA BIRAKTIM, 7 yılda kendi işyerimi çalıştırdım esnafım kafam para hesabına basmaz )
dostum en çok sorun yaşayan en fazla servise giden adam benim hiç şikayet etmiyorum ama sen yine haklısın kafana göre takıl
yine diyorum iyiki varsın sen yazınca ben gülüyorum bizleri neşelendiriyosun sağolasın

Hocam saygılarımı sunuyorum. "en çok sorun yaşayan en fazla servise giden adam benim hiç şikayet etmiyorum" Motor böyle sevilir arkadaşlar. :rendeer:
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
306
Ben bu topik altında yazışan üyelerin biraraya gelme (buluşma) ümidini kestim. Şöyle grup halinde istanbul turu atsak güzel olurdu ama olmuyor kimse sallamıyor, çünkü msjlar dikkate alınmıyor, buraya yazanların çoğu istanbul dışından, istanbullu olanlar ise pek bu topiğe girmiyor, uğramıyor neyse bildiğiniz gibi olsun... Bende artık bu başlığa çok az yazıcam, çünkü bura amacının çok dışına çıkmaya başladı...

hjm sen taaa fındıkzadedesin koskoca bir boğaz ayırmış :queen: sen bakma çoğunluk işlerine yoğunlaşmış örnek benim gibi. şu sıralar abant gezisi var onunla ilgileniyorum umarım bir aksilik çıkmaz...
gelelim dişli değiştirme meselesine :queen: usta bileniniz varmı hangi oranlar takılı?bunları kendimiz belirleyebilirmiyiz? yoksa kalıp halindemi alınıyor? bileniniz varsa özet geçebilirmi? geçemezsede bir ipin ucunu versin :queen:
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
thunder arka disliyi 42 den 38 e dusur isen kalkisin yavaslar ama motorun rahatlar son hizin artar
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
381
yahu anlamıyorum arkadaşlar bu zırıl zırıl şikayet eden adamları yAA zorla falan aldırdılar bunlara motoru heralde bende yaşıyorum ufak defek sorunlar ama alıyorum elime tornavidayı anahtarı lokma takımını geçiyorum motorun başına büyükde zevk alıyorum uğraşırken öyle motorcumu olunur yok vida gevşedi servise yok cart olodu servise yok curt oldu servise ne bu beee aaaaa arkadaş herşeyden önce seviceksin motorunu severek bineceksin sonra elin anahtar tornavida falan tutacak dimi ama. ben karakızımla (yani motorumla) konuşuyorum bee yolda giderken olmaz başka türlü olmaaaaaaz :) hepinize saygılar motorunuzu sevin arkadaşlar.......(sözlerim motorunu seven arkadaşlara diil tabi onları tenzih ediyorum :) )
 
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
1
Tanış Olalım

Antalya'dan herkese merhaba, 8700 km de bi keeway sl kullanıcısıyım.:)
 
Katılım
1 Şub 2006
Mesajlar
1,750
her ne kadar 150cc lik başka bir cruiser alsamda görüntüsü ve almak isteyipde alamadığım için bu model ile ilgili uhte kaldı içimde

yolda görüyorum bezen çok haşmetli duruyor alamadık şu motordan:p
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
306
NGK buji olayı -

Arkadaşlar araştırdım sordum soruşturdum durum şöyle:

İridium buji kodumuz DR8EIX . İridyumun özelliği içinde rezistans var kışın çalışmada fazla sorun çıkarmaz uzun dayanır ateşleme hızı yüksek ve daha verimli olduğundan çiğ benzin kokusu yaşatmaz sonuç olarak daha az gaz verceğinizden dah az benzin yakarsınız.

Ustaların dediği gibi irdyum olmazmış platinumla aynı şeymiş falan filan olaylarına girmeyin ikiside birbirinden farklı ve evet oluyor. Bu bujiyi bir biz kullanıyoruz bide ferrari :queen:
Durum şu buz motorda fiyatı 35 ytl.... ama amerikada bu parçanın değeri 6.95$ shipping ise pahalı 26$ ben farklı yerlerede bakmaya çalışacağım.
Sevgiler saygılar.

http://www.ngk.com/more_info.asp?AAIA=&pid=3421
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Evet biraz aradan sonra bazi dostLara soz verdigim gibi geri geLdim..
Motoru dei$tirdigim icin bahane yarattigim du$unuLsede, zor gunLer gecirdim ve kimseyi cekebiLecek haLde oLmadigim icin uzakLa$tim.. Geri donmeye niyetim de yoktu asLinda ama AntaLya'ya, IstanbuL'a, Ankara'ya, Bursa'ya yada Turkiye'nin herhangi bir ko$esine gittigimde ben geLdim diyebiLecegim dostLari kaybetmek istemedim.. BiLenLer biLiyo bende YaLova'dayim, ben geLdim demeniz yeterLi artik bi SL'im oLmasada..
Sevgi saygi vs.vs. KeyifLi ruzgarLar hepinize..!
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
649
motomot dostum 8700 km olmuş yaşadığın bi sorun varmı ve motor kaç model
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
306
harita.gif

YEDPADA oto ismail var. No:25-26-27 burda bizim DR8EIX 9.90 € ilgililere duyrulur...:queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst