- Katılım
- 3 Ağu 2007
- Mesajlar
- 202
- Konu Yazar
- #21
Seyh Şamil ağbim doğrusun. Zaten benim de aklımdan bir Michelin geçmekte. Ancak ortalama bir buçuk iki ay içinde kapalı garajda üzeri örtülecek bir motosikletim olduğundan , bahar aylarının gelmesi ile lastik değişimine direk gideceğim. Şimdiden lastik alıp , onu tüm kış betonda tutmak , yazık olur diye düşünüyorum.
Bununla beraber bilgilendirici bir şekilde yazıma devam edeyim.
1000KM Bakımına da hazır serviste yapalım dedik. Zaten gelmişti. Yağını değiştirdik. Bu seferki yağ tam siyah aktı. İlk rodaj yağı yeşil bir renkte iken bunun simsiyah olması biraz ilginç geldi. Ateşleme ve diğer yerlerinde sorun olmadığı için buji değişikliği filan gerekmiyordu.
Bu motosiklette gaz elciği ile ilgili ciddi bir sorun var. Belli bir kullanımdan sonra boşluk oluşuyor. Bir miktar boşluğu anlarım ama bazen bir cmlik dönüş boşluğu oluyor. Motor ile özellikle arabaların arasında çok düşük hızlarda giderken , minik minik dokunuşlarla yalpalamadan geçmenin anahtarı bu yöntem olduğundan , elcikteki boşluk yüzünden özellikle aralardan geçiş konusunda sizin bazen ani hızlı kalkışlara yada ayağınıza motoru iteklemenize sebep olabiliyor.
Çözüm ise basit. Adını hala öğrenemediğim ama taktırırken somun civata satan kişilerden öğreceğim C harfi şeklindeki vida stoperi (bu adı şuan ben uydurdum) Fotoğrafını filan çekeceğim tam olacak. Bu vida stoperi , içine giren gaz teli ve onun ince ayarını yapan somun önüne ve arkasına takılarak , o somunun sabitlemesini sağlayacak.
Yani umduğum bu.
Bununla beraber bilgilendirici bir şekilde yazıma devam edeyim.
1000KM Bakımına da hazır serviste yapalım dedik. Zaten gelmişti. Yağını değiştirdik. Bu seferki yağ tam siyah aktı. İlk rodaj yağı yeşil bir renkte iken bunun simsiyah olması biraz ilginç geldi. Ateşleme ve diğer yerlerinde sorun olmadığı için buji değişikliği filan gerekmiyordu.
Bu motosiklette gaz elciği ile ilgili ciddi bir sorun var. Belli bir kullanımdan sonra boşluk oluşuyor. Bir miktar boşluğu anlarım ama bazen bir cmlik dönüş boşluğu oluyor. Motor ile özellikle arabaların arasında çok düşük hızlarda giderken , minik minik dokunuşlarla yalpalamadan geçmenin anahtarı bu yöntem olduğundan , elcikteki boşluk yüzünden özellikle aralardan geçiş konusunda sizin bazen ani hızlı kalkışlara yada ayağınıza motoru iteklemenize sebep olabiliyor.
Çözüm ise basit. Adını hala öğrenemediğim ama taktırırken somun civata satan kişilerden öğreceğim C harfi şeklindeki vida stoperi (bu adı şuan ben uydurdum) Fotoğrafını filan çekeceğim tam olacak. Bu vida stoperi , içine giren gaz teli ve onun ince ayarını yapan somun önüne ve arkasına takılarak , o somunun sabitlemesini sağlayacak.
Yani umduğum bu.