KAZA (VİDEOLU) Her Motorcunun Görmesi Gerek

Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
Neyse birimiz daha tecrübelerden istifade ederek değil bizzat kendisi tecrübe ederek öğrenmiş oldu.

Fazla değil 1 hafta önce aynı pozisyonda trafik pert otobüsün kuyruğunda gidiyorum.
Ama benden yüksek araçları ş.içinde sağlayıp sollarken bunları hesaba katarım. Önden bir cisim fırlar mı ?
Otobüsün kapısı açık ilerliyor bende kuyruğundayım. Bir ara yavaşladı bende senin gibi önüm boş olmasına rağmen gideyim demedim ve açık olan arka kapıdan hooop diye biri giden araçtan atlayıverdi önüme. Bunu öngördüğüm için zınk diye adamın paçasının dibinde ön tekerim durdu ama adam altına sıçtı orda.. Dondu kaldı madem acelen var otobüsün durmasını bile beklemedin atladın yola şimdi neden duruyorsun diyerek geç bakalım diyerek elimle işaret ettim.
Adam benim geleceğimi hiç düşünmedi ama ben düşündüm :) İstenmeyen bir durum olsaydı kameram açık ve seyir halindeki araçtan önüme atlıyor. Kime ne faydası olacaktı ?
Olay burada bitiyor işte.

Dediğim gibi herkes bir şekilde öğrenecek.
 
Katılım
11 Nis 2015
Mesajlar
545
Çok geçmiş olsun,
Bu en çok korktuğum durum,birde sağdan giderken aniden başka bir motorcunun da
Yolun sağına hiç kontrol etmeden atlamasından korkuyorum,
Sağa geçmeden herzaman ğöz ucuyla arkaya bakarım sağdan ilerleyen motor var mı diye,
Sanırım en büyük maddi hasar cep telefonu :)
telefonları güvenli bir yere koymakta bu videoda görüldüğü üzere önemli,
Hele iPhone falan kullanıyorsanız bir motor parası..
 
Katılım
7 Haz 2015
Mesajlar
216
Çok geçmiş olsun,
Bu en çok korktuğum durum,birde sağdan giderken aniden başka bir motorcunun da
Yolun sağına hiç kontrol etmeden atlamasından korkuyorum,
Sağa geçmeden herzaman ğöz ucuyla arkaya bakarım sağdan ilerleyen motor var mı diye,
Sanırım en büyük maddi hasar cep telefonu :)
telefonları güvenli bir yere koymakta bu videoda görüldüğü üzere önemli,
Hele iPhone falan kullanıyorsanız bir motor parası..
Haklısınız telefon baya masraf çıkardı birde işin kötü tarafı benim telefon servisteydi geçici olarak emanet telefon kullanıyordum sıkıntı oldu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------

Neyse birimiz daha tecrübelerden istifade ederek değil bizzat kendisi tecrübe ederek öğrenmiş oldu.

Fazla değil 1 hafta önce aynı pozisyonda trafik pert otobüsün kuyruğunda gidiyorum.
Ama benden yüksek araçları ş.içinde sağlayıp sollarken bunları hesaba katarım. Önden bir cisim fırlar mı ?
Otobüsün kapısı açık ilerliyor bende kuyruğundayım. Bir ara yavaşladı bende senin gibi önüm boş olmasına rağmen gideyim demedim ve açık olan arka kapıdan hooop diye biri giden araçtan atlayıverdi önüme. Bunu öngördüğüm için zınk diye adamın paçasının dibinde ön tekerim durdu ama adam altına sıçtı orda.. Dondu kaldı madem acelen var otobüsün durmasını bile beklemedin atladın yola şimdi neden duruyorsun diyerek geç bakalım diyerek elimle işaret ettim.
Adam benim geleceğimi hiç düşünmedi ama ben düşündüm :) İstenmeyen bir durum olsaydı kameram açık ve seyir halindeki araçtan önüme atlıyor. Kime ne faydası olacaktı ?
Olay burada bitiyor işte.

Dediğim gibi herkes bir şekilde öğrenecek.

Benzer bir şey benimde başıma geldi kazadan sonra bir kere minibüse bineyim dedim cinayete şahit oluyordum . Kadıköy deki minibüs caddesini biliyorsunuz dur adım başı minibüs olur neyse atladım birine gidiyoruz boş yer vardı oturduk donra bir kadın bindi elinde telefon içine düşmüş vaziyette birşeyleryapıyor sonra aynı kandı kapıyı açarmısın ineceğim dedi 30 la falan gidiyoruz şöför açtı kapıyı ayağını gazdan çekti biraz yavaşladık sonra bir çığlık ... bir baktık kadın giden arabadan atlamış .şöför dondu kaldı bir kaç kişi indik hemen kaldırdık kadını yerden pek birşey olmamıştı allahtan (bu arada belirtmek istediğim bir nokta : kadın elinde telefon varken düştüğü için telefon yere fırladık kadın yerden kalkar ken kendi yaralarına bakmak yerine hemen telefona atlayıp kırılıp kırılmadığına bakmış veri kırılmadığını görünce derin bir oh çektiğini belirteyim ) demem o ki telefonları kendi bedenimizden daha değerli görüyoruz artık . Hikayeye geri dönüyorum kadına yardım ettik kaldırdık falan şöför hiç kalkıp gelmedi bile kadında ters ters şöföre bakıp söylenerek gitti zaten sonra minibüse tekra bindik adam bastı gitti başka bir minibüsün yanında durdu ve diğer şöföre arabadan karı atladı yeaahahee diyerek biraz gülüşüp bastı gittiler .

Kıssadan hisse : hareket halindeki otobüs minibüsten bile yaya atlıyabiliyor aman dikkat
 
Katılım
20 Mar 2016
Mesajlar
18
Duran trafikte bende araçların arasında mümkün olduğunca yavaş gidiyorum (1-2. vites rölanti) ama malesef en çok arkamdaki motosiklet kullanıcılarında çekiyorum. Arkamdan bağıran mı dersin kornaya asılan mı dersin, illaki 40- 50 basıp gitmemi istiyor. Durgun trafikte hız yapmayalım, en azından hız yapmayana bulaşmayalım. Geçmiş olsun.
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
duran trafikte emniyetten giderken çok yavaş giderim arkamda oluşan hatta korna çalan arkadaşlara selamlar hürmetler

düşelimmi mk
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
duran trafikte emniyetten giderken çok yavaş giderim arkamda oluşan hatta korna çalan arkadaşlara selamlar hürmetler

düşelimmi mk

evet, ben yol veriyorum arkadan gelen motosikletlere. adam sabırsız ve trafiğin tehlikesini umursamıyor yada farkında değil henüz.
 
Katılım
19 May 2012
Mesajlar
146
Aynısı başıma geldi ama motordan düşmedim yayanın ayağı kırılmıştı aylarca uğraştım.
 
Katılım
29 Ocak 2016
Mesajlar
16
arkadas bizde motor kullaniyoruz da boyle aralardan geciyorsan olacaklari goze alacaksin. bazilari mallar cok turkiye de demis ama kendin zaten kurallara uymayarak sende mal oluyosun.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
beyler kusura bakmayın hortlatıyorum. otobanda geldi benzer durum başıma ama bu sefer sağım otobüs ve ben otobüsü sollamadan onun yanında gidiyordum 20 km hızla falan.

önden çocuk fırladı koşarak önümüzden geçti ve daha sonra hız kesmeden arabaların arasından koşarak devam etti karşıya. aptal çocuk birilerini katil edecek. bende şanslıydım, otobanda çocuğun ne işi var öküz müdür nedir allahım ya rabbim. anası babası dayaklık bunların.

gerçekten dikkat etmeniz yetmiyor, şans olacak birde. bu otoban çocuk olayı iki hafta önce falan oldu ben şimdi yazdım, yani otobanda bile dikkat edin.

bu sabah "mercedes sprinter" ile bir birimize girmeyelim diye dümdüz gittim. normalde sola dönecektim ama trafiği tehlikeye atmamak için bilerek gitmeyeceğim bir yola gittim. ama öküz herif sola dönecekmiş meğersem ve sinyal vermiyordu. siz söyleyin ben adamın sola döneceğini nereden bileceğim? bastım küfürü. sonra ışıklara ve kurallara uymaksızın ışıklı 4 yol ayrımı gibi yolun ortasından bastım gittim yoluma.
 
Katılım
17 Kas 2015
Mesajlar
124
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Geçmiş olsun kardeşim. Lakin %100 kusurlu olduğun konusuna bende katılıyorum. Eğer bir araç kullanıyorsan onu araç gibi kullanmalısın. Eğer emniyet şeridinden, araçların sağında bulduğun boşluklardan, iki şerit arasındaki beyaz çizgiler üzerinden yada solundaki şeridin bariyer ile sol şeritte bulunan aracın arasındaki boşluktan gidiyorsan bil ki diğer insanların tahammülünden istifade ediyorsun. Zira bunların hepsi yasak. Mümkün mertebe bu tip aralardan derelerden giderken yok ziyanı zaten duran trafikten motosiklet olmanın avantajı ile süzülüyorsun. Öyleyse yavaş git. Dikkatli ol. Her an duracak bir hızla git. Yoksa yapman gereken diğer araçlar gibi trafiğin açılmasını ve sıranı beklemek yasalar nezdinde. Kanun yaptığına yanlış diyorsa ve sen yapacaksan bari kimseye zarar vermeden yapmanın yöntemini ara. Zira orada olmak sana tanınmış bir hak değil kardeşim. Kazasız belasız kal sağlıcakla
 
Katılım
1 Ağu 2016
Mesajlar
141
Otomobille bile yanımda otobüs varsa, önünden yaya geçebilir diyerek gerekiyorsa kornaya bir dokunurum. Trafik ışığında sağ tarafımı görmemi engelleyen büyük bir araç varsa, sarı yanar yanmaz gaza basmam, önce büyük aracın geçmesini beklerim... Bunlara mutlaka dikkat edilmeli.

Yıllar önce bu nedenle arkadaşımla neredeyse ölüyorduk. Adana'da baraj setinden sonra, Üniversite'ye dönen kavşakta trafik ışığında bekliyor ve yanımızda da Balacalı'nın meşhur muavinli turuncu otobüslerinden biri duruyor. Biz sarı yanar yanmaz kavşağa fırladık ki meğer kavşaktan sirenleri değil ama ışıkları yanan bir ambulans geliyormuş ve tabiki kırmızıda durmaya hiç niyeti yok. Otobusten dolayı göremedik ve o zaman ki trafik tecrubesizliği ve gençlik bilinçsizliğiyle yola fırlayan bize son anda çarpmadan durabildi. Önündeki koruma demirleriyle bize çarpsa büyük ihtimalle bizi darma duman ederdi. O gün bugündür büyük araçlara çok dikkat ederim. Trafik sürprizlerle dolu !

Bu kaza bana bu anımı hatırlattı...
 
Katılım
9 Eyl 2005
Mesajlar
90
Duran trafikte 10-20 arası bir hızla ilerlemenizi tavsiye ederim. Böylelikle farkettiğiniz anda kolayca durabilirsiniz.
 
Katılım
5 Ağu 2015
Mesajlar
6
İnsanlar altındakı motosikketi normal bir büyük araçmış gibi kullanmsdıkça böyle olaylar daha çok yaşanır. Senden daha çok o işçiye çok geçmiş olsun. Niye geçiyorsun oralardan. Birde madurmuş gibi konu açmışsın.
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Geçmiş olsun öncelikle sende ve yayada bişey yoktur umarım. O yaya gecitleri ve üst geçitleri boşa yapıyorlar zaten
 
Katılım
6 Şub 2016
Mesajlar
1,111
Gecmis olsun umarim bir daha bu turden sikintilarla karsilasmazsiniz. Kaldirima dustugunuz yerden aslinda buyuk sikintilar yasabilirdiniz Allah korumus.
 
Katılım
31 Ocak 2013
Mesajlar
1,106
bazı arkadaşlar işçi isterse sana dava açabilir demiş, tebessümle okudum. Benzer olay bir arkadaşımın başına geldi, onda direk yayaya çarpmış ve ikiside yaralanmıştı. Motosikletin ve arkadaşımın bütün masraflarını yaya ödemek zorunda kaldı. Yargıya taşınınca konu motosiklet yolda yayanında olmaması gereken yerde olduğundan haklı çıkıp ekipmanlarınıza kadar alabilirsiniz.
 
Katılım
15 Tem 2016
Mesajlar
309
Niye ordan geciyorsun demis cogu arkadas da. Buyukderede olup ordan gecmeyen motorcu sayisi yuzde 1 bile degildir.

Tabii bunu diyor olmam yapilanin dogru oldugunu gostermez o da ayri.
40 km hiz cok yuksek. Ben max 20 km ile gecmeye ozen gosteririm. Bir de cogu arkadss da soylemis zaten otobus ve minibuslerin sagindan gecilmesi buyuk hata. Gecicekseniz de hizinizi cok dusurmeniz lazim.. bir de absnin olmamasi da etken. Direk kitlenmis on.lastik; isci abinin itmesiyle olan bir devrilme degil gibi..

Tam konusu olmasa da benim en buyuk sikayetim 4 tekerlikli araclardan cok 2 tekerli araclar.

En fazla tacizi onlardan aliyorum.
Sikistirmalar, onune atlamalar..
Ciddi anlamda ttafikte motorsikletli nereden cikacak, ne zaman dibime girecek diye beklemekten motor surmeye konsantre olamiyorum
Yahu kardesim gidecegin yere 10 dk gec git. Bunu yapanlarin cogu da kurye gorevi yapmayan motorsiklet suruculeri.

Bence biraz birbirimize saygi gosterelim.. sonrasinda 4 tekerli araclardan saygi bekleriz..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst