Kaza Tehlikesi

Katılım
17 May 2011
Mesajlar
309
Pazar günü arkadaşla iki gt250r akşam 9 gibi Silivri'ye gidelim dedik..Bastık gittik sahilde bir nargile içtik..Dönerken Kumburgaz taraflarında ışıklardan kalktıktan 150-200 metre sonra önde arkadaşın bütün motorunun yalpaladığını gördüm..Kısa mesafeydi hemen az bir fren yaptım..hızım 110 gibiydi..100 e anca düşmüştür. Dikleştim. Gidonu sımsıkı tuttum ve E5'in ortasındaki durup bakmadığım ama hala çok merak ettiğim çukura girdim. Böyle gözümün önünden youtube da motor kazalarını helmet cam'den izler gibi hissettim. Gidon sağa sola taka tuka oynuyodu. Bitsin lan bir an önce dedim 1-1.5 saniyede geçtim çukurdan..Arkadaş yavaşladı baktı ben naptım diye..baktık iyiyiz devam ettik..

O çukura ya da yolun 2-3 metre boyunca bozuk olduğu bir yere elimi dinlendirirken, ya da aynamı düzeltirken, ya da bişeyler düşünürken, etrafa bakarken, her türlü girebilirdim.
Böyle bir durumda eğer çukura gireceğimizi biliyorsak ne yapılır var mı tavsiyeleriniz ?

Bu arada sizlere de uyarı olsun Kumburgaz'ın oralarda veya Kumburgaz'a gelmeden dikkat edin Büyükçekmece istikametine doğru.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
yalpalıyınca hafif gazla motor kendini topluyor die biliyorum ama o an denemek biraz zor gelebilir:D
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
603
Aynısı haliç köprüsünde geçen hafta başıma geldi ama benimkisi çukur değil asfalt ısınınca ağır araçların oluşturduğu tümsekti.Okmeydanı edirnekapı istikametinde eski köprü üzerinde çok sayıda tümsek var onlardan bir tanesine ön lastiğimi 100 km hızla vurdum tek yaptığım gidonu sımsıkı tutmak oldu sol el bileğimde hala zedelenme iyileşmedi bence tek yapılması gereken gidonu sıkı tutmak gazı kesip yavaşlamak.
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
1,194
dostum sakin ol :) tank slapper ı tadmışsın... ben hyoda bunu çok yaşadım ve artık alıştım.. o elbet duruyor... :)

bu durumda yapabiliceğin şey çukura yada bozuk yere giriceğini fark ettiğinde yani öncesinde arka frene dokun... sert basma sadece motor kendini biraz kassın yeterli oluyor... yapıcağı varsa bile ufak bir hareketle olayı bitiriyor... ama bir dip not geçmeliyimki eğer bu olay bitmeden brakırsan arka freni daha sert ve devam edicek şekilde yine başlıyor....

gaz açmakla olay çözülüyo gibi ibareler oluyor.. aksine bunu yaşamayan insanlar bunu uyduruyor bence yada kulaktan dolma bilgiler oluyor.. ((Aşağdaki videoda gaz açabilcek birisi varmı?)) çünkü zaten gidonu yada kontrolü yakalayabilsen ilk hedef tekeri yerden kesmek olurdu.. ama burada tekeri yere düzgün döndürmek önemli olan.. yani gaz açsanda tekere kalkmıyacağından ki böyle bir durumda tekere kaldırılabiliceğine inanmıyorum... en sağlıklısı arka frene bu olay bitinceye kadar ufaktan basmaktır... denedim işe yarıyor...

sen bunun aynısını yaşamış olmalısın

http://www.youtube.com/watch?v=GvHtChodNk0

Bende 160 la hadımköy gişeleri ile esenyurt gişeleri arasında bunu yaşadım tabi sayısız tank slapper yaşadım ama yüksek süratte bir başka oluyor :) hangi tarafa düşücem diye bakmıştım resmen..dizlerimi grenaja çarpmaktan morarmalar meydana gelmişti...ileride sağa çektiğimde ise motorun grenaj vidalarının bile yerinden oynadığını gördüm...

işte buna yakalndığımda ben arka freni fark etmiştim 160 la yakalandım...arka frena bastım yavaşladı hatta durdu gibi oldu bıraktığım an ikinci kez ard arda yaşadım... o an iyiki düşmedim çünkü aşırı şiddetliydi..
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2011
Mesajlar
29
bende bir anımı sizlerle paylasayım tecrübe olması dileğiyle..
üniversite öğrencisiyken,yazın,hatay'a arkadaşımın memleketine gitmistik..lafı fazla uzatmadan amcasının 98 srad'ını alıp otoyolda gazlarken arka lastiğim patladi..evet şu an rahat bir şekilde anlatiyorum fakat siz birde bana sorun o anları..hayatım 3,4 saniye icinde film gibi gözlerimin önünden gecti..hizim 160-170 falan aniden arka lastik patladığında yapacak birşey yoktu motorun üstünde adete rodeo yapıyorum tabiri caizse otoyolun ortasında..en son hizimi 50-60 a kadar vitesle ve hafif hafif ön frenle düşürdüğümü biliyorum ve sonrasında kendimi motorun üzerinden emniyet seridine attığımı hatırlıyorum..gözümü açtığımda hala nefes alıp verebiliyordum sukrolsun ki ve motor benden asagi yukari 70-80 metre ötede hala calisiyordu yerde..
 
Katılım
10 Eyl 2010
Mesajlar
1,243
Arkadaşlar böyle konularda yapılması gereken tek şey arkadaşımızın dediği gibi arka freni kullanmak.
Ön lastiğiniz yerden keslip yamuk indiği için sağ sol yapmaya başlıyor sizin arka frene basmanız motorun öne doğru ağırlık vermesini ve ön lastiği yere bastırmasını sağlıyor.

Ben bağdat caddesindeki havaya uçan mado dan mcdonalds a kadar tank slapping yedim ki bu mesafe 600metre kadar. Düşemedim gerçekten ve çok büyük bi tehlike geçirdim
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
160 ile giderken arka fren ile tank slappingden kurtuluş ?????
170 ile arka lastik patlamasına ilaveten tank slapping hız 170 den 50 ye düşüyor ancak ondan sonra motor yatıyor ??????

Çocuklar siz bunları anlatırken sürat konusunu biraz abartıyorsunuz sanırım. :)

Sevgiler
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst