Kawasaki kawasaki ZZR 1400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,626
Motosikleti
Ns200 15"
Test motoruydu, içinden geçilmiştir testlerde. Ama sonuçta her test günü sonrası full bir kontrol ve bakımdan geçmesini beklerim. Böyle nahoş olaylar olmasın diye. O motosiklete olan hevesimi çok ciddi zedeledi bu olay.

Ya abi yetkili servisin içinden çıkmış biri olarak işler hiç iç açıcı değil :), işini düzgün yapan yerler 2 elin 10 parmağını geçmez... Aslında tüm başımıza gelenler işi yöneten insanların işi bilmemesinden kaynaklanıyor. Genelde firmaya en büyük düşman kendi içinde çalışanları oluyor...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Zincirli motor almam daha isterse kanat açıp uçsun :D
Daha o kadar yaşlanmamışındır be @Nikkfurry :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:18 ----------

Nikkie motosiklete dair her olayın illa bir kadınla noktalanıyor. Bize de öğret bu işleri.
Geçenlerde de YouTube'da gitar çalan kadınlardan bahsediyordu. Sanki eskiden böyle değildi, sonradan böyle oldu gibi... :mrgreen: Belki de ben yanılıyorum. Yok yere orta yaş krizine girdi muamelesi yapmayayım @Nikkfurrie'ye.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------

Zzr 1400 değil de dün Gtr 1400 gördüm, hiç öyle kocaman, kallavi bir şeymiş gibi gelmedi gözüme.
Eski Superduke 1303cc. Kaç kişi "600cc mi" diye sordu bana.

Hayabusa biraz aygır gibi. Hayabusa'dan "B-King" isminde bir naked devşirdiydi Suzuki, satmadı çok, o da aygır gibiydi.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şaftlı motor kullanman lazım farkı anlayabilmen için Haşmet mesela kuru debriyajda hiç kullanmadın , kullan ;)
Şaftlı motosiklet mutlaka iyidir de genelde gençlerin tercih ettiği modeller değil gördüğüm kadarıyla. Sen ne açıdan tercih ediyorsun şaft aktarmayı (bakım avantajı dışında)?
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Şaftlı motosiklet mutlaka iyidir de genelde gençlerin tercih ettiği modeller değil gördüğüm kadarıyla. Sen ne açıdan tercih ediyorsun şaft aktarmayı (bakım avantajı dışında)?

Krank motosiklete paralel döndüğü için volantda güç kaybı çok çok azdır , zincirli motorların %90 ı bakımsız ve uzun kilometreler boyunca yağlanmadan kullanıldığı için tekerde de güç kaybı aslında daha fazla olmakta , ömür boyu değişim gerektirmeyen şaft ortalama 20.000 km de bir değişen zincir dişli takımıyla mukayese edildiğinde çok daha ucuzdur , benim için en cezbedici tarafı her vites değişiminde yada gazla her oynadığınızda sürekli gerilen zincirdeki o boşluk hissiyatının olmaması..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Zincirin güç kaybı şafttan daha fazla he mi? Kesin daha ağırdır da... :mrgreen:
 
Katılım
28 Haz 2014
Mesajlar
205
Motosikleti
Honda Vfr800xCrossrunner
Kayış aktarma der kenara çekilirim dermişim :)

Kayış ta daha direkt bir aktarma hissettim, şaftta da zincir e göre daha yumuşak bir aktarma diyebilirim.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
R1300GS ADV aşırı tipsiz. Normal R1300GS'leri beğendim ama bunun lego gibi deposu / ön tarafından hiç hoşlanmadım. Ağırlık merkezi çok yukarıdaymış gibi de duruyor.

Stelvio'yu geç bence Mandello varken. Stelvio'nun özellikleri Mandello'ya göre çok kısık duruyor. Ben de yükselmiştim o motosiklete sonra vazgeçtim.

Önceden Lego BMW R1200GS'nin legosunu çıkarmıştı, lego ile gerçeğine benzetmesi zor olunca BMW bu lego çok uğraşmasın demiş olabilir. :)
R1300GS ADV legosu çıksın alırım, çocuklardan bana kalırsa oynarım, anca legosunu alabilirim öyle motorların.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Önceden Lego BMW R1200GS'nin legosunu çıkarmıştı, lego ile gerçeğine benzetmesi zor olunca BMW bu lego çok uğraşmasın demiş olabilir. :)
R1300GS ADV legosu çıksın alırım, çocuklardan bana kalırsa oynarım, anca legosunu alabilirim öyle motorların.

Vstrom'un kıymetini bil Espresso o motorla Nemrut'a bile çıktım birkere bile buralarda kalırmıyız , arıza yaparmı diye tedirginlik hissetmedim çünkü iki adet Vstrom uzun yıllar boyunca bende güven oluşturdu , Bmw ye geçtim tamam sürüşü , freni vs çok güzel keyifli ama hep bi tedirginlik var yani yalanda değil :D
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,019
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Önceden Lego BMW R1200GS'nin legosunu çıkarmıştı, lego ile gerçeğine benzetmesi zor olunca BMW bu lego çok uğraşmasın demiş olabilir. :)
R1300GS ADV legosu çıksın alırım, çocuklardan bana kalırsa oynarım, anca legosunu alabilirim öyle motorların.

O bütçelere çıkınca farklı bir sürü seçenek var. R1300GS'e bir şey demem, nötrüm ama R1300GS ADV yerine ben alternatiflere bakardım açıkçası. Tipi beni çok itti.

Hoş, önceki serilerin de ADV'lerini pek beğenmezdim, bana aşırı iri gelirlerdi ama bunun yanında şu anda o eski ADV'ler acayip yakışıklı görünüyor bana. Yani takdir ederim eskilere göre daha derli toplu de kompakt gibi duruyor, hakkını teslim edeyim ama ağırlık merkezi çok yukarıya çıkmış gibi duruyor, sırf görüntü için bunu yaptılarsa BMW'ye hiç yakıştıramadım. Hiç Alman yaklaşımı değil...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:37 ----------

Vstrom'un kıymetini bil Espresso o motorla Nemrut'a bile çıktım birkere bile buralarda kalırmıyız , arıza yaparmı diye tedirginlik hissetmedim çünkü iki adet Vstrom uzun yıllar boyunca bende güven oluşturdu , Bmw ye geçtim tamam sürüşü , freni vs çok güzel keyifli ama hep bi tedirginlik var yani yalanda değil :D

V motor başka bir şeymiş. Çok tatlı yumuşak çalışıyor. V Strom 650'den inip Tracer'a binince (veya tersi) çok net hissedilen bir durum.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
O bütçelere çıkınca farklı bir sürü seçenek var. R1300GS'e bir şey demem, nötrüm ama R1300GS ADV yerine ben alternatiflere bakardım açıkçası. Tipi beni çok itti.

Hoş, önceki serilerin de ADV'lerini pek beğenmezdim, bana aşırı iri gelirlerdi ama bunun yanında şu anda o eski ADV'ler acayip yakışıklı görünüyor bana. Yani takdir ederim eskilere göre daha derli toplu de kompakt gibi duruyor, hakkını teslim edeyim ama ağırlık merkezi çok yukarıya çıkmış gibi duruyor, sırf görüntü için bunu yaptılarsa BMW'ye hiç yakıştıramadım. Hiç Alman yaklaşımı değil...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:37 ----------



V motor başka bir şeymiş. Çok tatlı yumuşak çalışıyor. V Strom 650'den inip Tracer'a binince (veya tersi) çok net hissedilen bir durum.

Krank derecesinden dolayıda çift silindir CP bloklar agresif çalışıyor sanki arada tek silindir ateşleme yapıyormuş gibi hissettiriyor :)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Vstrom'un kıymetini bil Espresso o motorla Nemrut'a bile çıktım birkere bile buralarda kalırmıyız , arıza yaparmı diye tedirginlik hissetmedim çünkü iki adet Vstrom uzun yıllar boyunca bende güven oluşturdu , Bmw ye geçtim tamam sürüşü , freni vs çok güzel keyifli ama hep bi tedirginlik var yani yalanda değil :D

Çok seviyorum motorumu.

Daha çok uzun yıllar bu vstrom le devam etme niyetim var. Çok memnunum motorumdan. Sırada lastik var, sonrasında elektrik tesisatını komple elden geçitrip nereden ne kablo nereye gidiyor, erişmek için nereleri nasıl söküyoruz falan gösterecek usta lazım çünkü her şey için istanbula gitmek yerine o sürüşü daha güzel yollarda yapayım da burada basit şeyleri kendim halledeyim istiyorum.

BMW GS serisinin eski R1250 ADV modellerini ben çok beğeniyorum tip olarak. Böyle küheylan gibi heybetli motor, kullanmadım ama kullanan arkadaşlarım çok rahat motor, bir kere ona alışınca baka motor sürmek istemiyor insan öyle de sürmesi kolay ve alışkanlık yapıyor diyorlardı.Tipi çok güzel ama anca 60 yaşımı geçince artık daha rahat konforlu olsun, artçı ile de daha konforlu gidebileym diye isterim belki. Tek başıma gezerken vstrom fazlasıyla yetiyor bana.

Hele önümüzdeki sezon kamp işlerine de girersem motorla süper olacak.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yüzünü yıka tekrar oku yazdığımı Haşmet :) hangi zincir ?
Okudum okudum. Zincirin üzerindeki toz kir Multistrada'nın gücünden 15-20 beygir yiyorsa eğer, kesin 5-10 kilo ağırlık ta katıyordur dedim... :)
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Okudum okudum. Zincirin üzerindeki toz kir Multistrada'nın gücünden 15-20 beygir yiyorsa eğer, kesin 5-10 kilo ağırlık ta katıyordur dedim... :)

Haşmet Türkiye'ye yazacam diye uykusuz kalıyorsun onun için yüzüne bi su vur dedim birader :) problem zincirin dışındaki toz değil ki bunu bildiğine de eminim , bir test vardı Youtube'da bakla ve oringleri periyodik yağlanmış ve temizlenmiş zincirle tam tersi bakımsız kalmış baklaları sıkışmış zinciri karşılaştırıyorlardı bakındım bulamadım , arada ciddi kayıplar var , şaftın yağını 5 senede bir kere degiş devam et ;)
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,757
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Çok seviyorum motorumu.

Daha çok uzun yıllar bu vstrom le devam etme niyetim var. Çok memnunum motorumdan. Sırada lastik var, sonrasında elektrik tesisatını komple elden geçitrip nereden ne kablo nereye gidiyor, erişmek için nereleri nasıl söküyoruz falan gösterecek usta lazım çünkü her şey için istanbula gitmek yerine o sürüşü daha güzel yollarda yapayım da burada basit şeyleri kendim halledeyim istiyorum.

BMW GS serisinin eski R1250 ADV modellerini ben çok beğeniyorum tip olarak. Böyle küheylan gibi heybetli motor, kullanmadım ama kullanan arkadaşlarım çok rahat motor, bir kere ona alışınca baka motor sürmek istemiyor insan öyle de sürmesi kolay ve alışkanlık yapıyor diyorlardı.Tipi çok güzel ama anca 60 yaşımı geçince artık daha rahat konforlu olsun, artçı ile de daha konforlu gidebileym diye isterim belki. Tek başıma gezerken vstrom fazlasıyla yetiyor bana.

Hele önümüzdeki sezon kamp işlerine de girersem motorla süper olacak.

Abi ben açıyorum youtube, her türlü bakım onarım videosu var. Pek aranmasada aslında ispanyolca ve italyanca videolarıda otomatik çevirme ile ara baya bilgi çıkıyor oradan da.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
......elektrik tesisatını komple elden geçitrip nereden ne kablo nereye gidiyor, erişmek için nereleri nasıl söküyoruz falan gösterecek usta lazım çünkü her şey için istanbula gitmek yerine o sürüşü daha güzel yollarda yapayım da burada basit şeyleri kendim halledeyim istiyorum.

Iyi o halde sana nokta atışı bilgilendirme buyur ;) sol karenajın içinde gidonun önünden bakınca görünen 10 lu bir soket var üzerinde de lastik izolasyon var , o lastik zamanla çatlayıp su alınca göstergeler gidiyor kısa devre yapabiliyor ama motor çalışıyor yolda kalmazsın , ben 6 ayda bir lastiği sıyırıp içine kontak clean sprey sıktım , sorun yaşamamak adına tavsiye ederim..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Haşmet Türkiye'ye yazacam diye uykusuz kalıyorsun onun için yüzüne bi su vur dedim birader :) problem zincirin dışındaki toz değil ki bunu bildiğine de eminim , bir test vardı Youtube'da bakla ve oringleri periyodik yağlanmış ve temizlenmiş zincirle tam tersi bakımsız kalmış baklaları sıkışmış zinciri karşılaştırıyorlardı bakındım bulamadım , arada ciddi kayıplar var , şaftın yağını 5 senede bir kere degiş devam et ;)

Piyasadaki motosikletlerin zincirinin yuzde doksaninin saft aktarma kadar verimsiz calisacak kadar kotu durumda oldugu iddiani gercekci bulmuyorum @Nikkfurie.

Gercekten oyle olsa bir seviye uzeri tum motosikletler saft aktarma olurdu. Oyle degil ama.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Abi ben açıyorum youtube, her türlü bakım onarım videosu var. Pek aranmasada aslında ispanyolca ve italyanca videolarıda otomatik çevirme ile ara baya bilgi çıkıyor oradan da.

Ben uğraşmayı sevmiyorum sorun orada, yoksa mecbur kalsam video bir yana açar servis manuelinden aokuyup yaparım, videoda biri anlatıp gösterince benim kafam almıyor ille okuyacağım. Geçen ön far ampullerini değiştirdim, kitapçığında yazmış zaten o şekilde yaptım oldu.

Mesleğim bilgisayar ama mesela şirketin verdiği bilgisayarı formatlanıp kurulması lazım, ben yapabilirim ama ne uğraşacağım yaa deyip şirkette genç elemanlardan birine yaptıracağım, ama kendi kişisel bilgisayarlarımı kurmayı, kurcalamayı severdim, artık elime pek fazla tornavida falan alasım gelmiyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------

Iyi o halde sana nokta atışı bilgilendirme buyur ;) sol karenajın içinde gidonun önünden bakınca görünen 10 lu bir soket var üzerinde de lastik izolasyon var , o lastik zamanla çatlayıp su alınca göstergeler gidiyor kısa devre yapabiliyor ama motor çalışıyor yolda kalmazsın , ben 6 ayda bir lastiği sıyırıp içine kontak clean sprey sıktım , sorun yaşamamak adına tavsiye ederim..

Kontak sprey var elimde würth marka, motoru yıkayınca falan düğmelere sıkıyordum, bir de elektronik devreler için contact clean devre temizleyici sprey var içinde alkol var sanırım yağlı iz bırakmıyor, cama sticker yapıştırırken falan da işime yaramıştı, raspberry pi ya da arduino gibi gibi devre kartlarını bol bol sıkıp yıkar gibi temizlemek için kullanıyorum onu, hangisini sıkayım?

Motorla İstanbula kalmalı gideceğim bir haftasonu kadıköyden yakın sayılır diye elektrik tesisat işleri için Cemo Garaj ile konuştum, getir hallederiz dedi. Benim sislere bir şey oldu, çukura girince sarsılınca sönüyor, sonra bir daha sarsılınca yanıyor, bazen yanıyor bazen yanmıyor yani, sis farlarım yokmuş gibi davranıyorum bu aralar. hangi kablo onlarn, hangi röleden geçmiş falan baktım anlayamadım sele altında spagetti gibi olmuş bir sürü fazladan röle, kablo falan var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst