Kawasaki Kawasaki Ninja 300R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
31 Eki 2013
Mesajlar
556
Merhaba Ninja 3000 kullanıcıları.

Daha önce 2006 FZ6 Fazer ABS kullandım ve bir sende önce istemeden de olsa satmak zorunda kaldım. FZ6 forum tanır beni:)

Artık yeni bir motosiklet alma zamanı geldi.

Ancak bütçeme en uygun motosiklet Ninja 300. Elbette sadece bütçeden dolayı değil, beğeniyorum da!

Kısmetse yakında 2.el ABS'li bir modelini alacağım inşallah.

Ninja 300 forumunu baştan sona okumama rağmen elbette merak ettiğim konular var ve sürmeden bazı şeylerde ister istemez aklı kalıyor insanın...

Örneğin; sürüş pozisyonu, aynaların geriye görüşü,genel sürüş zevki, sesi ve genel performansı beni tatmin eder mi?

Bunu belirlemek için aklıma bir fikir geldi ve sizlere bir teklif sunmak istedim.

İstanbul'da anadolu yakasında Sancaktepede güvelikli güzel bir sitede ikamet ediyorum.

Motosikletini bana kısa bir sürüş için emanet etmeye gönüllü olanı veya olanları çaya kahveye davet ediyorum.

Hem tanışma, fikir alış verişi olur hem böylelikle kısa da olsa Ninja 300'ü test etme imkanım olur.

Davet ediyorum çünkü güven oluşması açısından içiniz rahat olsun diye. Yerimiz yurdumuz belli yani:)

İlgilenen arkadaşlara telimi ve konum bilgisi paylaşırım. Hafta içi, hafta sonu fark etmez saat 18:30 dan sonra evdeyim:thumleft:

Desteğiniz için şimdiden teşekkürler.
Olcay Meral
 
Katılım
6 May 2014
Mesajlar
348
Merhaba Ninja 3000 kullanıcıları.

Örneğin; sürüş pozisyonu, aynaların geriye görüşü,genel sürüş zevki, sesi ve genel performansı beni tatmin eder mi?
Sorduğun sorulara cevap vermeye çalışayım :
Aynaların görüşü çok iyi değil. Aynaların altına bir metal parca ilave edip yükseltirsen daha iyi görüşe sahip oluyor.
FZ6 Fazer kullanmadım ama heralde o bizim motordan daha rahattır diye düşünüyorum.
Fakat dik oturşula rahat seyahat mümkün. (rüzgarsız günde 120'ye kadar. Rüzgarlı günde 90'a kadar.Tabi cüsseye bağlı bu birazda)
Egzozsuz sesi çok cılız araçlar geldiğini duymaz yayalar ciddiye almaz. (üst devirlerde sesi güzel 10binden sonra)
Genel sürüş zevki çok keyifli özelikle üst devirleri harika ancak daha büyük bir motordan buna geçince nasıl hisiyat verir bilemem. :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Eki 2013
Mesajlar
556
TimFx bilgilendirme için teşekkürler.

Fz6 forumuna göre burası çok hareketsiz ve bilgi olarak da zayif maalesef.

İyi forumlar.
 
Katılım
6 May 2014
Mesajlar
348
TimFx bilgilendirme için teşekkürler.

Fz6 forumuna göre burası çok hareketsiz ve bilgi olarak da zayif maalesef.

İyi forumlar.

Sebebi Ninja 300'ün alırken ötv'si ve yıllık vergisi 250cc motorlardan fazla o yüzden forumda ve sokakta rağbet görmüyor. Ama bu sayede herkesde olmayan güzel, kaliteli bir motora biniyoruz :bounce: :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Eki 2015
Mesajlar
33
Ninja 300 abs 2016 krt motorumla 6 ayı devirdik arkadaşlar. 5k kilometreye yaklaştım. Sizlere bir konudan bahsetmek istiyorum. R25 i olan bir arkaşımla 2-3 kez 400-500km lik geziler yaptık. Depoları beraber fulledik ve gezimiz bittiğinde benim depom yarımın bir tık altına yeni düşmüşken arkadaşın r25 in yakıt ışığı yanıp sönmeye başladı her gezide:) 10 bin bakımına götürdü geçenlerde ve sormuş bu durumu servis çalışanlarına ve şu cevabı almış. ninja 300 8 subap r25 4 subapmış bu yakıt tüketimi farkı buradan kaynaklanıyormuş bütün r25 ler yakıtı içiyor yani. R25 forumlarında da bir sürü kanıtı var arkadaşım gösterdi. r25in yıllık vergisi 118 TL ninja 300 ün 243 TL. Her depoda 25 TL gibi bir yakıt bizim cebimizde kalıyor geri kalanın hesabını siz yapın :) fren ve malzeme kalitesini zaten söylemek istemiyorum kullanmayan anlayamaz tartışmaya gerek yok. r25 ten bahsetme sebebim tamamen rastlantı hiçbir markanın fanatiği değilim yanlış anlaşılmasın başımıza gelen bir olayı paylaştım sadece. yoksa herkesin tercihidir, zevkidir veya maddi imkanıdır bunlar beni bağlamıyor. bütün ninja 300'cülere selam olsun..o/
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Nis 2015
Mesajlar
996
Merhabalar, yağ filitresini nerden uygun ve orjinal olarak temin edebilirim ? malum servis 75 lira diyor işçilik hariç 😱 Birde castrol nasıldır denemeye değer mi ?yoksa az daha koy motul mü al dersiniz?
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
Merhabalar, yağ filitresini nerden uygun ve orjinal olarak temin edebilirim ? malum servis 75 lira diyor işçilik hariç Birde castrol nasıldır denemeye değer mi ?yoksa az daha koy motul mü al dersiniz?

yağ olarak kesinlikle motul kullanmalısın

yağ filtresini n11.com dan alabilirsin

ninja300 kullanmıyorum ama zamanında ninja250r kullanmışlığım var az çok parçafiyatlarını tahmin edebiliyorum


şuanda r25 motorumda motul 7100 tam sentetik yağ kullanıyorum memnunum servise götürmedim kendim yapıyorum bakımlarını
 
Katılım
31 Eki 2013
Mesajlar
556
2,2 litre motul 7100 yağ 125 lira, kawasaki yağ filtresi 50 lira, işçilik 30 lira

Hasanpaşa GKN motors...

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------

VEj4or.jpg

vZ3Mk6.jpg

1NRz1p.jpg
 
Katılım
4 Nis 2015
Mesajlar
996
Teşekkür ederim bir göz atayım n11 e uygunsa alayım gitsin. Şuanda içinde 7100 var birkaç yağ denesem mi diyorum :)

Sizde serviste yaptırmışsınız ama 50 yazmışlar bizim flitre gümüş kaplama sanırım :)
 
Katılım
30 Haz 2011
Mesajlar
2,819
Orj filtre 50 yan sanayi 30
Ben de filtremi yağımı alıp gideceğim. Zincir biraz eskir gibi oldu. Oringlerde kopmalar başladı.

R25 in bizden çok yaktigini şöyle söyleyebilirim. Ayni yol ayni hız ben 3.8 onlar 5.1 yakmıştı.
 
Katılım
31 Eki 2013
Mesajlar
556
Genel bir düşüncem:

Her 5 bin km verilecek 200 liraya mı takılalım???
Bunu burada konuşmaya bile değmez bence...
En fazla kendin yaparsın değişimi 30-50 lira sana kalır:cat:

Daha çok teknik konular, sürüş ve dayanıklık olarak testler yapalım ve düşünecelerimizi paylaşalım.

Forumda herkesin övdüğü ön freni mesela ben yetersiz buluyorum.Stopiye gelmez bu:p

Daha önce KTM Duke 200 vardı ve yanlış hatırlamıyorsam ön freni daha iyidi. Fazerinden bahsetmiyorum bambaşka kategori.

KTM deki çelik fren hortumunun katkısı eminim çoktur. Ninja içinde çelik fren hortumu için arayışa girdim bakalım... ABS olması işçiliği artıracak biraz ama değer. Tesisat ABS merkezine gidiyor ve geri piston vs. geliyor...
Elbette ön fren kaliperi monoblok tasarım olsa idi kaymak olurdu! Mengene gibi sıkardı...

Birde bunlarda kompresyon yüksek mi ne ya da gaz kelebekleri çok kapanıyor ki gaz kesince acayip öne yığılıyor - yavaşlıyor.

Sizde de öyle mi?

ZY0jOa.jpg
 
Katılım
6 May 2014
Mesajlar
348
Genel bir düşüncem:

Birde bunlarda kompresyon yüksek mi ne ya da gaz kelebekleri çok kapanıyor ki gaz kesince acayip öne yığılıyor - yavaşlıyor.

http://i.hizliresim.com/ZY0jOa.jpg

Evet huyu öyle , bu sayede frene gerek kalmıyor ciddi oranda yavaşlıyor :cherry:
Fren konusunda bence gereksiz bir hasasiyet gösteriyorsunuz. Ama hobinizdir bişey diyemem :cat:
Lastiklerinizi değiştirdiyseniz frenleme ile ilgili bir zaaf olucağını sanmıyorum. Bence motorunuzu bir süre daha sürün tanımaya çalışın. Ben bu motorda pek fren yapmıyorum genelde gaz kesiyorum acil frenlemede iki frene aynı anda basıyorum. :)
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Nis 2015
Mesajlar
996
Orj filtre 50 yan sanayi 30
Ben de filtremi yağımı alıp gideceğim. Zincir biraz eskir gibi oldu. Oringlerde kopmalar başladı.

R25 in bizden çok yaktigini şöyle söyleyebilirim. Ayni yol ayni hız ben 3.8 onlar 5.1 yakmıştı.

Hocam sen baya bir km yaptın, hangi yağlardan kullandın.Tavsiyen varmıdır öyle motul e yakın fiyatı uygun ?
 
Katılım
30 Haz 2011
Mesajlar
2,819
Km geldiyse hidrolik değişimi yapın
Frenler güzel diyebilirim eski motorum ktm idi. Çok fark yok
Kompresor olayı dediginiz gibi frenlemiscesine yavaşlatıyor.

Ben de 500 km sonra sokacagim. 39500 olacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:52 ----------

İpone ve castrol kullandım. İpone güzel castrolden memnun kalmadim.

Simdi valvoline deneyecegim. Aklımda motulde var. Eski aletlerde shell uzun sure kullandım. Yari sentetigi oldukça iyidir ax5 olasa gerek
 
Katılım
4 Nis 2015
Mesajlar
996
Anladım üstad bende deneyim bir kaç yağ ozman :) Filitre yan sanayi kötü mü yoksa marka harici fark yok mu ?
 
Katılım
31 Eki 2013
Mesajlar
556
Evet huyu öyle , bu sayede frene gerek kalmıyor ciddi oranda yavaşlıyor :cherry:
Fren konusunda bence gereksiz bir hasasiyet gösteriyorsunuz. Ama hobinizdir bişey diyemem :cat:
Lastiklerinizi değiştirdiyseniz frenleme ile ilgili bir zaaf olucağını sanmıyorum. Bence motorunuzu bir süre daha sürün tanımaya çalışın. Ben bu motorda pek fren yapmıyorum genelde gaz kesiyorum acil frenlemede iki frene aynı anda basıyorum. :)

Lastikler Pirelli Diablo Rosso , sağ olsun eski sahibi değişmiş, en fazla 2 bin km yapılmış diyebilirim.
Fren önemsenecek bir konu! Otobanda yüksek hızda yavaşlamak gerekirse hele!

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------

Fazer6'nın firenlerinden çok çok daha iyi ninja300frenleri bence:)

Siz galiba daha önce hiç fazer kullanmadınız! Ninja nerdeyse bir fazer ağırlığında ve fazer de disk çapı ve sayısı daha fazla. Teknik olarak daha iyi durmaması zaten mümkün değil. Fazerin tek sorunu aşırı hizlanabilmesi ve bu ivmelenmeye frenlerin yetersizliği.
 
Katılım
6 May 2014
Mesajlar
348
Lastikler Pirelli Diablo Rosso , sağ olsun eski sahibi değişmiş, en fazla 2 bin km yapılmış diyebilirim.
Fren önemsenecek bir konu! Otobanda yüksek hızda yavaşlamak gerekirse hele!

Bizim motor o kadar uçan kaçan bir motor değil çok çabuk hızlanmıyor.o kadar frene ihtiyacınız olmaz. ( En arkada kalan motor Ninja 300 ve tam gaz. :thumleft:)


Daha önce dediğim gibi yüksek devirde sürerken gazı kapatığızda duruyorsunuz zaten :cherry:

Otoyolda Ninja ile acil fren 30bin km'de sadece 3 kez yaptım. 170km'le giderken bence frenler gayet iyi tutuyor.
Zaten lastiklerinizde en iyisi bende aynı lastikleri kullanıyorum. :cat:
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst