Kawasaki Kawasaki Ninja 250 SL Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
SL250'yi bayide görüp, oturup beğenmemiştim. Geçen gün fuar davetiyesi sormak için Honda bayisine gittiğimde acaba yanlış mı düşünüyorum diyerek CBR 250'ye oturdum ve fikrim değişmedi. Kawasaki'nin üzerindeki motor daha iyi olsa da, daha iyi gitse de yine tercihim de CBR 250 olur. Sebebi de kalıbı ve rahatlığı. Ayrıca her ne kadar bazı arkadaşlar aksini söyleseler de CBR 250'nin malzeme ve işçilik kalitesinin SL250'den aşağı kalır bir tarafı yok. Evet Honda pahalı bir motor, onun yerine R25 tercih edilebilir ama bu boyut mevzusundan dolayı yine de SL250'yi almayı düşünmem. Z250SL ise naked olduğunu için oturuş pozisyonu daha rahat olacağından ve performansından dolayı tercih edilebilir duruyor. Tabi yine de üzerine binip görmek gerekir.

Kısacası ben CBR250 alan arkadaşların yanlış yaptığını falan düşünmüyorum.
 
Katılım
29 Şub 2012
Mesajlar
106
SL250'yi bayide görüp, oturup beğenmemiştim. Geçen gün fuar davetiyesi sormak için Honda bayisine gittiğimde acaba yanlış mı düşünüyorum diyerek CBR 250'ye oturdum ve fikrim değişmedi. Kawasaki'nin üzerindeki motor daha iyi olsa da, daha iyi gitse de yine tercihim de CBR 250 olur. Sebebi de kalıbı ve rahatlığı. Ayrıca her ne kadar bazı arkadaşlar aksini söyleseler de CBR 250'nin malzeme ve işçilik kalitesinin SL250'den aşağı kalır bir tarafı yok. Evet Honda pahalı bir motor, onun yerine R25 tercih edilebilir ama bu boyut mevzusundan dolayı yine de SL250'yi almayı düşünmem. Z250SL ise naked olduğunu için oturuş pozisyonu daha rahat olacağından ve performansından dolayı tercih edilebilir duruyor. Tabi yine de üzerine binip görmek gerekir.

Kısacası ben CBR250 alan arkadaşların yanlış yaptığını falan düşünmüyorum.

ASlında yanlış diye birşey yok herkesin kendi doğrusu var diyebiliriz.Benim şahsi fikrim sırf ABS için bile ninja 250sl tercih edilir.

Saygılarımla...
 
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
193
Kesinlikle her lafiniza katiliyorum ayrica anlayisli ve nazik cevabiniz icin ictenlikle tesekkur ederim.hepimizin kazanci belli avrupada yasayan insanlar kadar bizim de kaliteye ucuza sahip olmak hakkimiz.ucuk kacik fiyatlar hakkinda hondanin yaptigi zamlar hakkinda da diyecek zaten laf yok tamamen tepkisiz bir toplum oldugumuzu bildiginden dolayi canlari istedigi gibi zam yapabiliyorlar.devletin vergi yuku zaten akil almaz.velhasil bu motorlarin hicbiri bu paralari haketmiyor.tek iyi yan seceneklerimiz artarsa belki fiyatlar duser tesellisi.kazasiz bol neseli gunler dilerim


Teşekkür ederim hocam, malesef şuan aldığımız motorların yurt dışı fiyatına bakınca insan daha da bir üzülüyor. Elin yabancı buz dolabı alır gibi rahatlıkla motosiklet alırken. Biz ise aylarca yıllarca para biriktirmek küçük bir servet yatırmak zorunda kalıyoruz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:09 ----------

SL250'yi bayide görüp, oturup beğenmemiştim. Geçen gün fuar davetiyesi sormak için Honda bayisine gittiğimde acaba yanlış mı düşünüyorum diyerek CBR 250'ye oturdum ve fikrim değişmedi. Kawasaki'nin üzerindeki motor daha iyi olsa da, daha iyi gitse de yine tercihim de CBR 250 olur. Sebebi de kalıbı ve rahatlığı. Ayrıca her ne kadar bazı arkadaşlar aksini söyleseler de CBR 250'nin malzeme ve işçilik kalitesinin SL250'den aşağı kalır bir tarafı yok. Evet Honda pahalı bir motor, onun yerine R25 tercih edilebilir ama bu boyut mevzusundan dolayı yine de SL250'yi almayı düşünmem. Z250SL ise naked olduğunu için oturuş pozisyonu daha rahat olacağından ve performansından dolayı tercih edilebilir duruyor. Tabi yine de üzerine binip görmek gerekir.

Kısacası ben CBR250 alan arkadaşların yanlış yaptığını falan düşünmüyorum.


Ninja 250sl nin oturuş pozisyonunun daha spor olmasından dolayı rahatsız olduğunu bağıra bağıra söylüyoruz zaten hocam :) Zaten bu motorunda neredeyse eleştirilecek tek noktası bu.

Kendimde billakis çok tekrarladım. Rahatlığa öncelik veren adamın uzak durması gereken bir motor.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
Rodajım henüz bitmedi. 800 km de rodaj yağı değiştirildi. Ama kitapçığa göre 1600 km kadar da 6000 devri geçmeyin diyor. O yüzden aslında bitmiş olsada bitti diyemiyorum :)

Son bir kaç depodur pek yakıt ölçümü yapmıyorum. Ama genel olarak İstanbulda şehir içi tempolü sürüş yapıyorum ve 100km/3.5 litre yakıyor aşağı yukarı.

4 zamanlı japon malı su soğutmalı bir motor. Hocam kontak kapatmadan 4 bin km yol yine yaparsın yine sıkıntı çıkarmaz. Ama sen dayanabilir misin orası muamma :)


Motorumu iyiki almışım, hiç keşke dediğim olmadı. Ama Honda CBR 250r alsaydım kafamı çok taşlara vururdum. Bence şuan alınabilecek 2 tane motor var biri Yamaha YZF 25 diğeride Kawasaki Ninja 250sl

:) hocam uzun yol derken konfor bakımından sordum :) titreşim olsun oturuş pozisyonu olsun sele konforu gibi unsurları kasettim :) yoksa msx ile aydından afyona gitmişliğim var :)bir de misal pcx de rahat gibi görünüyor ama 50 km yol gittikten sonra totom fena ağrıyordu özellikle o koltuktaki çıkıntı muhabbetinden dolayı sinir olmuştum :) Aydın civarında da kimse de yok ki gidip bakalım.
 
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
193
:) hocam uzun yol derken konfor bakımından sordum :) titreşim olsun oturuş pozisyonu olsun sele konforu gibi unsurları kasettim :) yoksa msx ile aydından afyona gitmişliğim var :)bir de misal pcx de rahat gibi görünüyor ama 50 km yol gittikten sonra totom fena ağrıyordu özellikle o koltuktaki çıkıntı muhabbetinden dolayı sinir olmuştum :) Aydın civarında da kimse de yok ki gidip bakalım.

Titreşim tek silindirli bir motosiklete göre minimum düzeyde. Arkanda artçı ile uzun yol baya baya sıkıntı olur, en azından artçı selesine bir şeyler yapmak lazım. Tek kişi uzun yola gelince, Bir günde İstanbul şehir içinde dur kalklı çaylı börekli 250 km den fazla yol yaptım. Sele ile ilgili bir şikayetim olmadı. Ama tabiki İnazumadan CBR 250r den binen adam beğenmeye bilir haklı olarak.

Şimdi bu hayatta aynı anda herşeye sahip olamıyorsun hocam. Sarışın mavi gözlü ateşli bir hatun olsun, ama gözü dışarıda olmasın evde bana çay börekte yapsın, benden çok kıyafet şu bu masrafı çıkarmasın diyorsun o iş olmaz. Ya öyle bir hatunu alıp maddi masraflara ve kıskançlığı kabulleneceksin, ya da ortalama bir kız bulup huzurlu bir yuva kuracaksın.

Racing motor olsun, Duruşum gidişim tarz olsun, ama konforlu konforlu gidim olayıda buna benziyor :) Ne kadar saf kan racing o kadar konforsuz. Ama senin için kabul edilebilir konfor değeri ne kadar? bunu senden başkası asla bilemez.
 
Katılım
2 Şub 2015
Mesajlar
259
Göstergeye bakma işi sıkıntı, iyi bir alışkanlık değil hocam. KTM nin göstergesi aslında en iyisi, en çok bilgiyi o veriyor. Ama tasarım olarak belki biraz yavan görünebilir doğrudur. Şahsen benim ninja nın göstergesi de tamam güzel ama çok az bilgi var.

Devir, Benzin, Km, Trip A, Trip B hepsi bu kadar işte. İnsan bir hareret göstergesi koyar arkadaş.


2. el işi baya sıkıntılı, birde bu 250cc likler genelde acemilerin ilk motoru olduğu için o motoru öğrenme devresindeki tüm hatalarla yüz yüze kalıyor.

Doğrudur hocam da alışkanlıktan öte kontrol amaçlı diyelim. O yönde bir takıntı oldu Tabi ne kadar yola bakarsak o kadar iyi. KTM konusunda tasarım olarak söylediğimi belirttim zaten, ekran bilgisi vs mutlaka yeterlidir. Ama tasarım inan ktm kalitesini yansıtmayı bırak dizayn olarak bile kötü. Gösterge konusunu şöyle önemsiyorum;

estetik, iyi ışıklandırılmış, iyi ve göz yormayan şekilde yerleişimi yapılmış bilgileri içeren, motorun sınıfına göre harmanlanmış bir gösterge kesinlikle kullanıcıyı havaya sokan etkenlerden bir tanesi. ayrıca motorun benimle konuştuğu tek nokta. gösterge o kadar önemli ki aslına, çoğu kişi bunu es geçiyor.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
Titreşim tek silindirli bir motosiklete göre minimum düzeyde. Arkanda artçı ile uzun yol baya baya sıkıntı olur, en azından artçı selesine bir şeyler yapmak lazım. Tek kişi uzun yola gelince, Bir günde İstanbul şehir içinde dur kalklı çaylı börekli 250 km den fazla yol yaptım. Sele ile ilgili bir şikayetim olmadı. Ama tabiki İnazumadan CBR 250r den binen adam beğenmeye bilir haklı olarak.

Şimdi bu hayatta aynı anda herşeye sahip olamıyorsun hocam. Sarışın mavi gözlü ateşli bir hatun olsun, ama gözü dışarıda olmasın evde bana çay börekte yapsın, benden çok kıyafet şu bu masrafı çıkarmasın diyorsun o iş olmaz. Ya öyle bir hatunu alıp maddi masraflara ve kıskançlığı kabulleneceksin, ya da ortalama bir kız bulup huzurlu bir yuva kuracaksın.

Racing motor olsun, Duruşum gidişim tarz olsun, ama konforlu konforlu gidim olayıda buna benziyor :) Ne kadar saf kan racing o kadar konforsuz. Ama senin için kabul edilebilir konfor değeri ne kadar? bunu senden başkası asla bilemez.

hocam aradım kawayı kuşadasına gidicem yarın bir aksilik olmazsa 1 hafta içinde param gelecek zaten. Aslında inazuma hoşuma gidiyor fakat çok fazla hantalat biraz da ne yalan söyleyeyim ihtiyar işi duruyor :) honda cbr 250 ise gereksiz pahalı ve irc gibi lastikten ötürü cepten toplamda 3000 tl ye yakın fazla ödeme olacak. R25 de de durum aynı malesef. Top speed delisi değilim ama genel kullanım bölgem genel de karayolu olduğun için en azında gazı açtım mı en kısa zaman da sollamayı tamamlayıp şeridime dönmek isterim. Artçı pek düşünmüyorum zaten 1,79 civarı boyum ve 98 kiloyum motora eziyet etmek gereksiz :) Bir de cbr de aea son incelemede eleman 100 km sonra titreşimden kollarımı hissedemiyorum gibisinden cümle kurması beni acayip soğuttu. Daha öncede söylediğim gibi alıp uzun süre kullanmak istiyorum o yüzden aklımda soru işareti kalsın istemiyorum :) kuşadasındaki arkadaşlar ellerinde yeşil siyah rengi olduklarını belirttiler. Bakalım nasip olursa yarın yola çıkar giderim. üstüne oturmam şart çok fazla boyut takıntım yok olsa msx almazdım :) Bu arada ilginiz için teşekkür ederim olur da yolunuz düşerse aydın civarına beklerim :)
 
Katılım
19 May 2014
Mesajlar
2,499
Boşverin göstergeyi beyler motor'mu alıyoruz diskotekmi motosikletin gücü ivmelenmesi yüksek devirlerdeki sesi daha çok havaya sokar amaç motosiklet sürmekten zevk almaksa...hepsi güzel
 
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
193
Benden sizede dost tavsiyesi, kilonuza uygun motor arıyacağınıza kilonuzu verin bence. Bende 3 ay kadar önce 85 kg gelmiştim, ama spor hafif diyet ile şuan 73kg dayım. Gün içerisindeki enerjim arttı resmen.
 
Katılım
20 Eki 2014
Mesajlar
1,047
Benden sizede dost tavsiyesi, kilonuza uygun motor arıyacağınıza kilonuzu verin bence. Bende 3 ay kadar önce 85 kg gelmiştim, ama spor hafif diyet ile şuan 73kg dayım. Gün içerisindeki enerjim arttı resmen.

Konu dağılacak ama hafif diyetten kasıt nedir? 120 kilodan 86-83 sınırına düştüm ama hafif göbekli kaldım. Spora gidecek vakit yok çalışma saatlerinden dolayı diyet ile çözmek Lazım. Uyguladığın diyet be idi? Hoş benim kadar Yemeğe düşkün bir adam için diyette zor ama...
 
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
193
Konu hiçte dağılmaz abi, Bana konu dağıtıyorsun diyecek adam önce benim kadar bilgi paylaşımında bulunsun ondan sonra karşıma gelsin, aksi takdirde adam yerine sayıp cevap dahi vermem.

Neticede motosiklet otomobil gibi değil, En ufak ağırlık farkının bile sürüş dinamimiğizi değiştirdiği, ayrıca iyi bir fiziksel kondisyonda değilse bizi çabucak yoracak, ve uzun yolculukları ızdırap haline getirebilecek bir alet. Özellikle de racing tarz motosikletler.

Bizim Ninja 250SL de slim fit bit motor olduğu için, koca koca göbekle kimseyi kandırmayalım hiç hoş durmaz. Sadece Ninja 250sl değil diğer hiç bir racing motorda da kocaman bir göbekle hoş durulmuyor. Spor bir motorada spor bir vücut gerekli :)


P90X spor programını internette araştırarak başlayabilirsiniz. Evde yapacağınız bu programın için bir kaç tane spor aleti yeterli (barfiks, dambıl, yoga matı) Beslenmeye gelincede hafif diyetten kastım ( Beyaz ekmek kesinlikle yasak, sadece bir kaç dilim tam buğday ekmeği, şeker kesinlikle yasak, tatlı çikolata bisküvi falan hayalini bile kurmak yok. Yağlı yiyecekler, hamur işleride yok. Akşam yatarken hafif salata tarzı şeyler, bol bol suç içme hepsi bu kadar :)

Ek olarak, yaşa göre kilo verme işi zorlaşıyor. Malum yaş ilerledikçe metobolizma yavaşlıyor ve alınan besinleri yakmak daha da çok zorlaşıyor bunuda unutmamak gerek.


--------------------

Bu arada, Bizim motorlar için koruma takozunu araştıran var mı? Ben yurt dışı sitelerini kurcalıyorum ama halen şöyle orjinal bir koruma takozu seti bulamadım. Koruma takozu da olmayınca korka korka biniyorum motora.
 
Katılım
20 Eki 2014
Mesajlar
1,047
Ek olarak, yaşa göre kilo verme işi zorlaşıyor. Malum yaş ilerledikçe metobolizma yavaşlıyor ve alınan besinleri yakmak daha da çok zorlaşıyor bunuda unutmamak gerek.


--------------------

Bu arada, Bizim motorlar için koruma takozunu araştıran var mı? Ben yurt dışı sitelerini kurcalıyorum ama halen şöyle orjinal bir koruma takozu seti bulamadım. Koruma takozu da olmayınca korka korka biniyorum motora.


ek olarak diyerek konuya girdin beni bitirdin! tebrik ederim. :)

-------------

Fuarda Z-Moto ya tekrar soracağız. Nisan Mayıs gibi gelecek diyorlardı lakin bilgi net değildi. Fuar ile beraber ben şahsen özel olarak sıkıştırıp, koruma takozu talep edeceim. "Motoru sattınız koruma niye getirmiyorsunuz arkadaşım, çizelimde krenaj satın diye mi?" şeklinde çemkirmeyi düşünüyorum :)
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
981
Koruma takozu için Aydın kardeşlere yazın face üzerinden. Bu sene çok satscak bir moto sonuçta. Sizin için üretirler. Fuarda da yanlarına gidin. R25 için üretim yaptılar.
 
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
193
Koruma takozu için Aydın kardeşlere yazın face üzerinden. Bu sene çok satscak bir moto sonuçta. Sizin için üretirler. Fuarda da yanlarına gidin. R25 için üretim yaptılar.

Teşekkürler hocam, Aydın Kardeşleri facebook ta buldum ve kendisi ile konuştum. Evet fuara geleceklerini ve motoru incelediklerinde üretim yapabileceklerini söyledi. Bende fuara gideceğim için fazla uzatmak istemedim. Fuarda nasıl olsa yüz yüze görüşürüz.

Murat abi, Z motora altarnatif olarak Aydın kardeşler ile görüşüp bir fiyat alalım derim ben. Netice Ninja 250sl sahibi olarak sayımız her ne kadar şuan az olsada artmakta sürekli.
 
Katılım
20 Eki 2014
Mesajlar
1,047
Teşekkürler hocam, Aydın Kardeşleri facebook ta buldum ve kendisi ile konuştum. Evet fuara geleceklerini ve motoru incelediklerinde üretim yapabileceklerini söyledi. Bende fuara gideceğim için fazla uzatmak istemedim. Fuarda nasıl olsa yüz yüze görüşürüz.

Murat abi, Z motora altarnatif olarak Aydın kardeşler ile görüşüp bir fiyat alalım derim ben. Netice Ninja 250sl sahibi olarak sayımız her ne kadar şuan az olsada artmakta sürekli.


orjinal koruma takozunda 200-300€ gibi bir rakam çıkacak karşımıza onu biliyoruz. zaten Z-Moto dan aldık takribi rakamı. lakin dediğin gibi pazar günü fuarda iken aydın kardeşlerin standına uğrayıp onlar ilede konuşacağım. burada takılacağımız tek husus görsellik olacak sanırım. orjinal parçayı görmedim ama yan sanayi takozlar genelde düz siyah renkli oluyor. takılacak parçanın motorun görselliğini de bozmaması gerekiyor.
 
Katılım
19 May 2014
Mesajlar
2,499
canlı canlı fotoğraf paylaşabilen olsa güzel olurdu aslında :)

İlgimi çekmeyen bir makine olduğu için hiç yaklaşmadim yanına yarında gidebilirsem çeker paylaşırız burada

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------

4LzNg7.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst