- Katılım
- 5 Eki 2014
- Mesajlar
- 8
oraya da baktım
) siparişte sıkıntı yok ama sonrası gelmiyo...1 hafta sonra para iadesi yapıyorlar
Merhaba efsane kullanicilari.Cok uzun suredir klr 650 leri takip ediyorum bence harika makinalar ama neden bu kadar hor jullanilmis ve piyasasi az ve ucuz bu motorlar turkiyede anlamiyorum.Alipta uzun yillar kullanan kac kisidir ki .ciddi anlamda almayi dusunuyorum en ufak vidasina kadar sokup toparlamayi dusunuyorum deger mi gercekten.Bu iki sorum hakkinda fikir verebilirseniz sevinirim.
bazı yorumcuların aksine zaman zaman motora yüksek devirde kullanmak ona iyilik etmek anlamına gelir.
pistonlar ile silindir duvarları arasında segman adı verilen çemberler bulunur.
bunlar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır.
piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değilde ,
ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.
sürekli düşük devirlerde sakin ,sakin kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder.
üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir.
yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.
araçları olan arkadaşlar bilecektir.bazı servislerde kurum temizliği yapılır..silindir kapak sökülür.bu kurumlar manuel olarak temizlenir
işte olay budur.
arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı dahafaydalıdır,ömürüne ömür katarsınız motorun..
selamlar;
bu sorduklarının bana göre cevabı şudur.
birincisi KLR 650 nin yeni model versiyonları avrupa gaz emisyon değerleri normlarından dolayı yeni nesil yakıt sistemlerine yani enjeksiyon ve elektronik donanıma sahipler..bunların güncel fiyatlarıda satıcılarında mevcut..
hal boyle iken segment yelpaze çok genişliyor.tüm markaların enduro modelleri euro 3 euro 4 normlarına uygun.
bizim kullanıcı portfoyumuz de abs fren ve diğer elektronik aksamların alacakları motorları için iyi bir şey olduğuna ön kabul olarak şartlanmışlardır..
eski usul karburatorlü makınelerin fiyatlarınıan düşük olmasının sebebi budur.
esasına bakarsanız eski usül mekanik sistemler daha iyidir.olası gerekli müdahalelerinin kullanıcı tarafından yapılabilmesinide bu özelliği mümkün kılar.
Kullanımı gereği bu makineler hem yol hemde arazi şartlarına uygun motorlardır.teknolojik ekipmanın bir motorda fazlalığı o motoru asfalt bağımlısı yapmaktadır.
oysa benim gibi eski motosiklet kullanıcıları için durum çok farklıdır.. bakın size bir şey göstericem.. aşağıdaki dökümana iyi bakın inceleyin..
http://uzmanoto.org/kaldera/klr 650.jpg
yukarıdaki dökümanda bulunan kırmızı çizgiler klr 650 nin kabul görmüş değerlerinin oranlarıdır. bu oranlar eski mekanik motorlar içindir.
tüm değerleri ileri seviyededir.
siz bu motorları kullanmakla kıramzsınız istediğiniz kadar hor kullanın. hor kullanmak ne demektir.?
ben kendi motorumla yaptığım ilk kalkışa arkadaşım motorun canı gitti diyor..halbuki öyle değil.yapısı gereği bu motorları
sakin kullanmayacaksınız. bırakın inlesin motorunuz daha sağlıklı faydalıdır..
uzun sözün kısası kazasız temiz bir klr bulduğunuzda alın...africa twin eski versiyon bulursanız alın..tenere yine eski versiyon alın.
kıramazsınız bunları..
kmsine vs çok takılmayın kaç kmde olursa olsun önemli değildir.siz motoru bitik bir klr ile dahi en az 80 bin km yaparsınız..
Bununda sebebini açıklamak gerekirse 26 temmuz 2008 de şöyle bir şey paylaşmışım..
hani hep derlerya motorda japondan şaşmayın hemen hemen herkes bilir bilmez japon motorları önerirler..
bunun sebebi hondanın africa sıdır kawasakinin klr sidir yamahanın teneresinde olan bu motorların mekanik yapısı böyledir...Çünkü bu motorların biyel kolları yani krank kolları yüksek devir çeviren SS makinalar gibi kısa değildir.o yüzden motor ömürleri yukarıda ifade etttiğim kullanıma göre uzundur. Ama siz böyle bir motoru alırda sakin sakin kullanır inletmezseniz motorun ömründen çalarsınız..
bu motorlar en zorlu şartlarda dünyayı bir kaç kez dolaşmışlardır.. o zamanlar EFİ sistemler yoktu ABS fren bilmemnesi yoktu.. internette yoktu aylık bazılan yabancı motosiklet dergileri vardı..
işte bu japondan şaşma ön kabulü buralardan gelmektedir..hiç unutmam taklamakan çölünü hiç bir yardım almadan geçen motor klr 650 idi..
taklamakan ne demektir bilirmisiniz..?
gidipte dönülemeyen yer anlamındadır....
Evet KLR 650 gerçekten efsanedir...
değil siz; sizden sonrakiler dahi kullanırlar...
Bir şey daha ifade etmem gerekirse bu motorlara yaptığınız her masrafı satacağınız zaman maliyeti arttırıcı olarak ticari görmeyin.. bu motorlar başka bir şeydir.
yurt dışından bir çok malzeme siparişi verdim. lazer işaret sistemleri vs vs ...en az 10 kalem değişik ürünler geldiği zaman motorumu dahada şenlendirecem...
selamlar;
bu sorduklarının bana göre cevabı şudur.
birincisi KLR 650 nin yeni model versiyonları avrupa gaz emisyon değerleri normlarından dolayı yeni nesil yakıt sistemlerine yani enjeksiyon ve elektronik donanıma sahipler..bunların güncel fiyatlarıda satıcılarında mevcut..
hal boyle iken segment yelpaze çok genişliyor.tüm markaların enduro modelleri euro 3 euro 4 normlarına uygun.
bizim kullanıcı portfoyumuz de abs fren ve diğer elektronik aksamların alacakları motorları için iyi bir şey olduğuna ön kabul olarak şartlanmışlardır..
eski usul karburatorlü makınelerin fiyatlarınıan düşük olmasının sebebi budur.
esasına bakarsanız eski usül mekanik sistemler daha iyidir.olası gerekli müdahalelerinin kullanıcı tarafından yapılabilmesinide bu özelliği mümkün kılar.
Kullanımı gereği bu makineler hem yol hemde arazi şartlarına uygun motorlardır.teknolojik ekipmanın bir motorda fazlalığı o motoru asfalt bağımlısı yapmaktadır.
oysa benim gibi eski motosiklet kullanıcıları için durum çok farklıdır.. bakın size bir şey göstericem.. aşağıdaki dökümana iyi bakın inceleyin..
http://uzmanoto.org/kaldera/klr 650.jpg
yukarıdaki dökümanda bulunan kırmızı çizgiler klr 650 nin kabul görmüş değerlerinin oranlarıdır. bu oranlar eski mekanik motorlar içindir.
tüm değerleri ileri seviyededir.
siz bu motorları kullanmakla kıramzsınız istediğiniz kadar hor kullanın. hor kullanmak ne demektir.?
ben kendi motorumla yaptığım ilk kalkışa arkadaşım motorun canı gitti diyor..halbuki öyle değil.yapısı gereği bu motorları
sakin kullanmayacaksınız. bırakın inlesin motorunuz daha sağlıklı faydalıdır..
uzun sözün kısası kazasız temiz bir klr bulduğunuzda alın...africa twin eski versiyon bulursanız alın..tenere yine eski versiyon alın.
kıramazsınız bunları..
kmsine vs çok takılmayın kaç kmde olursa olsun önemli değildir.siz motoru bitik bir klr ile dahi en az 80 bin km yaparsınız..
Bununda sebebini açıklamak gerekirse 26 temmuz 2008 de şöyle bir şey paylaşmışım..
hani hep derlerya motorda japondan şaşmayın hemen hemen herkes bilir bilmez japon motorları önerirler..
bunun sebebi hondanın africa sıdır kawasakinin klr sidir yamahanın teneresinde olan bu motorların mekanik yapısı böyledir...Çünkü bu motorların biyel kolları yani krank kolları yüksek devir çeviren SS makinalar gibi kısa değildir.o yüzden motor ömürleri yukarıda ifade etttiğim kullanıma göre uzundur. Ama siz böyle bir motoru alırda sakin sakin kullanır inletmezseniz motorun ömründen çalarsınız..
bu motorlar en zorlu şartlarda dünyayı bir kaç kez dolaşmışlardır.. o zamanlar EFİ sistemler yoktu ABS fren bilmemnesi yoktu.. internette yoktu aylık bazılan yabancı motosiklet dergileri vardı..
işte bu japondan şaşma ön kabulü buralardan gelmektedir..hiç unutmam taklamakan çölünü hiç bir yardım almadan geçen motor klr 650 idi..
taklamakan ne demektir bilirmisiniz..?
gidipte dönülemeyen yer anlamındadır....
Evet KLR 650 gerçekten efsanedir...
değil siz; sizden sonrakiler dahi kullanırlar...
Bir şey daha ifade etmem gerekirse bu motorlara yaptığınız her masrafı satacağınız zaman maliyeti arttırıcı olarak ticari görmeyin.. bu motorlar başka bir şeydir.
yurt dışından bir çok malzeme siparişi verdim. lazer işaret sistemleri vs vs ...en az 10 kalem değişik ürünler geldiği zaman motorumu dahada şenlendirecem...
Evet kolayca yapilabilecek bir parca kendisi.Hatta advrider sitesinde klr basligi alrinda kullanicilar bunu kendileri yapiyor ve yanlis hatirlamiyorsam cad cam cizimleri bi vardi.siddetle tavsiye ederim advrider sitesini takip etmeli her endurocu .Gercekten ufuk acici bikgiker paylasiliyor.
Gaccal arkadasim doohickey dedigin bu parcayi neden almak istiyorsun.motordaki sebep oldugu sikintisi nedir.aciklarmisin merak ettim...olmazsa 2 adet alabiliriz.
Benim diger aldigim malzemeler motorun kendisi ile alakali olmayip aksesuar tarzi urunler.
Acma kapama butonlari,klrye uygun yuksek dikiz aynalari,4 adet park fren lambalari,tankpad,arka teker ustu camur siyirici,telefon tutucu,usb sarz aparati,laser isaret isiklari vs vs..
Ahmanamra arkadasim elimden geldigince klr yi anlattim..tabi bazi dezavantajlarida var.
Mesela boyu orta olanlar icin eger tecrubeli degillerse sikintili olur.ben mesela zor cikiyorum uzerine ama yollarda isiklarda falan durmama teknigini yada ayaklarimin yere temas etmeden kullandigim icin sorunum yok.
Artcili kullanima bence uygun degil..yakitida 100 kmde 5,5 ....6,5 litre arasinda degisiyor..titresim tabiiki var.
Tek silindir makinalarin bu karakteristik ozelligidir...
Gecenlerde titresimle ilgili bir baslik vardi.herkes tu kaka modunda yaziyordu.nedir bu isin asli diye sorunca bana titresimi ve ne kadar kotu oldugunu anlattilar...
Tabiiki mesajlari cevaplari dogru degildi...
Bu makinalari bence hakeden kisiler kullansinlar derim
telefondan yazamıyorum...pc ye geçelim..
bulursanız bunun çizimlerini içeren url sini paylaşırmısınız bende ararım gerçi..
yaparız tornada veya cnc de ne olacak..yaparız dursun kenarda..
benim motor koruma barlarına ,arka çanta bağlantı demirleri ve çantalarına ihtiyacım olacak..
geçenlerde pendikteki mondial bayisinde zincir koruma plastiklerinden arıyordum orada bir tane rx3 vardı..motor koruma demirleri parçalı..biraz tadilatla klr ye uydurabilirim ama demirlerin kalitesini pek gözüm tutmadı..zayıf geldiler bana..
evet konuyu hatırladım inceledim anladım..:cherry:
bu yükseltmenin bencede yapılması gerekir.orijinal parça bulunduğu yerde baskıya maruz kalıyor.çünkü çalıştığı yerde hem titreşimi azaltmak hemde egzantrik zincirini gerekerek toleransını ayarlamak gibi bir görevi var.
Bunu yapmak sorun değilde elimizde bir adet olması gerekir bence çizimle yanılabilinir.
ayrıca hem iç hem dış kapak contalarınada ihtiyaç var.
kawasaki Z moto burda bana komşu sayılır..bi uğrayıp merkezde durum neymiş öğreneyim..belki onlarda bu konuyu güncellemiş farklı alternatifler
üretmiş olabilirler..
ebayda 46 dolar gördüm contalar hariç 40 dolar civarıda contaların fiyatı var.
kaldera hocam öncelikle merhaba. doohockey için z moto ya uğradınız mı, contalar hakkında bilgi almak istiyorum. saygılar.