Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
merhaba arkadaşlar,

forum sessiz kalmış canlandıralım diyorum...:)

H.sonu kamp yaptım kilyosta bana faturası sol ön amortisör yağ kaçırmaya başladı ve sol ön sinyal camı kırıldı:( . aslında ön sinyaller orjinal değildi ve değiştirmek istiyordum isabet oldu...e-bay de var gerçi ama çifti 110 TL e geliyor...istanbul'da bulabileceğim bir yer bilgisi yada alternatif olarak uyumlu bir model vs.yardımlarınız rica olunur.
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
Arkadaşlar merhabalar;
Bir GS500'cü olarak 2004 ve 1999Ex motosikletlerim var-dı. :)
GS500 Topic'ine bakarsanız yazılarımı göreceksiniz.
Motosikletlerimi sattım.Son motosikletim olan EX modelini de arkadaşıma verdim.Karşılığında CBF150sini nakit paraymış gibi 3.750TL Ye aldım.
HORNET600F alacağım.Fakat bir bölüm kredi kullanacaktım.Merkez bankasının karşılık yükseltme düzenlemesinden dolayı kredi faizleri 0,89dan 1.49lara çıkmış.Bu durumda kredi kullanmam aptallık olacak.Bir değişiklik yapıp ER5 alayım diyorum.Zaten aktif olarak kullanıyorum ER5 i.
Alırken oynamak için alacağım.Aradığım özellikler mümkün olduğunda 20bin kmleri geçmemiş,kaza darbe olmayan,orjinalliği bozulmamış bir motosiklet.
CBF150 yi takasa sokacağım ve üzerini nakden ödeyeceğim.CBF150'nin ilanı şuan sahibinden.com da mevcut.İki adet ER5 var alıcı olan.Aktif olarak görüştüm gelmek için benden okey bekliyorlar.
Fiyatlar ise birisi 3.500TL bir diğeri 4.000TL.
Yinede kendi aramızda böyle bir düşüncesi olup arayış içerisinde olan arkadaşlarım varsa bilgi vermek istedim.Bu şekilde bir ER5 alacağım.Ve muhtemelen Cuma gününe kadar işi sonuçlandırmak zorundayım.Zira bir arkadaş Cuma günü gelecek ER5 ile.Uzatmadan CBF150'nin ilan linkini veriyorum.
Konuyu takip ediyorum.
İLAN LİNKİ !
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
9
bu da benim yol hikayem

Slm arkadaşlar,
Geçen hafta bir iş için izmite gitmem gerekti. Biraz şeytan gıdıklaması, biraz hırs, korku, bilenmezlik falan derken sabah 6 da kendimi motorun üzerinde buldum; heybem arkada. Ankara İzmit arası yaklaşık 400km, çok bir mesafe değil diye korkumu bastırdım biraz. Otobana çıkıp basmaya başladım, ilk 200 km yol çorba kaşığıyla meyveli yoğurt yer gibi bitti. Sonra yorgunluk başladı, hatta biran geri mi dönsem diye düşündüm, çünkü yolun bir yerinde fırtına koptu kopacak haldeydi, çok da üşüdüm. Depoyu doldurup biraz moladan sonra tekrar yola koyuldum. İlk uzun yol deneyimim olduğu için çok hız yapmadım, molaları saymazsak 4 saatte izmitteydim.
İzmitte işim bir gündü. Ertesi gün dönüş yoluna çıktım. Bu sefer deneyimin verdiği cesaretle, biraz da akşama kalmış olmanın gazı ve biran önce eve varıp dinlenmenin özlemiyle açtım gazı. 3,5 saat sürdü yol.
Şimdi gelelim yol notlarına:
Öncelikle motor yeni bakımdan çıkmıştı, filtreler, yağ, buji değişimi, genel yıkama yağlama yapıldı. (350 lira falan yemişti.) onun için mekaniğe güvenim tam şekilde çıktım yola, en küçük bir sorun bile çıkmadı.
Tur camı takmış olmama rağmen rüzgâr pekiyi gelmedi, çok fena kafada ağrı yapıyor.
Yoruldukça ayaklarımı koruma demirine koyup, motorun üzerine uzanarak kullandım, baya keyifli bir sürüş pozisyonu oldu, çapır misali. Hatta koruma demirindeki motor titreşimi de bacaklara iyi geldi. (Şaka bir yana titreşim biraz yordu yolda.)
Yolda güç eksikliği diye bir şey hissetmedim, gaza asılınca hemen hiçbir 4 teker önümde kalamadı, özellikle tırmanışlarda.
Bir de bahsetmeden geçemeyeceğim. Yolda vizöre yapışan sineklerden illallah ettim. İyi ki yanıma ıslak mendil almışım, sık sık sildim. Ama aklınızda bulunsun ıslak mendil değil kolonyalı mendil tavsiye ederim. Islak mendiller içinde krem, temizleyici falan barındırdığı için kurulamayınca çok iz bırakıyor.
Biraz da sayılardan bahsedeyim:
Motor 130-140 km hızla kesintisiz gidebiliyor, nitekim dönüşte sürekli o hızlarda geldim. Azami hız denemesi de yaptım tabi: en fazla 205km hızı gördüm (birkaç kere). Yol müsait olsa 210 da yapar gibi (tabi er 5 in sayaçta % kaç hata var onu bilmiyorum, sadece göstergenin değerleri bunlar).
Yakıt sarfiyatını da yazayım: 100km/h hızlarda 4.3lt/100km değerine kadar inebildim. Ama 130 civarı hızda 5.5 lt/100km yakıt tüketti. Bu arada en çok total excellium 97 oktan benzinden memnun kaldım, daha performanslı gibi geldi bana. (bakımdan önce yakıt tüketimi yüksekti: 6 litre ye yakın yakıyordu. sadece hava filtresi değişimi 5.4lt ye, diğer bakımlarla 5.3 lt ye indi tüketim şehir içinde)
Yolun yaklaşık 10 dakikalık bir kısmında 160km/h hızla yola devam ettim,işte o zaman yakıt tüketimini ne siz sorun ne ben söyleyeyim (deponun 5 te 1ini içti)
2 günde toplam 860 km yol yaptım. Motor oldukça keyifli ve güvenilir, ama tek kalkışta bu kadar uzun yolu tavsiye etmiyorum, verdiği yorgunluk keyif duygusunu biraz azaltıyor. Mümkünse daha çok gezme amaçlı uzun yola çıkmalı, bol mola verilmeli. Ben iş için gittim, sadece ulaşım amaçlı olarak yani. Tekrar aynı şekilde yola çıkmam.
Bu da benim küçük yol hikâyem oldu.
Herkese keyifli sürüşler
 
Katılım
21 Tem 2011
Mesajlar
3
merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım motorum conta yaktı yaklaşık olarak bana maliyeti ne olur bilgi verirseniz sevinirim teşekkürler
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
Arkadaşlar Merhabalar;
Aradığım ER5 i buldum.Takastan aldığım CBF150Yi bir gün sonra yani dün sattım sonra gidip görüştüğüm Emin Bey'in motosikletinin satışını alıp geldim.
Çok tatlı bir motor bu kadar güzel ve bu kadar özenle korunmuş olduğunu tahmin etmemiştim.Kendisine teşekkürlerimi buradan da iletiyorum.

Bir resimcik paylaşıyim sizlerle...


bikepics-2244666-800.jpg
 
Katılım
21 Mar 2005
Mesajlar
99
2005 modelden aşağı olmamak koşulu ile İstanbul içi er5 arıyorum,siyah ve topcaseli olması tercihimdir.Temiz,tanıdık bildik bir er5 varsa benimle iletişime geçerseniz sevinirim.
Sahibinden.comdaki ilanlardan haberdarım,link vermenize gerek yok,ayrıca ustaya göstermeden satın almayı kesinlikle düşünmüyorum,yardımlarınız için teşekkürler...
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
sahibinden.com daki er 5 leri begenmemişe benziyorsun anlaşılan.
burdaki ve diger forumlardaki çogu motosikler satıcısı sahibinden.com kullanıyor genelde.
mesela benim motorun ilanıda sahibinden.com da,ama sana link vermeyecegim sen görmüşsün nede olsa,
aramaya devam anlaşılan yüksek model ucuz bir er 5 arıyorsun ama temiz ve ucuzunu bulacagını sanmıyorum arkadaşım,sana kolay gelsin.
 
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
27
Arkadaşlar Merhabalar;
Aradığım ER5 i buldum.Takastan aldığım CBF150Yi bir gün sonra yani dün sattım sonra gidip görüştüğüm Emin Bey'in motosikletinin satışını alıp geldim.
Çok tatlı bir motor bu kadar güzel ve bu kadar özenle korunmuş olduğunu tahmin etmemiştim.Kendisine teşekkürlerimi buradan da iletiyorum.

Bir resimcik paylaşıyim sizlerle...


bikepics-2244666-800.jpg

Çok temiz ve güzel görünüyor, Allah kazadan nazardan saklasın.
Lastikler sanıyorum Duro. Lastik hakkında yorumlarınızı alabilirsek memnun olurum.
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
İyi dileklerini için Teşekkürler ediyorum.Lastikler duro değil ve kullanmayıda düşünmem zaten.Lastik konusunda paradan kaçmayan birisiyim.Aldığım kişi 300Km önce UNiLLi Marka orjinal özelliklerinde ve sınıflarında lastik taktırmış.
Alırken ilk düşüncem değiştirmek yönünde idi.Fakat şuan o görüşüm değişti.Bir süre kullanıp aşınma başladığında performansını görmek istiyorum.Zira şu an çok güzeller.Şaşırdığımı dile getirmeden edemeyeceğim.
Saygılar sevgiler.
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
Dün itibariyle aldığım 4.günün sonunda km saatim 14700km gösterirken şu an 16022 Yazıyor.Bu motosikletten aldığım zevki GS500den veya CBF500 den alamamıştım.
Sadece şu kadar diyebilirim kawasaki Er5 yetkilerini tamamen kullanıcıya sevkeden hata affetmeyen bir motosiklet.Yani kullanırken tamamen risk içerisindesiniz eski bir GS500 "ler" kullanıcısı
olarak benim izlenimlerim bu yönde.Benim gibi risk seven ince bir çizgide hareketi seven kullanıcılar için mükemmel bir motosiklet.ER5 te olan serilik 58HP olan CBF500 de de 48HP olup tarafımdan gerekli modifikasyonlar ile 55hp lere yükseltilen GS500 ile de alakasız.
1300Km de toplamda 310TL benzin sarfiyatım oldu bugünkü rakkamlarla.
Hesabıma göre 0,238Krş yakmışım.Bence bu gayet güzel bir rakam.CBF500 minimum 26krş yakıyor o da bakımlısı.Bakımsız var bir tanede arkadaşta 30-40 kuruş aralığında :D:D:D:D yakıyor
GSler ise 20-25 krş aralığında seyrediyor elinin altındaki gaz koluna bağlı olarak.Şahsen benim ölçümüm son 1 hafta öncesinde 21-23krş aralığındaydı.Ama motor stok değil.Jetkit,kn tam açık filtre tiger performans egzost gibi eklentiler vardı.
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
Dün itibariyle aldığım 4.günün sonunda km saatim 14700km gösterirken şu an 16022 Yazıyor.Bu motosikletten aldığım zevki GS500den veya CBF500 den alamamıştım.
Sadece şu kadar diyebilirim kawasaki Er5 yetkilerini tamamen kullanıcıya sevkeden hata affetmeyen bir motosiklet.Yani kullanırken tamamen risk içerisindesiniz eski bir GS500 "ler" kullanıcısı
olarak benim izlenimlerim bu yönde.Benim gibi risk seven ince bir çizgide hareketi seven kullanıcılar için mükemmel bir motosiklet.ER5 te olan serilik 58HP olan CBF500 de de 48HP olup tarafımdan gerekli modifikasyonlar ile 55hp lere yükseltilen GS500 ile de alakasız.
1300Km de toplamda 310TL benzin sarfiyatım oldu bugünkü rakkamlarla.
Hesabıma göre 0,238Krş yakmışım.Bence bu gayet güzel bir rakam.CBF500 minimum 26krş yakıyor o da bakımlısı.Bakımsız var bir tanede arkadaşta 30-40 kuruş aralığında :D:D:D:D yakıyor
GSler ise 20-25 krş aralığında seyrediyor elinin altındaki gaz koluna bağlı olarak.Şahsen benim ölçümüm son 1 hafta öncesinde 21-23krş aralığındaydı.Ama motor stok değil.Jetkit,kn tam açık filtre tiger performans egzost gibi eklentiler vardı.

Bahsettiğin 3 makine arasında ben de çok araştırma yapmıştım. oyların büyük kısmı CBF 500 e olmasına rağmen 1000-1500 TL lik fark için ER 5 seçtim. CBF hiç kullanmadım ama ER5 ten inanılmaz zevk aldım. farklı kategori ama XL 650 Transalp i kalkışta ve sonrasında çok rahat tokatlıyor. Çok seri ve tatlı bir hızlanması vardır.
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
Dediğim gibi üç makinayıda er5 ve gsler benim olmak kaydıyla cbf500ü de kendi motorummuş gibi kullanarak özellikle şunu diyebilirm ki Gs500 ile CBf500 ün kalkış hızlanma v.b motora bağlı özellikleri birbirine çok yakın.Ayrıca gs500 almadan önce geçen sene 3 tane cbf500 e kafayı taktım.Sırayla gittim baktım.Oturuş hakimiyet ve dış görüntü çok güzel.Gs500 den bence daha iyi diyebilirim.Çünkü GS500'ün oturma pozisyonu Race'e daha yakın.Buda beni şehir içinde yordu.Hakimiyeti sağlamakta zorlandığım anlar oldu.Özellikle artçı varken.Cbf500 o yönden çok rahat.Artçılı artçısız şehir içi aralardan 125cc bir motosikletin verdiği güven kadar güvenli.Bunların arasından sıyrılan bir ER5 var ki ben bu motosikleti anlayamadım halihazırda :)
Tamamen 2 motordan da farklı.Kısa hoplayıp zıplamayı seven hiperaktif bir motor.Motosikleti kullandığın hissini alıyorsun.Hatanın telafisi zor olan bir makina.Benim için çekici olan kısımda bu :D
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
Dediğim gibi üç makinayıda er5 ve gsler benim olmak kaydıyla cbf500ü de kendi motorummuş gibi kullanarak özellikle şunu diyebilirm ki Gs500 ile CBf500 ün kalkış hızlanma v.b motora bağlı özellikleri birbirine çok yakın.Ayrıca gs500 almadan önce geçen sene 3 tane cbf500 e kafayı taktım.Sırayla gittim baktım.Oturuş hakimiyet ve dış görüntü çok güzel.Gs500 den bence daha iyi diyebilirim.Çünkü GS500'ün oturma pozisyonu Race'e daha yakın.Buda beni şehir içinde yordu.Hakimiyeti sağlamakta zorlandığım anlar oldu.Özellikle artçı varken.Cbf500 o yönden çok rahat.Artçılı artçısız şehir içi aralardan 125cc bir motosikletin verdiği güven kadar güvenli.Bunların arasından sıyrılan bir ER5 var ki ben bu motosikleti anlayamadım halihazırda :)
Tamamen 2 motordan da farklı.Kısa hoplayıp zıplamayı seven hiperaktif bir motor.Motosikleti kullandığın hissini alıyorsun.Hatanın telafisi zor olan bir makina.Benim için çekici olan kısımda bu :D

3 aylık er5 sürücüsü olarak diyebilirimki, kendi türünün tek örneği...şehir içi aralardan 125 cc bir motosiklet gibi kıvrak...otoyol-otobanda yüksek hızlarda gayet güvenli bir sürüşü var.biraz zor duruyor kabul ama kompresör oranları gayet yüksek ve işini bilen sürücünün altında problem yaratmıyor...ardçılı kullanımı bana göre daha zevkli,ani hızlanmalarda düşüş göstersede son hızlarda ağırlık dengesi değişiminden dolayı güven veriyor.TEM de 2 kişi son hız 190 gördüm istediğim her manevrayı başarı ile yaptım..tek kullanımda yüksek hızlarda arka taraf biraz başı boş gibi bir his veriyor,hele hele virajlarda kontra tekniği uygulamadan yatmak neredeyse imkansız ve riskli...oturuş pozisyonu rahat beni pek yormuyor bu biraz boyumun kısa olmasındanda (1.70 cm) kaynaklanabilir ama bence 1.70- 1.80 boy aralığında sürücüler için ideal bir makina..daha aşağısı ve yukarısı için konforlu olmayacağını düşünüyorum...özetle commuter sınıfı gibi hafif ve kıvrak,500 cc naked bir makina olmasından dolayı hızlı,agresif ve güçlü,düşük ve orta devir ve hızlarda touring gibi konforlu...yani sport-touring-commuter 3 ü bir arada gibi bir makina...3 ayda 2.500 km yapmış biri olarak her yönüyle tatmin etti diyebilirim beni...
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
Rekor bende :) GSlerden sonra ER5i aldığımın 4.gününün akşamında tako 14700km den 16030km yi gösteriyordu :D
1.300km güzel bir yol :D Motor eskidi :D
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
bugün ön lastiğimi değiştirdim.Michelin Pilot Road 3+işçilik 240 TL e maloldu. belirtmeden edemeyeceğim motor adeta yere yapışmış gibi müthiş bir güven veriyor ön taraf şu anda.sırada arka var :cat:
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
eski bir GS ci olarak bende er5 almıştım bu ay sonunda 1 sene olucak (14.000 km yi geçti ),hiç alakası yok ne GS 500 nede CBF 500 ile.öyleki kalkışta fazer bile 1 boy ufak kalıyor isterseniz deneyin.
tork canavarı bir 500 cc makina şu an için son hızı 210 km daha gidermi gider belki :p
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
benim makina 16 binde.şimdiye kadar 190 gördüm.Diğer makinamız 45bin km civarlarında.Çok rahat 200-ilerleyince de 210 görüyor.Sanırım hala rodajı bitmedi :D:D:D:D
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
selam arkadaşlar :)

er 5 ön disc'e ihtiyaç var 1 adet,bilen,gören,duyan varmı acaba aramızda.ben bir kaçtane buldum ama çok yıpranmıştı begenmedim.
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
50£ (paund) kargo ücretsiz.Sıfır ve şekli güzel.ER5 için.

$(KGrHqEOKiUE2+054RlGBNw5p5luCg~~_12.JPG


Veyahutta çıkma temiz birşey. 35£ (paund) + nakliye bedeli.
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
50£ (paund) kargo ücretsiz.Sıfır ve şekli güzel.ER5 için.

$(KGrHqEOKiUE2+054RlGBNw5p5luCg~~_12.JPG


Veyahutta çıkma temiz birşey. 35£ (paund) + nakliye bedeli.

bende ebay-ingilterede buldum birkaç tane 35 paunt'tan 60 paunra kadar gidiyor fiyatlar
üsteki dahil bu 2 side hoşuma gitti,bu hafta veriyorum siparişi



birde gidon amörtisörü almayı düşünüyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst